Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o32s14e93f 34N30o50ž32i39č74k58a 5105621379526

Zdravím pane kolego, ta věta ve Vašem textu, že na mé blogy běžně nereagujete, je myslím zbytečná: klidně reagujte, to je právo každého blogera a i já tak občas činím také.

Na Vašem dnešním textu mě ovšem trochu překvapilo, v něm rozebíráte to, čím se já v mém blogu, na který jste dal odkaz, prakticky vůbec nezabývám - tedy srovnáním Hutky a Nohavici. (Tu vyprodanou O2 Arenu při Nohavicově koncertu jsem zmínil pouze v diskusi, kdy jsem reagoval na argument jednoho diskutéra, že folk je dnes mrtvý a netýká se to jenom Hutky).

Jak se může každý, kdo si přečte můj blog, přesvědčit, já se v něm především zamýšlím nad úrovní jiných Hutkových písní z poslední doby, konkrétně songů Miloš a Zubatá či Ovarová revoluce. A jejich úroveň, jak obsahová, tak i umělecká, pro mě skutečně byla v porovnání s tím, co Hutka zpíval za starých dob, dost velkým zklamáním.

A rozhodně nejde o to, že bych měl potřebu "adorovat naši politickou garnituru" - já k ní mám rovněž spoustu výhrad, ale myslím si, že kritika toho či onoho politika se dá provést i slušnou formou bez vulgarit.

Toť vše, do Vaší diskuse již dále zasahovat nebudu, pokud mi chce někdo napsat názor na můj blog v diskusi pod ním, má tak samozřejmě možnost nadále učinit.

+41/0
doporučit
19.7.2019 19:26

P40e97t35r 95L44a82n85g25e10r 6105565320202

Vy vůbec nechápete nebo nechcete chápat výhrady vůči Hutkovi. Vůbec nejde o to, že je proti Zemanovi a ani o to, že používá sporných slov a přeje mu smrt.

Jde o to, že umělec, za kterého se Hutka jistě považuje, by měl být výše, než nějaký opilec z hospody, který v noci vyřvává nadávky.

Bohužel forma projevu, jak básnického tak hudebního, slovní zásoba, zjev, nesrozumitelné mumlání, to vše Hutku řadí do oné "moravské hospody" a nikoliv do "pražské kavárny", kde byste ho asi rád viděl.

Nicméně je doba svobodná a pokud vám stačí se chytat primitivního stébla zvaného Hutka, jen proto, že má stejný názor, tak si to klidně praktikujte dál. Jen k tomu nepřesvědčujte ty ostatní.

+29/−2
doporučit
19.7.2019 20:22

D89a30n77i27e88l 12K38o24r15o44u86s 9731854929350

V době totalitní byly - zjednodušeně řečeno - tři typy umělců. Hovořím o zpěvácích, textařích, skladatelích, písničkářích.

První se vezli na zavedené ideologické notě, nikdo neřešil jejich umělecké kvality, jejich produkce byla nutným zlem, které nikdo raději nekomentoval. Dveře měli všude otevřené.

Druhá skupina měla vlastní myšlení, které přenášela, velmi opatrně, do své tvorby. Často se pohybovali na hraně. Nebylo je příliš slyšet v rozhlase, vystupovali na (úřady sledovaných) koncertech. Byli často terčem vydírání ze strany StB ve smyslu něco za něco. A na spolupráci tohoto typu většinou dříve či později přistupovali.

A pak byla třetí skupina. Písničkáři, kteří vystupovali pouze na omezeném počtu koncertů, pořadatelé přitom velmi riskovali svou vlastní kůži. Tito lidé byli trnem v oku vládnoucí garnituře. Skrze StB je vydírali, perzekvovali, často internovali. A pokud s nimi ani tak nepohnuli, donutili je k emigraci.

Jaroslav Hutka patří mezi ty, kteří nikdy nesklonili hřbet. Léta strávil v nuceném exilu. Jeho tvorba měla v sedmdesátých letech nezaměnitelné postavení. Moravské lidové písně, protestsongy.

Takže co hodnotím daleko více než kvalitu jeho současné tvorby, jsou jeho morální vlastnosti. Stále si za svými názory stojí a vůbec se mu nedivím, že ti, kteří minulým režimem proplouvali, jsou mu stále trnem v oku. Dobře ví proč.

+15/0
doporučit
20.7.2019 10:27

M77a78r14t13i64n 71N81e47v90r15l70a 2677881164147

Nenapadá mne jiné přirovnání než Česká extraliga - městský přebor. V pořadí Nohavica - Hutka. Hudebně, textově prostě skoro neporovnatelné. K čemu jsou občanské postoje, když v hlavní své profesi písničkáře je pan Hutka těžký podprůměr.

+18/−3
doporučit
20.7.2019 0:28
Foto

M93i77r96o39s41l19a96v 40M21a60c98e38k 5351635470322

To se nepovedlo. Stejně jako je neporovnatelná Premier League a Okresní přebor, nelze srovnávat zapšklého, vulgárního a neúspěšného barda Hutlu s takovým velikánem jako je pan Nohavica.

