Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V86á56c41l83a97v 53C47h90u43c18h71m49a 6915831618866

S podstatou vašeho článku souhlasím. Pokud lidé chtějí vystoupit z EU, musí to dát najevo především v parlamentních volbách. Chtít sedět na dvou židlích je hloupost. Lidi by si měli ujasnit, zda si chtěj užívat bolševické nezodpovědnosti nebo zda chtěj vykročit na cestu osobní odpovědnosti.

0/0
4.7.2017 18:59

I66v20o 85H73e23b13e48l61k71a 8925710112510

Po velmi dlouhé době blog, který má hlavu i patu a každou svoji myšlenku se snaží obhájit argumentem. Jsem moc rád, že někdo pořád dokáže napsat pořádný blog bez honění vlastního ega.

0/0
4.7.2017 13:56

R82a92d68i62m 15K28a39l69a42s 2460756632311

Lid si žádné elity nevolí, lid si volí politiky, což jsou lidé, kteří jsou ochotní, anebo v horším případě posedlí touhou vést věci veřejné, podílet se na moci či rozhodovat.

Na základě tohoto klíče, lze říci, že nejde o elity, ale jedná se jen o další vzorek společnosti - té samé společnosti, která by měla o zásadních otázkách svého dalšího směřování rozhodovat v referendu.

Můžeme se ostatně ptát, proč mimo jiné přišla na přetřes přímá volba prezidenta? Protože hloupý lid u svých obrazovek byl nespokojen s trapným parlamentním divadlem posledních voleb, na které mnozí politici a přímí účastníci již tak trochu pozapomněli. Můžeme jistě namítnout, že přímá prezidentská volba byla vypjatá. Ale otázka je opět proč? Protože se do ní měrou nebývalou zapojila i média, tedy svým způsobem elitní uskupení, která vzešla ze specifického výběru. Elity opět na scéně.

To, po čem pláče autor blogu, má jedinou v uvozovkách nejlepší alternativu a tou je osvícený diktátor. Ale kde ho vzít? A bude skutečně osvícený?

Ostatně tvrdím, že aktuální prezidentská "kaše" vznikla z velké části opět v důsledku rozhodnutí elit. Na M. Zemanovi je skutečně vidět, že věk se nepodepisuje jen na jeho fyzickém, ale i jeho mentálním "zdraví". A jsem přesvědčen, že i Miloš Zeman z před patnácti let by na sebe sama v dnešní podobě nahlížel s lehkým údivem.

Proto v souhrnu říkám, že přímá volba byla do jisté míry reakcí na záchodková jednání zastupitelů, prosící koberečky u komunistů a další eskapády. Dále jsem přesvědčen o tom, že M. Zeman je natolik silná figura veřejného dění, že se jí zkrátka vyhnout nebylo možné. A v té souvislosti si osobně myslím, že by byl snesitelnější M. Zeman na přelomu tisíciletí, než zapšklý stařec dnes. Ale díky rozhodnutí elit, byl Zeman uskladněn na Vysočinu, kde nám jen zestárl navlhl a chytil plíseň. A přitom jsme dnes éru Miloše Zemana, již mohli mít za sebou.

+2/0
4.7.2017 10:00

J30a85n 19Z69i46e68g39l15e78r 1351396851728

Odstrašujícím příkladem referenda je Rakousko, kde problematiky neznalý lid rozhodl o uzavření jaderné elektrárny těsně před dokončením.

+1/0
4.7.2017 9:47

R52a91d32i36m 60K74a88l91a35s 2780796392771

Nic proti, ale rakouský lid se z našeho pohledu zachoval spíše jako ona blahořečená elita. Ta samá, která podobná rozhodnutí učinila v sousedním Německu.

+1/0
4.7.2017 10:01

J42o56s14e33f 73L20e20i91n82e62r 8517129567122

Výstavba jaderné elektrárny byla zahájena v roce 1972 s masivní informační podporou rakouské vlády. Projekční výkon zdroje 700 MW měl pokrývat 10 % celkové energetické spotřeby Rakouska. Celkově se mělo vystavět 6 jaderných elektráren, výstavba pěti z nich nebyla nikdy uskutečněna. Po rozsáhlé diskusi ve sdělovacích prostředcích, zahájené vídeňským ekologickým aktivistou Walterem Soykou, se rakouská vláda rozhodla vyhlásit v roce 1978 referendum o zprovoznění hotové elektrárny, přičemž kancléř Bruno Kreisky spojil výsledek referenda se svým setrváním ve funkci. Toho využila část obyvatel k protestnímu hlasu proti sociálnědemokratické vládě a v referendu poměrem hlasů 50,47 : 49,53 % (rozdíl necelých 20 000 hlasů) zvítězili odpůrci zprovoznění. Účast v referendu činila cca 2/3 oprávněných voličů, mezi odpůrce zprovoznění se údajně zařadil i Konrad Lorenz. Kreisky však nakonec přesto vládl až do roku 1983.

