Diskuse

Mainstreamová media nehlásají mainstreamové názory

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S vaším článkem se dá souhlasit, ale jednu věc jste opomněl. Nevím, jestli to byl záměr, protože jste se touto oblastí nechtěl zabývat. Píšete: "Činnost médií se dá rozlišit na prezentaci informací o faktech a událostech a potom na prezentaci určitých názorů." To jistě ano, ale chybí v tom, že do činnosti médií patří ještě další významná oblast, a tou je prezentace anonce. Je to oblast natolik zásadní, že v zásadě rozhoduje o existenci či neexistenci toho kterého média. Informační a reklamní oblast jsou spojené nádoby, ovlivňují se navzájem. Reklama do značné míry určuje zaměření média a obsah, který musí korespondovat s viděním světa a zájmy hlavních zadavatelů anonce. Média jsou zkrátka především byznysem. A bylo to tak již od samotného vzniku novin. Důkazem toho jsou například Fuggerovské noviny vydávané v 16. století bankéřskou a obchodnickou rodinou Fuggerů, které napřed formou korespondence informovaly o vývoji hospodářské a politické situace pro účely právě byznysmenů a finančníků. A právě v těchto novinách lze spatřovat skutečný prvopočátek médií a žurnalistiky. Informování veřejnosti v nich bylo jaksi vedlejším produktem. Příznačné je, že kladly vysoké nároky na přesnost a profesionalitu svých tvůrců: především korespondentů (tzv. novelantů) a na krátkost a věcnost samotných zpráv. Další vývoj vytvořil z žurnalistiky samostatnou oblast, ale ten vliv byznysu je v médiích neustále přítomen.

0 0
možnosti

Souhlasím, že mainstreamová média zpravidla poskytují nejpestřejší nabídku prezentovaných názorů. Problém je v tom, že

1. některé názory jsou prezentovány mnohem častěji než jiné na stejné téma

2. je snaha některé názory prezentovat jako správné a jiné jako špatné (tedy není splněna ta podmínka kvalitního média, kterou sám v článku uvádíte)

To, že různá vedlejší média informují ještě tendenčněji, není pro stav mainstreamových médií žádnou omluvou.

Co se týče třeba takových Parlamentních listů (které mimochodem nečtu, spíš výjimečně se na ně proklikám přes nějakou diskuzi): Ano, jistě informují dost tendenčně. Jenže jejich význam je v tom, že se jedná o jedno z velmi mála médií, která jsou tendenční opačným směrem, než ten mainstream. Kdo nesouhlasí s linií tlačenou mainstreamem a chce se odkázat na článek podporující jiný názorový směr, pak nemá lepší volbu, než odkázat se na médium typu Parlamentních listů.

Bohužel.

0 0
možnosti
Foto

Nejde o to, ale mainstream např. ve vztahu k Rusku od MF Dnes po Právo sleduje slepě vládní názor. Pouze na úrovni blogů existuje diskuze a polemiky, což zaráží.

0 0
možnosti

J24a82n 82R62á53ž

30. 7. 2017 13:16

Mainstram mediální už dlouho není představitelem názorového mainstreamu občanů. A to v celé EU! To samé se dá říci i o mainstreamu EU politiky.

Kdykoliv se hlavní proud politiky a žurnalistiky odpoutal od hlavního proudu veřejného mínění, mělo to neblahé důsledky na demokracii. Což můžeme opět očekávat.

1 0
možnosti

"je tomu již dávno, co jsem zbavil naivního pohledu na svět. Hned, jak jsem odrostl čtení Rychlých šípů- napsal jsem panu Ábelovskému". Vy, pane autore, co se mého hodnocení vašeho pohledu na problémy dneška týká, jste na tom stejně. nicméně vám přeji, jako ostatním, hezký letní den.

2 0
možnosti

viděno všeobecně...mainstream je nezajímavý...Einstein také nebyl mainstream........pravda je zajímavá...a je těžké se k ní v politice dostat.......protože se spousty informací utajuje..a to právě s úmyslem mást lid.....je to hybridní informační válka proti masám..tedy způsob vládnutí.........

2 0
možnosti
Foto

To s vámi musím souhlasit:-)

0 0
možnosti

Zmatek nad zmatek. Ach jo.

1 0
možnosti
Foto

A vidíte, byl jsem motivován tím, jaký zmatek v hlavách lidé v těchto oblastech mívají. jeden článek však na to bohužel nestačí:-)

0 1
možnosti
Foto

Nelze říci, že by se média před rokem 89 chovala jinak. Tam v podstatě také šlo jen o výběr názorů a osob. Současná propaganda k tomu přidává ještě politické kampaně a reklamní agitace.

1 2
možnosti

Srovnávat totlitní média před rokem 89 a média teď, a nevidět zásadní rozdíly, to fakt může jenom zaslepenec jako vy nebo Pícl (který tehdy tahal kačera).

3 0
možnosti