+22/−5
doporučit
19.7.2019 19:11

M58a89r60e47k 31T94r52i66z48u18l81j85a22k 8270436487187

R^R^R^ Jednoznačná karma. K Hutkovi mám silný vztah z dávných dob, kdy už měl v Praze utrum, ale napůl tajně ještě vystupoval "na venkově". Zúčastnil jsem se tehdy několika jeho koncertů po hospodách, bylo to všechno hodně blízké, kamarádské, písničky pak kolovaly na kazetách... (atd.) Ono to určitě i mělo vzrušivý nádech protestu proti tehdejšímu režimu, který tak rád sahal k cenzuře. Ale i bez té osobní vzpomínky souhlasím s Vaším popisem a srovnáním dvou zpěváků.

A dodám jednu věc. Ostrá kritika mocných existovala už ve středověku. Byla doménou kazatelů a ti byli proto u lidí velice oblíbení. Zdejší bloger Jaroslav Konáš ve své sérii o době husitství zmínil epizodu, kdy Jan Hus neuvěřitelně ostře a hrubě tepal při kázání na mší přítomného krále Václava IV. To se tehdy nosilo a nějak to patřilo k době, že kazatelé nešetřili mocipány. Texty jejich kázání mluvily o smrti a smrtelnosti mnohem příkřeji, než by si kdo dovolil dnes.

No a že dnes folkař v nějakých dvou nebo třech písních tepe do politika? Díky za to, vždyť už začínáme být pomalu jak v nějaké normalizační době. Beztak vládne dost velké ticho a nikomu se už téměř ani nechce vyjadřovat se veřejně. Mimochodem, politická satira byla například ve veřejnoprávních médiích už dávno umlčena.

Ti, kdo se dnes farizejsky pohoršují nad písničkářem kritizujícím fakt hrozného, neúnosného politika, který naší zemi škodí a dělá ostudu, patrně neznají historii a krom toho si tak jaksi nevidí ani do pusy.

+25/−8
doporučit
19.7.2019 18:27

J10i49ř18í 75S56c60h25m80i47d91t 5520643434565

Nezlobte se, ale když může Hutka kritizovat co chce, tak může kdo chce kritizovat Hutku a byť se snažíte v článku navodit pocit vaší nestrannosti, tak se vám to vůbec nepodařilo a Hutka prostě nesahá umělecky Nohavicovi ani po kotníky a z toho plyne jak počet lidí na koncertech, tak počet prodaných CD, to prostě neokecáte. Lidi jsou nejlepším měřítkem i kritikem a to tím, že jich je hodně, takže se tam ti jednostranně zaujatí ztratí a výsledek tak nijak zásadně nemohou ovlivnit. Ten se snažíte ovlivnit vy, ale tím, že jste jeden s tím prostě nic neuděláte ani článkem na iDnesu.

+20/−6
doporučit
20.7.2019 14:23
Foto

P82a52v82e22l 77M38a68c82h97a34č40e90k 5331362203

Rád dám karmu. R^

+16/−5
doporučit
19.7.2019 18:28

M28a92r27e60k 29V34a24l38i55č12e38k 2441659824130

uz pod pane Nožičkův blog jsem napsal toto - volne prepisuju: nikdy jsem nebyl Hutkovym fandou, ale je mi na nem sympaticky to, ze rekne, co si mysli.

to je pro me vic nez vyprodane haly nebo jakakoliv vyznamenani

a ze nekdy mluvi hulvatskym zpusobem? no boze. vzdyt i nas nejvyssi ma casto z pusy zumpu a za vykaly, ktere z ni obcas vytekaji, mu jeho volici tleskaji. kdyz je hulvat umelec...ok, nic pozitivniho to neni, ale da se to s ohledem na profesi pochopit. kdyz je hulvat prezident - nevim, jak to napsat, abych nebyl sprostej

ztotoznuju se plne s Vasim textem, pane Turnere a preju fajn vikend

+22/−9
doporučit
20.7.2019 9:16

P10e12t15r 60B98u43r38i15a64n 4191496264508

Nesouhlasím.

Píšete: Jaroslav Hutka se svými písněmi i svým společenským postojem vyjádřil jasněji,

Prosím pěkně a to kde a kdy? Až v emigraci? Protože pokud vím, tak za socíku tady vydal tři LP, z toho dvě byly folkovky na téma zlidovělých písniček a to nejúdernější co zazpíval bylo Havlíčku Havle.

A o Nohavicovi píšete naopak: Není to autor protestsongů, je to autor, který si občas opatrně a líbivě šťourne,..

Tak toho asi od něho moc neznáte, že? Mávátka, Píseň spokojeného člověka, Jacek, Pravda a lež (Vysockij)... našel bych vám dobře 10 takových protestsongů, ke kterým se Hutka nepřiblížil ani za vrata.

Ale opravdu mě rozesmála tahle vaše umělo-křečovitá objektivita:

...ale k jeho názorům je třeba se vyjadřovat jako k názorům kohokoli jiného.

Třeba takto, jak jste se vy sám vyjádřil k mému nesouhlasu, že bychom měli přijímat migranty?...:

Je mi líto, ale docela zbytečně blábolíte. To, co píšete jste, si v tomto článku nepřečetl. To tady, pane Buriane, prezentujete pouze své vlastní běsy a pouze dokumentujete, jak emotivně toto téma mnozí vnímají a jak iracionálně jsou mnozí schopni reagovat.

+12/−3
doporučit
20.7.2019 8:04

V82o44k64o36u88n 69V29l98a35d14i23m32i68r 8232368209488

Ona uz je jaksi "pitomost" srovnavat ty to dva lidi.

+7/0
doporučit
20.7.2019 16:36

K93r12y10š94t34o38f 85L72a37n76í88k 1879610505795

srovnate nesrovnatelne, pro Nohavicu je pisnicka cil, pro Hutku prostredek.

Nohavica umi slozit a interpretovat kvalitni tvorbu, kam zakomponoval nejake poznamky k rezimu. Hutka se chtel predevsim prat s rezimem a to prostrednictvim folku, jeho umelecke kvality jsou nulove.

+14/−5
doporučit
20.7.2019 11:24

J17o72s55e21f 46L12e55i95n63e14r 8737969907382

Každá kritika, neřku-li zesměšnění Miloše Zemana, naráží u jmenovaného blogera na tvrdý odpor. Takového posměváčka třeba řádně prokádrovat a vystavit mu minimálně žlutou kartu. Postupuje tak se všemi bez rozdílu. A tím se trošku stává alter egem Miloše Zemana. R^

+15/−6
doporučit
19.7.2019 20:30

J39o30s12e93f 25H25a46v26r54á58n16e78k 9621601924

Hutkovi nikdo nekřivdí! Většina komentátorů se k němu vyjadřuje, tak jako k ostatním chudákům, ,kteří jiným veřejně přejí smrt, nezakrývají, že by se z ní radovali;-€

+15/−7
doporučit
19.7.2019 17:50
Foto

Z39d20e72n62ě42k 24M94a67t25u73š46k48a 7158456905596

... a to je kdo, ten Hutka???

+7/−1
doporučit
19.7.2019 18:24

J40a93n 44P96a55v86l92í46k 2357422905281

Souhlasím s autorem, a proto karma!

+7/−2
doporučit
19.7.2019 17:57

P95e14t67r 48K93o13r33e92c11k43y 2573247433621

V jistém smyslu se lze na romány a později i filmy o „agentovi Jejího Veličenstva“ dívat jako na písně Karla Gotta. Nikomu neublíží, ale nikomu také nic nepřinesou, vyjma, a to není vůbec nepodstatné, zábavy, což je jen a pouze otázka vkusu.

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.c

Přesně tak je to s Hutkou, pane autore,vašimi slovy;-D

+9/−4
doporučit
19.7.2019 17:15
Foto

M85a30r78i76e 41J79a63n97d75o83v28á 8621463515276

Naprostý souhlas a karma. Lidské kvality pana učitele Nožičky jsou velmi blízké těm Zemanovým, takže jeho aktivity jsou vlastně celkem pochopitelné.:-/:-)

+16/−15
doporučit
20.7.2019 7:43

V36o37k10o32u76n 70V21l15a96d54i12m21i97r 8582958459298

Na politblogy oslavujici ci odsuzujici kohokoliv obvykle nereaguju. Ovsem tentokrat bych vas clanek obratil na jak hluboko muze klesnout rudy bloger. R^

+5/−3
doporučit
19.7.2019 18:11

J63i92ř10í 71F67o57g11e20l 2630971376822

Jaroslav Hutka je umělecký nýmand a v tomto směru nesahá druhému největšímu básníkovi písně u nás Nohavicovi ani po kotníky.

Společenskou kritiku může vyjafřovat svobodně jak chce, nejlépe v nějaké politické straně. Ale která by ho chtěla....

+9/−11
doporučit
20.7.2019 9:18

Z29d40e66n81ě74k 74D15a57n90d66a 1901745

Vcelku souhlas jen dvě připomínky."Vyprodat O2 arénu není kritériem kvality " - jak se hodnotí kvalita a jaká je souvislost mezi oblíbeností a kvalitou ? Myslím, že vyprodání haly o kvalitě z pohledu konzumentů svědčí.

"

Nezaslouží si proto být kýmkoli za svoje politické společenské postoje dehonestován.

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=721517

"

Kdyby dala "přiroda" tohle všem do vínku. Všem ohnivým diskutérům, kteří pod pláštíkem pokusu o vtip a nadhled uráží a chovají se přesně tak jak ve svých textech odsuzují. Jsme především lidé se svým životem a politický názor je jeden z dalších názorů na cokoliv. Některé články vzbuzují dojem, že každý kdo se v určitý čas rozhodl pro nějaké řešení - pro nějakou politickou volbu - je nadosmrti označen neinteligentním stádem, hlupákem a tupcem. Zvažte sám co se Vás týká. Hezký víkend ZdeDa.

+2/0
doporučit
20.7.2019 12:01

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz