Diskuse

Božena

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

..a předělejme dějepis, podle něhož se učilo a snad i učí doposud něco jiného. Stejně jako o dílech A.Jiráska, kdy jemu oponuje dílo dr. Staňka "Falzifikátoři a falzifikace českých dějin". Všechno je jinak...

0 0
možnosti

R15a70d72e77k 39S49e34m55a

6. 1. 2021 18:36

Podle mě přeceňovaná autorka. ale chápu, že její živopis se dá dobře "prodat", nejen za komunistů, ale i nyní...

1 0
možnosti
Foto

Na první díl jsem se těšila a můžu říct, že mě nezklamal. Zvláště oceňuji výborný výkon mladé herečky Kameníkové. Babičku jsem četla velmi ráda, přestože to byla ve své době povinná četba a v dospělosti jsem ji přečetla ještě jednou. Také film se mi velmi líbil. Babička je pro mně srdeční záležitost asi právě proto, že i moje babička byla také krásná.

3 0
možnosti

Také jsem četla Babičku ráda a vždycky jsem byla u toho nějak naměkko. Možná proto, že mne ta moje babička vychovávala. Proto je mi docela líto, že toto dílo někdo nemá rád.

0 0
možnosti

První díl jsem viděla a docela se mi líbil. I ten Němec tam vyšel lépe, než nás krmili ve škole... Pokud jde o Babičku, přečetla jsem ji někdy kolem 5. roku, takže mi ji povinná četba nemohla otrávit, měla jsem ji ráda. Rodiče trochu děsil můj zájem o Erbenovu Kytici, kterou jsem si četla ve stejné době, ale Babička jim nevadila.:-)

4 0
možnosti
Foto

Božku jsem neviděl, ale Komenský se mi líbil více zde Nechápu proč Komenského dali na ČT2 a Božku na jedničku. - Blog iDNES.cz

0 0
možnosti

To máte fuk, vždyť si to můžeme přehrát dodatečně.

0 0
možnosti

J89o55s58e97f 76N45i55k32l

5. 1. 2021 10:22

I hraný dokument o JAK se zdál velmi zdařilý:-)

1 0
možnosti
Foto

J25a20n 51Š94i74k

5. 1. 2021 9:52

Podle mě čistě životopisné filmy, bez uměleckých úprav, fakticky ani neexistují, protože by byly neskutečně nudné. Každý režisér nebo scénárista, herce nevyjímaje, do díla vnese svůj rukopis. Historici jsou jen poradci a díla netočí, tak to nefunguje. To všechno je samozřejmě na úkor historických reálií. Ale když chci historickou reálii, tak se podívám na dokumentární film. To je rozdíl mezi hraným a dokumentárním ztvárnění. Božena se mi líbila. Podle mě je natočená a zahraná dobře, osobitě, přitáhl mě styl vyprávění a možná to k ní přitáhne mladší ročníky, kteří se budou o její život více zajímat. Kdyby viděli dvouhodinovou nudu, tak povinnou četbu neotevřou tím tuplem. Alespoň já si teď o Boženě přečtu určitě více. Jinak mě se třeba líbil seriál Bohéma, který se historických reálií moc nedržel, což mu bylo vytýkáno, ale zaujalo mě právě to ztvárnění. Hezký den

3 0
možnosti

Mně se Bohéma taky líbila, bavilo mě srovnávat ty fiktivní a polofiktivní postavy s tím, co vím o těch skutečných.

0 0
možnosti

Můj dojem byl taky celkem dobrý, i když jsem se chvílemi nudil. Kdybych se měl zamyslet nad zahr. historickými seriály, líbil se mi moc W.Churchill - Nejtemnější hodina - užíval jsem si film o Jungovi - Nebezpečná metoda -, nelze nezmínit seriál o Albertu Einsteinovi. To byla jiná liga, filmy jsou hodně o penězích. Abych nezapomněl - Palach - Ag.Hollandová - pěkné, líbilo.

2 0
možnosti

oprava - ten Churchill je samozřejmě film, ne seriál.

0 0
možnosti

Já bych chtěl test DNA Boženy Němcové a Zaháňských. Aby se vyvrátily či potvrdily spekulace. Ale u nás nic nejde. A ostatky Boženy Němcové jsou údajně již v hrozném stavu.

0 0
možnosti
Foto

:-) Já jsem spokojený s výkladem z Českého nebe

7 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS