Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koronavirová epidemie z psího pohledu

Sleduji, že vám ohledně aplikování toho malého šmejda na všechna možná i nemožná témata pomalu počíná docházet invence. Už jsem se něco dozvěděla i o venčení psů v karanténě, a to z různých náhledů. Jen ne z toho mého. 

Každé ráno si přeříkávám oblíbenou psí modlitbičku, aby byl pán (pán s malým „p“) se mnou co nejdéle venku, aby nevynechal procházku lesem, kde je spousta zajímavých pachů, a také veverky, sojky a tu a tam i divoký králík. Je sice pod moji důstojnost se za nimi honit, ale jako povyražení poslouží dobře. Modlím se, abychom se také stavili na psím hřišti, aby nebyl jako obvykle zapomenut ten balónek se špagátem a abychom se trefili do času, kdy tam bude Tristan. Tristan je kelpie. Tedy je to pes, ale takhle blbě se to australské plemeno jmenuje. On je totiž krásně submisivní, mohu ho štvát, strhnout a jako zakousnout a ono se mu to ještě líbí. Možná si myslí, že si mě tím získá, ale tenhle dingo je proti mně prcek, a ještě takovej nazrzlej. Jeho pán mi asi proto říká Isolda (rozumějte jako ti milenci Tristan a Isolda), přestože se jmenuji Cassiope a jsem černá jak hřích.  S nápadníky je to tady vůbec na levačku, asi to bude tím, že hovík není zrovna typický městský pes.

V druhé části modlitbičky vyjadřuji prosbu, aby mi po procházce pán seslal do misky vařené hovězí vezdejší s kulatozrnou rýží a lehce blanšírovanou mrkvičkou. Snesu sice i kuřecí, ale tahle rychlená kuřata nejsou vůbec výživná a je to samé antibiotikum. Mám ráda i granulky s lososem a treskou, co tak hezky páchnou po rybině asi jako ten uleželý kapr, co jsem v něm onehdy na břehu Berounky vyválela a pán mě pak s sebou nevzal do hospody hovoře něco o skunku smrdutém. Modlitbičku uzavírám přáním, aby pán neodcházel do práce. Ne, že bych ho po snídani nějak nutně potřebovala, ale těší mě, když je se mnou doma. On totiž pořád vaří, a to znamená, že občas něco od prkénka odpadne, také mi občas projede rukou hřívu a mám ráda i jen tak ležet na koberečku podél stolu a dívat se, jak píše. Je legrační, když se mu samým soustředěním chvějí uši, rozčiluje se na nějakého imaginárního oponenta a mluví si sám pro sebe.

Poslední dobou to probíhá přesně podle mých přání. Dlouhé procházky, psí hřiště dvakrát denně, neodfláknutá menáž a pána mám jen pro sebe až do večera, kdy přijde panička. Čím to asi bude? Prý nějaký kokršpanělovirus. Nebo tak nějak. Pán tuhle kázal o jakési španělské nemoci, o koruně a pak zase o zemi, kde žerou psy. Asi už z toho čtení trochu blbne, co pak jsou nějaké země, kde lidi žerou psy nebo psi lidi?  Dějí se však divné věci, já nosím takový symbolický náhubek jen do tramvaje, autobusu a do metra a pán si teď nasazuje košík, kdykoli jdeme ven. Myslela jsem si, že mu už opravdu hráblo, ale oni ten náhubek měli venku všichni člověkové. Mám trochu strach, ne o sebe, já jsem očkovaná a mám obojek proti klíšťatům a blechám, ale o ty své lidi. Panička léčí v tý lidský veterině a musí prý chodit v náhubku celý den. Pán se pořád se mnou někde toulá, ale paničce říká, že nemusí mít strach, že je z odolného vrhu. No nevím, tuhle vrhnul po pouhých dvou lahvích vína. No, už není nejmladší.

Jsou lidé, kteří si myslí, že nás psi zajímá jen žrádlo a sex. Jsou možná takoví i někteří psi, jako ten výmarák odvedle, co jsem mu tuhle kvůli jeho permanentnímu harasmentu upravila fasádu, ale my, civilizovaní psi sledujeme veřejné dění a skrze své páníčky si tvoříme i určitý světonázor. Já například nemám ráda toho pána, co má výraz jak anglický setr (a to přitom setry miluji), ani toho, jak se občas kouká jako baset (přitom ani na basety nedám dopustit). Možná si řeknete, že mě indoktrinoval můj pán, ale tomu nevěřte, my psi lidem poznáme na očích, jací jsou, takže se neschovají ani za ty náhubky, co teď nosí.  A věřte mi, když se tak rozhlížím, není to s nimi až tak zlé, jak to někdy může vypadat…

 

 

Autor: Jiří Turner | sobota 21.3.2020 15:22 | karma článku: 17,18 | přečteno: 633x
  • Další články autora

Jiří Turner

Už začínám věřit tomu, že ANO příští parlamentní volby nevyhraje

Proč? Inu proto, že část aktuálně nespokojených voličů pochopí, že Babišovo hnutí není konstruktivní politickou silou, ale spíše destruktivní „sektou“.

24.4.2024 v 9:25 | Karma: 27,22 | Přečteno: 902x | Diskuse| Politika

Jiří Turner

Křtili Spiknutí

Zeman, Hašek, Volfová, Duka, Paroubek, Bohdalová, Mynář, Balák, Bobošíková, Lipovská, Slováček, Foldyna, Ovčáček, Konečná. Chyběl Sládek, Vandas a Rajchl. I tak: Tým snů!

18.4.2024 v 11:58 | Karma: 28,16 | Přečteno: 875x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

V kolika letech bych si zasloužil jít do důchodu?

Už jsem tam měl dávno být a brát přitom pěkný balík. Dřel jsem jako kůň a také jsem se staral o kupu dětí. Jsem moc rád, že si pan předseda Babiš myslí totéž.

17.4.2024 v 9:49 | Karma: 32,88 | Přečteno: 3552x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Jestli ti odpůrci elektromobility náhodou netrpí neofobií?

Když vyjely první automobily se spalovacím motorem, před kterými běhal běžec s praporkem, zastánci koňských spřežení říkali, že tudy jistě cesta nevede.

15.4.2024 v 9:36 | Karma: 27,29 | Přečteno: 5151x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Podpořil jsi Pellegriniho? Tak u nás končíš!

Jakmile se objevila zpráva, že firma Renault ukončila spolupráci s MMA zápasníkem Attilou Véghem, protože ve slovenských prezidentských volbách podpořil Petera Pellegriniho, objevily se hlasy, že se vrací totalitní praktiky.

11.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,20 | Přečteno: 8122x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...