+1/0
4.7.2017 10:42

T71e45r14e66z38a 75H41a75j46k46o16v85a 5107742394930

Nebo nejemne 40 let boje o placeneou materskou ve Svycarsku.

A to pouze trimesicni. Ze ktere se plati dan i zdravotni pojisteni.

0/0
4.7.2017 15:09

J16i38ř40í 67Č36u81m10p54e61l29í75k 5806696392801

Referendum občanů.

je nedílnou součástí Lidských práv, tedy práva občanů rozhodovat o své budoucnosti a o budoucnosti společnosti ve které žijí!

Pokud občané budou chtít rozhodovat o našem členství v EU, je to jejich nezcizitelné právo, protože důsledky kladné, či záporné ponesou oni i celá společnost.

Pokud autor a i jiní se necítí být schopni rozhodovat v referendu občanů, nikdo je nenutí referenda se účastnit a mohou nechat rozhodování občanům, kteří se cítí v dané věci rozhodovat.

Je úsměvné hovořit o právu elit rozhodovat za občany. Kdo jsou ty elity? Zeman, Drahoš, Horáček, Sobotka, Babiš, Kalousek, Bělobrádek, Fiala, Němcová, Rath, Robejšek, Okamura .......a další ????

Ti, kteří jsou skutečnou elitou národa, respektují demokratická práva občanů a podporují právo občanů rozhodovat o závažných otázkách společnosti v referendu občanů!![>-]!

+4/−2
4.7.2017 9:26
Foto

J34i14ř72í 26T55u31r22n51e62r 8468661205663

V článku, který jste okomentoval, jsem se snažil argumentačně vysvětlit svůj. postoj. Na tom, že máte jiný není nic divného ani špatného, ale ve obsáhlém komentáři jste neuvedl jediný argument na jeho podporu.

+3/0
4.7.2017 11:23

T27e86r20e45z62a 87H55a22j70k87o75v89a 5447582144190

R^

0/0
4.7.2017 15:15

V10l59a15d16i65s81l81a36v 57Ž82i72d93e86k 3778300680

Ještě jedna věc z jiného soudku:

Z článku je vidět ten strach už Aristelův z neomezené vlády lidu. Asi už ten spoluzakladatel teorie státu měl pravdu.

+1/0
4.7.2017 9:01

V70l42a36d74i18s39l28a80v 82Ž67i62d25e96k 3358200710

Jsem příznived obecného refenda, al souhlasím, že u takové velmi složité a zásadní otázky refendum nemůže být jedinným rozhodovacím krokem (což makonec, ještěže tak, není ani ve VB). Sstejně jako bych nesouhlasil s omezeními refenda podobnými jako byly v těch všech návrzích ČSSD a KSČM za posledních 20 let. Nejhorší z návrhů, které prozatím byly byl ten Úsvitu/SPD, ten hrozil zvrácením systému radikální a aktivní menšinou, která by byla většinou u refenda díky vyšší volební morálce než zbytek.

+1/0
4.7.2017 8:57

Z18d42e62n85ě60k 14B11á45r15t83a 6869782247610

Zamyslel se někdo nad tím,proč Madarsko "největší bojovník" proti EU nevypíše referendum?Pokud je Orbán tak "statečně bojuje proti EU",proč to neudělá?Má skoro neomezenou moc.Proč?Ze strachu,že lidi už tak oblbnul a oni by skutečně hlasovali pro vystoupení z EU.To by byl pro Madarsko ekonomický kolaps,stejně jako pro nás.Což Orbán dobře ví,jen připomenu,že Orbán agitoval proti brexitu...

+5/0
4.7.2017 8:30
Foto

J35i92ř66í 16T29u11r32n38e10r 8698411345323

:-)R^

+1/0
4.7.2017 11:24

M96a28r65e39k 31V71y11č84í53t25a44l 4188657414898

Ted se zamyslete... Referendum nechcete z principu nebo proto, ze by dopadlo opacne nez chcete vy?

