Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co se na mě tak šklebíte?

Jo vy se nešklebíte, vy se takhle tváříte normálně? Tak to se omlouvám, nějak jsem si odvykl…Je to tak, asi jsme si odvykli. Ty roušky měly zůstat nadobro, kdo se má teď na ty ksichty dívat.

Přestože bylo až dosud zbytečné chodit po ulicích v rouškách, ale my jsme si je i tak disciplinovaně navlékli, a ještě jsme se počali předhánět v tom, kdo jaký model vymyslí a kolik takových prototypů vytvoří (jiní se zase začali předhánět v tom, za kolik je od nějakého kuriózního dodavatele koupí), tak už jsme to tak mohli klidně nechat. Ono to má své výhody, a to nejen pro lupiče nebo fotbalové výtržníky.

Člověk má v roušce neboli ústence takové větší soukromí, může klidně na někoho dělat ksichty, a pokud neumí ukázkově valit bulvy nebo nedisponuje asi tak třemi sty výrazy očí jako naše Cassi, tak v zásadě nikdo neví, jaké vyjadřuje emoce. Fiksíruji-li nějakou apetittlich dámu, je pouze patrné, že na ní čumím, ale nikdo nevidí ten celkový vilný výraz v mé tváři a není patrné, jak mi kanou sliny. Tuhle jsem se velmi přísně díval na jakési rozdivočelé výrostky (to ta absence školní docházky) a oni si toho vůbec nevšímali. Když jsem pak doma ten zlý pohled předváděl ženě, řekla mi ta, že vypadám, jako že mě něco bolí. Uklidňoval jsem se tím, že jsem ani já nepoznal přes jejich roušky tu hrůzu v jejich tvářích.

Rouška pochopitelně poskytuje i větší anonymitu. Jsou sice lidé, kteří o ni nestojí, ale mnozí naopak nestojí o to, aby je někdo zastavoval v domnění, že mu připomínají spolužáka ze základky, a nemusíte se ani zastavovat na povinou konverzaci se sousedy, kteří vás mají někdy problém poznat i bez toho hadru. A to nemusíte být ani celebrita, která bez tmavých brýlí neudělá ani ránu. Pro mě osobně to sice žádný významný přínos nepředstavuje, protože prý mám velmi typické držení těla a chůzi, a hlavně všude tahám poměrně nápadného psa, ale chápu, že mnozí jiní, jejichž chůze neevokuje lidoopy a chodí po tomto slzavém údolí bůhvíproč bez parťáka, to jistě ocení.

Rouška je velmi praktická i v lůně přírody. Dnes již totiž prakticky nikdo není bez nějaké alergie. Jsem v tomto smyslu opět spíše výjimkou, žádný pyl mě nedráždí, zato jsem čím dál tím více alergický na lidi, což, jak už bylo řečeno, rouška také řeší. Moje alergie není v roušce patrná a někdy možná ani nepropukne, protože orouškovaný jedinec ji, pokud nepromluví nebo něco neudělá s tělem, třeba ani nevyvolá. V přírodě se však stále něčemu divím, tudíž mě rouška chrání před tím, aby mi cosi vletělo do otevřených úst.

Vlastně se docela podivuji, že roušky nepoužíváme odvždy, že to byla dosud výsada kovbojů, motorkářů, zdravotníků, lakýrníků, asijských slečen modelujících nehty a těch pánů ukrajinské národnosti, co mlátí kladivem do zdi a ono to práší. Už jsme jako lidstvo mohli být s rouškami o krůček dále. No, díky tomu neviditelnému šmejdu, a hlavně díky tomu, co se kolem něj strhlo, jsme přeci jenom k této naší nezbytné výbavě dospěli. Takže: Vám poděkování a lásku Vám, kéž zněly by jak zvony, vždyť já ne sám, jsou nás už miliony. Snad všichni se vám jednou v něčem vyrovnáme, teď poděkování vám aspoň posíláme*, vládo a krizový štábe!

* Kurzívou psaný text jsem si bez dovolení půjčil od kolegy S. K. Neumanna

Autor: Jiří Turner | pondělí 25.5.2020 15:37 | karma článku: 0 | přečteno: 191x
  • Další články autora

Jiří Turner

O mrtvých jen dobře?

Říká se to a mnozí se dle tohoto rčení také chovají. Je to však nutné? Argument, že mrtvý se nemůže bránit, je asi jediným relevantním argumentem. Já si myslím: O mrtvých jen pravdu.

26.4.2024 v 9:39 | Karma: 22,35 | Přečteno: 606x | Diskuse| Ostatní

Jiří Turner

Už začínám věřit tomu, že ANO příští parlamentní volby nevyhraje

Proč? Inu proto, že část aktuálně nespokojených voličů pochopí, že Babišovo hnutí není konstruktivní politickou silou, ale spíše destruktivní „sektou“.

24.4.2024 v 9:25 | Karma: 28,01 | Přečteno: 987x | Diskuse| Politika

Jiří Turner

Křtili Spiknutí

Zeman, Hašek, Volfová, Duka, Paroubek, Bohdalová, Mynář, Balák, Bobošíková, Lipovská, Slováček, Foldyna, Ovčáček, Konečná. Chyběl Sládek, Vandas a Rajchl. I tak: Tým snů!

18.4.2024 v 11:58 | Karma: 28,16 | Přečteno: 883x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

V kolika letech bych si zasloužil jít do důchodu?

Už jsem tam měl dávno být a brát přitom pěkný balík. Dřel jsem jako kůň a také jsem se staral o kupu dětí. Jsem moc rád, že si pan předseda Babiš myslí totéž.

17.4.2024 v 9:49 | Karma: 32,88 | Přečteno: 3558x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Jestli ti odpůrci elektromobility náhodou netrpí neofobií?

Když vyjely první automobily se spalovacím motorem, před kterými běhal běžec s praporkem, zastánci koňských spřežení říkali, že tudy jistě cesta nevede.

15.4.2024 v 9:36 | Karma: 27,29 | Přečteno: 5154x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Poslanci budou jednat o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:05

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

Zdravotnictví čekají krušné roky, předjímá Válek. V analýze řeší seniory i prevenci

2. května 2024  15:02

Ministerstvo zdravotnictví (MZd) v dokumentu „Strategická analýza potřeb resortu zdravotnictví –...

U Prahy vykolejil v zatáčce osobní vlak, dva vagony se převrátily

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  14:56

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak, na místo...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57,  aktualizováno  14:48

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!