Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak já jsem se zeptala na naší škole po písemné práci z češtiny, jaký pocit mají letošní maturanti. A odpověď? "Dobré, dalo se vybrat,..." Mám pocit, že z těch deseti témat si může vybrat každý,...

1 0
možnosti

Autore, ten automechanik třeba ze zdr. důvodů nebude pravděpdobně dělat tu práci do důchodu. A bez maturity je nic. S maturitou si ho aspoň pozvou na pohovor třba na kancelářskou práci, k policii, prostě tam kde se maturita vyžaduje.

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že tak jak to popisujete je systém pokřivený. Proč by měl automechanik dělat kancelářskou práci nebo policajta? Má spravovat auta a ke stáru to učit ty mladé. Nikdo by mu pochopitelně neměl bránit se jakkoli vzdělávat. Být vyučený řemeslník ale přeci není žádná hanba a automechanici dnes studují počítačovou techniku. Proč by ale měli maturovat s literatury za stejných kritérii, jako budoucí filologové.

0 0
možnosti
Foto

Dnes jsou všichni studenti. Dříve se říkalo, učím se zámečníkem, dnes se říká studuji na odborné škole, obor zámečník. To je takový malý příklad nesprávného používání slova student.

Nechápu to, copak je ostuda býti dobrý řemeslník . Za šikovné ruce, po kterých je stále větší poptávka, se nikdo nemusí stydět, ale naopak býti pyšný na vše, co s nimi umí.

Tlačit děti na střední i když víme, že to bude pro ně jedno velké trápení je neuvážené rozhodnutí rodičů, kteří podlehnou nabídkám škol, kterých je u nás jako hub po dešti a stále hledají nové ovečky, bez ohledu na jejich schopnosti později odmaturovat.

Je třeba znovu obnovit učňovské obory, vrátit jim jejich kredit a tím zamezit přílivu studentů, kteří po mnoha nezdarech skončí na pracovním úřadě.

Proč býti tam, kde jsem považován za hlupáka, když mohu jinde vynikat, to by měl každý zvážit, než se rozhodne kterou cestou se vydat.

3 0
možnosti

Protože bez maturity se bez toho vyučeného oboru nikde dobře neuplatníte. A celý život ten vyičený obor dělat nebudete. A učit se je český výtnam slova studovat.

1 0
možnosti

Obávám se, že ta vlna kritiky, která se snesla na témata maturitních slohů z češtiny, je oprávněná. Pedagogové upozorňovali na to, že většina maturitních témat byly "naprosté ptákoviny", což je řečeno sice lidově, ale velice výstižně.

Kritici například tvrdí, že "témata jsou odrtžena od reality". Pokud někdo takové hodnocení považuje za přehnané, tak stačí několik z těch témat uvést, cituji: "Nudný účetní a jiné stereotypy, Prokrastinace – nová metla lidstva?, Vypravování o tom, jak Jean André vyvázl z léčky Emhudů, Návrh na přejmenování náměstí." Takhle opravdu zní čtyřicet procent maturitních témat.

Kolik lidí v České republice (nebo ještě lépe na světě) bude někdy potřebovat napsat úřední dopis s návrhem na přejmenování náměstí?

Možná by se zdálo, že téma "České národní obrození" je velice potřebné a pro maturitní práci velice vhodné. Ve skutečnosti je to přesně naopak. Studentský zájem o České národní obrození může vyvolat jen učitel, který naprosto dokonale ovládá Komenského metodu "škola hrou", pro většinu studentů je totiž "české národní obrození" sérií záludných jmen a letopočtů", což ale není chyba studentů. Navíc v současnosti se do učebnic dostávají poučky "nových akademiků", kteří vpodstatě říkají, že národní obrození se tak úplně nekonalo a že šlo vlastně o hysterický čechismus vypjatých nacionalistů. Na tématu "Zahájení vodácké sezony" je dobré jen to, že se na to dá relativně trefit slohový útvar "zpráva do regionálního zpravodaje". Jinak je to stejná nuda, jako když to vyjde v regionálních novinách. Téma "žena zkoušená osudem" jen vyhovuje požadavku, aby součástí zadání bylo i nějaké "genderové téma", které naplňuje potřebné kvóty pánských a dámských témat.

Jednoduše – hrůza...

0 0
možnosti

Víte, dalo by se napsat o lecčems, ale vysvětlím, proč referát o národním obrození neoslovil ani většinu gymnazistů. "Stará" ústní maturita znamenala 25 až 30 rozsáhlých témat, která pokryla celé dějiny české i světové literatury - v dubnu jich maturant velkou většinu musel mít zopakovanou, jinak byl bez šance těch cca 2000 jmen, názvů děl a pojmů zvládnout (spočítali kdysi sami studenti). Takže by bez problémů o tom tématu psát mohl, navíc s jistotou 240 minut času ( i když psát referát či výklad bez opory studijní literatury nepokládám za šťastné).

"Nová" ústní maturita reprezentuje znalost 20 vybraných děl. Jistě, opakujeme znova všechno literární učivo, ale studenti vědí, že to pro ně není klíčové, i didaktický test zvládnou bez těchto znalostí, většina otázek je postavena na schopnosti porozumět textu (vyzkoušeno na kvartánech).

Studenti jsou prostě pragmatičtí, i ti dobří.

O účelnosti maturity pro automechanika či o maturitě jako vstupence na univerzitu by se dalo psát velmi dlouho.

3 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi. Maturoval jsem před třiatřiceti lety a posledních šest let mi maturuje nějaké dítě, takže to srovnání mám docela dobré.

0 0
možnosti
Foto

Karma, od zuřivého diskutéra, pane kolego.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji a toho diskutéra jsem mysle v dobrém.

1 0
možnosti