+1/−1
4.7.2017 8:25
Foto

J68i34ř51í 49T65u31r42n69e57r 8898161185483

:-) Podstatou článku je právě ono zamyšlení. Pokud to učiníte i vy, možná okomentujete mé názory a argumenty a vedle nich položíte ty svoje, místo toho, abyste přemýšlel o tom, co si asi já myslím.

0/0
4.7.2017 11:29
Foto

P78e42t91r 54J36. 80D13r27a48h54o64v16z23a75l 4800774325971

Souhlasím s tím, že volba presidenta (tzv. přímá) je nesmyslem, a proto na tom postu máme toho, koho tam máme (doufám, že už ne dlouho)...

Ale nechápu, proč by referendum o tak zásadní věci, jako je setrvání EU mělo být populistickým nesmyslem...

Je zajímavé, že když někdo přijde s myšlenkou o referendu o budoucnosti ČR v EU, pak se dozvídáme, že občané nejsou dostatečně kvalifikovaní k tomu, aby rozhodli o tak závažné otázce. Pominu-li fakt, že mne politická „reprezentace“ považuje za tak tupého, že jediné, na co mám právo je ji znovu zvolit, aby ona „reprezentace“ mohla kvalifikovaně rozhodnout, pak se musím pozastavit nad tím jediným referendem, které dosud u nás ohledně EU proběhlo – referendum o vstupu. Tehdy, po měsících vytrvalé mediální masáže „ANO pro EU“, s minimem prostoru pro hlasy odpůrců, tak tehdy jsme jako občané kvalifikováni byli? A najednou se z nás stala tupá zvířata, která rozhodnout nemohou umět? To nemá logiku vůbec žádnou...

Ale úplně jste mne dostal těmi "ELITAMI", které by měly řídit směřování našeho státu... Možná měly, ale v současné době vidím daleko víc "JELIT", než "ELIT"...

A to je, bohužel, velmi smutný fakt...

0/−2
4.7.2017 8:06
Foto

R62a69d41e68k 74P28o91l67i11c64k58ý 6171483251634

Ke vstupu do EU jsme směřovali řádově 10 let. Ve všech parlamentech ČR před vstupem měly drtivou převahu strany usilující o vstup do EU.

Aktualně se do parlamentu nedostal nikdo kdo by před volbami v programu měl vystoupení z EU. Strany prosazující vystoupení či referendum jsou dle průzkumů marginální a nedosahují ani 15% celkem. Jak to bude dál ukáží další volby, ale dokud nebudou dlouhodobě dosahovat strany požadující vystoupení z EU minimálně kolem poloviny mandátů v parlamentu tak referendum nemá smysl.

Pokud jsou v parlamentu "jelita"pak je to jen odraz voličů co jim dali hlas a jen to dokumentuje, že voliči neumí volit a referendum je nesmysl.

+1/0
4.7.2017 8:41
Foto

P61e16t21r 32J88. 80D84r37a72h30o79v85z42a52l 4540604915351

Vážený pane, k těm jelitům v parlamentu jen tolik, že tím pádem dost silným způsobem přeceňujete náš volební systém, který je jako stvořený k tomu, aby se dostal do poslanecké funkce někdo, koho tam nechci... Volím totiž kandidátku jako celek, navíc jen v jednom volebním kraji a způsob, jakým mohu ovlivnit to, kdo za "moji" stranu zasedne v poslanecké lavici se limitně blíží nule, neboť mám sice možnost preferenčního hlasování, ale zvolené kandidáty jako celek nikoli... Jinými slovy: jako volič v JmK těžko ovlivním, kdo za stranu A (která získala celkově - dejme tomu 20 % hlasů) zasedne z kandidátky KvK...

A k tomu referendu o EU... Vstupovali jsme do poněkud jiné Unie, než jakou je dnes a nálada se mohla změnit. Podpora/nepodpora EU v programu je okrajovou věcí, Konzervativci také neměli v programu Brexit, a přesto Cameron referendum vyhlásil, ačkoli sám byl pro setrvání UK v EU... Tomu se říká umění naslouchat ostatním a nedělat ze sebe všeználka, jehož názor je jako názor tzv. "elity" nadřazen všem ostatním názorům.

+1/−1
4.7.2017 10:04
Foto

R90a52d48e16k 19P66o72l62i68c78k48ý 6681403151484

Do parlamentu se dostanou ti co obdrží nejvíce hlasů-je odrazem úrovně voličů.

