Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jo, rozmotat Blízký Východ nebude žádná legrace R^

Poměrně hezky to vystihuje tento obrázek

http://i100.independent.co.uk/image/19193-qne3rn.jpg

1 0
možnosti
JK

No pane jo, to jste si vážně mákl. Tak mě napadá, že by určitě stálo zato na základě vašich informací sestavit trojdílnou mapu této oblasti - historickou, geografickou a politickou - s popiskami a vysvětlivkami. Jenže to bych asi po vás chtěl moc.R^

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. To je pro mě  moc příjemný komentář. Já jsem to přesně  takto prezentoval.  Přemýšlel jsem, že to takto i vydám, ale nakonec jsem to zestručnil  a vydal v jednom článku. Důvod zveřejnění byl v zásadě ten, že vnímám názory autorů a čtenářů, které jsou zatížené určitými faktickými chybami.:-)

1 0
možnosti
Foto

Lidé této víry se jednak dělí na šíty a sunnity, Wahabisty, Alavisty. Islámský stát vlastně neexistuje. Jsou to různé skupiny, které bojují mezi sebou. Je to válka mezi šíty, sunnity,  mezi sunnity a Alavisty, mezi ISIS a Syrskou osvobozeneckou armádou, mezi Syrskou osvbozeneckou armádou s Alavisty, které reprezentuje Asad.

0 0
možnosti
Foto

Neshledávám ve vaší poznámce nic, co by bylo v rozporu s tím, co jsem napsal. Předpokládám, že jste četl název a úvod mého článku. Doplňující informace (reálné i spekulativní) by mohli mít rozsah jako Encyclopaedia Britannica .:-)

0 0
možnosti
Foto

Sýrie jako  jeden z nejumírněnějších a nejtolerantnějších islámských států,

ostřeloval z Golanský výšin bez vyhlášení války stát Izrael a tím vyprovokoval šestidenní válku se státem Izrael. V říjnu 1973 opět společně s Egyptem napadla Sýrie stát Izrael. V roce 1978 Sýrie začíná okupovat Libanon a to do 26. 4. 2005, kdy na nátlak mezinárodního společenství se ze Libanonu stáhla. Do roku 2011 z této mírumilovné země uteklo před terorem diktátora Asada 30 000 obyvatel Syrie.RvRv

.

2 0
možnosti
Foto

Z tohoto hlediska byste nemohl jako o umírněném a tolerantním státu mluvit o žádném v této oblasti (včetně Izraele) a v širším historickém měřítku o žádném státě vůbec.

Měl jsem při této poznámce více na mysli náboženskou snášenlivost a toleranci a často velmi liberální přístup k náboženským normám, což není výplod mé fantazie, ale moje vlastní několikanásobná zkušenost.

2 0
možnosti
OF

To by šlo.Zbývá ještě nastudovat okupaci Řecka.

1 0
možnosti
Foto

...to už je paranoia...:-)

1 0
možnosti
JS

Tentokrát karma za vyvážený a vše shrnující článek. R^R^R^

0 0
možnosti
JT

R^Dal jste si práci a vyšlo z toho dle mého objektivní shrnutí. K pochopení je ta situace opravdu "nepochopitelná". Co na to Vaše dcera? A děkuji Vám, pokud se mé dospělé děti budou chtít v problému orientovat, vím, kam je odkázat (na tento blog, samozřejmě):-)

2 0
možnosti
Foto

To mě moc těší. S dcerou jsem se o tom několikrát dlouze bavil a ona to teď asi nějak "sežvejkává". :-)

0 0
možnosti
LV

L77i77b61o80r 80V53a53n35ě72k

7. 10. 2015 11:08

R^

Ano, IMO jste to popsal dobře.

Na druhou stranu je to sice zkratkovité, ale shrnující - a sice, že islám je asi nejdůležitější roznětkou takového zmatku a krveprolití.

Je to sice zkratka, ale nemusím být biolog, lékař, epidemiolog, abych se zastával opatření jako je očkování, karanténa a prevence.

1 0
možnosti
MJ

Velmi poučný traktát, který ukazuje na nesmírnou složitost celé situace... a pokud by mladí a netrpěliví nechtěli číst do konce, pak je výstižný odstavec začínající slovy: "Po několika dnech mě napadlo, že řeknu...."R^

1 0
možnosti