Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B86e53d58ř26i61c21h 62D18v89o86ř85á85k 2322688276114

Důležité je rozlišovat víru a náboženství. Vše ostatní je podvod na lidi.

0/0
17.2.2017 14:58
Foto

J49i23ř13í 70T50u38r25n29e27r 8288501905573

Říká se to (říkalo se to, když jsem chodil do školy), ale trochu mi to přijde jako fráze v deklaraci ateismu. Ono to bude trochu složitější. Víra, náboženství, a církev jsou vskutku pojmy, které je třeba odlišovat, ale nejsou na sobě nezávislé. Těžko si lze představit víru bez nějakého náboženského zprostředkování. Takovou víru mohu mít já dnes (nemám jsem ateista) poté, co se seznámím s náboženstvími a usoudím, že mi nevyhovují a utvořím si své privátní nebo nějaké jiné budu privátním způsobem praktikovat. Nemohu totiž v civilizované společnosti dospět a nebýt konfrontován a ovlivněn náboženstvím. Kdybych se narodil v pralese přijal bych asi nějaké náboženství přírodní nebo bych si nějakou vlastní představu vytvořil, ale byla by asi mnohem fantastičtější a realitě vzdálenější než si lze představit.

0/0
18.2.2017 10:08

M41i18r60o23s52l27a70v 79K60u54l59h63a17v41ý 5919462891

Rv Vaše relativizace islámské ideologie je již známá. Když někdo začne argumentovat necelou 1,7 miliardou muslimů a následně nutností se s nimi nějak dohodnout, je zřejmé, že neumí konkretizovat. Náš střet s islámem není o hledání cesty porozumění s islámem v Malajsii (30), Afghánistánu (30), Pákistánu (200), Bangladéši (140), Indonésii (200), Indii (170), ale také Nigérii (90), Súdánu (21), Eritrei (3,5), Egyptě (80), Turecku (80) atd. - a máme přes miliardu.

Z těchto zemí přicházejí muslimové do Evropy a myslíte, když někdo v islámu vyrůstá 20 let, že se může integrovat dle evropského práva? Takže jde nám především o těch cca 50 miliónů muslimů v Evropě.

Vrátíme-li se ke Koránu, mnohé verše jsou jednoznačné s obecnou platností. Např. líbivá slovíčka, nebo alespoň tolerantní směrem ke křesťanům, které pro veřejnost muslimové a jejich obhájci rádi používají, vzaly za své po jednání s křesťanskou delegací r. 631. Nebo jiný verš, kdy "největší nepřátelé muslimů jsou židé!" je rovněž jednoznačný a dle chování muslimů platí na 100% dodnes.

Když jste se po ránu začetl, našel jste zjevné chyby? A není tam rovněž verš, který říká - bude-li někým nalezena chyba, je celý Korán zpochybněn? (promluva k nevěřícím)

Řeči kolem dokola jsou zbytečné; zůstává ve vzduchu jasná otázka: Čemu muslimové v Evropě věříte? A pak si k tomu vyjmenujte ta muslimská pravidla, která jsou v rozporu se zákonem a ze kterých nikdy neustoupí: viz. ..Dal jsem přednost jedněm před druhými...

+1/−1
16.2.2017 23:52
Foto

K94a41r20e57l 65M98a53s19e10k 9724508879756

Čemu muslimové v Evropě věří, to je jejich soukromá věc a nikomu do ní nic není.

+1/−2
17.2.2017 10:07

M32i94r42o90s71l45a94v 38K90u60l65h87a96v95ý 5419892891

Jako mnohdy, nemáte pravdu. Když ta jejich soukromá věc je v rozporu se zákonem, hrozí, že ta jejich veřejná soukromá věc bude postavena mimo zákon!

0/0
17.2.2017 21:42
Foto

K83a64r65e19l 85M58a53s67e46k 9764508649866

Sám se ptáte, čemu muslimové věří, takže to nevíte a psát tedy, že to je v rozporu se zákonem je absurdní.

