Próza

Jiří Turner

Víte, co má cikán bílého?

Touhle otázkou začíná nekorektní fór, který mi nedávno připomněl Petr Čtvrtníček. Poprvé mi ho však před mnoha lety řekl jeden cikán, který nechtěl, abych o něm mluvil jako o Romovi. Pointa vtipu je vyjádřena odpovědí: Poslouchat!

27.11.2021 v 12:53 | Karma článku: 39.32 | Přečteno: 2041 | Diskuse

Jiří Turner

Krásná revoluce

Když přijde řeč na listopadové dny roku 1989, chlubívám se, „jak jsem dělal revoluci“. Měl jsem k tomu jistě i ideové pohnutky, ale stejně jako mnohé ostatní mě fascinovala atmosféra, která bořila všemožné zábrany.

22.11.2021 v 12:05 | Karma článku: 13.36 | Přečteno: 320 | Diskuse

Jiří Turner

Takové obyčejné sobotní ráno ve Vršovicích

„Jistá teorie tvrdí, že tento vesmír, svět a lidská existence jsou zcela nepoznatelné a ono poznání by mělo za následek náhlý konec vesmíru, světa i nás. Vystřídala by ho pak nová, daleko fantastičtější a nepoznatelnější realita."

24.4.2021 v 11:59 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 542 | Diskuse

Jiří Turner

Zašlápnutý motýl

Probudil jsem se po mnoha hodinách spánku, ležel jsem na otevřené knize povídek Raye Bradburryho a velmi pomalu jsem odděloval to, co se mi před procitnutím zdálo od reality kolem sebe. Pak jsem si chtěl pustit zprávy...

19.12.2020 v 11:55 | Karma článku: 13.42 | Přečteno: 341 | Diskuse

Jiří Turner

Mimozemšťané z Negrelliho viaduktu

Ne, nejde o smělou teorii, že slavný karlínský viadukt, který podle zlých jazyků odděluje Evropu od Asie, vystavěli mimozemšťané a nejde ani o mimozemské náklady na jeho rekonstrukci, jde o docela normální blízké setkání s ufouny.

9.8.2020 v 20:07 | Karma článku: 11.95 | Přečteno: 498 | Diskuse

Jiří Turner

Jarmilka z cukrovaru aneb jak jsem se nestal kulakem

Práce v cukrovaru byla radostná. Pracovat šest měsíců v roce, legálně a zadarmo pít pivo, pozorovat laborantky v průsvitných pláštích, to byl vstup do pracovního procesu z kategorie snů. Proč na tu práci všichni tak nadávali?

26.7.2020 v 15:24 | Karma článku: 24.65 | Přečteno: 711 | Diskuse

Jiří Turner

Moje setkání s Karlem Gottem aneb síla příkladu

Mnozí autoři zde u příležitosti Mistrova životního jubilea uveřejňují své vzpomínky a zdravice. Nechci zůstat pozadu, a tak i já přidám jednu vzpomínku na takové setkání. Ano, i já prostý člověk jsem měl to štěstí být s Gottem.

21.7.2019 v 9:12 | Karma článku: 22.05 | Přečteno: 869 | Diskuse

Jiří Turner

Kterak mě před smíchovským nádražím praštil do hlavy Adolf Hitler

Taková věc se stane asi jen jednou za život a mnohým se to nepřihodí patrně vůbec nikdy. Možná to může připadat někomu skoro nepravděpodobné, ba co dím, až nemožné, ale stalo se to. A stalo se včera odpoledne.

28.5.2019 v 11:03 | Karma článku: 31.33 | Přečteno: 2108 | Diskuse

Jiří Turner

Pivní sýr "Žumbera"

Byla jednou jedna hospůdka jménem „Dřevák“. Bylo to v pražské Libni a bylo to v „idylických“ dobách, kdy pivo stálo 1,70 Kč, obloha byla modřejší, než je dnes, slunce svítilo trochu jinak a holky byly...no, co vám budu povídat...

