Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Velmi poučný článek. A bohužel sama jsem zažila případ německého ovčáka, který byl vyhozen už jako štěně jen proto, že neměl dokonalé zadní nohy. Naštěstí byl včas zachráněn a vyrostl z něj úžasný a chytrý pes.

2 0
možnosti
ZW

Zajímavé a zjevně na tom něco je. Takový buldoček je v podstatě chudák, zrůda.

1 1
možnosti
MK

Vy opravdu víte, jak se buldoček cítí? Jako chudák zrůda???

0 0
možnosti
MB

Taky tomu šlechtění moc nerozumím. Hlavně u buldočků a mopsíčků, ti psi jsou chudáci. Nedávno jsem šel po ulici celkem svižným krokem a pokusilo se mě "ulovit" odrostlejší štěně mopse. Proběhlo to tak, že jsem za sebou slyšel funění a chrochtání, potom pauza, pes se vyfuněl, zas se po mně vrhl a po pár krocích si zas dal pauzu. Podobně mě nedávno lovil jeden buldoček, když jsem jel vesnicí po cestě do kopce na kole. Jel jsem pomalinku, buldoček se po mně "vrhl", chvilku udržel tempo, pak to musel rozdýchávat a znova a znova. Až jsem měl strach, že toho pséka utahám.

1 1
možnosti
MK

Tak to jste si zrovna vymyslel, protože ten pes by v žádném případě neběhal, kdyby mu to nedělalo dobře. Měla jsem buldočka, který měl dýchací problémy, a proto chodil pomalu a důstojně a NIKDY nikoho nehonil. Dožil se krásných 14 let. Můj současný buldoček je ďábel a dohnal by Vás, než byste vůbec zaregistroval, že na Vás vystartoval, protože nefuní, je rychlý jak blesk a pohyb mu očividně dělá radost. A jeho krátký čenich mu umožňuje pevný stisk, takže kdyby Vás kousl, tak Vás prostě nepustí a Vy se mu ani nevysmeknete. Máte ho vidět na procházce, když jsme venku mezi poli, jak lítá jak černý šíp, pak si přiběhne pro pochvalu, a zase je v mžiku pryč. Generalizece plemen, je stejně chybná jako generalize čehokoliv jiného.

0 0
možnosti
MH

Ohledně boxera jsem kdysi někde četl, že ten "zapuštěný" čumák má kvůli tomu aby mohl držet kořist do příchodu lovce a nezadusil se krví, která teče z rány. Přišlo mi to i celkem logické a praktické - to jen k tomu, že jste psal, že to nemá opodstatnění. Možná to pravda ale není, netuším. Mám 11ti letou boxerku, povahově skvělý pes. Mrzí mě ale, že nemá kupírované uši - hrozně trpí na záněty celý život a proto moc nerozumím tomu, proč se to zakázalo. Některá plemena byla vyšlechtěna tak(špatně), že je to kupírování skoro nutné a ku prospěchu, trochu bolesti v mládí převáží celoživotní problémy.

3 0
možnosti
JR

J43a76n 18R73i53c17h51t32e78r

11. 9. 2019 12:24

"Za bezprostředního předka boxerů se pokládá malý, takzvaný brabantský býkohryz[1]. Tehdejší chov býkohryzů spočíval především v rukou myslivců, protože býkohryz sloužil hlavně k lovu. Jeho úlohou bylo uchopit zvěř štvanou psy a přidržet ji do příchodu lovce, který ji skolil. Proto musel mít pes co nejširší tlamu s široce postavenými zuby, aby se mohl důkladně zakousnout a aby mohl zvěř také dobře přidržet. S kým byli tito býkohryzové křížení je dodnes nejasné, protože se nedochovalo moc zmínek o šlechtění německého boxera."

Tolik wikipedie.

0 0
možnosti
VV

Bezva blog.Na těch psech je vidět a slyšet, že lidský zdravý rozum je velmi nemocný.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji. Ano, myslím, že na psech se dají velmi dobře pozorovat nesmyslné společenské trendy i mnohá pochybení a charakterové vady jednotlivců.

0 0
možnosti
Foto

Zajímavý, poučný blogR^

0 0
možnosti
JS

Problém je, že si lidé ty zdeformované psy rádi kupují, chtějí mít něco extra, kdyby o takové psy nebyl zájem, tak by je ani chovatelé a šlechtitelé neprodukovali.

1 0
možnosti
Foto

Ano, v článku to také zmiňuji. Absurdní požadavky standardu určitých plemen souvisí s komerční poptávkou. Proto mi přijde důležité na to upozorňovat. Cílem by mohlo být, že by lidé začali třeba požadovat buldočky s protaženějším čumáčkem a méně křivýma nožičkami a podobně.

0 0
možnosti
KT

Proto dávám přednost podvraťákům, i když předkové jsou tak jako tak výsledkem šlechtění, ale aspoň se rozmnožili dobrovolně.

3 0
možnosti
Foto

R^To má v mnoha ohledech smysl.

0 0
možnosti
AC

Pěkný a poučný článek R^

3 0
možnosti
Foto

R^ Pohybuji se myšlenkama jinde, ale tohle jsem si rád přečetl a souhlasím. Šlechtění některých psích plemen mi přijde dohnané až k hlouposti a absurditě. Pak jsou třeba i krásná plemena, ale mají v důsledku jakési "přeušlechtilosti" vyšší náchylnost k vážným onemocněním. A ta náchylnost bývá bohužel dědičná. Člověk, který si takového psa pořizuje, by měl být předem informován o rizicích, aby se vyvaroval zklamání.

3 0
možnosti
Foto

R^:-)Je to přesně tak. Šlechtění zvířat má obecně svůj smysl, ale vše je otázkou určité míry a zdravého rozumu.

0 0
možnosti