Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^ Souhlas. Pouze se domnívám, že by nebylo od věci, kdyby byl Miloš Zeman za své skutky pohnán k zodpovědnosti minimálně v tom smyslu, že by měl předčasně ukončit svůj prezidentský mandát.

0 0
možnosti

Již jsem v Amsterodamu na letišti a odpoledne budu v Praze. Těšte se. :-)

0 0
možnosti

Vezete mir pro Ukrajinu?

0 0
možnosti

Zasloužená karma :-)R^

0 0
možnosti
Foto

K Jaromíru Nohavicovi.

Dle mého soudu je z hlediska textů naprosto výjimečný. Jeho poetika je neuvěřitelná, jeho umělecká kariéra je obdivuhodná. A on to ví a má a bude mít své posluchače.

A v době totality jsme do něj my, co ho poslouchali, vkládali své naděje, nalézali jsme v jeho textech odraz té pokřivené doby a jakýsi vedlejší prostor, kde nám bylo dobře.

A možná jsme si si nevšimli, či nechtěli vidět, že on zase není takový, co si v něm představujeme.

Nikdy jsem nepochopil, proč umělec jeho formátu potřebuje mít stejný metál jako šmíra typu Michala Davida či Helenky Vondráčkové. A pak, když dostal další plíšek na hruď od agenta KGB, mi došlo, že všechno je krásná slupka plodu, po němž sáhneme, ale vevnitř se to už jíst nedá.

Jen věřím, že pan Nohavica už raději veřejně nezpívá své Divoké koně. Text na CD, které je jeho nejlepší a za které by mu Okudžava a Vysockij dneska, pokud by mohli, nakopali.

Tož tak.

7 1
možnosti
Foto

Vnímám to podobně. Básnická invence a muzikálnost nemají nic společného s morálkou. Vždy mě jenom trochu nadzvedne, když je Nohavica prezentován jako "svědomí národa".

0 0
možnosti
Foto

Každý máme nějaký názor a morálku. Tedy skoro každý.

Že je někdo pořád ještě bolševik to sice nechápu, ale beru na vědomíi, že tací jsou. Ale že někdo může plédovat za válku, napadat ty, kteří proti ní brojí a napadají iniciátory války, popř. přímo tyto původce války podporují, to prostě nepochopím. Hitlera jsou schopni zatracovat, ale Putina vychvalovat - co je v tom za logiku? Ale, vlastně, vždyť je to už bez logiky od shora: Putin chce denacifikovat Ukrajinu, ale sám je nácek par excellence. To si do hlavy tedy cpát nebudu.

Karma.

8 0
možnosti

Jsme na to vybavení. Kombinace rozumu a emocí je smrtelný koktail. Když máme něco v oblibě racionalizace (v psychologickém smyslu) je jedním z nástrojů, které používáme. Naučit se oddělovat emoce a rozum je podmíněno výchovou a posléze je to práce na sobě na léta.

Osobně na tom pracuji celý život a přesto se přistihnu při rychlém soudu a musím jej korigovat.

Teď např. můj vzdálený příbuzný nabádal, že nemáme zatracovat všechno ruské a všechny Rusy, protože za to nemohou. Snad má i trochu pravdu, ale já tím nesouhlasím a mé emoce jsou veskrze negativní, nemůžu si pomoci. Navíc se mi skoro zhmotnil osmašedesátý rok. Některé momenty mám před očima, jako by to bylo včera. Tak jsem mu napsala a sama pro sebe řekla, ať tedy jedou domů, udělají si pořádek, zvolí někoho přijatelnějšího a pak se mohou vrátit do civilizace. Do jejich kultury i politiky nám nic není, až do chvíle, kdy začnou expandovat i pouze slovem, o fyzickém šíření ani nemluvě. Je to racionalizace nebo ne, sama nevím.

2 0
možnosti

Z přesvědčení rozhodně ne ....Rv

0 4
možnosti
Foto

Tak mě napadá, že ony sankce měly platit i na ty naše dvě prorusky orientované hlásné trouby.

8 0
možnosti

Vidím to podobně jako vy. Už to tu píšu poněkolikáté, v první chvíli mě překvapil a potěšil Zemanův projev, ale během pár minut jsem si uvědomila, že vyvinit se pár větami nelze.

Co se týká Nohavici, nikdy mě moc nezajímal, takže mě to nemusí trápit a nemusím si tudíž pro jeho kolaboraci hledat nějaké omluvy. Těch, kteří ho mají rádi je mi líto, vždycky je těžké, když oblíbenec udělá něco zavrženíhodného.

10 1
možnosti
Foto

Oni někteří umělci mají pohled na svět trochu našišato.

Třeba Vítězslav Nezval. V osobním životě (nelze napsat, už mě za to jednou smázli), ale básník? Excelentní. Tak, že ty jeho prohřešky lze omluvit.

Nohavicova tvorba mě nezaujala, je rozhodně zručný skladatel i textař a interpret. Snad dvě - tří písničky.

A co třeba Věra Čáslavská - jiná třída!

https://www.pametnaroda.cz/cs/magazin/stalo-se/nejstatecnejsi-vera-caslavska-protestovala-proti-sovetske-okupaci-na-stupnich

2 0
možnosti

Smutnej a ostudnej konec výborného písničkáře. Karma

9 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS