Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J88o16s15e78f 16P96o18t47r

24. 5. 2021 22:46

Jaxi jsem smysl vašeho článku nepochopil, zdá se mi, že jde o osobní emoce, nikoliv o racionální vymezení toho, co prof. Flégr dělá špatně. V dnešní covidové době je věda mimo a nikdo neví co je dobře.

Jinak by mě zajímala vaše myšlenka :"Podporuji kočky ve všech jejich podobách a vědecký výklad světa budu hájit před pavědeckým do roztrhání těla a proti všem," Jak poznáte vědecký výklad světa od toho pavědeckého?

1 0
možnosti
Foto

Takže jistě znáte, když kočka / kocour pěkně vztyčí ocas. Nepřipomíná Vám to exponenciálu? Jen si pan profesor nepvšiml, že kočočí exponenciální ocas se nepne až do nekonečna. ;-DR^

0 0
možnosti
JZ

Vědci nemůžou zůstat vědci, protože to jsou lidi.

0 0
možnosti
Foto

Tomu asi nerozumím

0 0
možnosti

Karma za velmi diplomatický blog.

2 0
možnosti
Foto

tak zaprvé Micík...:))

Téma je pro mne dilema na entou.

Protože já vědu ráda nesmírně. A všechno beru relativně ok. Už mi třeba ale vadí pan Grygar při jakoby rýpavém divadelním představení rozdávání Bludných kamenů, to nemá zapotřebí, a účast vědců v kdekteré toklšou, v získávání bodů cobyTootsie... a to - byť zdaleka nechci, aby moji vědci byli obrýlení nepoužitelní suší zapálenci s totálním antisexeapelem a všudypřítomnou termoskou a jako roboti se neuměli ani zasmát. Miluju to dokonce, když umějí a řehtá se s nimi celý přednáškový sál. Milju...Jenže tohle covidtéma je pro mne strašně a zásadně vážné. A já, abych klidná byla, potřebuji položit Micíka do pelechu a bavit se prostě vážně. Opravdu hodně vážně a mít prostě před sebou jinou metodu přijímání, vlastně klasickou, co funguje a zafunguje u všech. A i tohle zafungování je pro mne očistné vědět jako naděje, než nabádání skrze kocourovo výhružné sdělování. Jakkoliv ráda naslouchám, tohle je pro mne něco, co u pana profesora nejsem schopná překročit. A přiznávám to v plném rozsahu. A je mi líto, jak se skutečně tam u nás v Chebu a Sokolově vlastně nijak moc nespletl...A není to nevraživost a nebo tolik vyhazované slovo nenávist. Je tohle moje upřímné dilema. Ta věc prostě bolí a já mu vždycky budu tohle vyčítat, že svět na tento systém není nastavený. Ale a právě - potřebuje věci slyšet...Tak mne to prostě spíš nějak mrzí nebo co...

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, Radko za příspěvek.

Macíka opravuji, já jsem na tom s těmi kočkami asi ještě hůře než s těma kočkama...:-)

Zrovna na pana Grygara jsem při psaní článku myslel. Ten je pro mě příkladem toho, jak má vědec vstupovat do veřejného prostoru. Zajímavě, jasně, ale bez populistických kompromisů a tím i statečně, protože aktuální společnost nechce slyšet Grygary, kteří lidem odlehčenou formou říkají, že jsou pitomci, když jsou ochotní věřit tomu, čemu se osvícení lidé smáli před sto lety.

Pan Flegr je z jiného těsta, z úplně jiného těsta. Ten vtrhnul do mediálního světa strašit lidi a omílat svoji fixní ideu, jak jedni dělají špatně, že jiné neděsí a další chybují, že nejsou dostatečně zděšeni. Je to pro mě nepřijatelný lidský postoj a v případě vědce to vnímám jako jeho degradaci.

Navíc společenská problematika covidu není podle mého přesvědčení žádným vědeckým problémem. Tedy vědci řeší vlastní virus, vývoj vakcín, léků a terapií, ale boj s covidem na úrovni státu nemá s vědou nic společného, tedy s přírodními vědami. Je to problém politický, ekonomický či sociologický, nikoli biologický.

3 0
možnosti
JL

Dávám karmu už jen za titulek. ;-D;-D;-D

1 0
možnosti