Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E81v45a 37K47r42y20š15k82o72v57á 6821489180215

Velmi poučný článek. A bohužel sama jsem zažila případ německého ovčáka, který byl vyhozen už jako štěně jen proto, že neměl dokonalé zadní nohy. Naštěstí byl včas zachráněn a vyrostl z něj úžasný a chytrý pes.

+2/0
12.9.2019 9:29

Z54d90e24n28ě62k 69W90e31r12n66h97a43r47t 6967535122278

Zajímavé a zjevně na tom něco je. Takový buldoček je v podstatě chudák, zrůda.

+1/−1
12.9.2019 8:46

M61a29r38i23a75n49a 94K14r71á10s12n15á 7890937797631

Vy opravdu víte, jak se buldoček cítí? Jako chudák zrůda???

0/0
12.9.2019 9:11

Z92d44e74n57ě92k 59W30e60r43n70h48a97r71t 6177395702408

To nevím, stejně jako nevím, jak se cítí někdo, kdo kupříkladu nemá nohy. To ale nic nemění na tom, že objektivně není v pořádku.

+1/0
12.9.2019 9:22

M60a86r88i81a41n25a 73K32r58á97s90n29á 7950757147631

To není relevantní argument, to je pouze Váš subjektivní dojem, že objektivně není v pořádku (viz můj příspěvek níže);-)

0/0
12.9.2019 9:55

Z83d14e18n37ě69k 38W11e98r77n79h15a10r95t 6417635692418

Pokud byl cílevědomě šlechtěn tak, že má deformované a špatně průchodné dýchací cesty, tak zkrátka objektivně v pořádku není. To není výsledek nějakého přirozeného procesu, ale toho, že byli cíleně pro další chov vybíráni jedinci, s krátkým čenichem a kříženi tak, aby se tato vlastnost prosadila. Představte si, že by někdo z nějakého důvodu cíleně hledal hluché psy a vyšlechtil z nich plemeno hluchých psů, měli by to ve standardu a když by nějaký slyšel, byl by z chovu vyřazen - byli by takoví psi v pořádku?

0/0
12.9.2019 10:17

M74a39r16t90i80n 61B29o11k34ů44v60k38a 6409469931

Taky tomu šlechtění moc nerozumím. Hlavně u buldočků a mopsíčků, ti psi jsou chudáci. Nedávno jsem šel po ulici celkem svižným krokem a pokusilo se mě "ulovit" odrostlejší štěně mopse. Proběhlo to tak, že jsem za sebou slyšel funění a chrochtání, potom pauza, pes se vyfuněl, zas se po mně vrhl a po pár krocích si zas dal pauzu. Podobně mě nedávno lovil jeden buldoček, když jsem jel vesnicí po cestě do kopce na kole. Jel jsem pomalinku, buldoček se po mně "vrhl", chvilku udržel tempo, pak to musel rozdýchávat a znova a znova. Až jsem měl strach, že toho pséka utahám.

+1/−1
11.9.2019 10:15

M44a44r87i13a31n42a 69K31r84á88s13n60á 7190727367271

Tak to jste si zrovna vymyslel, protože ten pes by v žádném případě neběhal, kdyby mu to nedělalo dobře. Měla jsem buldočka, který měl dýchací problémy, a proto chodil pomalu a důstojně a NIKDY nikoho nehonil. Dožil se krásných 14 let. Můj současný buldoček je ďábel a dohnal by Vás, než byste vůbec zaregistroval, že na Vás vystartoval, protože nefuní, je rychlý jak blesk a pohyb mu očividně dělá radost. A jeho krátký čenich mu umožňuje pevný stisk, takže kdyby Vás kousl, tak Vás prostě nepustí a Vy se mu ani nevysmeknete. Máte ho vidět na procházce, když jsme venku mezi poli, jak lítá jak černý šíp, pak si přiběhne pro pochvalu, a zase je v mžiku pryč. Generalizece plemen, je stejně chybná jako generalize čehokoliv jiného.

