Diskuse

František

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Tohle se vám vážně povedlo. Opravdu moc. Myšlenky, co jste chtěl vyjádřit, jste vložil do velmi staré a osvědčené formy, kdy hrdina příběhu ve vhodném prostředí sděluje své názory a postoje k určitým otázkám a do jeho monologu (může být i dialog) se v jakési pauze vmísí "stařec" (typová postava) a vlídně a moudře rozruší původní zdánlivě jasnou názorovou konstrukci a poukáže na aspekty, které hrdina dosud nebral v potaz, nebo na ně ani nepomyslel, co jsou ale velice podstatné. No a když stařec dokončí "dílo zkázy" respektive "osvětovou práci", buď nějak zmizí, nebo se opět ponoří do svého světa.

Skvělé spojení úvah či nasvícení problému z různých úhlů s klasickým vyprávěným příběhem. Nemohu napsat, zda obsahem vašeho textu souhlasím, protože bych musel vyjmenovat, s čím konkrétně, ale pak by to vyznělo tak, že s jinými momenty nesouhlasím. Ovšem tak to není. Celkově je váš text výborný, čtivý, takže jsem si báječně početl a poskytl mi spoustu námětů k přemýšlení. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

J36i35ř95í 95T86u92r85n13e42r

17. 10. 2016 22:48

Trochu opožděně děkuji. :-) Ano je to ta konstrukce s "kouzelným dědečkem" šmrncnutá pokusem napodobit antické klasiky, kteří diskutují s fiktivními oponenty či mentory. Zkoušel jsem před lety takový cyklus vytvořit za použití asi desítky světců. Toto byl první příběh a pikantní je na tom to, že je, pominu-li určitou literární licenci,v základu skutečný. Právě tento příběh na hranici reality a fikce (vlastně už vůbec nevím, co mi ten reálný člověk řekl, co jsem si přečetl, a co jsem si vymyslel) mě k té myšlence přivedl.

Ještě jednou děkuji za povzbudivý komentář, na základě kterého budu asi publikovat další, výše zmíněné příběhy. :-)

0 0
možnosti

Teda dneska jsem si početla. To sis dal záležet. Zajímavé myšlenky jsou v tom vyprávění. Mám s majetkem církví problém - připadá mi, že kážou vodu, ale pijou víno.

Pěkně jsi to napsal, Jiří!

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Marie. :-)Ten text pochází z té doby (má docela reálný základ) a oprášil jsem ho na základě článku pana Kvapila a taky se to nějak hodilo k dnešnímu dni:-) Ano, s církvemi mám také na rozdíl od náboženství a víry občas problém.

1 0
možnosti
LK

Syfilida se dostala do Evropy s Kolumbovými námořníky na přelomu 15. a 16. století. Takže ta konstrukce s onemocněním sv. Františka vám nějak nepasuje

0 0
možnosti
Foto

Vybral jste si vskutku stěžejní bod tohoto článku:-), nicméně, to co uvádíte, je pouhá hypotéza založená na tom, že se našly v Americe kostry s předkolumbovského období, které nesou známky syfilidy a v Evropě ne. Jelikož to uvádím ve fiktivní pasáži blogu, můžeme klidně pracovat s hypotézou, že syfilis nebyl v Evropě rozšířen a vyskytoval se vzácně třeba v Africe nebo v Asii

Děkuji za komentář.:-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS