Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P18a96v74e11l 39M83a32k87o51v12e24c 8878235401

Více méně souhlasím, ale autorova "odvaha" soudit poválečné ideály velikánů poezie jako byli pánové Nezval a Kainar, s jejich životnímí zkušenostmi s válkou, okupací a sociální nespravedlností předválečné Československé republiky mně připadá nepatřičná. Dnes se spousta věcí jeví jinak než se jevila většině lidí po skončení 2. světové války a tak si můžeme "hrát na chytré"...:-(

+2/0
31.7.2017 18:44
Foto

M26a18r96i75e 69T52o41m20š81í89č60k41o91v24á 4167445566146

Umělecká tvorba poslední dobou dostává opravdu charakter politické agitace, tedy se nemůžeme divit, že o ni není zájem. Tam kde je kultura státu prezentována díly, které se kopírují od cizích autorů, je něco shnilého, což je třeba odstranit. Je však málo těch, kteří by se stávajícímu trendu dokázali postavit a obnovili naši českou tvorbu bez cizácké příchutě. Pan NohavicaV je jeden z nich a proto jasná volba, Eben v tomto případě nemá u mě žádnou šanci.

0/−1
31.7.2017 15:45

A35l11e47n46a 94K49ř84e78h32o79t32o76v67á 8657102694310

Je to hodně o sympatiích, citech, zkušenostech...teda míním k těm "šoubyznysákům".

Když víte, že za předchozího režimu se neměli špatně, a teď ze sebe dělají div ne disidenty...tak je prostě nemusíte. (To není případ ani Ebena, ani Nohavici.)

A pak už je celkem jedno, s kým se vyfotí. Za to obvykle nemohou. Rozhodně by to nemělo ovlivnit názor na ně. (Ať už je založen jen na jejich umění, nebo i osobnosti.)

0/0
29.7.2017 10:27

J87o58s64e78f 19H41l96i25n83o49m97a91z 3180814173558

Takže Dejdar se vyfotil s Horáčkem, nebo Okamura s Ebenem?

+1/0
28.7.2017 20:32

B20e62d22ř92i79c22h 56V89e89v29e61r87k14a 4310945401319

>>Přitom těch, kteří zůstali hrdí, čestní a rovní, a ještě promluvili do dějin umění, je pomálu. Většinou se tím mohou "pochlubit" ti, co zemřeli dříve, než se stačili zkompromitovat.<<

Aha, takže podle autora jsou všichni (nebo drtivá většina) umělci prodejné děvky a ti, co v historii prodejnými děvkami nebyli, měli jen "štěstí", že umřeli dříve, než by se jimi (v drtivé většině případů) stali... Pokud to pan autor tohoto blogu myslel skutečně takhle, pak mi nezbývá než konstatovat, že PRÁVĚ TATO RELATIVIZACE MORÁLKY, jakou zde pan autor tak bez obalu předvedl, je příčinu toho marasmu, ve kterém se v současné době nacházíme. Není to totiž nic jiného než to "babišovské" "všichni kradnú". Ne, tvrdit, že "všichni krdnú" nebo obdobně tvrdit že "všichni umělci, kdyby včas neumřeli, by se stali prodejnými děvkami", je vysoce nebezpečný názor a troufnu si i říci, že je vysoce nemorální takovéto věci psát.

+1/−1
28.7.2017 11:55

S92t27a85n90i34s25l68a49v 31L21á10t86a86l 8248977251311

Předpokládám, že autor to myslel jako ironii. :-)

Stejně jako památná věta "všetci kradnů" znalce lidské povahy.

(podle sebe soudím tebe).

0/0
2.8.2017 9:42

p57e13t87r 75j50á74n11s73k88ý 1896791194208

jedni hodnoti umelce podle dila druzi podle života a dila.. pokud nohavica tvori a zpiva je to v poradku.. pokud se necha vyfotit s okamurou a prohlasi ze s tim clovekem souzni pak to v poradku není.. to je vyuziti popularity ve prospěch politika to je ucast ve volebni kampani.. politici se pak predhaneji kdo jim kde zazpiva.. viz klaus a lucie bila, zeman a bohdalova atd..

+1/0
28.7.2017 9:49

L61u54k66á69š 25M63ü30l63l85e46r 5523536587114

To co dělá Nohavica, nebo Eben mi nijak nevadí - je to jakési nenásilné vyjádření názoru. Proč by ne?

Vyloženě trapné mi ale přišlo angažování Hůlky a Bohdalové v souvislosti se Zemanem... navíc odměněno hradním metálem....

+5/0
28.7.2017 0:54

K56a12t13e14ř62i71n82a 73T90y51c54o51v52á 9830261456355

naprosto souhlasím. někdy se úžasné dílo pojí s rozporuplnými názory. až si člověk říká, jak někdo tak geniální může být tak blbej :-). může. hlavně ať tvoří.

+1/−1
27.7.2017 23:30

M88i40r20o58s54l30a26v 98Š43i93m66o71n 3660454322913

V Lidovkách se nějaký komentátor ptá, jestli Nohavica napíše písničku "Japonec mi šahá na babu". ;-( Bože, kde se ti debilové berou?

+4/−1
27.7.2017 18:58

J72a54k71u84b 84B26o46h37o86n62ě24k 8245726219457

A proto se nikdy nezajímám a soukromý život umělců a sportovců. Nijak to nesouvisí s tím, proč se o ně zajímám a ještě bych si zbytečně kazil radost z jejich relevantních výkonů

0/0
27.7.2017 16:49

J46a50r21o63s22l47a52v 11K81v85a15p29i77l 9256126344163

S vašimi myšlenkami v zásadě souhlasím, ale čertovo kopýtko se skrývá v tom, že Okamura "nepřímo označil Nohavicu za sympatizanta své strany". Ve veřejném prostoru to znamená, že Nohavica zkrátka podporuje Okamuru, ať je to jak chce. Kromě toho Nohavicovo jakoby "nevinné" vyjádření, že je Okamura sympaťák ve veřejném prostoru značně zesílí. Proto se také politici rádi veřejně prezentují s populárními lidmi z umělecké branže, ostatně jste něco podobného vyjádřil. Ono je totiž pro umělce vždycky ošidné, když se jakkoli "zapletou" s politiky. Porovnám-li Nohavicu a typově podobným písničkářem Karlem Plíhalem, tak ten své jméno, osobu ani umění nikdy "nekontaminoval" žádným politikem. Na druhé straně asi i proto není tolik slavný jako Jaromír Nohavica. A to je podstata.

Koneckonců i vám stála ve své podstatě marginální záležitost selfíčka Nohavici s Okamurou za článek, což ji spolu s jinými vyjádřeními na toto téma dodává většího významu. Tím se dostáváme do jakéhosi paradoxu. Označím-li veřejně nějaký počin za bezvýznamný a podivím-li se přitom, proč mu jiní přikládají váhu, kterou nemá, tak se sám podílím na jeho "zvýznamnění". O bezvýznamné věci se lidé nezajímají.

+6/0
27.7.2017 10:27
Foto

J31i58ř78í 39H54e59r49m71á92n82e70k 4906152122350

Zase mi to bude vyčteno, ale, pane Kvapile, jak se prosím Jarek Nohavica doposud politicky angažoval?

Vy píšete:

"Porovnám-li Nohavicu a typově podobným písničkářem Karlem Plíhalem, tak ten své jméno, osobu ani umění nikdy "nekontaminoval" žádným politikem. Na druhé straně asi i proto není tolik slavný jako Jaromír Nohavica. A to je podstata."

Ale Nohavica je známější prostě proto, že více umí. Že více skládá, více zpívá atd. atd. a je známější celé roky. V tom přece nemůže mít prsty jedno selfíčko s Okamurou.

Nemám vůbec hudební sluch. Ale jako prostý a obyčejný člověk znám nejen jméno Jarek Nohavica, ale i jeho tvorbu. Zatímco jméno Karel Plíhal sice znám, ale z jeho tvorby neznám nic a nezmění to ani selfíčko s Babišem.

+3/0
27.7.2017 10:33

M32i57l29a30n 55S81t20e54h30l52í88k 7970799963681

Za politické angažování lze například považovat Nohavicovu píseň "Pane prezidente". Ale jinak souhlasím s tím, že je Nohavica známější především kvůli své tvorbě.

+2/0
27.7.2017 10:54
Foto

J21i84ř38í 18H91e24r41m16á91n89e70k 4906282642800

No, to jsem se tedy zasmál. Původně napsaná legrácka pro Václava Havla asi určitě není politickou angažovaností. Nebo možná trochu.

http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/pane_prezidente.htm

Pane prezidente České republiky

oni mě propustili na hodinu z mý fabriky

celých třicet roků všecko bylo v cajku

teď přišli noví mladí a ti tu řádí jak na Klondiku

+3/0
27.7.2017 10:57

M19i76l83a78n 96S29t94e80h78l33í21k 7140589863651

Ale já jsem to nepsal pro zasmání. :-)

0/0
27.7.2017 11:05
Foto

J60i68ř73í 34H70e85r62m95á19n21e89k 4516372402830

No tak dobře.

0/0
27.7.2017 11:10

M89a90r89i48e 42Š21í24p11k10o48v26á 5132582834807

Ne, tu napsal až pro Klause...

+1/0
27.7.2017 22:58

D20a81v28i35d 38K11r27a93j92í94č56e80k 7743663166777

Nohavicu inspiroval k napsání písně Václav Havel, když v roce 1997 nesmočil ve velké moravské vodě ani nohavice svých kalhot.

0/0
29.7.2017 9:07

M66a50r93i43e 29Š23í20p53k54o46v67á 5732842544817

Dík za informaci. Asi jí rádia začala hrát mnohem později. To už Havel dávno prezidentem nebyl.

0/0
29.7.2017 9:14
Foto

M13a21r37i11e 17T32o12m11š82í72č96k95o52v85á 4407485436926

Mrkněte na You Tube, tam to máte i s Havlovým obrázkem.

+1/0
31.7.2017 15:49

M70a58r62i64e 50Š60í95p71k74o80v91á 5422522184487

Díky. Jsem teď jen na mobilu, a to mi nejde (slabý signál i net).

Ale není důvod proč bych nevěřila:-))

0/0
31.7.2017 18:40

J23a52r68o46s65l97a54v 64K48v21a70p32i27l 9666676234973

Tušíte, že vám to bude vyčteno? A oprávněně. Kde jsem napsal, že se Nohavica politicky angažoval? Nenapsal, že! Jenže to je pro vás typické (nejen pro vás), že mi něco podsunete, a s tím podsunutým pak polemizujete, abyste vůbec mohl polemizovat. A k tomu jste mě přesně ocitoval, aby jó bylo vidět, co mi podsouváte.

Napsat, že Nohavica víc umí než Plíhal, je hodně, hodně, hodně problematické. Netroufám si posoudit ani to, jestli víc skládá a zpívá. Vy snad ano? Dost bych se divil, kdybyste to zrovna vy uměl exaktně zhodnotit. Zvlášť když píšete, že z Plíhalovy tvorby neznáte nic a že nemáte hudební sluch. Jako hudebník a hráč na různé hudební nástroje stojí Plíhal rozhodně výš než Nohavica. Avšak Plíhalova tvorba je mnohem subtilnější a v písních se většinou nevyjadřuje k takovým tématům, jako je třeba televizní soutěžní pořad, tuhá zima, prezident, obtěžování žen muslimy apod., tedy k politickým a veřejně diskutovaným námětům. Z toho pak plyne, že člověk, jako vy, Nohavicovu tvorbu zná a Plíhalovu ne. Já znám oba osobně a poněkud více než běžný posluchač, Nohavica je mi osobně sympatický.

Nenapsal jsem, že selfíčko způsobilo Nohavicovu popularitu, nýbrž, že Plíhal své jméno, osobu ani umění nikdy "nekontaminoval" žádným politikem, a i proto, že není tolik slavný jako Nohavica. Asi jsem měl napsat politikou, uznávám. Ale o žádném selfíčku v této souvislosti jsem nepsal. Selfíčko jsem zmínil až v dalším odstavci a v jiné souvislosti.

Pokud se mnou chcete o něčem diskutovat, laskavě se vyvarujte toho, abyste mi něco podsouval. Také je velmi trapné uvést, že nemáte hudební sluch a neznáte tvorbu jednoho ze dvou muzikantů, o kterých je řeč, a přesto bez uzardění tvrdit, že jeden je lepší než druhý.

+7/0
27.7.2017 11:54
Foto

J34i80ř23í 94H29e48r70m76á15n45e57k 4306192492290

Pane Kvapile, utíkáte od tématu. Já nemohu diskutovat, zda Nohavica nebo Plíhal, na to prostě nemám. Já pouze vyslovil názor, že Nohavica je známější.

Ale ještě umím číst a interpretovat přečtený text:

"...tak ten své jméno, osobu ani umění nikdy "nekontaminoval" žádným politikem. Na druhé straně asi i proto není tolik slavný jako Jaromír Nohavica. A to je podstata...."

Takže buď jste to napsal omylem a to se stává nebo jste jinými slovy napsal, že Nohavica je slavný díky "kontaminování" politiky.

A já se ptám: S kterými politiky?

0/−1
27.7.2017 12:21
Foto

J87i57ř39í 42H70e12r76m93á25n93e23k 4526782372780

A ještě doplněk: Pokud řeknu: Já na rozdíl od Franty nekouřím, jednoznačná interpretace toho je, že Franta kouří, že?

0/0
27.7.2017 12:25

J14a17r66o92s18l71a93v 52K92v14a97p69i60l 9626966434393

Neutíkám od tématu. To vy jste napsal: "Ale Nohavica je známější prostě proto, že více umí." To je jednoznačné tvrzení, že Nohavica je ve svém umění lepší než Plíhal, o kterém ale jedním dechem říkáte, že jeho tvorbu neznáte.

A číst, s prominutím, neumíte. Jinak byste nemohl tvrdit, že jsem napsal, že se Nohavica politicky angažuje.

Takže teď jste poskytl jasný důkaz, že nejste ochoten uznat svůj omyl, i když jsem vás přeargumentoval a snažíte se tvrdit, že já píšu nesmysly. Proč se ptáte - kterými politiky, když jsem v minulém diskuzním příspěvku uznal, že jsem měl napsat politikou a ne politiky?

+2/0
27.7.2017 12:35
Foto

J71i50ř44í 68H37e34r52m95á56n85e96k 4116162942900

OK, už jsem utahaný. Tak se omlouvám, ale já ten Váš text tak prostě interpretoval a pak už jsem Vaše námitky jen tak přelétl bez hlubšího studia.

Takže omluva z mé strany a berte to prosím také jako příklad, že dovedu "dát zpátečku".

+1/0
27.7.2017 12:43

J48a35r40o49s63l25a40v 57K92v15a45p37i72l 9416266414283

Dobrá, beru.

+1/0
27.7.2017 12:51
Foto

J60i82ř79í 37T91u19r75n81e24r 8968611855953

To máte pravdu, ale osobně spíše reaguji na to, jakou ta banální (myslím, že je banální, ale třeba se pletu) událost vzbudila pozornost. Souhlasím, že politická angažovanost, potažmo angažovanost jako taková, je ošidná. Osobně má v oblibě mnoho umělců i proto, že se nějak angažují, jiné však proto, že se naopak striktně neangažují, čehož je Karel Plíhal ukázkovým příkladem. Děkuji za komentář, pane Kvapile.:-)

0/0
28.7.2017 10:53

J50a85r18o16s30l34a31v 56K78v23a40p92i51l 9626906954783

Ano, angažovat se či neangažovat? Pro veřejně známé lidi, mezi které lze počítat i umělce, je to skoro hamletovská otázka. ;-)

0/0
30.7.2017 13:05

J63i40t53k78a 50Č33e24r63n55á 2263646662499

Pan Eben má tu výhodu, že může veřejně prezentovat svoje názory. Kdo není veřejně známá osobnost, tak se může rozohnit jen na diskuzích. Jinak může rozhodnout ve volbách. Zkrátka chce to klid a nikoliv nenávidět.

