Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EH

Už dávno jsem oddělila uměleckou tvorbu a politické názory autora, protože by se člověk o hodně ochudil, kdyby si vybíral umění pouze podle osoby umělce. I přístup k angažovanosti by měl být vyvážený. Když jsme odpustili Gottovi a Vondráčkové oblíbenost u režimu, proč neodpustit Nohavicovi estébáctví? Nevíme, kdo z nich reálně napáchal větší škody. I takový SS Schindler je oslavován za to, jak ve svých podnicích vymyslel zaměstnání dětí, které už byly na odpis.

0 1
možnosti
Foto

P63e53t84r 18O87m94e85l14k65a

26. 7. 2017 13:53

Jen tak mimo mísu. Oskar Schindler nikdy v SS nebyl paní Hasníková.

0 0
možnosti
Foto

Tak dobře. Udělal jsem ze sebe osla. Ale je tvorba Marka Ebena, samozřejmě, kromě moderování převažující?

Co dělá Jarek Nohavica, je zcela zřejmé. Píše a kvalitně, třeba i operní libreta, vystupuje a zpívá.

A co dělá Marek Eben? Moderuje a vše, co kromě toho vytvořil je vedlejší vedle moderování. Stejně jako Václav Klaus je politikem a teprve pak nějakým "spisovatelem".

Jinými slovy, podle hlavních činností bývá každý veřejností hodnocen. Tak to prostě je.

4 3
možnosti

J31a42k57u93b 66Š16o63l71c

26. 7. 2017 13:40

Já už bych to hovínko nerozmazával....

6 0
možnosti
Foto

Je to daleko složitější problematika vztahu mezi kvalitou uměleckého díla a morálního profilu jeho autora. Nejznámějším příkladem je asi Günter Grass, který dostal Nobelovu cenu za literaturu, a později se provalila jeho příslušnost k SS za války a ještě později jeho antisemitské postoje. Může to sloužit jako vzdálená analogie s Nohavicou - agentem STB. Eben, to je úplně jiná, řekl bych neškodná, kategorie.

1 1
možnosti
Foto

Günter Grass se narodil 16.10.1927, takže mu při konci války bylo 17 a 7 mesíců.

A co konkrétního provedl Nohavica? Nepozdravil u vrbicek?

2 0
možnosti
TP

T48o40m67á30š 95P89í51c81l

26. 7. 2017 13:16

Sleduji poměrně zajímavýparadox, že většinu těch "umělců", kteří servilně poklonkují eurobyrokratickémubolševickému režimu, který je pak platí za křepčení na městských slavnostech adalších akcích, které se platí převážně z veřejných rozpočtů, jsem povětšinouneměl rád nikdy. Asi to z těch lidí nějak i vyzařuje a i jejich tvorba směřujejinam než můj vkus.

1 3
možnosti

;-D Marek Eben to byl, kdo složil a otextoval předvolební píseň ODS kterou zpíval euroskeptik Klaus s Luckou Bílou s názvem "Když mi dáš pac" na Staroměstském náměstí...:-)

https://zpravy.aktualne.cz/jak-sla-leta-s-vaclavem-klausem/r~i:gallery:19652/r~i:photo:367681/

0 0
možnosti

Jirko, souhlasím s tím, co jsi napsal.

Je zajímavé, jak lidi chápou "ty známé tváře" jako někoho, kdo nemá právo na názor.

Ale vlastně se není čemu divit. Už je to tu takový "blogový folklór":-))

0 0
možnosti
EH

Na názor má právo každý. Jenže ty celebrity mají prostor v médiích a navíc jsou adorovány jednodušším plebsem. Takže názor Bohdalové či Ebena má větší váhu než názor Šíkové či Hasníkové, i když matematicky vzato tomu tak není.

0 0
možnosti

J92a44k56u15b 48Š59o53l89c

26. 7. 2017 12:56

Problémy pro dospělé. Toho mám rád, toho nemám rád. Směšné.

2 0
možnosti
KM

K70a56r17e47l 84M29a29s25e11k

26. 7. 2017 12:52

Myslím, že trochu křivdíte básníku Nezvalovi, pane Turnere. Pánové Hejl a Kaplan, k nimž mám naprostou důvěru, píšou ve Zprávé o organizovaném násilí (Praha, 1990), že pomáhal kde mohl umělcům, kteří se netěšili přízni komunistického režimu a přimlouval se za ně na nejvyšších místech a někdy s úspěchem.Taky jsem četl citát, kde se vyjádřil vulgárně o svých ódách na Stalina, ale ten nemůžu najít.

Jinak R^

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že Nezval byl geniální básník a také poživačný hedoniosta a slavoman, který podle mínění svých současníků, i těch , které zmiňujete, nikomu neškodil, ba právě naopak. Nic takového v článku také nepíši. Byl ochotný prostituovat, psát vědomě mizernou poezii pro benefity a osobní luxus. Je nepochybnou pravdou, že i na ministerském postu pomáhal perzekuovaným kolegům.

Uvedl jsem jeho a Kainara jako ty, kteří se režimu nevzpírali, ale využívali ho pro osobní profit. Četl jsem také svědectví o tom, že měl výčitky a pocity zhnusení- není divu.

Děkuji za komentář

2 0
možnosti
ZB

Tak zatím se z umělcu jako kandidáti nejvíc "proslavil" Zemanovec Hulka a trochu zapadl Vašek od Evy,ten minule kandidoval právě za Okamuru...;-)At se každý samozřejmě fotografuje s kým chce,trochu problém vidím v tom,že fotku se známým umělcem muže politik zneužít a vydávat kohokoliv za svého stoupence a nadšeného příznivce...

2 0
možnosti
MP

Podle nadpisu a perexu jsem článek otvírala tak trochu se smíšenými pocity, co asi se z toho vyklube.

Jo, souhlasím. Hlavně ty závěrečné věty jsou přesně to, co si myslím.R^

2 0
možnosti