Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i21ř34í 27S36v95o87b26o35d88a 9925338243696

V této souvislosti bych rád citoval slova jednoho z nejchytřejších mužů této planety – hrdého Izraelce Dana Schueftana: "Není jednoduché říci jasně a nahlas, že kultura, jež uznává, že ženy jsou rovnocenné lidské bytosti, je nadřazena kultuře, která se k ženám chová jako k dobytku. A že ta druhá kultura není pouze jiná, nýbrž je podřadná vůči té první, je těžké to říci, protože to je politicky nekorektní."

Izraelci se nebojí říci, že Izrael je ostrůvkem svobody, demokracie, tvořivosti a pracovitosti v oceánu barbarství. Evropa to však už stejným způsobem pojmenovat neumí. Tato neschopnost ve spojení s destruktivní silou islámu je skutečnou příčinou současné krize.

0/0
26.6.2017 13:03

J45a66r94a 70R61a87n84k 1861236719161

Po 70 letech relativniho klidu a ignorovani zemi mene rozvinutych dochazi k stehovani narodu a nikdo uz to nezastavi, bez dialogu to nejde. Ted zalezi na rozumnem jednani na vsech stranach a vazit si tech, kteri se o to snazi.

0/0
24.6.2017 20:22
Foto

J58i34ř93í 37T12u53r83n33e61r 8748561545803

řekl bych, že migrace je sice téma související, ale spíše jen jako jeden z důsledků oné krize a migrace má i jiné příčiny, než je jen krize světa islámu.

+1/0
26.6.2017 11:23
Foto

F51i18l78i41p 50V25a64j80d75í61k 8313876100521

Já myslím, že globalizace je důsledkem rychlé komunikace mezi kulturami. A my nejsme jediní kdo šíří svoje hodnoty, muslimové taky sponzorují svoji propagandu islámu na západě. Ten rozdíl mezi náma a jima je jen v tom, že my jim doopravdy máme co nabídnout.

+2/0
24.6.2017 19:13

J43a66r60a 91R96a62n20k 1771716929881

Internet:-)

0/0
24.6.2017 20:23

J32i44ř19í 10K62i94n87d22l 2238297533187

Globalizace je spontánní proces stále intenzivnější integrace zemí a států do jediného, propojeného ekonomické systému. To v důsledku znamená že politika, ekonomie společnost, technologie, legislativa a životní prostřední má celosvětový ( globální ) význam. Tohle vše začalo průmyslovou revolucí a tedy rokem 1860, kdy se ekonomiky začaly propojovat.

0/0
24.6.2017 22:04

J52i46ř97í 16K34i81n72d72l 2488127103497

Islámský svět prožívá pouze jednu krizi a to, že to, co dělá IS je odvozeno Koránem a o tom není pochyb a pak pokud přiznají, že to, co dělá IS není v souladu s islámem, tak v tom případě skutky Mohameda a jeho následovníků nebyly islámem. Nechtějí si přiznat, že korána, hadisy a životopis proroka je naplněn myšlenkami, příkázáními, příklady, které tlačí mladé k terorismu a to stejným způsobem jako jejich praootce motivovaly k dobytí většiny světa. S tím neám globalizace a ani náš svět nic společného.

0/0
24.6.2017 11:58
Foto

K65a10r81e59l 91M70a73s46e85k 9524278799556

Nesmysl. Žádné knihy netlačí mladé k terorismu.

+2/−2
24.6.2017 14:06

J80a23r65a 42R75a85n33k 1891586179551

Zalezi na prekladech a ne kazdy muslim cte koran pana Kulhaveho.

http://deadline.com/2017/06/real-time-bill-maher-maajid-nawaz-contribution-anti-muslim-extremist-1202119139

0/0
24.6.2017 20:25

J98i55ř84í 94K97i29n49d30l 2438687443617

Toleranceby měla skončit, tam kde někdo pod záminkou tolerance, chce zničit samotnýprincip tolerance. Chce-li Evropa se chovat se dobrotivě, tak ať se jednou nediví, když zjistí, že je příliš pozdě.