0/−1
18.2.2017 9:39

M28i26r69o59s81l19a75v 41K18u95l13h97a33v94ý 5259292731

Neexistuje-li evropská varianta islámské víry, je zcela na místě vycházet ze základních textů (Korán, sunna, hadísy) a pak je víra evropských muslimů v rozporu se zákonem.

Jistě uznáte, že je na nich prokázat soulad s evropským právem, protože skutky a chování mnohých v Evropě jen utvrzují majoritu, že evropské právo je pro ně cizí pojem.

0/0
18.2.2017 15:23
Foto

K47a87r31e13l 75M18a96s84e48k 9404768809846

V rozporu se zákonem můžou být pouze činy, nikdy víra. Poroučím se.

0/0
18.2.2017 20:44
Foto

F86i50l69i54p 83V25a32j19d77í24k 8293396120551

Já myslím, že by se celý váš text dal shrnout takhle: "Islám je v pohodě, protože muslimové se jím stejně neřídí."

No ale co když se ten pokrytecký muslim bude chtít kát, aby se dostal do nebe? No tak se opásá výbušninama a půjde vybouchnout mezi nevěřící, aby se stal mučedníkem a měl jistou vstupenku do nebe.

+8/0
16.2.2017 15:23
Foto

J89i77ř77í 61T50u68r23n80e35r 8458221795383

:-)

0/−1
16.2.2017 20:02

J48i56ř15í 10H77r55b69e65k 9364273475173

Máte pravdu a jen doplním jinou alternativu, která má své opakování v různých sektách a kterou lze vystihnout souslovím „nové světlo“. Dlouholetí členové „církve“ jsou náhle postaveni před nový fakt, který by je kdysi odradil od vstupu do daného společenství, ale než aby opustili to, co se naučili milovat, raději zadupou hlas svědomí... Není mi sice znám žádný podobný případ u islámských skupin, ale zmíněný „ princip abrogace“ s obecnou neučenností „běžných muslimů“ a možnost různých imámů měnit své působiště a ovlivňovat různé skupiny je pro tohle jistě vhodná půda.

Další důvod toho, proč studiem chování určité reálné muslimské skupiny v konkrétním čase nezjišťujeme vůbec nic o tom, jaké bude chování této skupiny po nějaké době je tzv. Overtonovo okénko (napsal o tom hezký článek pan Kechlibar na NeviditelnémPsu - Okénko dovolených myšlenek)

+1/−1
16.2.2017 20:20
Foto

R73a58d29k62a 71K98i92e97l92b76e55r45g83e85r13o17v35á 6103117400124

Budu stručná. ..zaprvé krásný den přeju. ..a pak jen Vase citace...vždy je však podstatný výklad a pohnutky, které vedou k tomuto výkladu. V tom je řečeno úplně vsechno. :)zdravim Jiří.

+4/−1
16.2.2017 11:52
Foto

J89i85ř96í 96T85u80r82n95e55r 8228311175943

Také přeji, Radko, krásný den, a děkuji za Váš příspěvek. :-)

+1/0
16.2.2017 12:17

J24i51ř74í 73K60i86n91d26l 2658497623167

Korán obsahuje Alláhova přímá slova, sdělená skrzeanděla proroku Mohammedovi. Každé slovo v Koránupochází přímo od Alláha, a tudíž se o něm nepochybuje a nediskutuje. Je závaznépro každého muslima a po všechny časy. Proto nemůže existovat nějaký umírněnýislám. Korán obsahuje výzvy k nenávisti, násilí, podrobování jiných, zabíjení ateroru. Bible skládá z 66 knih (39 veStarém zákoně a 27 v Novém) a představuje tak celou knihovnu, jeto jediná kniha. Tato unikátní kniha vznikala celých 1600 let, psalo jičtyřicet autorů. Některé příběhy mají základ potvrzený z jiných písemnostía archeologický vykopávkami. Bible je o poučení a podobenství.

+5/0
16.2.2017 11:19
Foto

J16i11ř10í 33T81u49r23n40e80r 8738561875603

V případě Koránu se traduje jeho nadpřirozený vznik a v jeho textu moc nadpřirozena není. Bible má přirozený vznik a mnoho nadpřirozených událostí ve svém textu. Ani jedno z toho není žádným kvalitativním kritériem pro nic. Jsou to prostě, jak také popisuji v článku, dvě zcela odlišní díla, vzniklá z jiných pohnutek a sloužící k jinému účelu.

Mohu vás uklidnit, že mám biblické příběhy moc rád a mám k nim vztah a četba Koránu je pro mě utrpení, což je si z podstaty věci pochopitelné (proto také čtu spíše fundované výklady a komentáře).

To, co píšete o Bibli jsou informace obecně známé a jedním klikem naleznutelné. To skoro kopírováním do komentáře marníte čas :-)

+1/−2
16.2.2017 12:12

J81i22ř95í 10Ř17e95z71n49í38k 4732802983405

No a když tedy budu pochybovat o Alahovi, tím tuplem budu pochybovat o Koránu.

0/0
16.2.2017 19:19

J84i59ř65í 38K38i98n14d80l 2298417293897

Muslim je vyznavač islámu. Malé děti v Arabských zemí se učí citovat zpaměti korán. Třeba psát neumí psát , ale citovat korán ano. Korán byl sepsán v době, kdy Mohamed zemřel, on sám psát neuměl. Archeologové studují Bibli, protože díky znalosti Bible se jim podařilo najít města o kterých Bible mluví. Bibli čtou inteligentí lidé, protože v ní nachází poučení a mnoho přirovnání.

+5/0
16.2.2017 11:08
Foto

J48i21ř31í 82T23u73r37n43e91r 8868391135653

Řekl bych, pane Kindle , že váš příspěvek je takovou "školní ukázkou" způsobu vyváření nějakých dogmat. Tedy s použitím do jisté míry pravdivých výroků a polopravd vytvořit zcela nereálný obraz.

Malé děti se někde Korán recitovat jistě učí. Jinde ne, nebo k tomu přistupují jako literárnímu textu. V Egyptě se například děti neučí recitovat Korán, ale od 1. třídy angličtinu.

Že Muhammad neuměl psát, je spekulace (navíc málo pravděpodobná vzhledem k jeho "povolání") faktem je to, že ho nezapsal a stejně jako v případě evangelií vznikla písemná podoba s odstupem ( u Koránu s menším).

Starý zákon ( společný pro židy, křesťany i muslimy) má nepochybně reálný základ, i Trója byla nalezena podle Íliady, to však neznamená, že je v Íliadě a Odyssei všechno doslova tak, jak to podal Homér. Se Starým zákonem je to podobné, je to mytologický text s mravní dopadem a částečně se symbolikou reálné historie.

Bibli mohou číst inteligentní lidé, stejně jako hovada:-) Totéž platí o Koránu.

Co si z toho kdo vezme, je jenom na něm.

+4/−2
16.2.2017 11:31

J83i36ř65í 16K98i14n37d83l 2538747413407

To, že Momamed neuměl psát a číst se historici jednoznačně shodují. Když se v muslimské zemi narodí dítě je automaticky muslimem vyznávající islám a k přistupuje k němu jako dogmatu, které se nesmí zpochybňovat zemi . Tedy ne k jako literárním dílu. Starý zákon je historií židovská národa. Židé se řídí pěti knihami Mojžíšovými, které jsou obsahem Bible. Muslimové z něj si vzali Abrama, který měl ve svých 86 letech svého prvního syna Izmaela, jehož matkou byla služka Saraj jménem Hagar. Podle islámu je právě Izamael praotcem Muslimů. Křesťané se řídi Novým zákonem. Pokud čtet Bibli hovadu, nepochopí z Bible nic.

+3/0
16.2.2017 12:21
Foto

J50i87ř95í 32T31u52r23n91e29r 8868631515583

Je mi to líto, ale stále jen něco překrucujete. Je to sice naprosto marginální záležitost, ale žádné historikové se na Muhammadově negramotnosti neshodují, prostě se to neví. Dá se jen usuzovat, že jako obchodník měl základní znalost písma (čtení a jednoduché psaní), což však nestačilo na sepsání textu jako je Korán. V této společnosti této doby ( téměř negramotné) bylo navíc obvyklé předávání (například poezie) ústní formou.

