Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O tom, že naši značkaři turistických tras jsou jedni z nejlepších na světě, pokud nejsou vůbec nejlepší, jsem četl už víckrát. Konečně to mám potvrzeno z vlastní turistické praxe. Kromě toho jsem znal jednoho člověka, který to dělal až do svých sedmdesáti let, kdy ho skolil infarkt, ač byl sportovec uvyklý pohybu, nepil a nekouřil.

Krásnou reportáž jste napsal. Zase se ale potvrzuje, že kdyby tam bylo všechno značeno, jak má být, psát byste neměl o čem. Nedávno jsem zhlédl výstavu nádherných fotek z prostředí železnice "Čas na kolejích". Snímky zobrazovaly různé rozpadající se vagóny, boudy a domky, zrezavělé výhybky, kola, zarostlé koleje nikam, všechno porostlé břečťanem, svlačcem, šípky, různá zařízení čouhající z lebedy, jak do toho svítí slunce, jeho paprsky prosvítají mezi omlácenými zdmi, mezi tím se lesknou kaluže, perlí se dešťové kapky... Ptal jsem se autora, kterého znám z dob, kdy mi přispíval fotkami do novin, co by fotil, kdyby na naší železnici nebyl takový binec, ale všechno čisté, upravené, staré zařízení odvezené do šrotu a na rumiště?

Z toho pohledu se jeví pochopitelnější, proč novináři tolik pasou po různých malérech a neštěstích. Bylo by sice krásné, kdyby se lidi k sobě chovali hezky a všechno šlo a všechny špatnosti vymizely, ale kdo by o tom chtěl číst a nebo se na to dívat?

Muselo tam být v těch Dolomitech hezky. :-);-)

0 0
možnosti
Foto

Děkuji.:-) Máte naprostou pravdu, italský chaos patří ke koloritu té země a já bych se cítil ochuzen, kdyby tam vše fungovalo. Zcela s vámi souhlasím, i co se týče onoho kouzla nepořádku, špíny a sešlosti. Měl jsem na příklad moc rád starý pražský Karlín se špinavým nábřežím, zanedbaným viaduktem, s cikány, prostitutkami. Dnes se z něj stává moderní součást centra, ale veškerá poezie je pryč.

V Dolomitech bylo opravdu moc hezky, ale už jsem se docela těšil domů.

0 0
možnosti

;-D bavil jsem se, svižně, vtipně napsáno, něco nového se dozvěděl a při představě vlastního prožívání Vašich zážitků, mě mrazilo. A skvělý (téměř) filmový název, nejen "Prázdniny v Římě", ale i "Svéráz národního lovu" mám rád:-)

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, ano ty tituly, a ještě Werichovy Italské prázdniny, mě do jisté míry, vedle mých vlastních prázdninových postřehů, inspirovaly.:-)

1 0
možnosti

Tak už jsem se dlouho nenasmála!:-)))))))))))

Jen se mi to zdá nemožné, a začínám tě podezírat z orientačního nesmyslu:-))))))))))))))

Chvála Taliánům za ten chaos ve značení! Královsky zábavné čtení.

Už se těším na další "dopravní" blog!

Všechny palce nahoru:-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, Marie, je pravda, že jsem cestovatel poněkud roztěkaný (a nejen cestovatel), ale některé perly nelze ani popsat, to se musí vyzkoušet.:-)

2 0
možnosti

Pěkné, moc pěkné. Ta představa nebohého putujícího doslova na dosah ruky od lidských obydlí, kdterý se musí otočit a šlapat zpět ... potmě ... Jak jen jsem se mohla smát cizímu neštěstí?

1 0
možnosti