+3/0
24.6.2017 11:45
Foto

J23i38ř29í 52T54u17r32n10e28r 8278591535683

Proč si, pane Kindle, na toto téma nenapíšete vlastní blog a s tématem nesovisejícími výkřiky balastujete blog můj?

+3/0
24.6.2017 14:06

J16i40ř71í 25K76i59n17d91l 2358597453847

Proč bych to dělal ? Rád uvádím omyly na pravou víru.

0/0
24.6.2017 22:03

J77i47ř65í 12K96i45n86d46l 2608517133567

sakra ne víru, ale míru,

0/0
24.6.2017 22:05

J43a78r82a 35R17a37n80k 1941416369901

Pozde uz muze byt ted, pane Kindle, napadlo Vas delat nejake sbirky na pomoc Syranum v roce 2012?

Nemuselo byt tolik utopenych...

0/−2
24.6.2017 20:26

V88á77c14l66a18v 36Š69í86m77a 3831676764681

Tohle je tak dobře napsáno, že jsem to četl třikrát - a dýchá z toho lehká beznaděj.Troufám si říci, že si velmi dobře uvědomujete, že hlavní důvod neřešení příčin problémů je ten, že ti, kteří by mohli nastartovat řešení, je prostě řešit nechtějí.Jednak by to byl dlouhodobý a bolestný proces, přesahující několikanásobně volební období a vyžadující koncepci, a možná několikagenerační kontinuitu a shodu slov a činů, jednak ze současného stavu profitují.

Vyvstala mi celá řada otázek, ale, bohužel, zde na takovou diskusi není prostor.

+2/0
24.6.2017 11:40

J65i96ř30í 80J72i17r18o64u36d25e81k 8976769804844

R^,,Glób" nemá jiných než přirozených hranic. Jeho ,,rozparcelování" pak tvoří lidé. V podstatě vždy z prostého pudu sebezáchovy. Na každé z ,,parcel" je snaha o zavedení řádu, atˇ už pod jakoukoli ideou, či vývěs. štítem. Každá parcela pak v mnohém potřebuje i jiné parcely. Někdy i ke spolupráci, vždy však i na úkor jiných ,,parcel". Výsledkem vždy, dříve, či později, je opět konflikt, a až hluboký antagonizmus. A následuje opět chaos. I ten je ,,potřebný", vč. konfliktů. Nakonec, váleč. hospodáří vždy vytváří i prosperitu a pokrok. To vše je součástí lidských dějin, a v jádru se to nezměnilo dodnes, a asi těžko se ,,to" kdy změní. ,,Spirála" vývoje lidského světa. Spirála však zrychluje. Před sto lety mnozí neznali ani elektřinu;-)

0/0
24.6.2017 10:57
Foto

J97i78ř49í 52T51u55r76n34e92r 8788771195893

To máte jistě pravdu, ale tento fatalistický přístup ke světu mi nepřijde dobrý. Evropa je důkazem toho, že námi často kritizovaný konzumní, zhýčkaný a byrokratický systém generuje stav, který se účinně brání konfliktům, což je možná dobrý model i pro svět okolní. Jinými slovy, je mnohem těžší fanatizovat ty, co mají plná břicha a vyřešené záležitosti se sousedy.

+2/0
24.6.2017 11:04

J64i35ř71í 74J11i23r69o19u16d98e32k 8346279364614

Jistě nejsem fatalista. ,,Jen" trošku realista. Rádo se ,,operuje" s tzv. sociál. smírem. Ten je vždy až ,,podmíněn" i oním ,,plným břichem", ale i dostupností ,,vymožeností doby". Ono, netrpět hladem, chladem,nedostatkem obecně, a mít kde i ,,hlavu složit", je základní potřebou lidského bytí. Ovšem ,,jenom to" je poněkud málo. Také smysl své vlast. existence a možnost ,,uplatnění se" ve společnosti. To ovšem v celém rozsahu žádný systém sám o sobě, tedy až ,,z ničeho", nikdy nezajistil, a ani nezajistí. I cesta k vytvoření ,,mnohonárodostního superstátu", coby další ,,velmoci", má svá úskalí, vč. rizik, a to až po další formy diktatury se zdůvodněním nutnosti jeho udržení;-)

