Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a29v96e88l 79H87e92k 8877216403581

Těžko uvěřit, že jste schopen napsat takový ubohý článek. Členství v aktivní záloze není jen o hraní na vojáky, ale i pomoc v případě živelných katastrof apod. Zajímalo by mě jestli podobně smýšlíte i o dobrovolných hasičích či záchranářích.

+1/0
15.6.2017 13:39
Foto

T29o70m62á53š 34V25o29d81v72á84ř19k86a 3133961507594

Sdílím podobné pocity jako Vy, pane Turnere. A to jsem majitelem knížky, která - jak pravil můj šéf - nesmí chybět v knihovně žádného inteligenta.

Představa strejců, kteří dostanou do ruky kvér, je děsivá. Myslím, že největší ztráty by si působili sami mezi sebou.

Dnešní konflikt - ten velký - se povede na dálku, z moře, ze vzduchu. Žádná armáda nebude dobývat území, jak tomu bylo před 50 lety. Takže se bude měnit i obrana - a z tohoto důvodu je odpor bolševiků a pomatenců vůči radaru v Brdech zcela nesmyslná.

Bylo by toho více, karma. R^

+1/−1
14.6.2017 7:40

M34i59l48a95n 63S15t67e56h51l76í16k 7480249663481

Kromě toho radaru nesouhlasím. Viz níže mé vlákno.

0/0
14.6.2017 9:21
Foto

T35o16m45á83š 20V10o21d34v77á62ř32k98a 3823791417934

absolutní souhlas bývá často známkou něčeho nedobrého....:-)

+1/0
14.6.2017 9:33
Foto

J90i39ř37í 67T38u72r43n94e24r 8128161115563

Děkuji, pane Vodvářko, bez problémů bych se podepsal pod všechno, co jste zde uvedl.:-)

0/0
14.6.2017 12:23
Foto

V18l80a66d15i46m83í80r 66Š23ť39a59s23t35n70ý 1431416165843

Myslím, že "být připraven" není na škodu v každé době a dělají to tak třeba i ve Švýcarsku, které je nám předhazováno jako vzor při každé příležitosti. Na vojnu jsem rozhodně neodcházel rád, ani na ni moc rád nevzpomínám, ale jedno musím uznat, mnohé mi dala a myslím si, že dnešní generaci dvacátníků chybí. I kdyby to, co se na vojně naučí nikdy nepoužili ve vojenském konfliktu, naprostou většinu užijí v běžném životě. Za sebe považuji návrat povinné vojenské služby v trvání 1 roku za dobrý a užitečný nápad.

+2/0
13.6.2017 21:26

I75v19a81n 24M19a85r98e19k 6624718502

"Aktivní zálohy" ? Jediné co můžeme, je závidět Izraelcům či Švýcarům vojenskou výchovu jejích občanů . R^

+1/0
13.6.2017 21:11
Foto

J69i17ř92í 19T76u68r80n64e92r 8458951605373

U Izraelců je to nutnost, u Švýcarů folklór:-)

+2/−1
13.6.2017 21:19

M77i98l77a53n 12S11t10e63h18l26í39k 7910749933711

"Konvenční válka jaderných mocností kvůli nějakému poloostrovu nebo postsovětskému státečku je asi zcela absurdní nesmysl."

Ba právě naopak. Konflikt v Evropě se klidně může odehrát za použití konvenčních zbraní. K tomu, aby Rusové převálcovali půlku Evropy, nepotřebují jaderné zbraně, stačí jim k tomu tanky, kterých mají nesrovnatelně více, než kterákoliv evropská armáda. Právě proto si tak vysoký stav tanků udržují.

+1/−1
13.6.2017 15:20
Foto

J80i16ř36í 30T19u26r53n31e65r 8138581115613

No, někdo si to asi myslí, protože jinak by zbrojení konvenčními zbraněmi bylo úplný nesmysl. Mě osobně přijde takováto hypotéza nepravděpodobná, protože by takový stav nutně vedl ke globální válce a navíc nevím, proč by to Rusové dělali, v současné geopolitické situaci je to absurdní.

+3/0
13.6.2017 16:16

J76i22ř49í 79S58v54o46b19o18d54a 9175608703856

Když Němci zahájili druhou světovou válku, bylo to také naprosto absurdní, ale přesto k tomu došlo. Násilník není ctitelem logiky nebo morálky. Násilník klidně zabije stařenku pro dvacet korun. Násilník klidně upálí v koncentrácích šest milionů lidí a nepřijde mu to absurdní. Ukažte mně jediný válečný konflikt v dějinách lidstva, který nebyl absurdní.

+1/0
13.6.2017 16:24
Foto

J61i90ř62í 27T12u74r19n82e85r 8188741515213

...ale všiml jste si určitě, že svět před druhou světovou válkou je jak politicky tak vojensky zcela jiný,než ten dnešní, nebo se mýlím?

0/0
13.6.2017 16:36

J34i77ř21í 49S53v98o47b86o94d76a 9595428303566

Máte zcela určitě pravdu, že současný svět je jiný. Před druhou světovou válkou neexistovaly vojenské technologie, které jsou schopny zničit povrch planety. To je dnes jinak.

Podstatné však je že principy násilí a válek se nemění. V současnosti na světě probíhá několik desítek válečných konfliktů. Všechny jsou naprosto absurdní a zbytečné a všechny jsou vedeny konvenčními zbraněmi.

Například Indie a Pákistán jsou zeměmi, které jsou ve vzájemném válečném stavu a obě mají jaderné zbraně. Právě proto při vzájemných soubojích na sporných územích proti sobě používají konvenční válečné technologie. To, že nikdo nechce riskovat absolutní zničení jadernými zbraněmi, neznamená, že nechce riskovat válku.

0/0
13.6.2017 16:58

M62i71l60a29n 68S47t39e91h40l13í85k 7550369523921

Takový stav nemusí nutně vést ke globální válce. Pokud jedna strana nepoužije jaderné zbraně, nepoužije je ani druhá. A pro Evropu by případné nasazení jaderných zbraní mělo daleko horší důsledky, než pro Rusko, které má mnohem menší hustotu obyvatelstva a velký operační prostor na svém území. Takže si dokážu představit konflikt například kvůli pobaltským státům, nebo Polsku, který se odehraje celý za použití konvenčních zbraní. (ne, že bych si ho přál).

0/0
14.6.2017 9:19

J36a41k14u17b 43Š22o40l96c 8141628614335

Lepší být připraven, než překvapen. Na rozdíl od vás si spousta lidí dnes myslí, že čas, kdy jsme sladce spali a nic nemuseli řešit, je pryč. Možná jsme se probudili pozdě, možná se i mýlíme, ale stejnou nejistotu máte i vy.

+3/0
13.6.2017 14:33
Foto

J98i65ř24í 13T83u81r27n56e21r 8358871165133

To mi často na podobně laděné články někdo píše, bohužel mi ještě nikdo nenapsal a ani z politiků nevysvětlil, do jaké reálné vojenské doktríny se hodí tanky, samohybné houfnice a kluci se samopaly. Nezbývá mi tak než si myslet, že to neví ani oni, ani vy.

0/0
13.6.2017 14:48

J80a42k46u17b 63Š96o72l94c 8931688454545

Vsadil bych si na podvolení, ale pokud v sobě Evropané probudí mužnost, sebeobrana, fyzická zdatnost a i ta znalost samopalu se jim může hodit.

+1/0
13.6.2017 15:11
Foto

J35i86ř44í 31T74u55r65n17e24r 8398351265983

Myslím, že bz evropští muži mohli začít s projevy své mužnosti tím, že by přestali mlátit své manželky a nebyli lhostejní, co se kolem nich reálně děje. Místo toho však si brousí zuby na imaginární nepřátele a na chudáky zdrhající ze světa , který si tu většina lidí nedovede ani představit v těch nejhorších snech.

+1/0
13.6.2017 15:27

J12a73k19u94b 80Š10o52l97c 8131618794935

To je argument...... Myslíte ty chudáky z Kolína nad Rýnem?

+2/0
13.6.2017 15:31
Foto

J88i50ř65í 88T37u15r96n78e58r 8578941815353

Ne, myslím chudáky ze subsaharské Afriky a třeba z válkou postižených částí Sýrie, kteří se snaží dostat někam, kde se dá slušně žít. To, že to většinou není dobré ani pro ně ani pro hostitelské státy, stejně jako že jsou i tací, kteří tohoto stavu zneužívají, je zřejmé, ale to je věc jiná.

Podporovat smysluplná řešení té situace je něco jiného, než zakládat "lidové milice".

+1/0
13.6.2017 16:12

J46i78ř32í 98S88v50o16b30o18d61a 9335628983226

Takzvaný islámský stát oficiálně vyhlásil válku polovině světa, přičemž seznam států, s nimiž je ve válečném stavu, uveřejnil ve svých médiích. Na tom seznamu je i Česká republika. Evropa a Západ obecně odmítají Islámský stát uznat, a to z důvodu, aby ani náznakem nepřiznali tomuto děsivému politickému celku jakoukoli legitimitu. Jenže problém je v tom, že jeho vojáci (doslova) Islámského státu útočí v Evropě a zabíjejí civilisty. Evropa odmítá vyhlásit tomuto státu válku, protože se pořád snaží tvářit, že neexistuje, ale on reálně existuje a prolévá reálnou krev.

Měli bychom si uvědomit, že všechny ty teroristické útoky, které se v Evropě odehrály, jsou zatím jen "předvojem" toho, co se teprve stane. Rád bych byl špatným prorokem, ale obávám se, že je jen otázkou času, kdy se v Evropě odehraje takový masakr, jaký evropské země od druhé světové války ještě nezažily. V Evropě jsou desetitisíce lidí, kteří bojovali v řadách Islámského státu, jsou zvyklí prolévat krev, a přicházejí další. Organizují se a nepochybuji o tom, že chystají "něco velkého". Očekávají to koneckonců i tajné služby.

Za druhé světové války Spojenci bez rozdílu internovali většinu osob z nepřátelských států. Byl to logický krok. Británie si nemohla dovolit, aby po jejím území volně pobíhaly osoby německé národnosti. To samé dělaly USA i Rusko. Současná Británie není schopna internovat ani osoby, které prokazatelně již projevily svůj islámský radikalismus. To samé platí pro Francii, Německo a další země. Jen Francie eviduje jeden milion osob, které projevily islámský radikalismus. To samé platí pro další evropské země. Právě proto se vždycky ukáže, že pachatelé atentátů už alespoň jednou byli v hledáčku tajných služeb. Pokud by Francie v souladu s válečným právem internovala jen ty osoby, které už v souvislosti s islámským radikalismem eviduje, byla by z toho občanská válka. Je to vpodstatě šílená situace. Ale politická reprezentace Evropy se pořád tváří, že se nic neděje...

+3/0
13.6.2017 16:49

J67i91ř55í 32S34v64o37b84o15d10a 9285858343376

Na celém světě se vražedným způsobem používají tanky, samohybné houfnice a samopaly, a Vy klidně napíšete, že nevíte, do jaké "reálné vojenské doktríny se to hodí". A uvědomujete si, že celým svým článkem se snažíte čtenáře přesvědčit, že jste do problematiky kvalitně zasvěcen a právě proto se o ní vyjadřujete?

