Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

RvRvRv Mám v rodině učitelku a stejně jako Vy, BIS ujela na celé čáře, tedy lépe řečeno ujela na cizím koni!8-o:-/

0 0
možnosti
LC

Výuku dějepisu za totáče popisujete přesněR^. Ale vy chcete říct, že dnes jsou v rámcových programech vzdělávání pokyny pro zpochybňování pozitivního historického významu TGM a kvality jeho osobnosti, či pro zpochybňování nebo relativizování pozitiv změny režimu v roce 1989, že to je i v učebnicích? To snad ne. Nebo dejte odkaz, kde lze takovou věc najít. Já obecně, komentování událostí, ve smyslu co si mám o nich myslet, nemám rád (i když uznávám, že u historie to asi trochu chce, protože kdo tu dobu nežil ...). Stačí, když dnešní novináři skrytě komentují zprávy, jak mám události chápat. Nic proti komentáři, který je nadepsán Komentář.

0 0
možnosti
SB

Jakožto tvrdý zastánce EU byste měl být rád, že učebnice jsou podle BIS marxistické.

Vždyť Marxovi byla odhalena socha za přítomnosti nejvyššího představitele právě té EU, které vy tolik fandíte.

5 1
možnosti
OF

Všechno nejlepší k svátku R^;-D

0 0
možnosti
OF

Pánové, jako polský těšínský nacionalista, mohu říct , že česká historiografie je nejvíce prolhanou historiografii na světe. I když......... nečetl jsem třeba dějiny Namibie ani Burundi.....

Tak co ta BIS chce kontrolovat ?

Dopadneme jako Maďaři, tam prý mají hodinu vlastenecké výchovy...

Nakonec se budeme učit , že všechny národy pocházejí z opice , jen Čech stvořil

Pánbůh.Nicméně je mi s vámi dobře a když čtu vaše články, někdy se za břicho popadám.Tolik srandy si člověk užije jen v české kotlině.;-D

2 0
možnosti
Foto

Co mi v diskuzích na toto téma chybí, je lidský faktor, role pedagoga. Ta je dle mého názoru klíčová a potom stav učebnic, případně osnovy mají druhořadý vliv. Máme přece snad každý zkušenost z učitelem, který určité dobové mantinely nerespektoval. A nelze přehlédnout roli rodičů, a to za předpokladu, že jsou v tom kterém předmětu poučeni. Karma.R^

4 0
možnosti
Foto

:-)R^ Je to jistě tak, jak píšete. Já to nezmiňuji, ale obecně si nemyslím, že by přímo školní osnovy nějak nějak deformovaly výklad dějin, to spíše nějakou ideologií nasáklí lidé. Učitel by měl být i určitou morální autoritou a podle toho by měl i příslušným pohledem vnímat historii.

4 0
možnosti
OF

První republika vzorem demokracie ?

1 2
možnosti
Foto

Ano, trojúhelník má tři strany, koule je kulatá a meziválečné Československo bylo jednou z nejdemokratičtějších zemí světa.:-)

9 1
možnosti
JS

Tu zprávu BIS doporučuji jako vhodné čtení pro opravdu dlouhé zimní večery. Je to něco jako špionážní pohádka křížená s literární esejí. Autor miluje výrazy jako "kouřová clona", "hybridní strategie", "infiltrační operace", "promořenost osobami" nebo "pro stromy nevidíme les". Skoro jako kdyby to psala teta Kateřina ze Saturnina: "Nechval dne před večeří".

Skutečná bezpečnostní rizika pro naši zemi se v té zprávě nevyskytují. Například že strategická odvětví hospodářství nejsou v našich rukách – vodárny, průmysl, energetika, telefonní operátoři, banky... Právě ten, kdo ovládá tyto segmenty státu, má opravdovou kontrolu. A Rusko to rozhodně není.

Několik blogerů se tu zabývalo obavami BIS, že výuka na základních školách je ovlivněna "sovětskou propagandou" (doslova tak se to píše v té zprávě). Skutečnost vypadá poněkud jinak. V některých učebnicích pro děti se hodně píše o našich letcích RAF v Anglii, ale První československý armádní sbor, který vznikl v Rusku, jako kdyby neexistoval – ačkoli v něm padly tisíce mužů. Dočtete se o hrdinství západních Spojenců při vylodění v Normandii, ale už se nedozvíte, že jen na našem území padlo v boji proti nacistům sto dvacet tisíc vojáků Rudé armády.

To, co píšete o Masarykovi, se dá říci také o Palachovi. Jenže když někdo začne jako morální vzor napodobovat Masaryka, vypadá to úplně jinak, než když se rozhodne napodobit Palacha, čehož jsme dnes přímými svědky.

7 1
možnosti
JK

Co přesně vám připadá na výrazech, které jste citoval, pohádkové?

0 0
možnosti
Foto

J20a50n 25Š92i42k

22. 1. 2019 12:57

Výstižné!!! R^

3 0
možnosti
LT

L85u64d29ě45k 69T63o28n54d40r

22. 1. 2019 12:37

Zakladní otázka zní: KDO a na základě ČEHO bude definovat "správný" (objektivní, vyvážený...) výklad dějin, který bude závazný pro vyuku v českých školách. Vše ostatní je zcela podružné.

Například: KDO a na základě ČEHO rozhodne, jaký bude závazný výklad "husitství" ve školách. Bude to podle toho, kdo je zrovna ministrem školství ? Která strana je u moci? Nebo se založí nějaká "komise" složená z odborníků? A kdo ty odborníky vybere? Každá politická strana nominuje jednoho? Nebo se složení bude vždy měnit podle výsledků voleb?

KDO BUDE OVLÁDAT MINULOST A NA ZÁKLADĚ JAKÝCH PRAVIDEL ?

11 0
možnosti
Foto

Lze to provést jednodušeji, ta neturnerovská se vyloučí.

1 1
možnosti