Naše účast v EU je základem všech programů-na ní je závislé financování jednotlivých témat, celá ekonomika a celkově směřování země.

0/0
4.7.2017 18:48
Foto

J52i61ř69í 69T54u42r27n77e41r 8688481945413

Píšu to tady, pane Drahovzale, kde komu, přečtěte si ten článek a polemizujte s mými názory a argumenty. Vysvětluji pojem "elita" a uvádím argumenty pro své obecné postoje, udělejte totéž a diskuse bude mít smysl.

+1/0
4.7.2017 11:32

P58e24t56r 13J66i81r56á72s24k54o 8967531595363

R^

0/0
4.7.2017 7:54
Foto

V22l15a88d14i88m73í46r 89Š90ť84a89s46t91n73ý 1731166475693

Pokud bylo referendum o vstupu do EU politikům nebo elitám, chcete-li, dobré, pak referendum o vystoupení z EU nemůže být populistický nesmysl. Spíš jde o to, naučit se toho referenda zodpovědně používat, potom může fungovat docela dobře jako například ve Švýcarsku. Souhlasím s tím, že u nás je k tomu asi ještě dlouhá cesta ale nějak a někdy se začít musí. Ty tzv. elity pochází ze stejné množiny občanů, jako jejich voliči. Proč by ti voliči měli být ve správnosti rozhodování horší?

0/0
4.7.2017 6:48

V70l41a13d53i32s44l11a58v 58Ž75i37d16e71k 3268940160

Taky, že ve Švýcarsku mají dva typy, fakulativní s velkými omezeními a nefakulativní, kde jsou omezení menší, ale nemá rozhodovací sílu.

+1/0
4.7.2017 8:58
Foto

J14i72ř52í 63T59u31r93n68e33r 8718231295893

Já přeci nikde netvrdím, že referendum o vstupu bylo dobré, tím spíše nehodnotím, co je správné a dobré pro politiky a elity, ale pro mě, tedy kritizuji obecně princip přímé demokracie. Pokud jste četl celý článek, mělo by by vám to být jasné.

0/0
4.7.2017 11:35
Foto

V81l98a18d17i36m82í27r 32Š68ť82a53s12t39n25ý 1701616845223

Tvrdíte, že referendum k opuštění EU je populistický nesmysl, co je tedy referendum ke vstupu do EU?

0/0
4.7.2017 12:33
Foto

L73e51o84n69t10ý62n82a 20C49h46v44á29t59a31l81o68v75á 1753285976

Občané by měli rozhodovat, protože občané jsou právě ti, kteří celý ten cirkus musí zaplatit, i kdyby na chleba neměli. Částečně rozumím tomu, že před referendem se rozjede mediální masáž, jak nelze opustit EU a mediální masáž na téma opustit nelze, bude hrazena z peněz právě těch daňových poplatníků, kteří svými platbami celý ten cirkus udržují v chodu. Je to vlastně bludný kruh, EU dříve nebo později zajde na přebujelou byrokracii, ale do poslední chvíle budou nedobrovolní donátoři toho cirkusu přesvědčování, že nic lepšího je potkat nemohlo, tak jako to už jednou bylo a mnozí dodnes mají pocit, že kdyby nebyly zrušeny válcovny plechu, bylo by nám fajn. Takže referendum je částečně nesmysl, protože mediální masírka spoustu lidí přesvědčí, že mrtvý kůň přebujelé byrokracie hravě zvládne další závody, jen je třeba zvýšit daně, reálně však dojde k tomu, že mrtvý kůň závod přebujelé byrokracie nezvládne ani kdybychom na jeho oltář položili 250 % svých příjmů na daních.

+5/0
4.7.2017 1:30

J45a42n 76K82o45z89á98k 6611295155

Referendum o vstupu do EU bylo nesmysl? Kdo určí, že je někdo elita? Třeba ti intelektuálové, kteří byli tak nadšeni socialismem? Když je někdo výborný jaderný fyzik, je to elita přes lidské vztahy? Vy jste permanentně mimo.

+10/−3
3.7.2017 23:29

J33a16n 48B59u48r77i14a22n 2973559344260

Tak to taky nevím. Ale co vím je to, že u intelektuála (což není nadávka) je poměrně vysoká pravděpodobnost, že se s tématem, o kterém má rozhodovat seznámí a že bude rozhodovat na základě zralé úvahy - nebo je toho alespoň schopen.

U řadového občana třeba se základním vzděláním je tato pravděpodobnost velmi nízká a rozhoduje se většinou na základě emocí - v podstatě dá na nějakou autoritu, kterou uznává. Což v jeho případě je nějaká celebrita, která se uvolila volit voliče - třeba L. Bílá apod.

+1/−1
3.7.2017 23:45

M42a80r87e48k 32Š31n30o70b49r 9940435850754

Každý žije v zajetí určitých stereotypů a v jistém smyslu i v zajetí prostředí, ve kterém žije. Intelektuál zřejmě žije více studiem knih, literatury a možná trpí tím, že se těžko dokáže vcítit do každodenních problémů a zkušeností člověka, který pracuje dejme tomu manuálně v dílně, na poli, či ve fabrice. A stejně tak je tomu i naopak. Je cenné znát názory, pohnutky a motivaci lidí z různých vrstev společnosti na různá témata, pokud je tedy zajímají a chtějí k nim něco sdělit ... třeba prostřednictvím referenda. A já myslím, že není zase tak složité uspořádat jednou za čas referendum k věci, která je pro náš stát důležitá.

+2/0
4.7.2017 0:01

V40l73a12d33i20s63l31a89v 43Ž23i37d80e10k 3828140640

Víte, že u lidí s vysokým vzděláním převládají voliči stran jako TOP09, SSO, ODS či KDU-4SL? Nějaký socialismus najdete jen u poslední z nich. Vím, o čem mluvím, neznám skoro druhého socialistu s diplomem než jsem já. Do deseti.

0/0
4.7.2017 9:07

P62a76v72e73l 28H10o95r94á96k 8661763415582

Vláda elit, nejlépe panovníka, je optimální, ale pokud žijeme v parlamentní demokracii, kde není šance pomocí voleb něco změnit (posledních skoro 30 let je toho dokladem), pak má referendum jistý smysl.

+1/−1
3.7.2017 23:08

J65a38n 72B62u82r17i13a12n 2873869914130

Referenda mají smysl na místní úrovni. Protože tam ještě snad většina lidí dokáže obsáhnout daný problém.

Ale o něčem takovém, jako je setrvání či vystoupení z EU by rozhodně být němělo - viz třeba Brexit - trouvám si tvrdit, že drtivá většina lidí, co byla pro Brexit volila nikoli pragmaticky na základě chladného kalkulu pro a proti, ale na základě svých emocí či sentimentu.

A stejně by to bylo u nás - kolik lidí sentimentálně vzpomíná na to, jak bylo za komančů lépe? A přitom je spousta tvrdých dat, že nyní průměrný občan v podstatě žije v nejlepší době na tomto území.

+4/−1
3.7.2017 23:39

P36a98v66e59l 67H32o48r26á16k 8851273695212

V tom případě nemělo být referendum ani o vstupu. Brexit je právě ukázka toho, že běžný lid si ještě zachoval trochu rozumu a nepodlehl neomarxistickým teoriím šířených Bruselem. Což je na západ od nás dost rarita. JInak za komančů bylo nesrovnatelně lépe než za první republiky, životní úroveň za normalizace byla mnohem vyšší než v 50. letech ap. Je pravda, že nejvíce mobilů máme právě teď. Ale třeba náš národ měl svůj vrchol na konci 19. století.

+1/0
4.7.2017 1:11
Foto

M57a40r77i16e 36J53a85n88d41o77v84á 8631283265746

Pane Horáku, vy jste marxista jako poleno. Co máte proti neomarxistům?

+1/0
4.7.2017 7:09

P10a62v73e89l 80Š70t91í11p38e44k 5399433374255

Kdepak hlásá marxismus?

+1/0
4.7.2017 7:51

R51u79d20o13l50f 35J76e35l94í61n43e15k 8233949319816

Mně v té zastupitelské demokracii chybí odpovědnost politických stran za plnění volebního programu. Dalším vážným problémem je skutečnost, že diky koalicím se z politických programů vytvoří nějaký kompromis, který většinou za nic nestojí. Přímá demokracie je způsob, jak tyto nešvary korigovat. Ještě k osobě pana Drahoše. Chtít se nechat zvolit těmi samými voliči, kterým v případě referenda vyjadřuje nedůvěru, to je velice pokrytecké, nicméně se to dalo očekávat. Nejvíce mě ovšem zaráží pochopení pro vrahy Mašíny. Vyjádřit nesouhlas s politickou situací v referendu ne, ale násilným činem ano. Takového prezidenta si snad nezasloužíme.