0/0
24.6.2017 11:24
Foto

M61i31c68h41a55l 83G88r98e43š24l34i23k 9881726372126

Keď sa vrátime do minulosti, tak ukážkou efektu globalizácie bola arabská expanzia. Na Arabskom polostrove, teda na mieste, kde to začalo v podstate nič nevynašli. Ale po jej zavŕšení siahal arabský svet v podstate od Pyrenejského polostrova po Indiu. Pričom tie oblasti spájal spoločný jazyk, čo bolo obrovskou výhodou. Takže absorbovali poznatky z čias antiky plus k tomu pridali ako pridanú hodnotu autostrádu, po ktorej vedomosti putovali z rôznych končín sveta. Nad západnou Európou mali jednoznačne navrch. Dokonca boli aj po náboženskej stránke tolerantnejší. Keď prišlo presadenie "tvrdého" islamu rozprávka skončila. Práve v čase, keď v Európe bola rozbehnutá renesancia.

0/0
24.6.2017 10:56

J94i97ř27í 98K11i52n17d95l 2628217743907

Arabský svět nikam nesahal. To sahal islám, který si během sta let pdorobili země od Mauretánie, až po Indii a to násilím. Podrobeným národům vnutil islám a pokud jej nepřijali udělali z nich občany druhé katogorie. Původní vzdělání těchto národů postupně islám udusil a zničil. Původní obyvatelé Egypta křesťané Koptové, žijí dnes v Egyptě jako utlačovaná menšina. Jediný světadíl, který mu odolal byla Evropa i když o její dobytí se pokoušel od roku 711do roku 1638 .

+2/0
24.6.2017 11:42
Foto

M78i27c28h33a28l 24G71r70e19š45l62i15k 9751356382596

To sa dosť mýlite. Jak som písal inde, v čase, keď sa mohol moslimský svet pýšiť vymoženosťami vedy, nie všetci "vedátori" boli moslimovia. Boli medzi nimi aj kresťania a Židia, ktorých moslimovi tolerovali. Zlom prišiel až niekedy v 14. storočí.,

+1/0
24.6.2017 12:10

J75i10ř79í 45K78i95n36d36l 2988367603197

Nikoliv. Původní muslimové byli v drtivé většině nevzdělaní negramotní pastevci koz. Obsadili Persií a Mauretánii a převedli ji na islám. Takže vzdělaní byli peršané, mauretánci. Vzdělanost těchto národuů zadusili a dál ji nerozvijeli. V obsazených území byli křesťané a Židé byli dhimmí, to je občané druhé kategorie a jejich život neměl žádnou cenu a za to, že žili platili muslimům daň.

0/0
24.6.2017 12:16
Foto

M24i72c78h44a19l 96G29r26e95š11l93i73k 9111656922586

Ja sa nebavím o 7. storočí, ale o 7. - 14. storočí, ak ste to nepochopili. Medzi vzdelanacami boli aj Arabi, takže zase nemáte pravdu.

To sa proste paušlizovať nedá. Napr. križiaci okopírovali moslimský systém, ale v prospech kresťanov. Zvláštnu daň tam platili moslimovia, ale pre nich bolo pozitívne to, že aj s ňou platili menej, ako predtým... pretože dane všeobecne celkovo klesli.

+1/−1
24.6.2017 13:33

J44i21ř33í 74K24i56n29d61l 2408387213827

Globalizace už započala v roce 1860 a pokračuje do současné doby. Započala zdokonalením dopravy, migrační vlnou lidí, růstem mezinárodního obchodu a vznikem světového trhu s komoditami.

0/0
24.6.2017 10:41
Foto

J89i91ř34í 90T63u61r56n45e66r 8278951775163

Globalizace započala ještě dříve, je nutné si ji představit jako proces, který kopíruje určitou křivku, různé dopady globalizace pak vykazují různá zpoždění. U nás menší v okolním světě větší.

+2/0
24.6.2017 10:48
Foto

M22i63c74h16a15l 44G23r13e77š90l86i13k 9851946672536

Začiatok globalizácie by som hľadal niekoľko tisíc rokov pred naším letopočtom. Dajme tomu u zjednocovania Egypta. :-)

0/0
24.6.2017 11:10

J26i14ř79í 84K46i35n13d75l 2128207483187

Ten datum, který jsem napsal se učí na VŠ. Tak teď nevím, kdo má pravdu. Zda vy anebo profesoři na VŠ. I v litatuře se uvedené datum uvádí.

