Jiří Turner

Brdské historky XI. Brdské roráty

K tomu, aby člověk vstal, když ještě nemusí, je třeba určitých morálněvolních vlastností, stařecké nespavosti nebo touhy zažít něco, co v jinou dobu zažít nelze.To první se mi už moc nedostává, druhé snad ještě ne, touhu však mám.

12.7.2020 v 8:15 | Karma: 14,54 | Přečteno: 351x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky X. Nic není ve Lštěni

Není to překlep, a nemá to nic společného s Velšany. Slovo Lštěň také trochu evokuje psí mládě a cizinec by mohl být překvapen výrazem na pět písmen jen s jednou samohláskou, ale třemi písmeny s tím naším roztomilým háčkem.

8.7.2020 v 12:45 | Karma: 11,24 | Přečteno: 318x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky IX. Hvězdná mobilní aplikace

Když už byla dříve řeč o extravagantních ženách, nemohu nezmínit dívku, kterou jsem jednou pozdě večer našel ležící v trávě před rozhlednou. Vypadalo to, jako by spadla z nebe, a teď hledá způsob, jak se tam zase vrátit.

3.7.2020 v 17:35 | Karma: 17,05 | Přečteno: 385x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky VIII. Potíže s bleskopravcem

Tehdy o prázdninách pršelo v Brdech dohromady čtyřikrát. Vždy to bylo spojeno s bouřkou, a vždy jsem při tom byl na rozhledně, tedy bouřce nablízku. Jen jednou jsem však při tom byl nablízku věštce.

29.6.2020 v 17:57 | Karma: 13,26 | Přečteno: 295x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky VII. Lesany

Dvě dospělé ženy, které již docela dávno překonaly třicátý rok věku, manželky a matky od dětí se jednoho dne rozhodly skoncovat s konvenčním a konformním způsobem života a nastoupit cestu života dobrodružného...

21.6.2020 v 16:40 | Karma: 23,29 | Přečteno: 1174x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky VI. Fabiánova brdská perioda

Jako mají Krkonoše svého Krakonoše, mají Brdy Fabiána. S Fabiánem je to však trochu jiné než s Rýbrcoulem. Patron brdských vrchů tu nebyl odjakživa a také tu nepůsobí stále, periodicky se zjevuje a opět mizí.

10.3.2019 v 9:20 | Karma: 15,04 | Přečteno: 374x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky V.…a pádil k Neumětelům

Ve Starých pověstech českých to byl Horymír na Šemíkovi. Ten, jak jméno evokuje, chtěl na horách mír, na rozdíl od Křesomysla, který ve shodě se jménem měl úmysl vykřesat z brdských vrchů, co se dá. K Neumětelům jsem pádil i já.

3.2.2019 v 10:42 | Karma: 17,54 | Přečteno: 405x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky IV. Tady je Tarzanovo

„Tady je Tarzanovo“ je napsáno na dřevěné destičce blízko rozhledny. Už kolikrát jsem se chtěl správce zeptat, co to znamená, vždy jsem na to zapomněl, takže jsem na to musel přijít sám jednoho pondělního podvečera.

21.12.2018 v 11:21 | Karma: 21,58 | Přečteno: 971x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky III. Horor s krkavci

Je-li havran pták pekelný, a jestli jím byl ještě dříve, než Edgar Alan Poe napsal onu geniální báseň, pak to samé by mělo platit i o krkavci. Tedy o krkavci by to mělo platit s ohledem na jeho velikost dvojnásobně.

13.12.2018 v 14:30 | Karma: 17,55 | Přečteno: 425x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

brdské historky II. Máte tady zmije?

„Máte tady zmije?“ „Nemáme! Máme pivo, limonády, kávu, čaj, tatranky, turistické známky. Zmije nevedeme!“ Pán, kterému jsem takto odpověděl, se na mě podíval takovým soucitným pohledem a v očích měl jakýsi nevyřčený komentář.

7.12.2018 v 13:57 | Karma: 23,36 | Přečteno: 952x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Turner

Brdské historky I. Jak jsem se stal zastupujícím ředitelem rozhledny na Studeném vrchu

K tomu, aby se člověk stal zastupujícím ředitelem rozhledny, stačí snad jen touha se jím stát. A aby se z prodávání piva,pečení klobás a spaní v domě bez vody a elektřiny stalo kouzelné dobrodružství, stačí jen touha si ho prožít.

30.11.2018 v 14:52 | Karma: 15,48 | Přečteno: 446x | Diskuse| Poezie a próza