Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

No tak v první řadě záleží na tom, jak a kým je výuka podávána. Myslím, že škola by měla podat obecné vědomosti o druzích náboženství, jak a v jakých částech světa vznikla, jak jsou stará a jaké jsou jejich hlavní poznávací znaky. To ostatní bych už ponechal na žácích, pokud je to zajímá, ať si k Bohu, ať už je jakýkoli, najdou cestu sami. Samotná výuka náboženství na školy nepatří stejně jako politika a její agitace.

7 0
možnosti
ZB

Někdo vyučoval náboženství?Studenti jen seznamovali děti s kulturou a zvyky s ruzných zemí....

2 0
možnosti
Foto

.Podle Vaseho profiloveho fota mi prijde, ze jste chodil na skolu v minulem rezimu, tudiz mohu predpokladat, ze Vas ve skole nikdo neucil nic o krestanstvi, ani o jinem nabozenstvi. A ocividne Vam to bylo k duhu, vyrostl z Vas premyslejici clovek. Co treba zkusit pro budouci generace to same? Sekularita neni jen prazdny pojem a podle me ve skole pro nabozenstvi neni misto.

4 1
možnosti
Foto

Řekl bych, že učit se informativním způsobem o náboženství není škodlivé, i když na základní škole to asi není nevyhnutné. Osobně jsem si "náboženské vzdělání" doplňoval v rodině (zcela ateistické) a k obecnému vzdělání to, myslím, jistě patří. Podotýká vzdělání "O" náboženství, tedy o jeho významu kulturním a dejme tomu sociologickém. Jinak jsem zastáncem zcela sekulárního státu, a to nejen s ohledem na islám, ale i na křesťanství, což bych vyjádřil třeba polemikou s církevními restitucemi u nás.

2 0
možnosti
LA

Já nemám nic proti studiu čehokoliv (sám mám doma Korán a pár dalších materiálů od českých arabistů...), takže právě naopak. Stejně tak je jistě možné, že je to záměrně zveličené pro účely nějaké politické kampaně zmiňovaného pána. Zase na druhou stranu, absolutně stojím za tím, že je výsostné právo rodičů definovat co se jejich děti mají nebo nemají učit, co tam jejich děti mají nebo nemají poslouchat, na co mají přijít či nikoliv. Nakonec čí děti to jsou? Kdo ten vzdělávací systém platí? Jinak, Vaše články si vždy rád přečtu no hold, nedokážu vždy úplně se vším souhlasit. S pozdravem, Lubor :)

0 0
možnosti
Foto

Děkuji.:-) určitě nechci zpochybňovat něčí právo si stěžovat a vyjadřovat názor, dělám vlastně to samé. Rodiče jistě mohou školu kritizovat, ale nemyslím si, že mají ovlivňovat co a jak se děti učí(pokud to není něco nezákonného nebo obecně nepřijatelného). Poku se jim nelíbí něco osobního, mohou dát dítě jinam. Také zdravím, Lubore:-)

0 0
možnosti
ZZ

to je šílené, vy pane autore, jste ten, který tvrdí, že nebezpečí islamizace ČR nehrozí? s vámi asi i ti, kteří váš názor sdílejí. já znám učitelský sbor u nás jako ty, kteří, když doba zavelí, budou zase nosit v prvních řadách prvomájových průvodů podobizny M+E+L+G a nutit k tomu žáky. takže jestli doba velí, že islamizaci je nutné se učit, bez ohledu nato, co to může přinést, stejně jako filosofie těch "strejdů" na těch prvomájových bilbordech, tak to budou učitelé propagovat a nutit aby se to žáci učili?

5 2
možnosti
Foto

Musím říci, že mně přijde šílené, co čtu od vás. Neslyšel jsem jediný argument pro to, že by u nás hrozila islamizace. Možná si to pletete s potencionálním nebezpečím od nějakých islamistů, to asi vyloučit nelze. K islámu se u nás hlásí, pominu-li lidi, kteří v něm vyrůstali a je to součástí jejich kultury, hrstka pomatenců a není důvod, proč by to bylo jinak.

Vaše slova paušalizující učitele mají asi takovou hodnotu, jako bych napsal nějakou urážku lidí se jménem "Zamecnik" :-)

3 0
možnosti
JC

Snadněji uhasíte malý ohníček, než velký požár.

9 0
možnosti
Foto

Skautská sekce je kus dál u pana Čermáka:-)

0 4
možnosti
DB

Máte naprostou pravdu. Je nutné dětem a studentům a lidem vysvětlovat, že neexistuje jeden bůh, ale že různí lidé, tedy různé lidské skupiny mají toho svého boha na kterého věří a že kdysi dříve neměli jen jednoho boha ale hned celé kaskády bohů. A tak se možná příštím generacím na základě vědění a myšlení podaří rozpoznat co to vlastně náboženství je. a komu a k čemu slouží a k čemu je zneužito...

K tomu je ovšem zapotřebí velmi vzdělaných kantorů, kteří se v dané problematice vyznají, nemystifikují, ale podkládají své výroky i fakty......

7 0
možnosti
Foto

R^:-) Naprostý souhlas

0 0
možnosti
MD

V ramci volne souteze o detskou dusi by to chtelo nejen burky ale i pionyrsky satek a navazat na Uljanova a zkusenosti sovetskych komunistu s vychovou nove generace.

5 0
možnosti
Foto

Beru vás za slovo. Učit se o něčem, není to samé, jako někoho přesvědčovat (soutěžit o dětskou duši). Tedy děti se mají učit o komunismu i o Hitlerovi a všem, co s tím souvisí. Myslím, že se děti nechtějí stát ani pionýry, ani muslimy.:-)

1 0
možnosti
KM

K26a50r24e20l 52M13a38s80e30k

27. 3. 2017 12:12

Výborný článek, děkuji.

6 2
možnosti
MS

Nevím co si mám o vašem článku myslet pane Turner.Na jednu stranu propagujete svobodné právo škol zvolit si metodu výuky,na druhou stranu odpíráte svobodné právo občana ČR "stěžovat si",nebo podat trestní oznámení pokud je přesvědčen, že byl porušen zákon.Takže jakou formu demokracie by jste si přál?

8 2
možnosti
Foto

Nevím, co si mám myslet o vaší argumentaci, pane Svobodo.:-)

Nic nepropaguji a nic nepopírám, vyjadřuji názor na to, jak má fungovat škola a na to, co si myslím o přístupu, který vyjadřuje pan Charous. Zcela svobodně, jako vy, vyjadřuji názor, kterým však na rozdíl od vás nehodnotím někoho, ale něčí přístup a názor.

Doporučuji malou lekci logiky. :-)

4 0
možnosti