Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak Bondyho vulgární báseň někdo zakazuje a Paroubkovo perverzní cvičení ne?

Nejdříve jsem si přečetl, že Bondyho báseň zakázalo vedení brněnské konzervatoře veřejně prezentovat, a pak jsem si pustil Paroubkovo cvičení. Bondy mě nijak nepřekvapil, ale Paroubkovo kloktání a mlaskání bylo fakt nechutné. 

Pochopitelně přeháním. Podobnost obou případů spočívá pouze v tom, že jsou směšné. Undergroundová poezie je často vulgární, protože používá jazyk, jakým autoři (a nejen oni) reálně mluví, a nedokážu si představit, kdo jiný by ji měl číst než náctiletí rebelové. Spíše je mi líto, že pro středoškolačky jsou daleko horší vulgarity naprosto normální v běžné komunikaci. Mít jim ale za zlé, že sáhnou po kontroverzním básníkovi, mi přijde poněkud hloupé. Trochu to připomíná notoricky známou scénu z Pelíšků se slovem „prcat“ na tabuli a skutečnost, že je kázeňsky řešena učitelka, která osmnáctileté konzervatoristce veřejné čtení níže uvedené básně nezakázala, je skandální. Posuďte sami:

... Příští den jsem si řekla
že musím chtě nechtě počítat
s opakováním
a abych v tom tedy měla
přehled
začala jsem si za každého který
mě přeříz
tetovat jen tak jehlou
namočenou v tuši
malou čárku na nadloktí
Bylo to jako prýmky seržanta
Peppera
jenže jich potom bylo víc...

... Už konečně do prdele
se vším onanismem
samospasitelné omrdávání se
slavného vždy vítězného
všepřemáhajícího života
už konečně do prdele
se vším tím hnusným
pokryteckým haraburdím
slávy mateřské a lásky dětinné
a krásy a přírody a něhy a citu
a zase jen mrdání a žraní
a sraní a spaní...

... Začíná podzim
Už přes měsíc jsem v tom
Aby tu kundu rozrazil hrom!
Rozrazil ji prudce
rozrazil i ruce
které objímaly
samy si ho braly
- proč jsem si radši nebrala
bróm...

Když jsem si na „playtvaku“ pustil pilotní díl  pořadu Cvičíme s Jiřím Paroubkem, ve kterém při jakémsi cvičení „čchi kung“ a  „kvej ču kung“ (ten druhý název jsem takto odposlechl, ale nikde nenašel) kloktá, cvaká zuby a polyká, tak jsem si myslel (a pochybuji stále), že je to nějaké parodie, nějaký Čtvrtníčkův žert, ve kterém se nakonec ukáže, že ten pán není bývalý premiér, ale nějaký jeho dvojník. Asi není. Asi je to opravdu Jiří Paroubek, který bez popularity nemůže žít. Když se mu tedy nedaří návrat do politiky, národ moc nezajímají jeho trable se ženou, které veřejně komentuje, tak prezentuje jakési „ústní fitness“, což vlastně, jen v jiné rovině, praktikoval i v té politice. Co k tomu říci, pokud to bylo míněno jako zábavný pořad, povedlo se to, protože jsem se při tom smál, až jsem slzel.

Obrazně řečeno jsem zaslzel i v prvním případě, a to nad zkostnatělostí vedení instituce, u které bych naopak předpokládal „otevřenou mysl“ a pochopení i pro poněkud kontroverzní umělecká díla.

Zdroje:

http://www.playtvak.cz/cvicime-s-jirim-paroubkem-cvaka-klokta-a-polyka-fl6-/cvicime-s-jirim-paroubkem.aspx?c=A170427_094006_cvicime-s-paroubkem_kuko

http://zpravy.idnes.cz/egon-bondy-basnik-konzervator-studentka-ffb-/domaci.aspx?c=A170502_211037_domaci_fka

 

Autor: Jiří Turner | středa 3.5.2017 16:58 | karma článku: 22,23 | přečteno: 901x
  • Další články autora

Jiří Turner

O mrtvých jen dobře?

Říká se to a mnozí se dle tohoto rčení také chovají. Je to však nutné? Argument, že mrtvý se nemůže bránit, je asi jediným relevantním argumentem. Já si myslím: O mrtvých jen pravdu.

26.4.2024 v 9:39 | Karma: 21,99 | Přečteno: 580x | Diskuse| Ostatní

Jiří Turner

Už začínám věřit tomu, že ANO příští parlamentní volby nevyhraje

Proč? Inu proto, že část aktuálně nespokojených voličů pochopí, že Babišovo hnutí není konstruktivní politickou silou, ale spíše destruktivní „sektou“.

24.4.2024 v 9:25 | Karma: 27,89 | Přečteno: 961x | Diskuse| Politika

Jiří Turner

Křtili Spiknutí

Zeman, Hašek, Volfová, Duka, Paroubek, Bohdalová, Mynář, Balák, Bobošíková, Lipovská, Slováček, Foldyna, Ovčáček, Konečná. Chyběl Sládek, Vandas a Rajchl. I tak: Tým snů!

18.4.2024 v 11:58 | Karma: 28,16 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

V kolika letech bych si zasloužil jít do důchodu?

Už jsem tam měl dávno být a brát přitom pěkný balík. Dřel jsem jako kůň a také jsem se staral o kupu dětí. Jsem moc rád, že si pan předseda Babiš myslí totéž.

17.4.2024 v 9:49 | Karma: 32,88 | Přečteno: 3555x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Jestli ti odpůrci elektromobility náhodou netrpí neofobií?

Když vyjely první automobily se spalovacím motorem, před kterými běhal běžec s praporkem, zastánci koňských spřežení říkali, že tudy jistě cesta nevede.

15.4.2024 v 9:36 | Karma: 27,29 | Přečteno: 5154x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!