Děkujeme za pochopení.
V47l54a56d28i31m13í83r 44Š80ť95a75s59t62n12ý
No tak v první řadě záleží na tom, jak a kým je výuka podávána. Myslím, že škola by měla podat obecné vědomosti o druzích náboženství, jak a v jakých částech světa vznikla, jak jsou stará a jaké jsou jejich hlavní poznávací znaky. To ostatní bych už ponechal na žácích, pokud je to zajímá, ať si k Bohu, ať už je jakýkoli, najdou cestu sami. Samotná výuka náboženství na školy nepatří stejně jako politika a její agitace.
Z93d12e54n30ě25k 11B97á33r47t10a
Někdo vyučoval náboženství?Studenti jen seznamovali děti s kulturou a zvyky s ruzných zemí....
J66i20ř12í 32T69ř19e51s35o46h65l68a66v17ý
.Podle Vaseho profiloveho fota mi prijde, ze jste chodil na skolu v minulem rezimu, tudiz mohu predpokladat, ze Vas ve skole nikdo neucil nic o krestanstvi, ani o jinem nabozenstvi. A ocividne Vam to bylo k duhu, vyrostl z Vas premyslejici clovek. Co treba zkusit pro budouci generace to same? Sekularita neni jen prazdny pojem a podle me ve skole pro nabozenstvi neni misto.
J29i53ř82í 86T21u81r68n37e97r
Řekl bych, že učit se informativním způsobem o náboženství není škodlivé, i když na základní škole to asi není nevyhnutné. Osobně jsem si "náboženské vzdělání" doplňoval v rodině (zcela ateistické) a k obecnému vzdělání to, myslím, jistě patří. Podotýká vzdělání "O" náboženství, tedy o jeho významu kulturním a dejme tomu sociologickém. Jinak jsem zastáncem zcela sekulárního státu, a to nejen s ohledem na islám, ale i na křesťanství, což bych vyjádřil třeba polemikou s církevními restitucemi u nás.
L34u14b89o66r 43A24d17á56m60e20k
Já nemám nic proti studiu čehokoliv (sám mám doma Korán a pár dalších materiálů od českých arabistů...), takže právě naopak. Stejně tak je jistě možné, že je to záměrně zveličené pro účely nějaké politické kampaně zmiňovaného pána. Zase na druhou stranu, absolutně stojím za tím, že je výsostné právo rodičů definovat co se jejich děti mají nebo nemají učit, co tam jejich děti mají nebo nemají poslouchat, na co mají přijít či nikoliv. Nakonec čí děti to jsou? Kdo ten vzdělávací systém platí? Jinak, Vaše články si vždy rád přečtu no hold, nedokážu vždy úplně se vším souhlasit. S pozdravem, Lubor :)
J10i61ř73í 71T53u50r22n96e42r
Děkuji. určitě nechci zpochybňovat něčí právo si stěžovat a vyjadřovat názor, dělám vlastně to samé. Rodiče jistě mohou školu kritizovat, ale nemyslím si, že mají ovlivňovat co a jak se děti učí(pokud to není něco nezákonného nebo obecně nepřijatelného). Poku se jim nelíbí něco osobního, mohou dát dítě jinam. Také zdravím, Lubore
Z36d93e34n76e42k 24Z85a51m77e71c67n79i60k
to je šílené, vy pane autore, jste ten, který tvrdí, že nebezpečí islamizace ČR nehrozí? s vámi asi i ti, kteří váš názor sdílejí. já znám učitelský sbor u nás jako ty, kteří, když doba zavelí, budou zase nosit v prvních řadách prvomájových průvodů podobizny M+E+L+G a nutit k tomu žáky. takže jestli doba velí, že islamizaci je nutné se učit, bez ohledu nato, co to může přinést, stejně jako filosofie těch "strejdů" na těch prvomájových bilbordech, tak to budou učitelé propagovat a nutit aby se to žáci učili?
J60i84ř47í 45T79u31r54n58e60r
Musím říci, že mně přijde šílené, co čtu od vás. Neslyšel jsem jediný argument pro to, že by u nás hrozila islamizace. Možná si to pletete s potencionálním nebezpečím od nějakých islamistů, to asi vyloučit nelze. K islámu se u nás hlásí, pominu-li lidi, kteří v něm vyrůstali a je to součástí jejich kultury, hrstka pomatenců a není důvod, proč by to bylo jinak.
Vaše slova paušalizující učitele mají asi takovou hodnotu, jako bych napsal nějakou urážku lidí se jménem "Zamecnik"
J67u42l81i35u47s 19C25h86a85l42o18u29p24k98a
Snadněji uhasíte malý ohníček, než velký požár.
J37i57ř52í 56T71u39r83n92e40r
Skautská sekce je kus dál u pana Čermáka
D47a51l54i46b84o20r 87B37a74r82t28o76š
Máte naprostou pravdu. Je nutné dětem a studentům a lidem vysvětlovat, že neexistuje jeden bůh, ale že různí lidé, tedy různé lidské skupiny mají toho svého boha na kterého věří a že kdysi dříve neměli jen jednoho boha ale hned celé kaskády bohů. A tak se možná příštím generacím na základě vědění a myšlení podaří rozpoznat co to vlastně náboženství je. a komu a k čemu slouží a k čemu je zneužito...
K tomu je ovšem zapotřebí velmi vzdělaných kantorů, kteří se v dané problematice vyznají, nemystifikují, ale podkládají své výroky i fakty......
M92i97l63o17š 39D76v98o21ř91á97č41e75k
V ramci volne souteze o detskou dusi by to chtelo nejen burky ale i pionyrsky satek a navazat na Uljanova a zkusenosti sovetskych komunistu s vychovou nove generace.
J11i94ř26í 15T10u14r59n65e90r
Beru vás za slovo. Učit se o něčem, není to samé, jako někoho přesvědčovat (soutěžit o dětskou duši). Tedy děti se mají učit o komunismu i o Hitlerovi a všem, co s tím souvisí. Myslím, že se děti nechtějí stát ani pionýry, ani muslimy.
M76i63c19h43a15l 57S30v23o65b47o65d26a
Nevím co si mám o vašem článku myslet pane Turner.Na jednu stranu propagujete svobodné právo škol zvolit si metodu výuky,na druhou stranu odpíráte svobodné právo občana ČR "stěžovat si",nebo podat trestní oznámení pokud je přesvědčen, že byl porušen zákon.Takže jakou formu demokracie by jste si přál?
J90i24ř50í 61T80u22r92n29e34r
Nevím, co si mám myslet o vaší argumentaci, pane Svobodo.
Nic nepropaguji a nic nepopírám, vyjadřuji názor na to, jak má fungovat škola a na to, co si myslím o přístupu, který vyjadřuje pan Charous. Zcela svobodně, jako vy, vyjadřuji názor, kterým však na rozdíl od vás nehodnotím někoho, ale něčí přístup a názor.
Doporučuji malou lekci logiky.