Zašlápnutý motýl

Probudil jsem se po mnoha hodinách spánku, ležel jsem na otevřené knize povídek Raye Bradburryho a velmi pomalu jsem odděloval to, co se mi před procitnutím zdálo od reality kolem sebe, pak jsem si pustil zprávy…

Někdy mi, což je prý obvyklé, předivo snu po probuzení uniká a zbude po něm jen neurčitý pocit, že jsem snil, někdy zůstane v paměti kostra nebo nějaký detail snu. Dnes jsem si však dokázal vybavit snad vše, co se mi během spánku prohnalo hlavou, celý příběh. Ale netrvalo mi nijak dlouho pochopit, proč se to tak stalo, přestože to zas tak obvyklé asi není. Může za to má večerní četba, říkal jsem si, to ten Bradburry. Spánek mě přemohl v okamžiku, kdy jsem dočítal povídku o lovecké výpravě na dinosaury.

Jak to bylo? Hlavní hrdina povídky využije nabídky firmy, která díky možnosti cestovat zpátky v čase pořádá lovy na prehistorická zvířata. Jeho trofejí má být Tyrannosaurus rex.  Pobyt v minulosti i vlastní lov má však přísné regule, nic se v minulosti nesmí narušit a i samo lovené zvíře je vybráno tak, aby okamžik usmrcení bezprostředně předcházel jeho přirozené smrti. Nic se nesmí v minulosti změnit, protože panuje obava, že by ten zásah mohl nějakým způsobem ovlivnit přítomnost. Lovec při té výpravě však zpanikaří a při útěku před strašným predátorem sestoupí s cesty a zašlápne motýla. Dostane vynadáno, ale bezpečně se vrátí zpátky do reality. Ovšem do jiné reality, než ze které odcestoval.

V mém snu jsem byl lovcem já a realita, do které jsem se vrátil, byla jinou realitou, než jaká byla nastíněna v knize. Probudil jsem se ve své posteli (přestože jsem stále spal) a vše kolem mě bylo stejné jako večer. Tedy skoro stejné.  Povšiml jsem si nepatrných detailů, o kterých bych přísahal, že před usnutím byly trochu jinak. Obrazy jako by někdo pověsil odlišně než kdysi já. Ne úplně odlišně, ale každý o pár centimetrů jinde. I koberec byl posunutý a z kuchyně zmizela mikrovlnka. Podíval jsem se v koupelně do zrcadla. Byl jsem to já, ale také něco nehrálo. Piha na mé levé tváři byla o kousek níže a krátké strniště mi zasahovalo do míst, kde dříve nebylo. Opláchl jsem si obličej, a když jsem se podíval na ruce, tak na palci, na kterém jsem měl poněkud zdeformovaný nehet, byl nehet docela normální.

Oblékl jsem se do džín, které měly jiný odstín než včera a natáhl si tričko, které mělo jinou značku výrobce. Vyhlédl jsem jako obvykle z okna na ulici. Na reklamní ploše naproti byly jiné plakáty nabízející jiné výrobky a vedle nich politicky motivovaný billboard, který zpodobňoval mě neznámého politika…

To vše jsem si vybavoval ještě vleže ve své posteli. S komickou obavou jsem pohlédl na obrazy i na svůj palec, vše bylo na svém místě. Vstal jsem, letmo zkontroloval v kuchyni mikrovlnku a v koupelně svoji pihu. Pohladil jsem svého psa, který nedoznal také žádnou změnu a přichystali jsme se na ranní procházku. Když jsme vyšli před dům, trochu jsem se zarazil, tam kde se nacházely ještě včera plakáty, byl natažený jakýsi rudý transparent, na kterém byly v nadživotní velikosti z profilu zpodobněny tváře tří mužů hledících kamsi do neurčita. Jako by mi ten výjev byl odněkud povědomý, ale tváře to byly bezvousé. První měl nápadné mongoloidní rysy, druhý několik masitých podbradků a třetí hluboké vrásky kolem úst, které mu dávaly výraz irského setra.

Pomalu jsem je začal poznávat, ale nemohl jsem to pochopit. Stál jsem bezradně před transparentem, když jsem za sebou zaslechl hlučné kroky. Policista si mě měřil zvídavým pohledem: „Co tady děláte? Na co to koukáte? Občanský průkaz, řidičský průkaz, rodný list a pracovní povolení! Okamžitě! Cože, co nemáte…?“ A strážník pomalu přesunul ruku k dlouhému obušku … Že by ty cesty v čase… to přece… „Auu, co to děláte? Já si na vás budu stěžovat…“ Strážník se zašklebil: „ Jo stěžovat, a kdepak by sis chtěl tak asi stěžovat, co?“ Dopadla další rána a mně se zatmělo před očima. Probudil jsem se opět ve své posteli. Ležím v ní stále a sbírám odvahu přečíst si zprávy…

Doporučuji:

https://www.youtube.com/watch?v=WFhpJVkn7v4

Autor: Jiří Turner | středa 30.3.2016 14:33 | karma článku: 14,83 | přečteno: 539x
  • Další články autora

Jiří Turner

Už začínám věřit tomu, že ANO příští parlamentní volby nevyhraje

Proč? Inu proto, že část aktuálně nespokojených voličů pochopí, že Babišovo hnutí není konstruktivní politickou silou, ale spíše destruktivní „sektou“.

24.4.2024 v 9:25 | Karma: 25,08 | Přečteno: 734x | Diskuse| Politika

Jiří Turner

Křtili Spiknutí

Zeman, Hašek, Volfová, Duka, Paroubek, Bohdalová, Mynář, Balák, Bobošíková, Lipovská, Slováček, Foldyna, Ovčáček, Konečná. Chyběl Sládek, Vandas a Rajchl. I tak: Tým snů!

18.4.2024 v 11:58 | Karma: 28,05 | Přečteno: 868x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

V kolika letech bych si zasloužil jít do důchodu?

Už jsem tam měl dávno být a brát přitom pěkný balík. Dřel jsem jako kůň a také jsem se staral o kupu dětí. Jsem moc rád, že si pan předseda Babiš myslí totéž.

17.4.2024 v 9:49 | Karma: 32,88 | Přečteno: 3550x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Jestli ti odpůrci elektromobility náhodou netrpí neofobií?

Když vyjely první automobily se spalovacím motorem, před kterými běhal běžec s praporkem, zastánci koňských spřežení říkali, že tudy jistě cesta nevede.

15.4.2024 v 9:36 | Karma: 27,29 | Přečteno: 5150x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Podpořil jsi Pellegriniho? Tak u nás končíš!

Jakmile se objevila zpráva, že firma Renault ukončila spolupráci s MMA zápasníkem Attilou Véghem, protože ve slovenských prezidentských volbách podpořil Petera Pellegriniho, objevily se hlasy, že se vrací totalitní praktiky.

11.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,20 | Přečteno: 8121x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...