Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K51a71r66e82l 24C47a84c35h

23. 11. 2017 11:47

Když jsem byl návštěvou islámských zemí, tak mi jejich víra vůbec nevadila. Bral jsem to tak, že oni jsou tam doma a já jsem tam host. Přizpůsobil jsem se jejich požadavkům na chování hosta a cítil jsem se tam velmi dobře. Totéž bych však požadoval od nich. U nás Islám není doma a já ho u nás jako další náboženskou ideologii, stejně jako mnozí moji spoluobčané, nechci. Nebudu rozebírat, zda je, nebo není Islám v souladu s listinou základních práv a svobod - to ať udělají odborníci. Když přijedou vyznavači Islámu jako hosté a přizpůsobí se našim požadavkům na chování hosta, může být všechno v pořádku. Chtějí-li u nás pobývat po delší dobu, nebo dokonce trvale, nemohou požadovat, abychom se přizpůsobovali jejich zvyklostem. Naopak my musíme nekompromisně trvat na dodržování našich norem a zákonů bez výjimek a ohledů. V případě, že to pro ně nebude přijatelné, musí se vrátit tam, kde jsou jejich zvyklosti společenskou normou. Takový je přibližně můj korektní vztah k Islámu a jeho vyznavačům.

20 0
možnosti
Foto

J63i81ř16í 57T24u77r14n21e95r

23. 11. 2017 11:58

S tím já nemohu než souhlasit, jen je třeba stanovit onu míru tolerance a respektu k projevům jejich víry a kultury, což může být, a také je, problém. Respektování zákonů je bez debat, u některých společenských norem to je těžší. Asi nelze brát míru: jak vy na nás v Saúdské Arábii, tak mi na vás v Čechách. Spíše by to asi mělo být: jak vy k nám v Turecku, Egyptě nebo Tunisu, tak my...

Přijde mi to prosté, praktikovat víru a chodit v tradičním oblečení by nemělo být v tak liberálním státě jako je ČR žádným problémem. Projevy radikalismu a nesnášenlivosti - deportace a zákaz opětovného vstupu do republiky.

0 1
možnosti
SB

Já odborník na islám nejsem, ale vidím totální neslučitelnost mezi tím, jak muslimové žijí, a mezi evropským stylem života.

Stejně jako odmítat komunismus může člověk, který nikdy nečetl nic od Marxe nebo od Lenina, a na to odmítání mu může stačit jen třeba znalost o tom, co to byly gulagy, hladomor na Ukrajině nebo události v Maďarsku v roce 1956, tak odmítat migraci muslimů může i člověk, který má o islámu jen povšechné vlastnosti.

15 0
možnosti
Foto

J94i97ř50í 20T50u66r23n75e71r

23. 11. 2017 11:47

Mohu se zeptat kolik znáte muslimů, kteří žijí oním neslučitelným způsobem života s naším? Já znám osobně pouze muslimy žijící zcela slučitelným způsobem života s naším a mnoho našinců, kteří jsou asociální do té míry, že je pro ně problém v naší společnosti žít.

Vyjděte si po ránu do parku nebo do nějakého příměstského lesíka, naleznete stovky lidí neschopných se začlenit do společnosti a asi žádného muslima.

Netvrdím, že u nás, tím spíše v západní Evropě nejsou problematičtí jedinci i celé komunity muslimů, ale je to pouze jeden z mnoha společenských problémů a u nás jeden z těch zcela zanedbatelných.

1 3
možnosti
Foto

R^naprostý souhlas-máme tolik jiných problému které občany této země bezprostředně ohrožují ale přesto se řeší hypotetické a zveličené pseudoproblémy jako burkiny a možný zákaz vepřového:-/

0 10
možnosti
Foto

J86i55ř83í 65T14u10r25n36e35r

23. 11. 2017 11:29

...a už to je těžkoéchápat jako náhodu. Ono je snazší se vymezovat k jiné víře a kultuře, než naplňovat řešení ekonomických, sociálních či jiných společenských problémů, případně vlastních selhání a excesů.

Díky za komentář:-)

0 5
možnosti
DB

ne všichni jsou skutečné racionality schopni..i když si to všichni myslí........a této skutečnosti využívají všichni agitátoři ať se jim dnes například říká PR agentury nebo politický marketing a tak podobně...........vždy jde o to u člověka méně racionálního zapůsobit na jeho emoce tak , aby si on sám naivně myslel že je racionální..........

na této bázi probíhají všechny volby a přesně tak proběhlo i referendum o BREXITu.......

a proto potřebujeme neustále někoho, kdo bude lidem vysvětlovat podstatu jevů kolem nich................

tak jako jim někdo již dávno vysvětlil, že Slunce nezapadá a nevychází............to se nám jen tak jeví.....to vidíme jen formu projevu nějakého děje.......ve skutečnosti se otáčí zeměkoule.....a to je podstata tohoto jevu...........

lidé většinou vidí jen formu projevu a podstata jim uniká.................

0 1
možnosti
Foto

J74i26ř16í 96T69u90r45n16e67r

23. 11. 2017 11:26

:-)R^To je naprosto přesné. A přitom stačí málo, obrazně řečeno věřit astronomům více než náhodným pozorovatelům vnějších projevů, případně toho, co se o oněch vnějších projevech říká "na trhu".

0 1
možnosti