+2/0
13.6.2017 15:18

O47t49a53k78a37r 69J44e31ž29e98k 1238206726

Autor je tak mimo, jak to jen jde. Mám dva syny a doufám, že až vyrostou, bude zde existovat vojna, i když ne taková, jakou pamatujeme. Evropa je v zásadním ohrožení nikoli ubožáky prchajícími před válkou, ale masovou migrací mohamedánů - nositelů ideologie naprosto neslučitelné s naší civilizací. Proto už dnes je nutné, abychom neměli tu naši legrační expediční armádu, ale armádu přizpůsobenou této reálné hrozbě. Tanky zřejmě moc potřebovat nebudeme, i když... nikdy neříkejme nikdy. Ale mít mladou generaci seznámenou a schopnou nasazení v územní obraně, to je více než nutné už dnes a tím více zítra. Ta situace se sama nevyřeší, mohamedáni se z Evropy nevypaří, navíc stále přicházejí, mohamedáni se nepřizpůsobí, nebudou pracovat a Německo je věčně živit také nebude. Navíc - a to má pan Agulár pravdu - "hraní si na vojáčky" má mnoho pobočných pozitivních dopadů včetně uvědomělého občanství a vlastenectví. Strana Realistů má právě tento druh vojenského výcviku - pro muže povinného a pro ženy dobrovolného - ve svém programu. A to je dobře. Alespoň někdo chce místo kriplů mít vojáky.

+1/0
13.6.2017 14:27
Foto

J72i80ř88í 42T35u37r92n39e85r 8128351695263

Kdyby byl pod vaším příspěvkem letopočet 1955 ( a možná i 1985) a místo muslimů tam byli imperialisté, uložil bych si to jako dobový dokument. Jelikož je to názor současný mohu se jen:-)

+1/−1
13.6.2017 14:56

J96i60ř72í 32S80v12o26b78o82d67a 9185538353396

V padesátých letech se o žádných "migrujících imperialistech" nehovořilo. Dobový dokument by z toho byl jen ve Vaší hlavě. To je přesně Váš styl – místo abyste uvedl alespoň malý protiargument k podstatě diskusního příspěvku, manipulujete s diskutérem a vymýšlíte jakousi boční linii, která nemá s tématem nic společného.

+1/0
13.6.2017 15:11

J76a45k72u56b 19Š23o91l63c 8141268674915

To je Turnerův styl.

0/0
13.6.2017 15:12
Foto

J58i41ř97í 61T46u27r19n20e71r 8828571965283

:-) Ano, je můj styl říkat a psát svoje názory, byť je jasné, že nebudou populární a vysmívat se hlupákům. Už jsem dost starý na to, abych tento svůj styl měnil. :-)

0/0
13.6.2017 15:18

J20a93k93u89b 22Š80o87l10c 8971258924225

Dole vám někdo napsal, že jste úplně mimo a vy jste se se z toho málem počůral. Přitom jen použil vaši medicínu.

0/0
13.6.2017 15:20
Foto

J55i26ř55í 34T43u56r56n63e87r 8538841795303

Takto se diskuse nezačíná, a já nemám důvod takovou diskusi vést. Také žádný takový můj komentář na vyjádřené názory v nějakém článku byste nenašel. Buďte bez obav, moč držím zatím velmi solidně.:-)

0/0
13.6.2017 15:38

J30a89k44u24b 66Š93o86l74c 8371978294975

Tak žijte dál v představě o své dokonalosti.

0/0
13.6.2017 15:45

J72i91ř45í 78S90v60o25b15o48d90a 9115628853386

O tom, co se stane, když ve společnosti poklesne virilita (mužnost) a vlastenectví, nás nejlépe informuje historie. Typicky to vidíme v Římské říši. Domácí obyvatelstvo bylo zásobováno zábavou, ekonomický výkon zajišťovali otroci a cizí nádeníci, obrana byla svěřena žoldákům... Když došlo ke krizi, tak Římanům se nejen bojovat nechtělo, ale ani to neuměli, a velitelé žoldáckých armád si začali říši doslova parcelovat.

Představte si, že by stejně jako Vy uvažovali například Izraelci, kde je vojenská služba povinná i pro ženy. Kdyby uvažovali jako Vy, tak už jsou dávno všichni mrtví. Je mně jasné, že Izrael je v naprosto specifické situaci a v trvalém ohrožení, to ale neznamená, že my žijeme v nějakém jiném světě. Kdyby Vás Izraelci požádali o pomoc, zřejmě byste jim řekl, že jste si na vojáčky přestal hrát v deseti letech. Nepočítáme-li atomovky svržené na Japonsko, tak se všechny konflikty kdekoli na světě odehrávaly a odehrávají konvenčním způsobem.