0/0
24.6.2017 11:22

J56i91ř27í 24J54i67r11o91u53d55e34k 8936979794224

To (!) datum je ,,vygenerováno" na našich VŠ?;-D A což tak třeba např. AD MCDXCII? Či když byl lordem admirality jmenován jistou panovnicí jistý pirát, což dalo zárodek ke vzniku ,,královny moří"? Či za počátky by bylo lze považovat např. i dobu Marco POLA?;-)

+1/0
24.6.2017 11:43
Foto

M11i46c87h77a66l 88G91r49e23š26l91i68k 9851596982146

Zhruba v tom istom období, ako tá panovníčka vyznamenávala pirátov sa začalo rozširovať aj iné impérium... v kozáckom sedle. :-)

+1/0
24.6.2017 12:05

J94i94ř14í 55K84i72n71d57l 2278927743107

Vy jste totálně nepochopil co je to globalizace. Pokud se smějete, tak jenom vaší nevzdělanosti. Pro doplnění vašeho vzdělání. Globalizace je spontánní proces stále intenzivnější integrace zemí a států do jediného, propojeného ekonomické systému. To v důsledku znamená že politika, ekonomie společnost, technologie, legislativa a životní prostřední má celosvětový ( globální ). Tohle vše začalo průmyslovou revolucí a tedy rokem 1860, kdy se ekonomiky začaly propojovat.

0/−1
24.6.2017 12:06

J70i78ř84í 86J66i23r12o39u23d42e81k 8296649514144

Globalizace je dnes především oblíbený ,,terminus technikus", povyšovaný až na mantru. Kapitálová propojení nejsou ničím novým, a prakticky vždy byla propojená i s mocí, podpořenou i voj. silou. Jediný ,,spontánní" ekonom. komplex pak je toliko fikce. Realitou je věčný boj mezi těmi subjekty, které se snaží to vše mít pod ,,většinovou", tedy svou(!), kontrolou. Kapitál sice nezná hranic, ovšem klíčové je kdo, kam a proč jej v tom, či onom čase více, či méně směřuje. Pokrok v technologiích a tím i rychlosti přenosu info se projevil např. až techn. pokrokem, který teprve umožnil např, i burz. operace provádět až v reálném čase. Pak by ovšem bylo lze uvést jako počátek ,,globalizace" např. zavedení telegrafu a jeho rozšíření se po světě. Vámi citovaná ,,definice" spíše připomíná spontaneitu svět. proletariátu za účelem jeho ,,globál." vítězství;-)

0/−1
24.6.2017 13:13

J97i61ř98í 25K41i54n50d39l 2988927333367

Tak jsem se to učil na vysoké škole ekonomické, stejně tak se to učila moje žena a dcera a tak je to uváděné v odborné literatuře. Takže mám dojem, že to co píšete je hloupost.

0/0
24.6.2017 21:54

J37i73ř39í 60K72i23n91d78l 2438417153127

Já stále vidím za všemi problémy muslimům jejich náboženství. Jsou to země bohaté, ale díky svému náboženství zničené. Pokud je bude jejich náboženství učit, že méněcenný jsou Židé a Evropané, tak je vše marné. Třicetiletá válka započala revolucí českých stavů v zemích Koruny české proti panovníkovi.Pak to pokračovalo dál. S náboženstvím to mělo pramálo společného. Přesto dokázali Evropané zasadnout spolu ke stolu a uzvařít tak zvaný Vestfálský mír a vytvořit základy na kterých stála Evropa do první světové války, ale tohle zatím muslimové nedokáží.RvRv

0/0
24.6.2017 10:35
Foto

J71i57ř68í 89T62u22r83n90e43r 8688731945273

Třicetiletou válku, pokud jste si toho nevšiml, používám jako příklad toho, jak mylně mohou být chápány některé příčiny konfliktů. Tedy pokud budete aplikovat stejné principy příčin třicetileté války na Blízký východ naší doby, měl byste najít v obecných rysech mnoho společného. Musíte k tomu ovšem přistupovat s otevřenou myslí, ne hledat jen argumenty pro svoje názory, ale zvažovat různé argumenty a podle nich si svoje názory vytvářet.

