- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V této souvislosti bych rád citoval slova jednoho z nejchytřejších mužů této planety – hrdého Izraelce Dana Schueftana: "Není jednoduché říci jasně a nahlas, že kultura, jež uznává, že ženy jsou rovnocenné lidské bytosti, je nadřazena kultuře, která se k ženám chová jako k dobytku. A že ta druhá kultura není pouze jiná, nýbrž je podřadná vůči té první, je těžké to říci, protože to je politicky nekorektní."
Izraelci se nebojí říci, že Izrael je ostrůvkem svobody, demokracie, tvořivosti a pracovitosti v oceánu barbarství. Evropa to však už stejným způsobem pojmenovat neumí. Tato neschopnost ve spojení s destruktivní silou islámu je skutečnou příčinou současné krize.
Po 70 letech relativniho klidu a ignorovani zemi mene rozvinutych dochazi k stehovani narodu a nikdo uz to nezastavi, bez dialogu to nejde. Ted zalezi na rozumnem jednani na vsech stranach a vazit si tech, kteri se o to snazi.
řekl bych, že migrace je sice téma související, ale spíše jen jako jeden z důsledků oné krize a migrace má i jiné příčiny, než je jen krize světa islámu.
Já myslím, že globalizace je důsledkem rychlé komunikace mezi kulturami. A my nejsme jediní kdo šíří svoje hodnoty, muslimové taky sponzorují svoji propagandu islámu na západě. Ten rozdíl mezi náma a jima je jen v tom, že my jim doopravdy máme co nabídnout.
Islámský svět prožívá pouze jednu krizi a to, že to, co dělá IS je odvozeno Koránem a o tom není pochyb a pak pokud přiznají, že to, co dělá IS není v souladu s islámem, tak v tom případě skutky Mohameda a jeho následovníků nebyly islámem. Nechtějí si přiznat, že korána, hadisy a životopis proroka je naplněn myšlenkami, příkázáními, příklady, které tlačí mladé k terorismu a to stejným způsobem jako jejich praootce motivovaly k dobytí většiny světa. S tím neám globalizace a ani náš svět nic společného.
Nesmysl. Žádné knihy netlačí mladé k terorismu.
Toleranceby měla skončit, tam kde někdo pod záminkou tolerance, chce zničit samotnýprincip tolerance. Chce-li Evropa se chovat se dobrotivě, tak ať se jednou nediví, když zjistí, že je příliš pozdě.
Proč si, pane Kindle, na toto téma nenapíšete vlastní blog a s tématem nesovisejícími výkřiky balastujete blog můj?
Tohle je tak dobře napsáno, že jsem to četl třikrát - a dýchá z toho lehká beznaděj.Troufám si říci, že si velmi dobře uvědomujete, že hlavní důvod neřešení příčin problémů je ten, že ti, kteří by mohli nastartovat řešení, je prostě řešit nechtějí.Jednak by to byl dlouhodobý a bolestný proces, přesahující několikanásobně volební období a vyžadující koncepci, a možná několikagenerační kontinuitu a shodu slov a činů, jednak ze současného stavu profitují.
Vyvstala mi celá řada otázek, ale, bohužel, zde na takovou diskusi není prostor.
,,Glób" nemá jiných než přirozených hranic. Jeho ,,rozparcelování" pak tvoří lidé. V podstatě vždy z prostého pudu sebezáchovy. Na každé z ,,parcel" je snaha o zavedení řádu, atˇ už pod jakoukoli ideou, či vývěs. štítem. Každá parcela pak v mnohém potřebuje i jiné parcely. Někdy i ke spolupráci, vždy však i na úkor jiných ,,parcel". Výsledkem vždy, dříve, či později, je opět konflikt, a až hluboký antagonizmus. A následuje opět chaos. I ten je ,,potřebný", vč. konfliktů. Nakonec, váleč. hospodáří vždy vytváří i prosperitu a pokrok. To vše je součástí lidských dějin, a v jádru se to nezměnilo dodnes, a asi těžko se ,,to" kdy změní. ,,Spirála" vývoje lidského světa. Spirála však zrychluje. Před sto lety mnozí neznali ani elektřinu
To máte jistě pravdu, ale tento fatalistický přístup ke světu mi nepřijde dobrý. Evropa je důkazem toho, že námi často kritizovaný konzumní, zhýčkaný a byrokratický systém generuje stav, který se účinně brání konfliktům, což je možná dobrý model i pro svět okolní. Jinými slovy, je mnohem těžší fanatizovat ty, co mají plná břicha a vyřešené záležitosti se sousedy.
Keď sa vrátime do minulosti, tak ukážkou efektu globalizácie bola arabská expanzia. Na Arabskom polostrove, teda na mieste, kde to začalo v podstate nič nevynašli. Ale po jej zavŕšení siahal arabský svet v podstate od Pyrenejského polostrova po Indiu. Pričom tie oblasti spájal spoločný jazyk, čo bolo obrovskou výhodou. Takže absorbovali poznatky z čias antiky plus k tomu pridali ako pridanú hodnotu autostrádu, po ktorej vedomosti putovali z rôznych končín sveta. Nad západnou Európou mali jednoznačne navrch. Dokonca boli aj po náboženskej stránke tolerantnejší. Keď prišlo presadenie "tvrdého" islamu rozprávka skončila. Práve v čase, keď v Európe bola rozbehnutá renesancia.
Arabský svět nikam nesahal. To sahal islám, který si během sta let pdorobili země od Mauretánie, až po Indii a to násilím. Podrobeným národům vnutil islám a pokud jej nepřijali udělali z nich občany druhé katogorie. Původní vzdělání těchto národů postupně islám udusil a zničil. Původní obyvatelé Egypta křesťané Koptové, žijí dnes v Egyptě jako utlačovaná menšina. Jediný světadíl, který mu odolal byla Evropa i když o její dobytí se pokoušel od roku 711do roku 1638 .
Globalizace už započala v roce 1860 a pokračuje do současné doby. Započala zdokonalením dopravy, migrační vlnou lidí, růstem mezinárodního obchodu a vznikem světového trhu s komoditami.
Globalizace započala ještě dříve, je nutné si ji představit jako proces, který kopíruje určitou křivku, různé dopady globalizace pak vykazují různá zpoždění. U nás menší v okolním světě větší.
Já stále vidím za všemi problémy muslimům jejich náboženství. Jsou to země bohaté, ale díky svému náboženství zničené. Pokud je bude jejich náboženství učit, že méněcenný jsou Židé a Evropané, tak je vše marné. Třicetiletá válka započala revolucí českých stavů v zemích Koruny české proti panovníkovi.Pak to pokračovalo dál. S náboženstvím to mělo pramálo společného. Přesto dokázali Evropané zasadnout spolu ke stolu a uzvařít tak zvaný Vestfálský mír a vytvořit základy na kterých stála Evropa do první světové války, ale tohle zatím muslimové nedokáží.
Třicetiletou válku, pokud jste si toho nevšiml, používám jako příklad toho, jak mylně mohou být chápány některé příčiny konfliktů. Tedy pokud budete aplikovat stejné principy příčin třicetileté války na Blízký východ naší doby, měl byste najít v obecných rysech mnoho společného. Musíte k tomu ovšem přistupovat s otevřenou myslí, ne hledat jen argumenty pro svoje názory, ale zvažovat různé argumenty a podle nich si svoje názory vytvářet.