Jinak už jen opakujete nějaké polopravdy s předchozího komentáře nebo zcela zbytečná konstatování. Dítě ze židovské rodiny je automaticky židem a křesťanské je pokřtěno a je automaticky křesťanem, co je v tomto smyslu tak podivného na islámu?

Starý zákon je po pasážích mýtu o stvoření mýtem o historii židovského národa, který mytologickou a symbolickou formou informuje o historických událostech. Doslova takto, nikoli tak, jak to tvrdíte vy, že je to historický dokument

Muslimové navázali na starou židovskou víru a mytologii stejně jako křesťané. Máte snad pocit, že jsem psal nebo diskutoval o Abrhamovi?

K vaší jediné zcela pravdivé poslední větě bych jen dodal, že by pak o tom nemělo ani psát (ani komentáře)

+1/−3
16.2.2017 13:55

J88i62ř59í 26K27i21n31d32l 2458517683107

Dítě, které se narodilo židovské ženě bez ohledu na to, kdo je otcem je Židem.:-) K určení židovství je u Židů rozhodující žena.

+1/0
16.2.2017 16:58
Foto

K24a44r15e63l 82M48a16s92e97k 9684978959126

Tohle zobecňování a řeči o umírněnosti, to je naprostá ztráta času, když zvážíme, že se za křesťany považovali Maximilan Kolbe a DietrichBonhoeffer, stejně tak jako Ante Pavelič a Ferenc Szálasi.

0/0
16.2.2017 15:33

J51a98r42o80s44l40a23v 73K85v21a50p84i34l 9636226804243

Pojednal jste problém velmi zevrubně a vyjádřil vše podstatné. Pro běžného, trochu přemýšlivého člověka by neměl být problém se s vašimi názory ztotožnit, protože to tak zkrátka je. Když jsem si ale přečetl první dvě reakce na váš článek, říkám si - je to marné, je to marné, je to marné. Pan Stuchlík například ve vašem textu vidí obhajobu islámu a snahu ho ukázat v lepším světle. Co tím ale říká? Že islám nelze obhajovat, že je to zapovězeno, protože je výplodem všeho zla? V té souvislosti jsem si vzpomněl na současné časté srovnávání islámu s nacistickým učením. Když odhlédneme od všeho ostatního, nacistické učení vyznávala jen malá část světové populace, kdežto muslimů jsou údajně dvě miliardy. A obviňovat dvě miliardy lidí z toho, že vyznávají čiré zlo, je prostě silná káva. Kdybych ale napsal třeba panu Stuchlíkovi, že je fanatický odpůrce islámu, nejspíš se bude bránit, že vidí věci reálně.

+5/−1
16.2.2017 10:52
Foto

J33i75ř73í 10T84u11r53n90e15r 8528581875753

Je to tak. Už jsem vlastně takto laděný článek psát ani nechtěl, ale reakce na ty předchozí mě vždy nějak vyprovokují. Odpovídají totiž často tomu, co jsem před chvílí napsal panu Stuchlíkovi: "Kdo nejde s námi, jde proti nám". Kdo islám s námi absolutním způsobem nekritizuje, ten ho podporuje.

Asi úplně marně se snažím oddělit seriózní kritiku od fanatismu, který mi až velmi nepříjemně evokuje argumentaci v dobách antisemitismu, komunismu a nacismu, tedy hledání a nalézání nepřítele ke sjednocení proti němu.

Děkuji za komentář.:-)

+3/0
16.2.2017 11:02

J50a56r66o27s57l22a35v 29K93v52a35p29i79l 9136906884963

Ano, vytvořit si absolutního nepřítele, který představuje čiré zlo, proti tomu se dá sjednotit.

0/0
16.2.2017 16:41
Foto

F37i64l17i73p 15V85a24j86d28í32k 8673806580391

Proč si namlouváte, že lidi s vaším názorem jsou přemýšliví a lidi s jiným názorem nejsou? To je docela laciná metoda utvrzování se ve vlastním názoru.

Považujete nacistické učení za čiré zlo?