+4/0
24.6.2017 10:44
Foto

T77o42m54á29š 49V85o92d42v86á74ř64k82a 3803181167714

dobrý rozbor pane Turnere, dávám karmu.

+2/0
24.6.2017 10:30
Foto

J71i69ř65í 56T95u52r83n84e59r 8758851185423

Děkuji, pane Vodvářko, těší mne Vaše ocenění

+1/0
24.6.2017 10:35
Foto

M92i67c10h43a42l 94G79r46e59š92l55i21k 9681846812146

Tridsaťročná vojna bola náboženskou s prižmúrením všetkých ôsmich očí, ak by som bol pavúk. Vysvetliť vojnu medzi katolíckym Španielskom a katolíckym Francúzskom s podporou francúzskych protestantov, alebo protestanského Dánska s protestantským Švédskom s pomocou náboženských motívov bude asi dosť problém. Skôr to bola vojna Habsburgovcov s ostatnými.

+2/0
24.6.2017 10:23
Foto

J16i80ř14í 77T28u70r97n18e48r 8318341585693

To je pravda, proto také toto srovnáním uvádím jako mylný náhled hledání příčin krizí v náboženství, respektive pouze v náboženství.

+2/0
24.6.2017 10:39
Foto

M68i73c98h83a98l 92G16r64e49š48l23i35k 9351226762206

Celkom ma zaujalo vyjadrenie jedného z arabských historikov k téme krížových výprav. Moslimské pomenovanie pre križiaka bolo Frank. Je očividné, že nechápali, o čo križiakom ide.. pre nich to boli zaostalí barbarskí dobyvatelia. Povedal, že hlavná vec, o čo tam vtedy šlo, boli prachy. No a z toho, ako sa križiaci správali v praxi mu musím dať za pravdu. Misijná činnosť, ktorá by mala presvedčiť moslimov na konvertovanie ku kresťanstvu v podstate neexistovala. Prvá vec, ktorú urobili po vyriešení vojenskej stránky bola založenie križiackych štátov a ich upevnenie. Jeden z arabských kronikárov sa pohoršoval nad tým , že moslimovia sa majú pod vládou kresťanov lepšie, ako pod vládou moslimov.. čo bolo tak trochu logické, pretože posledné, čo novopečení páni potrebovali boli rebélie. Takže sa snažili nezadávať dôvody na ich vznik.

Tým nechcem povedať, že náboženstvo tam hralo zanedbateľnú úlohu. Naopak, bolo motorom, ktorý hnal križiakov k cieľu. Lepšie povedané križiaci fungovali na hybridný pohon.. ciele mali svetské aj náboženské a podľa toho používali aj motory. :-)

+2/−1
24.6.2017 11:09

J44i36ř66í 11K80i52n93d81l 2408247313697

Křížovévýpravy ve své době jednoznačně zachránily Evropu před muslimským nebezpečím.Její dnešní kritici si musí uvědomit, že jen díky rozhodnému postoji tehdejšícírkve a jen díky křížovým výpravám do Svaté země bylo oddáleno obsazení částiEvropy Turky, ke kterému sice nakonec přeci jenom došlo (viz obléhání Vídně),ale až o hodně později. Zásadněnegativní hodnocení výprav je především mylné a spočívá v užívání dvojíhometru. Zatímco u křesťanů se zanedbávají všechny kladné rysy a zdůrazňuje sebezohledný imperialismus, u mohamedánů se zanedbávají rozpínavost a zápornérysy a vzbuzuje se dojem, jakoby se jednalo o ukřivděné vzdělance a humanisty.