Obyvatelé západní Evropy jsou už tak rozmazlení a zjemnocitnění, že už nejsou schopni rozpoznat, že jejich sousedi ve vedlejší ulici jim usilují o život. Za chvíli bude na každém londýnském nároží zakrvácený pomníček se svíčičkami a plyšovými srdíčky, z Big Benu bude halekat muezzin a všem to bude připadat normální.

Vy se ironicky smějete lidem, kteří jsou u nás ochotni bránit svou vlast a podstoupit vojenský výcvik. Takže bychom měli jako správný a následováníhodný postoj adorovat ten Váš?

0/0
13.6.2017 14:23
Foto

J36i11ř42í 39T66u19r23n68e90r 8898521845403

Vidím to zcela opačně. Neadekvátní projevy nacionalismu, které jsou patrné u většiny militantně založených lidí jsou právě oním aspektem, který vytváří konflikty vedoucí k občanským válkám. Jugoslávie, Ukrajina,Afghánistán, Blízký východ a skoro celý arabský svět.

Proč si myslíte, že se v Evropě neválčí? Je to proto, že ti rozmazlení a zhýčkaní Evropané válčit nechtějí, chtějí si žít své spokojené a blahobytné životy v míru.

Chválabohu za to.

Nacionálními pohnutkami se živí nešťastníci ze třetího světa , kteří nic nemají a o nic tak nemohou přijít, a bohužel také poslední dobou řada frustrovaných Evropanů, kteří místo toho aby si hleděli svého okolí a svých rodin, vymýšlí hovadiny.

0/−1
13.6.2017 15:06

J31i15ř47í 28S27v35o36b70o64d20a 9835958913686

Druhá světová válka nebyla způsobena militantně založenými lidmi, ale lidmi ovládanými militantní ideologií. O spojeneckých vojácích, kteří porazili nacistické Německo, těžko můžeme hovořit jako o "militantně založených lidech s neadekvátními projevy nacionalismu". Dokážete připustit, že ne každý zájem o vojenský výcvik je nutně motivován "neadektávním nacionalismem" nebo militantní povahou?

Islámský svět je ve válce již od samotného počátku islámu. Islám je velice militantní náboženství, které ovlivňuje veškeré aspekty společnosti – když islám narazil na hranice své expanze, tím více se začal zmítat vnitřními konflikty, z nichž nejznámější je konflikt sunnitů a šíitů.

V Evropě se neválčí jednoduše proto, že se Evropané dohodli, že prostě válčit nebudou. Okolo Evropy je však celá řada zemí nebo politických uskupení, jejichž cílem (tajným nebo veřejně deklarovaným) je zničení Evropy. Navíc lidé, jejichž cílem je zničení Evropy (a to doslova smrt jejích obyvatel), žijí i přímo v Evropě. Pokud chtějí Evropané dál žít v míru, nesmějí na to zapomínat. Znovu připomínám příklad Izraele. Izrael je také bohatý, ale zhýčkanost si nemůže dovolit. Mír je výsledkem jeho vojenské připravenosti.

Většina islámských teroristů nejsou "nešťastníci ze třetího světa, kteří nic nemají a o nic tak nemohou přijít". Toto násilí je motivováno vražednou ideologií, která boj proti nepříteli považuje za životní náplň.

Mluvíte o "frustrovaných Evropanech, kteří místo toho aby si hleděli svého okolí a svých rodin, vymýšlí hovadiny". A kteří to jsou? Nejsou to náhodou ti "Evropané", kteří najíždějí do lidí automobily, bodají je noži na náměstích a vyhazují je do povětří na stadionech?

Spokojenost a blahobyt není PŘÍČINOU míru v Evropě, ale DŮSLEDEKEM onoho míru. Ten mír byl však těžce vykoupen nejen politickými změnami po druhé světové válce, ale také vojenskou připraveností po ní.