+3/0
27.7.2017 9:23

V27l78a71d95i63m59í28r 66M21o90r20a70v80e68c 3488440503553

K atorovi. Pane Turner, píšete "Nemohu vystát našeho současného prezidenta, s panem Okamurou se zcela zásadně názorově rozcházím a jeho politické angažmá hodnotím velmi kriticky."

Žijte s menší nenávistí v duši a budete šťastnější :-) Věřte mi.

+9/−2
27.7.2017 7:32

M83a84r44i43á30n 41B27é10r62e92š 1522732186664

Zrovna od Vás nebo od Hermánka to sedí ;-D

+1/−2
27.7.2017 8:32
Foto

J88i39ř95í 61H31e55r98m41á77n22e51k 4486432172680

Ano sedí. Máte něco proti tomu? A co konkrétně?

+2/−1
27.7.2017 8:33

M63a75r28i15á69n 79B80é15r83e57š 1392772626954

Žijte s menší nenávistí v duši a budete šťastnější :-) Věřte mi.

+4/−2
27.7.2017 8:45
Foto

J34i24ř46í 82H52e80r51m72á86n23e93k 4566522172310

Neopisujte prosím.

+2/−1
27.7.2017 9:24

V90l81a97d19i40m98í27r 33M67o48r86a17v33e21c 3138900763453

Pravdu věcná reakce ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.7.2017 5:14

M45i52l97a15n 65S89t35e27h89l87í15k 7210229363731

Hmm, takže když bude s láskou vnímat prezidentovo hulvátské vystupování, tak bude šťastnější ? To snad ne. :-P

+3/0
27.7.2017 10:21
Foto

J82i92ř75í 41H68e31r95m17á89n78e43k 4656732272600

Každý podle svého. Prezident sice měl za ty 4 roky nějaký úlet, ale jako hulvát se zcela určitě nechová.

0/−3
27.7.2017 10:23

M82i31l26a20n 16S64t33e85h26l17í82k 7230189393281

Jen z poslední doby mohu nabídnou trapnou scénu s hůlkou před televizními kamerami, nebo jeho výrok na adresu českého premiéra.

+2/0
27.7.2017 10:26
Foto

J56i35ř59í 43H50e28r37m59á18n23e48k 4456172352310

Tak na Hradě to byla docela trapárna, jen nevím, jak rozdělit vinu. Prezident blbnul až poté, co Sobotka začal blbnou s demisí a nedemisí.

.

Tak já jsem si to poslechl a ta interpretace je značně zkreslená a je z toho vyzobáno jen to, co se kritikům hodí.

Parafrázuji. Zeman řekl asi toto: Pokud jste spolu skoro čtyři roky, měli byste to vydržet až do voleb. A pokud někoho vyhazuješ, tak se chováš jako s....

Takže pozor, on je velký rozdíl říci, že někdo je s.... nebo že se jako s.... chová.

Zeman si vymýšlí hlášky a všichni na ně skáčete. Jako na tu s tím kalašnikovem.................. Tu si hezky rozmyslel, připravil a čekal na odezvu. Splnilo se mu na 150%.

+3/0
27.7.2017 10:51

V33l61a10d38i14m82í93r 11M30o18r59a16v59e33c 3848180873763

Zřejmě jste nepochopil smysl :-)

0/0
28.7.2017 5:15

R71a31d17i16m 39K76a42l55a71s 2180966662291

Vždyť je ten článek naprosto zavádějící...