20.4.2018 v 20:06 | Karma článku: 28.98 | Přečteno: 1659 | Diskuse

Jiří Turner

Agentem StB do smrti

Když jsem před časem vydal svou zpověď „Agentem StB od základky“, myslel jsem, že tak ulevím svému svědomí. Vše tomu také nasvědčovalo, než jednoho večera zazvonil telefon a na druhé straně se ozvalo: „Tak co, Strouhale?!“

14.5.2017 v 12:00 | Karma článku: 21.85 | Přečteno: 815 | Diskuse

Jiří Turner

Komunistou z přesvědčení a od dětství

V sobotu jsem celý den vzpomínal na oslavy Vítězného února a podobných „svátků“. Jsou to takové záchytné body mého dětství, které ovlivnily mnohé následující události mého života, třeba mou spolupráci s StB.

27.2.2017 v 15:45 | Karma článku: 20.50 | Přečteno: 976 | Diskuse

Jiří Turner

Jak se fotí krokodýli

K tomuto blogu mě inspiroval článek Karla Ábelovského o krokodýlech. On to pojímá více ze svého herpetologického a teraristického hlediska, já přidávám jen takovou úsměvnou cestovatelskou příhodu.

9.2.2017 v 7:36 | Karma článku: 12.95 | Přečteno: 226 | Diskuse

Jiří Turner

Italské prázdniny – svéráz národní přepravy

Cestujete-li po cizí zemi autem, máte možnost se seznámit se specifiky silnic, dopravního značení a s návyky místních řidičů. Přepravujete-li se veřejnou dopravou, překvapíte často onu zemi (i sebe) jaksi v negližé.

23.8.2016 v 8:24 | Karma článku: 19.37 | Přečteno: 524 | Diskuse

Jiří Turner

Italské prázdniny - svéráz národního turismu

Už když psal Dante svoji Božskou komedii, položil tím asi základy italské turistiky. Spíše se však Svaz turistů italských nechal inspirovat tímto dílem. Do Ráje totiž vede cesta pouze přes Očistec a Peklo.

12.8.2016 v 10:59 | Karma článku: 21.52 | Přečteno: 634 | Diskuse

Jiří Turner

Smrt si říká sopa de lima - recept s příběhem

Je dost míst na světě, kde si člověk může leccos zajímavého užít. Je však nemnoho míst, kde si přijdou na své veškeré naše smysly a jejich všemožné choutky..Toto je exkurze až na samé dno této legendy.

6.5.2016 v 9:40 | Karma článku: 14.51 | Přečteno: 528 | Diskuse

Jiří Turner

Onanoboti pro každého

Nanobot je miniaturní robot, který má vykonávat činnost v prostředí, do kterého se dá jen těžko jinak vstoupit.Třeba v lidském těle. Toto je příběh jedné speciální skupiny nanobotů. Začalo to tak: Přišla paní k doktorovi..

16.3.2016 v 8:43 | Karma článku: 17.15 | Přečteno: 605 | Diskuse

Jiří Turner

Všichni nelegální uprchlíci jsou již zpátky.

Jejich domovem byla severní Afrika, jmenovitě Maroko (jsou to spíše Maurové než Arabové). Do Čech se sice dostali legálně, ale pak začátkem března bez dokladů opustili azylové zařízení a rozprchli do všech stran.

13.3.2016 v 20:02 | Karma článku: 37.89 | Přečteno: 6107 | Diskuse

Jiří Turner

Agentem STB od základky

Už jsem se zde prezentoval několikrát jako bojovník proti komunistickému režimu, tak je na čase odhalit také jinou stránku života muže dvou tváří. Ta druhá je schována za krycím jménem „Strouhal“.

29.2.2016 v 9:05 | Karma článku: 22.55 | Přečteno: 885 | Diskuse

Jiří Turner

O zemi, kde zítra znamená již včera aneb synové akademika Lopuchova

Podtitulek by mohl také znít: Jak bylo možné pozorovat symptomy rozkládání komunistického režimu díky účasti v neobyčejně absurdní soutěži. Psal se rok 1984...

15.2.2016 v 8:45 | Karma článku: 23.92 | Přečteno: 959 | Diskuse

Jiří Turner

Ticho!

„Ticho, povídám! Tak ticho!“ Starší muž divého pohledu po pás vykloněný z okna se zaťatou pěstí hrozil někam směrem ke mně. Já jsem však byl tichý jako pěna.

1.12.2015 v 9:11 | Karma článku: 16.84 | Přečteno: 534 | Diskuse