Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Mě na tom odrazuje ta příprava. Jinak s tím eticky asi problém nemám, když akceptuji, že se pro jídlo zabíjejí různí tvorové a jejich porážky jsou dost děsivé. Četl jsem kdysi, že ve Francii začali jíst šneky v důsledku velkého hladu. Před lety ještě na Moravě jsem psal ve své pravidelné glose na titulní straně nazvané "Na dvaceti řádcích", že se tak kdesi přemnožili slimáci, zatímco na Ukrajině k tomu nemohlo dojít, neboť tam všechny slimáky sežrali. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Počátek té přípravy vskutku smyslům příliš neladí, podobně jako když se začnou vařit syrové dršťky. Pro nás je vaření ze šneků z racionálního hlediska pouze zábava- energie vynaložená na získání 100g šnečího masa zaručeně převáží jeho energetickou hodnotu ( což může mít také svůj efekt), ale při hladomoru to může být cenný zdroj bílkovin. V případě slimáků bych se do toho pustil asi jen, kdyby šlo o život. Oni mají několikanásobně více slizu a tužší "kůži" . Opovrhují jimi i dost otrlá zvířata, ale když je zle...:-)

1 0
možnosti
Foto

Pane Turnere děkuji za článek o této delikatese. Můj kamarád měl dokonce na sbírání šneků vyrobenou šablonu, aby jsme sbírali jen dostatečně velké ulity. Šneky jsme nechávali "vyprázdnit" v bedýnce. Nevím jak je pečete, ale my jsme dávali naplněné ulity do hrnce se solí, aby hezky stály....:-) Karma samozřejmě.R^

0 0
možnosti
Foto

Děkuji.:-) V soli je to výborné, také jsem to tak zkoušel, ale zdědil jsem na přípravu šneků celou sadu, formy, kleštičky i příbory, takže to svátečně vytahuji...

1 0
možnosti

No, Jiří! Další tvůj "záběr", v tomto případě gurmeta!:-)R^ Hmm....to rizoto se jeví vskutku jedle, a je jasné, že přípravu zvládáš na jedna. Tak ještě nějakou šnečí báseň, a máme to komplet, ne?;-D

Jen mi, prosím tě, nehaň mého celoživotního miláčka - šneka z Ferdy mravence:-)

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, Marie. Toto je vlastně pilotní článek rubriky, která by se mohla nazývat "Rozežraný Turner". Na druhou stranu je to téma, které se blíží oboru, kterému na rozdíl od všeho, co jsem zde publikoval, trochu rozumím. Pokusy převést recepty a technologické postupy do veršů jsem sice už v literatuře zaznamenal, ale je to velká výzva.:-)

1 0
možnosti
AG

Šneci jsou super! Klasika s bylinkovým máslem neurazí ale asi už ani nenadchne.

Ale ta varianta podusit jako srdíčka je zajímavá. Kdysi jsem v Německu jedl šnečí ragú a bez přehánění bylo to o moc lepší než klasika. Prostě fantastická bašta.

0 0
možnosti
Foto

Je to tak, plnění šneci jsou spíše rituál, ragú, rizoto nebo třeba malý špíz mohou být zajímavým zpestřením.

0 0
možnosti
LS

Díky za zajímavý tip na nevšední jídlo R^. Zkusím taky uvařit, snad mě můj protějšek nepožene z kuchyně s vařečkou :-). Kdysi jsem zakoupil a ochutnal nějaký šnečí polotovar, myslím, že to bylo s máslem a česnekem, a nebylo to určitě špatné.

0 0
možnosti
Foto

:-) Doporučuji první fázi "spáchat" osamoceně, to počáteční vaření kompletních šneků není příliš estetické ani voňavě (to ta odebíraná pěna ze slizu). Po oddělení nožiček je to už "normální" vaření. Šnečí polotovary i celí plnění šneci jsou už běžně k mání, ale tohle je téměř zadarmo, můžeme si to libovolně ochutit a je to hlavně zábava. :-)

0 0
možnosti
Foto

Tak tohle číst Zuzaně a Ludvíkovi nebudu...(Oblovky obrovské);-D

0 0
možnosti
Foto

:-) To by se jich mohlo hluboce dotknout. Ale jsou Achatiny vůbec jedlé?:-)

0 0
možnosti