0/0
24.6.2017 11:29
Foto

M91i94c20h69a31l 75G90r29e55š36l69i91k 9751486662426

Križiaci vpadli do oblasti, kde súperili šiítski Fátimovci so sunnitskými Turkami a treťou stranou bola Byzancia. Kresťania tvorili v Anatólii a Levante možno polovicu obyvateľov a podobne na tom boli šiíti. Čiže v čase príchodu križiakov boli miestni pod nepopulárnou nadvládou sunnitov. Oblasť bola na pokraji záujmu moslimského sveta - hlavné "divadlo" bolo v Bagdade. Križiaci vstúpili na scénu, kde už vojna prebiehala. Čo bolo výsledkom? Práve križiaci boli dôvodom, prečo kurdský generál Saladin získal podporu a neskôr aj moc. Bol sunnita a väčšina šiítov po jeho úspechoch konvertovala na tento smer. Čiže križiaci nechtiac zjednotili islámsky svet.

Z pohľadu Európana máte pravdu, z pohľadu následkov nie. Križiaci možno na začiatku pribrzdili moslimov, ale na drhej strane zafungovali ako katalyzátor.

+1/−1
24.6.2017 11:42
Foto

F89r51a91n58t31i96š13e93k 67K56š88í25r 2789276535

Krize islámského světa a krize naší kultury má společné jmenovatele a tím je Stát a demokracie.

0/0
24.6.2017 10:13
Foto

J84i70ř46í 72T54u37r52n14e58r 8318571635173

...ano, a příčinou rozvodů je manželství...:-)

+5/0
24.6.2017 10:34
Foto

F66r74a35n41t85i61š90e87k 31K72š48í93r 2909266125

Příčinou rozchodů lidí je jejich neschopnost žít plnohodnotný život v jednom svazku. Příčinou krizí států je daný státní systém ve kterém může parazitická vládnoucí kasta brát násilím majetek produktivně činných lidí.

0/0
24.6.2017 19:58
Foto

M74i86c74h50a38l 82G83r30e39š75l22i14k 9471476432366

Archeologické výskumy z čias predchádzajúcim vzniku silných centralizovaných štátov ukazujú, že každý piaty človek zomrel násilnou smrťou. Čiže 20 %. Pre porovnanie v období 2. svetovej vojny zomreli náslinou smrťou 0,2 % obyvateľov planéty. V pekle východnej fronty 7 % obyvateľov ZSSR. Najviac obyvateľov stratilo Poľsko - 20 %.

Aká je Vaša alternatíva?

+1/0
24.6.2017 11:21
Foto

F72r43a95n36t92i31š57e39k 26K36š64í62r 2979976785

Takhle jsem se ptal když jsem věřil na stát. Sice na malý, ale stát. Ty vaše statistiky jsou postavené na hlavu to co dnes medicína dokáže vyléčit, dříve se na to umíralo. Stačilo drobnější zranění a pokud člověka zachvátila sepse, tak umíral. Nikdo nedokáže říct, zda si zranění přivodil sám, nebo zda to bylo násilně. Dobré porovnání je v systému který je jiný než stát, nebo v systému kam stát nějaký čas nedohlédl a porovnat ho v daném čase s okolními územími, nebo státy. Například porovnat divoký západ a Evropu, nebo sever Ameriky, nebo středověký Island a středověkou Evropu atd.

0/0
24.6.2017 19:53
Foto

M62i21c50h39a70l 55G17r35e34š81l54i94k 9641726572536

Takže dnes je počet vojen a vrážd väčší, len sa to dá liečiť? :-)

0/0
25.6.2017 9:40
Foto

F87r46a74n60t94i88š18e52k 39K45š33í11r 2289316325

No vyzkoušeli jsme si jako lidstvo všechny možné druhy násilí, tak proč nevyzkoušet tu dobrovolnost?

0/0
25.6.2017 13:12
Foto

M41i96c58h92a95l 17G71r80e65š17l71i53k 9471356912656

Hrával som futbal. Takže uvediem niečo o jeho histórii: Občas sa u jeho predchocu kopalo do odťatej ľudskej hlavy a u faulov figurovali dýky... deje sa také niečo dnes?

+1/0
25.6.2017 14:14
Foto

F68r81a23n74t61i32š28e67k 31K41š85í41r 2209826335

Ne, dnes stačí zmáčknout knoflík a sofistikovaná zbraň zpopelní desítky lidí.

Vy byste rád hrál s lidskými hlavami, nebo co jste chtěl vlastně říct?

0/0
25.6.2017 21:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.