+3/0
16.2.2017 15:28

J68a81r80o68s90l95a58v 23K64v24a96p74i63l 9486796904583

Žádní lidé s mým názorem nejsou. Můj názor je můj a jestli se názor někoho jiného s mým shoduje nebo částečně shoduje, je to výsledek toho, že jsme různými cestami a z různých východisek dospěli ke stejným či přibližně stejným závěrům. To rozdělení na lidi s mým názorem a lidi s jiným názorem jste učinil vy a je to tedy váš problém, do kterého mě nezatahujte.

Jestliže pan Stuchlík reagoval na článek Jiřího Turnera tak, že je to obhajoba islámu a snaha ukázat ho v lepším světle, pak to svědčí o tom, že o článku nepřemýšlel, jenom z něj pochopil, že se pan Turner vůči islámu jednoznačně nevymezil, čili ho v očích pana Stuchlíka musí obhajovat (aspoň se v tom smyslu vyjádřil). Vám připadá přístup typu "kdo nejde s námi, jde proti nám" jako přemýšlivý? Kromě toho jsem nenapsal, že pan Stuchlík není přemýšlivý, ale neprojevil se tak, což může mít různé důvody - třeba to byl záměr. Jestli tedy se mnou chcete diskutovat, tak s tím, co jsem napsal a ne s tím, co jste si přizpůsobil tak, abyste to mohl rozporovat.

Nepovažuji žádné učení za čiré zlo, to může být jen v té či oné míře scestné a nacistické učení považuji za zcestné skrz naskrz.. Učení totiž není bytost. Čirým zlem může být až jeho uplatňování lidmi, kteří mohou konat zlé skutky, stejně jako dobré.

+2/0
16.2.2017 17:19

P27e71t34r 48S66t98u77c22h90l58í53k 2523353212419

Takže dvě miliardy jsou vypovídající hodnota myšlenky nebo ideologie ? Necítím se jako fanatický odpůrce, pouze jako odpůrce. V naší zemi historicky nemá místo, a tak by to mělo zůstat. Před pěti šesti lety islám v Česku nikoho nezajímal ani nevzrušoval. Pouze uzavřenou hrstku badatelů. Nevidím důvod, proč by v budoucnu toto učení mělo hrát jakoukoliv roli , zejména k aspektům, které ho provází a k nenávisti vůči Židům, které je součástí jejich názoru. Místo podpory státu Izrael, podporujeme islám a posíláme peníze pro palestince. Což ve světle toho, kdo se dostal do vedení Hamasu , je zoufalá situace.

+1/0
16.2.2017 21:51

J74a29r66o48s31l73a32v 16K25v67a72p20i24l 9906306104893

Žádný fanatik se nemyslí, že je fanatikem. A pokud jste reagoval na Turnerův článek, který je poměrně rozsáhlým a mnohovrstevným pojednáním tak, že je obhajobou islámu, jak byste to charakterizoval jinak, než jako vyjádření fanatika.

Píšete, že islám nemá v naší zemi historický místo. Ani křesťanství tady nebylo vždy. Nyní v Evropě muslimové jsou a přicházejí sem další a Evropané na to musí nějak reagovat. A můžeme na to reagovat rozumně nebo fanaticky. To druhé je cesta do pekel. Co píšete v posledních dvou větách je zkreslení a zjednodušení skutečnosti.

+2/0
16.2.2017 22:52
Foto

D53a67l29i10b66o80r 51B20a56r30t34o96š 5794100737649

náboženská víra je jen zneužití lidské evoluční výhody věření na pomatení a ovládání mas.....a tedy JAKÁKOLIV náboženská víra je nesmysl......věření je nám dáno abychom přežili.....potomek, který neposlechne a neuvěří matce, když mu říká...Nehraj si s tím jedovatým hadem.....má malé šance na přežití.....

Bohové vznikli jako lidská berlička na vysvětlení tehdy nevysvětlitelných jevů, a proto těch bohů bylo také tak mnoho...jak Řekové, Římané a i společnosti před nimi měli spousty bohů.....jeden faraon se rozhodl nahradit mnoho bohů jedním bohem a vystavit se jako jeho jediný zástupce na zemi.....po smrti tohoto faraona se lidé opět vrátili k mnohobožství.......

všechna tato fakta jsou podložená jak biologií, tak i archeologií a dalšími vědami, jako je psychologie a sociologie....a tak není nutné jim věřit.....je nutné je vědět a pochopit....věříme jen tomu, co nejsme schopni pochopit a co nevíme........kdo nic neví, musí všemu věřit.........

a tak jedinou záchranou lidí před manipulacemi je VĚDĚT....a nenechat se nachytat na věření...tedy na emoční manipulace.........