+6/−1
3.7.2017 22:22

J95a48n 16B73u25r53i21a36n 2883499644390

Politické strany jsou odpovědné svým voličům. Jestliže volič se svojí stranou není spokojen, no tak ji to už příště nedá.

+2/−1
3.7.2017 23:54

K48a71r96e19l 57V73a88l96i73š 7609766898972

Zcela zjevně to ale tak nefunguje.

+1/0
4.7.2017 1:07

V74l66a22d55i74s57l96a79v 55Ž48i89d37e63k 3988970670

To není chyba stran, ale voličů. A navíc nemáte moc pravdu, jinak by tu nebylo ANO, dřív VV SZ a další strany.

0/0
4.7.2017 9:09

R83u23d10o69l46f 85J33e63l33í56n48e16k 8333189449716

A co si pomůže. Vy znáte stranu, která se drží svého programu?

0/0
4.7.2017 8:27

O25t75a 50B85l97a80ž23e91k 3673594929337

"Konkrétně v našem případě by měla uspět ve volbách politické strana, která má v programu naše vystoupení z EU, měla by minimálně jedno volební období probíhat společenská diskuse na toto téma, pak by to ona strana měla v dalších volbách úspěch potvrdit, a posléze to také prosadit v Parlamentu,..."

--------------------------------------------------------------------------

To je opravdu uvážlivý postup, ale uvědomme si, že většina nelibosti vůči EU je motivována imigrační tsunami, kterou EU není schopna řešit, ale která si přitom vyžaduje reagovat v řádu měsíců - nikoliv volebních období. Už i tak je dvě hodiny po dvanácté...

+5/−1
3.7.2017 22:14

J17i80ř93í 74Z89a38p89l46e75t29a60l 2870438572324

Hlavně kdo chce stejný přístup aplikovat ohledně podobně zásadní otázky - masové trvalé integrace muslimských přistěhovalců - to je podle pana Turnera primitivní xenofob.

+4/0
3.7.2017 22:34

V27l19a89d55i47s13l28a21v 86Ž57i22d68e12k 3108180110

Nemáte pravdu. Y6 před pěti lety jsme byli zemí s druhou nejvyšší nedůvěrou v EU (byla skoro tak velká jako důvěra) po Řecku,. kde zažili tvrdé škrty.

0/0
4.7.2017 9:11

V85l92a10d56i51s61l72a26v 93Ž28i97d94e94k 3248610510

Y6 -> Už

0/0
4.7.2017 9:11

K50r58y94š81t76o13f 54L29a88n69í17k 1269760695865

to jste me opravdu pobavil. nevim, kolik elit u nas po všech moznych vlnách emigrace zustalo, kazdopadne na mistech, kde by mohly ovlivňovat ci dokonce ridit nejake vyznamnejsi deni v této zemi, je urcite nenajdete. pokud se u vas ovšem pod pojmem elita neskryva hochstapler, který v politice nasel způsob, jak vyborne zabezpecit sebe, sve blizke a kamarady a to na generace dopředu.

+3/−1
3.7.2017 22:04

J46i67ř27í 73Z94a43p10l79e65t45a73l 2610298152324

Gratuluji, zase jste překonal všechny ostatní. Zatímco jiní z vašeho názorového proudu se nás snaží přesvědčit pouze o tom, že přímá demokracie není nejlepší formou demokracie, tak podle vás rovnou není ani formou nejdemokratičtější;-D

+2/−2
3.7.2017 21:49

L26u71b95o70š 28C53h14l35u33m82s47k79ý 2670815548565

Když si tak prolétnu historii Československa/Česka, tak naše "elity" zklamaly snad v každém případě kdy to jen šlo. Konečně, podívejme se na chování těch současných. Vy tam pane autore vidíte nějakou moudrost, zásadovost, hlubší myšlenku jak dál ...

+7/0
3.7.2017 21:41

J48a34r40o60s36l76a50v 66R17e49z77n39i46k 4132513359240

Tak stát mají řídit elity?.....pak nás ovšem řídila komunistická strana, kteá se považovala za jakýsi předvoj, elitu a měla uzákoněnou vedoucí úlohu...nebo jiné dikatury...kdo vybírá tu elitu? Podle čeho jí poznáme? pak ovšem nikým nevolená komise EU je taky elitou

+4/−2
3.7.2017 21:16
Foto

R65a53d44e30k 15P50o42l41i41c92k90ý 6561633421964

Komise EU je "volena" podobně jako vláda a schvalují ji volení zástupci.

+3/−4
3.7.2017 22:02



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.