To, co lidem vadí, by bylo možné pojmenovat jako syndrom "báby s dědkem" a nejcitelněji byl zaznamenán v době, kdy Jirka Mádl s Martou Issovou pasovali sami sebe, a jako zástupci uměleckých kruhů i ony umělecké kruhy, do role moudrých rádců v předvolebním klání.

Nemá smysl se ve známé kauze dále vrtat a jsem si vědom i toho, že se autor chtěl právě z tohoto excesu i jemu podobných vyzout, ale to dost dobře nejde.

Celá řada lidí už nemá zájem sledovat či naslouchat jakémukoliv poučování, vyzdvihování či naopak dehonestaci toho či onoho, protože zde existuje zkušenost, že ti, kdož tak činí, nejsou neomylní a často jen zbytečně kalí vodu.

Ať se J. Nohavica fotí s kým chce, tím skutečně nikoho neobtěžuje, ale není nutné využívat média v pozici moderátora, herce či hlasatele k vyzdvihování vlastních politických preferencí.

Proč je nutné s tím vůbec otravovat? Proč?

V televizi se tlachání politiků vyhýbám, nedělám si iluze o politicích obecně a nemám potřebu se nechat těmito záležitostmi rozptylovat při sledování pořadů, které by s politickým děním neměly mít vůbec nic společného.

Hlavní dění v ČR sleduji, k volbám chodím, nesmyslné předvolební kampaně akceptuji a roztrhané plakáty a billboardy na ulicích překračuji. Já myslím, že je to dostačující a dostačující je i můj kontakt s politickým "vyznáním a vírou", kterou někteří prožívají více, než by bylo nutné.

+13/0
26.7.2017 22:35
Foto

W26a59l93d82a 31W22i78n34t44e62r 6337389351899

:-)Nejsem znalý CZ politické scény, ale až tam bude "Váš" president, nebudou právě ti Ebenové požadovat tvrdé tresty pro každého, kdo by veřejně, například při moderování, neměl tu patřičnou úctu k hlavě státu? .Dnes je módní jít proti každému, kdo nenaplňuje neomarxistické představy - v pořádku, ale aby to samé beztrestně platilo i zítra, až bude na hradě "Váš" president. ;-D

+10/−2
26.7.2017 22:12
Foto

J22i77ř35í 33H14e60r67m44á13n23e27k 4326332952580

To máte, samozřejmě, pravdu. Ale tu Vám zde nikdo neuzná. Zde se žije mimo realitu, v ideálech.

+6/0
27.7.2017 7:46

M21a84r14t62i87n 43S55e64d50l63á94č18e52k 1370689830764

Tak jistě, zvláště Eben, to je pro něj naprosto typické...8-o8-o8-o

+1/0
27.7.2017 10:00

M13i85l30a77n 45S83t91e16h61l80í55k 7790659973881

Znechucení nad tím, že na Hradě sedí hulvát a opilec, nemá nic společného neomarxistickými představami. :-)

+2/0
27.7.2017 10:01
Foto

W82a74l32d76a 28W75i46n56t65e22r 6847699181529

Obávám se, že ne a podotýkám, že Váš president je mi ukradený, ale byl-by na jeho místě právě ten "Váš", i ten chlast by jste mu odpustili, tak jako i jeho spaní na návštěvách a jeho vyjadřování by jste přehodnotili na přímou věc k jádru problému, tak mi prosím Vás nevykládejte, že tam nic jiného nefiguruje. Ono je to totiž tak všude - hledá se zástupný problém, který by příliš neukazoval na zklamání z volby a hlavně z nenaplněných neomarxistických představ. ;-D Reaguji na Vás, protože vím, dle jiných diskusí, že jste rozumný člověk. ;-)

+2/0
27.7.2017 21:07

J24i17ř44í 39P50ř28i46b75y80l 7756105228565

Opravdu musíte pane Hermánku otravovat každou diskusi?

+8/−2
26.7.2017 18:59

J36o62s98e83f 84L64e16i35n76e14r 8917649107662

... to patří k jeho stařeckým radostem.

+6/−3
26.7.2017 19:57





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.