Koronavirová epidemie z psího pohledu

21. 03. 2020 15:22:52
Sleduji, že vám ohledně aplikování toho malého šmejda na všechna možná i nemožná témata pomalu počíná docházet invence. Už jsem se něco dozvěděla i o venčení psů v karanténě, a to z různých náhledů. Jen ne z toho mého.

Každé ráno si přeříkávám oblíbenou psí modlitbičku, aby byl pán (pán s malým „p“) se mnou co nejdéle venku, aby nevynechal procházku lesem, kde je spousta zajímavých pachů, a také veverky, sojky a tu a tam i divoký králík. Je sice pod moji důstojnost se za nimi honit, ale jako povyražení poslouží dobře. Modlím se, abychom se také stavili na psím hřišti, aby nebyl jako obvykle zapomenut ten balónek se špagátem a abychom se trefili do času, kdy tam bude Tristan. Tristan je kelpie. Tedy je to pes, ale takhle blbě se to australské plemeno jmenuje. On je totiž krásně submisivní, mohu ho štvát, strhnout a jako zakousnout a ono se mu to ještě líbí. Možná si myslí, že si mě tím získá, ale tenhle dingo je proti mně prcek, a ještě takovej nazrzlej. Jeho pán mi asi proto říká Isolda (rozumějte jako ti milenci Tristan a Isolda), přestože se jmenuji Cassiope a jsem černá jak hřích. S nápadníky je to tady vůbec na levačku, asi to bude tím, že hovík není zrovna typický městský pes.

V druhé části modlitbičky vyjadřuji prosbu, aby mi po procházce pán seslal do misky vařené hovězí vezdejší s kulatozrnou rýží a lehce blanšírovanou mrkvičkou. Snesu sice i kuřecí, ale tahle rychlená kuřata nejsou vůbec výživná a je to samé antibiotikum. Mám ráda i granulky s lososem a treskou, co tak hezky páchnou po rybině asi jako ten uleželý kapr, co jsem v něm onehdy na břehu Berounky vyválela a pán mě pak s sebou nevzal do hospody hovoře něco o skunku smrdutém. Modlitbičku uzavírám přáním, aby pán neodcházel do práce. Ne, že bych ho po snídani nějak nutně potřebovala, ale těší mě, když je se mnou doma. On totiž pořád vaří, a to znamená, že občas něco od prkénka odpadne, také mi občas projede rukou hřívu a mám ráda i jen tak ležet na koberečku podél stolu a dívat se, jak píše. Je legrační, když se mu samým soustředěním chvějí uši, rozčiluje se na nějakého imaginárního oponenta a mluví si sám pro sebe.

Poslední dobou to probíhá přesně podle mých přání. Dlouhé procházky, psí hřiště dvakrát denně, neodfláknutá menáž a pána mám jen pro sebe až do večera, kdy přijde panička. Čím to asi bude? Prý nějaký kokršpanělovirus. Nebo tak nějak. Pán tuhle kázal o jakési španělské nemoci, o koruně a pak zase o zemi, kde žerou psy. Asi už z toho čtení trochu blbne, co pak jsou nějaké země, kde lidi žerou psy nebo psi lidi? Dějí se však divné věci, já nosím takový symbolický náhubek jen do tramvaje, autobusu a do metra a pán si teď nasazuje košík, kdykoli jdeme ven. Myslela jsem si, že mu už opravdu hráblo, ale oni ten náhubek měli venku všichni člověkové. Mám trochu strach, ne o sebe, já jsem očkovaná a mám obojek proti klíšťatům a blechám, ale o ty své lidi. Panička léčí v tý lidský veterině a musí prý chodit v náhubku celý den. Pán se pořád se mnou někde toulá, ale paničce říká, že nemusí mít strach, že je z odolného vrhu. No nevím, tuhle vrhnul po pouhých dvou lahvích vína. No, už není nejmladší.

Jsou lidé, kteří si myslí, že nás psi zajímá jen žrádlo a sex. Jsou možná takoví i někteří psi, jako ten výmarák odvedle, co jsem mu tuhle kvůli jeho permanentnímu harasmentu upravila fasádu, ale my, civilizovaní psi sledujeme veřejné dění a skrze své páníčky si tvoříme i určitý světonázor. Já například nemám ráda toho pána, co má výraz jak anglický setr (a to přitom setry miluji), ani toho, jak se občas kouká jako baset (přitom ani na basety nedám dopustit). Možná si řeknete, že mě indoktrinoval můj pán, ale tomu nevěřte, my psi lidem poznáme na očích, jací jsou, takže se neschovají ani za ty náhubky, co teď nosí. A věřte mi, když se tak rozhlížím, není to s nimi až tak zlé, jak to někdy může vypadat...

Autor: Jiří Turner | sobota 21.3.2020 15:22 | karma článku: 17.18 | přečteno: 633x

Další články blogera

Jiří Turner

Ta politika je ale svinstvo!

Při vhledu do Sněmovny to ledaskoho napadne. Též takto reagujeme, chceme-li se od politiky distancovat. Politika je ovšem základem společenského uspořádání a je taková, jací jsou občané, z jejichž vůle se jiní politiky stávají.

20.3.2024 v 11:26 | Karma článku: 19.95 | Přečteno: 389 | Diskuse

Jiří Turner

Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“

Co intelektuál, to antisemita a nepřítel Izraele a FF UK jako líheň „hamásníků“. A pak tu máme ty naše angažované umělce, jako je Klus. Emoce, které vyvolává palestinsko-izraelský konflikt, už asi mnohým trochu zatemňují mozek.

18.3.2024 v 11:05 | Karma článku: 38.14 | Přečteno: 10640 | Diskuse

Jiří Turner

Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu

A kdo ví, třeba se k nim společně s Maďary přidáme časem taky, a jako za starých dobrých časů zatneme západním imperialistům tipec. Rusové přeci nejsou a nikdy nebyli agresoři, ale jenom si hájili a hájí své zájmy.

12.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 45.05 | Přečteno: 7338 | Diskuse

Jiří Turner

Když se ti líbí více slovenská zahraniční politika, tak se na to Slovensko vrať!

Když se bratr bratří s nepřítelem, tak to rodinným vztahům moc neprospívá. V ruské státní televizi se seriózně diskutuje o bombardování evropských měst a slovenští politikové utužují přátelské vztahy s Putinem a Fico žvaní o míru

7.3.2024 v 10:13 | Karma článku: 43.66 | Přečteno: 5240 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.56 | Přečteno: 274 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 474 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.19 | Přečteno: 114 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...