+1/−3
16.2.2017 10:51

J53i32ř37í 36K47i26n38d59l 2338137733447

Chudáci Židé, oni věří v Boha, dodržují jeho příkazy a neví, že jsou to lidské berličky. A což vědci, lékař, astronauti, kteří věří v Boha. Což takový Armstrong, co byl první na měsíci prohlásil : Tady jsem poprvé cítil přítomnost Boha " Chudák a to přitom nevděl, že je to lidská berlička. Přitom ti pomatení vědci tvrdí "„V tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání.Všechno, co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno.Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? Akonečně: ať se podíváme na cokoliv: na přírodu, na stavbu rostlin, na chovánízvířat, všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu, že prostěmusíme předpokládat inteligentního Stvořitele-Ducha.";-D

+3/0
16.2.2017 11:14

M91i62l54o28š 47D38v60o15ř20á51č31e61k 2465478640914

Je vira v neco, co pracovne nazyvame Bohem a je hledani odpovedi na zatim nezodpoveditelne otazky. Co clovek, to intelekt, prehled, cas, pristup. Ten smajlik muze stejne tak dobre patrit vam.

0/−1
16.2.2017 11:40
Foto

D79a95l68i47b48o23r 43B90a56r44t46o30š 5394920617499

kreacionizmus je již dávno rozpoznaný a popsaný nesmysl....ale je fakt, že někteří nejsou takovéhoto poznání a vědění schopni a tak prostě věří nesmyslů v novém kožichu........

0/0
18.2.2017 14:44
Foto

J52i90ř86í 52T55u88r14n27e55r 8548261245703

S tím, pane Bartoši mohu zcela souhlasit. Evokuje mi to takovou ironickou úvahu, že 70% lidí na Zemi věří v nějakou formu boha a to odpovídá procentu, které vyjadřuje kolik se obyčejně procent lidí v hodnocení zásadních problémů mýlí. Nicméně, ač je to pro mě těžko pochopitelné, je to tak, a nám nezbývá než tuto situaci reflektovat. Tedy pokud není možné obracet lidi na ateismus, je nutné podporovat na jedné straně náboženskou toleranci a na druhé sekularizaci.

+2/−1
16.2.2017 12:54
Foto

D32a25l95i93b76o22r 84B47a81r63t95o92š 5164780347949

Souhlas a podporovat vědění a šířit vědění mezi lid, který sice má volební právo, ale poslední knihu , kterou přečetl byl slabikář....a tak se stal subjektem velmi pohodlné a lehké maniopulace

0/0
19.2.2017 16:33
Foto

J68i57ř75í 14T10u31r53n84e24r 8498881195253

R^:-)

0/0
19.2.2017 18:56

J91i58ř18í 26H45r11b28e32k 9594163765653

Jen abyste „s vaničkou nevylil i dítě“;-)

0/0
17.2.2017 9:13
Foto

D54a75l77i11b15o73r 34B18a33r48t75o91š 5294110747499

jen abyste vůbec v té vaničce nějaké dítě měl:-)

0/0
18.2.2017 14:40

M90i93l54o67š 10D33v41o74ř86á77č24e29k 2255778330554

Bezni muslimove tedy nejsou muslimove jako bezni komuniste nejsou komuniste. Nez se tech beznych NEKDO uchopi a beh udalosti z nich ucini jine lidi .. nelidi.

Data jsou dobra vec. Ale na jejich zpracovani jsou potreba spravne algoritmy.

+3/0
16.2.2017 10:30
Foto

J56i81ř50í 24T76u28r68n73e20r 8178201275343

Řekl bych, že spíše potřeba nad fakty přemýšlet, vyhodnocovat je a neukvapovat se v nějakém prvoplánovém úsudku. Tedy asi to, co mě napadá z vašeho komentáře, že jste neučinil.

"Běžní muslimové nejsou muslimové a běžní komunisté nejsou komunisté?" Co to jako má být za myšlenku?

Kdybych se přeci jen nad tímto obratem měl zamyslet, tak bych spíše řekl: že zcela konkrétně mají být muslimové hodnoceni podle toho, jak se běžní muslimové chovají, stejně jako komunisté a ideologie, ať už náboženské nebo politické, je pak asi potřeba chápat v nějakých principech a jejich důsledcích.

Jinými slovy, pokud bude můj soused komunista, ale jinak člověk , který nikdo nikomu nic špatného neudělal, nepůjdu ho zastřelit a naopak se budu k němu chovat podle jeho skutků, tedy hezky, byť je mi komunismus jako ideologie z duše protivný

0/−3
16.2.2017 10:44

P10e92t96r 35S36t13u57c41h36l74í60k 2303193102809

Kde vy ten čas berete . Studujete Korán , Bibli, a ještě každý den tak dlouhé články. Reakce na ně. Máte toho hodně. Ovšem stejně je zřejmé, že Vaše objektivita je jenom předstiraná. Váš názor vyplyne vždy na povrch . Obhajoba islámu , snaha ukázat ho v lepším světle . Proč?

+4/−3
16.2.2017 10:21

J41i59ř30í 55Ř33e56z75n50í77k 4282912183525

Protože se nějak s těmi muslimy musíme soužít, musíme hledat, co nás spojuje. A vzhledem k podílu na světovém HDP máme i vyšší odpovědnost za úroveň tohoto soužití.

0/−3
16.2.2017 10:43
Foto

J39i90ř80í 63T66u63r78n66e96r 8948241845363

Je to tak. Ignorovat čtvrtinu světové populace, je asi nemožné, stejně jako Francie těžko může ignorovat 30% občanů své země. Tak to prostě je, a je třeba hledat nějaké cesty. Paušální odsuzování muslimů a islámu je také cesta. Cesta do pekla. A je úplně jedno, jestli křesťanského nebo muslimského.

+2/−2
16.2.2017 11:11

P30e30t78r 91S82t49u53c18h53l11í17k 2383853732789

Proto jistě pochopíte snahy mnoha českých občanů zachovat v naší republice stávající poměr. Nechceme přece dopadnou jako FRancie s vyjímečným stavem, abychom pak konstatovali, že 30 procent už je moc a nedá se to řešit.

+1/0
16.2.2017 21:58
Foto

J47i73ř78í 59T61u79r22n43e65r 8178891285293

Kde na to beru čas? Do toho vám, milý kolego, nic není, jako nic není mně do toho, proč svůj čas věnujete zbytečným komentářům. Zbytečnost tohoto vašeho komentáře spočívá v tom, že svůj pocit nepodkládáte žádným argumentem. Pokud si toto myslíte, je to pouze proto, že si to myslet chcete.

Odpovídá to také klimatu, ve kterém, kdo jednostranně nekritizuje islám, ten ho vlastně podporuje, v rámci hesla: kdo nejde s námi "konvičkovci", jde proti nám.:-)

+1/−1
16.2.2017 10:53

P27e73t95r 51S87t36u60c60h65l50í97k 2703383602569

Zbytečnost komentářů naštěstí neposuzujete Vy. To posoudí čas a jejich čtenáři. Váš čas mě opravdu nezajímá. Šlo pouze o řečnickou otázku, kterou jste bohužel nepochopil.

+1/0
16.2.2017 22:00
Foto

D50a36l55i23b61o71r 37B20a30r44t46o62š 5514700277229

zbytečnost komentářů vyplývá z jejich neschopnosti něco vysvětlit na vědeckém základě, tedy podloženě...ostatní jsou jen plky....a jak již bylo kdysi řečeno....KDYBY LIDÉ MLUVILI JEN O TOM, ČEMU SKUTEČNĚ ROZUMÍ, ROZHOSTILO BY S NA ZEMI OTŘESNÉ TICHO.....

0/0
18.2.2017 14:49



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.