Intermezzo s medvědy

„Vstávej Šelesnik, medvědi tu choděj pěšky,“ cloumal se mnou potichu náčelník, který měl vždy velmi lehké spaní. Táta spokojeně oddychoval po mohutném šláftruňku, který si naordinoval se slovy: „Chci být rozsápán ve spánku.“

Tenkrát na blízkém Východě III. díl, 3. kapitola:

Večer po návratu od Račkových ples byl ve znamení oslavy, a to jak úspěšného lovu, tak i prosté skutečnosti, že to táta s Milošem ve zdraví absolvovali. I já jsem byl ze své první tatranské túry nadšen, ale pro mě to byla tehdy po fyzické stránce jen taková rozcvička. Oslavy vyústily do stavu, že jsem definitivně rezignoval na nocleh ve stanu a přemístil jsem se pod nedaleký strom. Otec se mi v tom snažil zabránit s ohledem na noční návštěvy medvědů, ale nakonec uznal pod tíhou argumentů, že náš příbytek rozhodně není dostatečnou ochranou proti čtyřnohým nočním návštěvníkům. Navíc jsem měl ze všech přítomných nejkvalitnější spacák, který mi z vojenských celt a prachového peří ze starých peřin ušila babička. Po impregnaci byl i slušně voděodolný a jediným jeho nedostatkem tak byl značný objem.

Nikdo z mých parťáků ovšem nepochyboval, že mým hlavním motivem je pozorování medvědů, neboť místo svého nocležiště jsem pečlivě vybíral tak, abych měl dobrý výhled na pravidelně devastované popelnice, u vstupu do kempu. I kempař, se kterým jsme toho večera chvíli diskutovali v restauraci, nám potvrdil, že k pozorování medvědů je tábořiště mnohem lepší místo než divočina všude okolo. Doporučoval nám při této příležitosti, abychom balili potraviny do neprodyšných obalů a konzervy a jiné odpadky hned vyhazovali do popelnic.  

Jediné, co mě té noci trápilo před usnutím, bylo to, abych se při návštěvě medvěda probudil. V přírodě jsem již tehdy spal poměrně krátce, ale velmi tvrdě. Nebýt Miloše, zcela jistě bych celou níže popsanou akci zaspal.

Vstávej Šelesnik, medvědi tu choděj pěšky,“ cloumal se mnou potichu náčelník, který měl vždy velmi lehké spaní. Táta spokojeně oddychoval po mohutném šláftruňku, který si naordinoval se slovy: „Chci být rozsápán ve spánku.“

Oblast, ve které operovali noční lupiči, byla jen spoře osvětlena lampou, přesto cirkusácké kreace, které předváděli, byly viditelné zcela jasně.

„Šest medvědů s Cibulkou,“ komentoval Miloš představení, v rámci kterého medvědi lezli po kontejnerech, znalecky párali igelitové pytle popelnic a nakukovali do oken restaurace.

„Co by se stalo, Miloši, kdybychom se k nim trochu přiblížili,“ vyzvídal jsem.

„Někdo by se posral strachy a medvědi by to asi nebyli,“ odvětil bez váhání náčelník.

„Já taky ne,“ hned jsem se hlásil.

„Tím je výběr jasný, Jiřiku. Když pánbů rozdával pud sebezáchovy, stál si ve frontě na šílené nápady, už jsem si toho několikrát všimnul. Tak jenom kousíček!“ dodal.

Popošli jsme přes Milošovy pantomimické protesty, asi o patnáct metrů k medvědům, kterým to, přes značnou hlučnost přesunu nikterak nevadilo. Podívali se směrem k nám a klidně pokračovali v plenění zařízení kempu.

„Jsou roztomilí,“ uklidňoval jsem vedoucího expedice.

„Cibulku nehraju,“ dostalo se mi lakonické odpovědi.

V tu chvíli se rozsvítilo v zadním traktu restaurace a do medvědů, jako když střelí, v několika vteřinách zmizeli v hustém podrostu za tábořištěm.

„Zítra tomu zřízenci koupím stakan borovičky, zachránil mi totiž život, protože je mi jasné, že bych tě za chvíli musel následovat přímo mezi ně,“ komentoval situaci Miloš.

Měl jsem o tom jiné mínění, ale nechal jsem si ho pro sebe a odebral jsem se s přáním dobré a bezmedvědné noci do pelechu.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Turner | středa 6.4.2022 8:11 | karma článku: 13,49 | přečteno: 273x
  • Další články autora

Jiří Turner

O mrtvých jen dobře?

Říká se to a mnozí se dle tohoto rčení také chovají. Je to však nutné? Argument, že mrtvý se nemůže bránit, je asi jediným relevantním argumentem. Já si myslím: O mrtvých jen pravdu.

26.4.2024 v 9:39 | Karma: 22,35 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Jiří Turner

Už začínám věřit tomu, že ANO příští parlamentní volby nevyhraje

Proč? Inu proto, že část aktuálně nespokojených voličů pochopí, že Babišovo hnutí není konstruktivní politickou silou, ale spíše destruktivní „sektou“.

24.4.2024 v 9:25 | Karma: 28,11 | Přečteno: 991x | Diskuse| Politika

Jiří Turner

Křtili Spiknutí

Zeman, Hašek, Volfová, Duka, Paroubek, Bohdalová, Mynář, Balák, Bobošíková, Lipovská, Slováček, Foldyna, Ovčáček, Konečná. Chyběl Sládek, Vandas a Rajchl. I tak: Tým snů!

18.4.2024 v 11:58 | Karma: 28,16 | Přečteno: 884x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

V kolika letech bych si zasloužil jít do důchodu?

Už jsem tam měl dávno být a brát přitom pěkný balík. Dřel jsem jako kůň a také jsem se staral o kupu dětí. Jsem moc rád, že si pan předseda Babiš myslí totéž.

17.4.2024 v 9:49 | Karma: 32,88 | Přečteno: 3560x | Diskuse| Společnost

Jiří Turner

Jestli ti odpůrci elektromobility náhodou netrpí neofobií?

Když vyjely první automobily se spalovacím motorem, před kterými běhal běžec s praporkem, zastánci koňských spřežení říkali, že tudy jistě cesta nevede.

15.4.2024 v 9:36 | Karma: 27,29 | Přečteno: 5156x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...

Pravda o Vrběticích. Ruští agenti nebyli jen dva a proč mrtví Češi neměli šanci

7. května 2024

Premium Co předcházelo a co následovalo po výbuchu muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014? Kolik...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...