+3/0
13.6.2017 16:19
Foto

J73i81ř39í 87H81e38r38m66á84n42e96k 4416202832130

On ten rozumný důvod samozřejmě existuje. Bohužel se o něm nesmí mluvit aby se nešířila panika

0/0
13.6.2017 14:20
Foto

J10i54ř36í 16T29u93r10n11e72r 8828361585673

Aha, tak to se o něm asi nesmí ani psát.:-)

0/−1
13.6.2017 14:45

P70e90t57r 42A73g49u48l86á61r 4117708550124

Vy jste úplně mimo. Nevnímáte souvislosti. Je úplně jedno, jestli si někdo hraje s kvérem nebo ne. Jakékoliv spolky, kde se "tatíci" i kluci učí bránit mají mnoho pozitivních dopadů. První je to, že nesedí u televize, ale hýbou se. Druhý je ten, že se naučí organizaci, tedy někdo povely přijímat a jiný vydávat. Třetí, zjistí, že se nemusí bát rány, zase tak moc nebolí, ale také se naučí je vykrývat a rozdávat. Dalším je to, že človšk s praktickými zkušenostmi dokáže vyhodnotit situaci a poradit ostatním civilistům, jestli je čas na paniku, nebo není. Je to mnohostranné sebevzdělávání. Až se u nás něco semele a někdo si Čechy zase vybere jako bojiště, vzroste kriminalita a zloději se nebudou bát terorizovat své okolí a krást co se jim zlíbí, tak ti záložáci budou dost užiteční. Už jen kvůli tomu, že se bude vědět, že jsou mezi námi. Kdybych si měl vybrat koho za souseda, tak radši toho tatíka než vás.

+4/−1
13.6.2017 13:58
Foto

J63i29ř14í 30T85u25r51n66e64r 8648571895723

Vy jste úplně mimo. Tam jsem to dočetl a stejnou větou vodpovídám. Až se naučíte pravidla slušné diskuse, budu vaše komentáře číst a věcně na ně odpovídat.

+1/−1
13.6.2017 14:15
Foto

J74i73ř80í 66H15e54r78m70á94n93e83k 4646672692440

To ale od Vás nebylo hezké. Tak moc toho pán Agulár zase neřekl.

0/0
13.6.2017 14:23
Foto

J26i48ř52í 64T59u27r39n80e95r 8528961205173

...nevím co řekl, začal blbě a taky u mě blbě dopadl..

+1/−1
13.6.2017 14:44

P10e16t35r 98A52g10u74l74á15r 4937958260754

To nevadí. To nebyla urážka, ale konstatování. I kdyby se vám zdálo, že je to urážka nebo osobní útok, v rámci diskuze by bylo vhodné si přečíst zbytek, aby jste mohl argumentovat. Ale jak jsem si všiml, to pro vás nejspíše není důležité.

+1/−1
13.6.2017 19:33

J41i68ř34í 30S65v28o55b16o49d25a 9215928393546

Pane Aguláre, vystihl jste to velice názorně R^

0/0
13.6.2017 14:25
Foto

Z45d92e84n24ě18k 43M71a69t87u67š83k21a 7668946695206

vyprávěl mi kdysi jeden kolega, už tehdy starý pán, o pražském povstání 1945.

Říkal, že první, kdo omdléval při pohledu na raněné, byly sestry Červeného kříže v předpisových uniformách.

A mám obavu, že ona "domobrana" by dopadla podobně.

Nechme to na profesionálech, snad už právě proto, že ten nastávající možný konflikt, nebude mít nic, co do techniky a provedení, společného s našimi dosavadními zkušenostmi.

A to tvrdím jako bývalý příslušník jednotky hloubkového průzkumu.

+1/−1
13.6.2017 14:29

J53i56ř47í 82S85v70o55b74o86d77a 9645108603906

Je naprosto logické, že člověk, který zažije alespoň simulovanou situaci, zažívá menší šok, než naprostý laik. Alespoň základním způsobem vycvičená domobrana je pořád víc, než vůbec žádná domobrana. Pokud dojde k události celospolečenského dopadu, tak profesionálové všechno nezvládnou, poučení laici mezi obyvatelstvem se stávají nenahraditelnými. Stačí hromadná dopravní nehoda, a lidé, kteří jsou ochotni a schopni poskytnout jakoukoli pomoc, mají nesmírnou cenu.

+6/0
13.6.2017 14:55



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.