Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

„Co je po jméně? Co růží zvou, i zváno jinak vonělo by stejně.“ — William Shakespeare. Týmto citátom som si moc nepomohla asi. Chcela som napísať, že napísané alebo namaľované môže v každom vyvolať iné emócie a podľa mňa o tom umenie je-o emóciach.Že v každom z nás vyvolá inú, alebo že sa nám páči každému iné, je v poriadku.Pre deti sa zrejme ľahšie píše tomu, kto ich má rád a sám v srdci zostal dieťaťom.

1 0
možnosti

:-)Krásné je, když básničky začnou pod vlivem autorů pro děti skládat i samy děti. Jako cca 11letý jsem složil tuto báseň, kterou jsem zaslal do rozhlasové Pionýrské jitřenky - a tam ji k mému obrovskému překvapení odvysílali:

Položila život žížala

Žížalí život celý

Dvě žížalátka plakala

I žížalák ji želí

Neželte žoužel žížalí

Neželte té žoužele

Že žížala má manžela

Je žurnálové želé

:-)

1 0
možnosti
Foto

Musím dát velkou karmu už jen za zpracování tohoto námětu. Dceři jsem jako maličké psal žertovné básničky na hračky, které měla právě v oblibě i na její aktuální dětské "starosti". Když trochu povyrostla, začali jsme spolu vymýšlet příběhy na vše možné a hlavně nemožné. Stále mám vše schované.

0 0
možnosti
Foto

děkuji za karmu i komentář:-)

1 0
možnosti

"Daisy Mrázová" - zřejmě myslíte Daisy Mrázkovou, 1923-2016.

Ledňáčka neznám, podle anotace Písní mravenčí chůvy to byl původně asi samostatný časopisecky zveřejněný veršík s ilustrací (ta je velmi důležitá, ve spojení s obrázkem už to pro děti je) a z podobných drobností z rané tvorby se na samém konci autorčina života vytvořila tahle sbírka.

Mně je Daisy Mrázková blízká díky skvělé poetické knížce Neplač, muchomůrko z 60. let, doprovázené autorčinými ilustracemi.

Měl jsem to štěstí být klukem v šedesátkách a tehdy jsme podle mého názoru dosáhli v dětské tvorbě světové úrovně, mimo jiné se v téhle dekádě objevila skvělá česká škola avantgardního nonsensu, zcela specifická a podle mne už později nedosažená. Myslím tím nejen Mrázkovou, ale třeba Aškenazyho Praštěné pohádky nebo mého oblíbence největšího, Emanuela Fryntu.

Je to z mé strany samozřejmě částečně sentimentalita, ale ty knížky mám dodnes a úryvky si pamatuji - "Prírum - prárum" (Vrzavá pohádka od Mrázkové) nebo "Argus - Baryk - Cita- Dalík ..." (Nová knížka pro děti o chvástavém štěněti od Frynty, vřele doporučuji).:-)

0 0
možnosti
Foto

Ano, byl to překlep, který jsem ještě zkopíroval. Ta ukázka se vůbec netýká paní Mrázkové a její tvorby, v podstatě jsem její jméno ani nemusel uvádět. Pouze zcela náhodně na jedné její básničce dokumentuji podstatu toho, na co upozorňuji.

1 0
možnosti

Trochu z jiného soudku: Má žena se kdysi jako členka loutkového amatérského souboru účastnila loutkářského festivalu. Přijeli tam s klasickým repertoárem, ale vedle těch supermoderně pojatých pohádek neměli šanci. Nejvíc je dorazila jedna porotkyně, která jejich vystoupení ironicky ohodnotila slovy: "Vy hrajete jen pro rozzářené dětské oči.":-)

0 0
možnosti
Foto

Myslím si, že je to obecný trend: umění, které nadchne znalce, případně "znalce", ale běžný konzument ho nechápe, nudí ho nebo mu přijde úplně pitomé

2 0
možnosti
Foto

Nechci tvrdit, že bez poezie se nemůže zdárně rozvinout osobnost člověka, ale řekl bych, že dobrá literatura člověka kultivuje a poezie to činí určitým specifickým způsobem

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=792831

Skvělé, karmaR^

0 0
možnosti