0/0
12.9.2019 9:54

M44i30l87a30n 45H96a72v12í52ř 4879354445

Ohledně boxera jsem kdysi někde četl, že ten "zapuštěný" čumák má kvůli tomu aby mohl držet kořist do příchodu lovce a nezadusil se krví, která teče z rány. Přišlo mi to i celkem logické a praktické - to jen k tomu, že jste psal, že to nemá opodstatnění. Možná to pravda ale není, netuším. Mám 11ti letou boxerku, povahově skvělý pes. Mrzí mě ale, že nemá kupírované uši - hrozně trpí na záněty celý život a proto moc nerozumím tomu, proč se to zakázalo. Některá plemena byla vyšlechtěna tak(špatně), že je to kupírování skoro nutné a ku prospěchu, trochu bolesti v mládí převáží celoživotní problémy.

+3/0
11.9.2019 9:55

J93a50n 69R46i42c20h65t61e53r 5602482973155

"Za bezprostředního předka boxerů se pokládá malý, takzvaný brabantský býkohryz[1]. Tehdejší chov býkohryzů spočíval především v rukou myslivců, protože býkohryz sloužil hlavně k lovu. Jeho úlohou bylo uchopit zvěř štvanou psy a přidržet ji do příchodu lovce, který ji skolil. Proto musel mít pes co nejširší tlamu s široce postavenými zuby, aby se mohl důkladně zakousnout a aby mohl zvěř také dobře přidržet. S kým byli tito býkohryzové křížení je dodnes nejasné, protože se nedochovalo moc zmínek o šlechtění německého boxera."

Tolik wikipedie.

0/0
11.9.2019 12:24
Foto

J18i31ř11í 76T10u19r38n97e26r 8268171525263

To, co píšete ohledně boxera působí logicky na druhou stranu příroda nevytvořila žádnou šelmu s takto krátkým čumákem, což by se asi stalo, kdyby k tomu během evoluce byl důvod. Boxeři jsou skvělí psi a zákaz kupírování uší a ocasů vnímám jako naprostý nesmysl, který, jak píšete, zbytečně psům přidělal problémy.

0/0
11.9.2019 12:45

T46e70r84i 59S42i17r34o36v44a 5296667286987

Já nikdy kupírování nechápala, přišlo mi jako nesmyslné týrání zvířat. To, co píše pan Havíř o uších, dává smysl, takže to beru.To kupírování ocasu má také nějaký praktický zdravotní význam? Ráda si rozšířím obzory :-)

0/0
12.9.2019 9:44

M16a73r72i82a81n88a 25K37r75á70s35n51á 7780967467761

Samozřejmě, pokud je pes určen jako lovecký, dlouhý prut mu vadí pří běhání v lese, a taky si ho dost často poraní.

+1/0
12.9.2019 9:57

V34á62c92l26a61v 28V90i68l10í16m89e79k 2807867815201

Bezva blog.Na těch psech je vidět a slyšet, že lidský zdravý rozum je velmi nemocný.

0/0
11.9.2019 9:46
Foto

J80i20ř31í 34T53u42r35n62e10r 8308701985593

Děkuji. Ano, myslím, že na psech se dají velmi dobře pozorovat nesmyslné společenské trendy i mnohá pochybení a charakterové vady jednotlivců.

0/0
11.9.2019 11:56
Foto

J18a62n 19H87o58r19n65í72k 6123467875827

Zajímavý, poučný blogR^

0/0
11.9.2019 9:40
Foto

J14i82ř74í 98T45u55r88n88e24r 8708681755213

Děkuji:-(

0/0
11.9.2019 11:54

J33i90ř37í 40S25c40h57m90i19d91t 5520803914325

Problém je, že si lidé ty zdeformované psy rádi kupují, chtějí mít něco extra, kdyby o takové psy nebyl zájem, tak by je ani chovatelé a šlechtitelé neprodukovali.

+1/0
11.9.2019 8:44
Foto

J76i25ř47í 78T72u42r51n48e58r 8598631645733

Ano, v článku to také zmiňuji. Absurdní požadavky standardu určitých plemen souvisí s komerční poptávkou. Proto mi přijde důležité na to upozorňovat. Cílem by mohlo být, že by lidé začali třeba požadovat buldočky s protaženějším čumáčkem a méně křivýma nožičkami a podobně.

0/0
11.9.2019 11:54

Z81d20e44n46ě93k 43W75e35r27n38h42a85r15t 6407915942908

Lidé prý podvědomě vyhledávají tvory, které připomínají malé děti. Velká kulatá hlava, velké oči... Proto se nám líbí mláďata, koťata a podobně, považujeme je za roztomilá. A možná něco takového, třeba i nevědomky, fungovalo u šlechtění plemen jako mops a podobně.

+1/0
12.9.2019 8:49

K31l27á52r33a 21T73r76n90k94o42v69á 3834429764759

Proto dávám přednost podvraťákům, i když předkové jsou tak jako tak výsledkem šlechtění, ale aspoň se rozmnožili dobrovolně.

+3/0
11.9.2019 0:03
Foto

J60i66ř75í 79T73u54r58n47e25r 8958581855153

R^To má v mnoha ohledech smysl.

0/0
11.9.2019 11:50

K92l66á12r59a 53T67r37n46k21o49v69á 3464669554989

My máme některé psíky z útulku nebo rovnou, když se nechtěně narodili a nějak jsme se to dozvěděli. Postupně jsme jich takto odchovali deset, ale sedm už je na pravdě boží. Je ale pravdou, že nebývali nemocní a kromě dvou patnáctiletých se dožili kolem dvaceti let.

0/0
11.9.2019 12:14
Foto

A10d15a50m 84C60h65a34d48i64m21a 3304450725

Pěkný a poučný článek R^

+3/0
10.9.2019 19:16
Foto

J79i37ř36í 62T86u71r96n37e39r 8208401745493

Děkuji:-)

0/0
11.9.2019 11:50

M39a48r26e15k 43T17r97i59z46u20l55j72a34k 8480676277477

R^ Pohybuji se myšlenkama jinde, ale tohle jsem si rád přečetl a souhlasím. Šlechtění některých psích plemen mi přijde dohnané až k hlouposti a absurditě. Pak jsou třeba i krásná plemena, ale mají v důsledku jakési "přeušlechtilosti" vyšší náchylnost k vážným onemocněním. A ta náchylnost bývá bohužel dědičná. Člověk, který si takového psa pořizuje, by měl být předem informován o rizicích, aby se vyvaroval zklamání.

+3/0
10.9.2019 19:14
Foto

J47i32ř31í 63T65u83r22n16e59r 8948571705703

R^:-)Je to přesně tak. Šlechtění zvířat má obecně svůj smysl, ale vše je otázkou určité míry a zdravého rozumu.

0/0
11.9.2019 11:49

L93u19k20á21š 36Š85m32a58h76e23l 2477234422264

Jako učitel biologie naprosto podepisuji. Také už jsem se nad tím několikrát zarážel, jen jsem to zatím nezvládl sepsat.

+6/0
10.9.2019 17:03
Foto

J80i88ř61í 33T39u20r90n71e18r 8528841725643

:-)R^

0/0
10.9.2019 17:11

J13a97n 83P21a50v87e75l 8253452628236

Obvykle s Vámi nesouhlasím, ale dnes udělám vyjímku :-P. To, že zmrzačíme hospodářská zvířata, má svůj smysl. Bez toho by byly potraviny mnohem dražší. Ale mrzačit pro estetiku je moc.

+3/−1
10.9.2019 15:14

M21a81r93i88a70n18a 83K49r32á66s41n27á 7960717287601

Takže účel světí prostředky??? 8-o

0/0
12.9.2019 9:59

M78a31r11e66k 35K62o30t29l59e92b11a 2968351664110

No...ano...tisíce a tisíce let jsme agresivní a dominantní. Proto vám dneska stačí odpracovat pár hodin měsíčně v práci, máte vše lehko dostupné a můžete to řešit na internetu z pohodlí svého křesílka. Brát v minulosti ohledy by bylo sice hezké, ale dneska bychom se schovávali v jeskyni před něčím, co ohledy nebere. Taková už holt příroda je.

0/0
12.9.2019 12:45
Foto

I44v35a47n21a 57D25i12a11n98o68v44á 8508960709803

Taky některá plemena lituju:-(R^

0/0
10.9.2019 12:48
Foto

J85i49ř32í 37T96u92r44n94e86r 8578601745393

Podívám-li se na veselého buldočka, kterého pravidelně potkáváme, asi ho to moc netrápí a nezávidí mým psům dlouhý čumák, ale mnohé z toho, co jsem napsal považuji za zbytečné. Tím spíš, že ještě nedávno (možná to stále trvá) byl výstavní úspěch buldočků a mopsů zabezpečen co nejsplácleším čumákem. Považuji tak za poněkud zvrácené vést standard nějakého plemene, proti zdraví, mobilitě a obecnému životnímu konfortu a přirozenosti psa.

+3/0
10.9.2019 13:11

M77a17r86i24a65n65a 95K90r58á59s70n44á 7760307127971

Když to napíšete takhle, má to hned jiný význam, a dá se s tím souhlasit, jinak mě ale Váš blog fakt dost naštval. Na mě to totiž působilo tak, že obecně odsuzujete tahle plochonosá plemena bez dalšího zhodnocení. Vzhledem k tomu, že třeba buldočci sloužili už francouzským kurtizánám v 18. století jako ochránci :-)(působí roztomile, ale umí být ostří), není třeba zrovna tahle rasa výsledkem nějakého moderního trendu. jako plemeno byl uznán před cca 140 lety.

0/0
12.9.2019 10:07

Z89d22e32n58ě78k 16W61e74r96n69h17a10r39t 6607625952508

Což je proti milionům let vývoje přirozeného druhu naprosto zanedbatelné.

0/0
12.9.2019 10:12

M71i33l91a81n 29Š83ť41a73s88t36n89ý 8608912295727

Velmi zajímavý článek.R^R^ Zejména pasáž, jak si nakonec příroda poradí sama a zmatky, způsobené lidmi, odstraní evolucí.:-)

+8/0
10.9.2019 12:08
Foto

J41i96ř95í 44T37u25r60n71e55r 8228271945573

Děkuji:-)

0/0
10.9.2019 12:11

P95e60t97r 95K73o93r14e96c20k25y 2703377893831

Asi budu jako obvykle mimo téma, ale jako aktivní pejskař, mám skutečný problém s lidmi, kteří si pořizují agresivní plemena, následně je nezvládají a končí v útulku. Ještě horší varianta je potkat na procházce bez vodítka, to znamená potom další návštěvy na veterině, shánění potvrzení o očkování agresora a nechápavý pohled majitele tohoto psa. Ve státech jsou některá bojová plemena zakázána, já po dvou zkušenostech i přes výhrady kynologů, že není pes, ale jeho pán vinen, bych tento zákaz podporoval též.

+4/0
10.9.2019 11:09

J88a78k70u23b 14Š49o44l67c 8421638284675

U nás, kde i předjíždění kamionem na plné čáře a ohrožení několika vozidel a autobusů, je maximálně na pokutu? Zapomeňte.

0/−1
10.9.2019 11:33
Foto

J34i21ř61í 45T69u12r87n83e77r 8388381925863

Je samozřejmě problém, když si fyzicky disponovaného a obecně dominantní ho psa psa pořídí někdo, kdo ho nezvládne, socializovat nechce a třeba v něm ještě agresivitu podporuje, což neplatí jen pro tzv. bojová plemena. Ono to asi neplatí vůbec, lidé si do města pořizují i pastevecké psy, kteří jsou daleko hůře socializovatelní než všichni ti stafordi pitbullové, ze kterých lze snadno vychovat nekonfliktní dobráky.

Žiji celý život ve městě i mimo město se psy mezi psy a mám pocit, že agresivních a tím i nebezpečných lidí chodí po světě daleko více než psů. Paradoxně nejsou na vodítku, nemají košík a neexistuje žádný způsob jak by před nimi mohli být ostatní ochráněni.

Když si pak takoví lidé pořídí psa, je to jako by si pořídili zbraň.

+4/0
10.9.2019 11:33

P97e25t75r 31K81o35r16e46c41k71y 2913837983221

To samozřejmě plně podepisuji, jen jsem si posteskl po zkušenostech z druhého napadení volně pobíhajícím psem.

+1/0
10.9.2019 11:39

M55i23l37a28n 43Š77ť16a68s91t45n73ý 8558672495167

Kde se nachází útulek pro lidi, kteří nezvládají agresívní plemena psů?8-o:-)

+1/0
10.9.2019 11:59

Z15d59e49n76k35a 16S33v67o45b59o38d21o30v92á 2492688614703

R^

+3/0
10.9.2019 11:03
Foto

J89i42ř70í 49T19u93r25n80e38r 8328401575353

Děkuji.

0/0
10.9.2019 11:33

J67a66k40u35b 21Š52o16l72c 8161318544915

Lidé činí tolik blbostí, že z toho člověku zůstává rozum stát.

+2/0
10.9.2019 11:01
Foto

J67i15ř66í 84T75u52r75n21e84r 8778161455653

R^

0/0
10.9.2019 11:33

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz