Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i34ř69í 62S16v72o42b23o96d15a 9615768323776

Ve své úvaze uvádíte argumenty, které nelze v prostředí práva a demokracie obhájit. Například píšete, cituji: "Obecně je zločincem ten, kdo zločin spáchá, a to bez ohledu na to, je-li stíhán, usvědčen a odsouzen".

V právním státě nemá takové obecné konstatování žádnou platnost – dokonce je protiprávní. V právním státě může být za zločince prohlášen pouze člověk, který je pravomocně odouzen nezávislým soudem, a to v procesu stíhání, důkazním usvědčení a odsouzení. Každý jiný postup je nezákonný. Pouze v nesvobodných společnostech se pouhé nařčení ze zločinu stává podkladem pro odsouzení člověka.

Píšete také, cituji: "Mít odůvodněné pochybnosti neznamená nebýt demokrat.". Pochybnosti mít můžete, ale s demokracií je nespojujte. V demokracii s nezávislým soudním systémem Vaše pochybnosti nemají a nesmějí mít žádný význam. Váš názor těžko může být odůvodněnější, než názor státních zástupců. O tom, co má nebo nemá "nepochybně charakter amorálního jednání", mohou rozhodovat pouze soudy, a to v prostoru platného práva (zákonů, legislativy).

Jiná je otázka kvality zákonů. Jenže i Deklarace lidských práv jasně říká, že podstatná je rovnost lidí před zákonem, nikoli kvalita zákonů. Kvalitu zákonů pak lidé mohou měnit prostřednictvím svých zástupců zvolených v demokratických volbách. Lepší a spravedlivější cesta neexistuje.

+15/−1
doporučit
17.9.2019 13:27

T43o95m64á80š 82Z30m69e87k 7389485863488

Pokud u někoho nevzbuzuje pochybnost ona meritorní část odůvodnění státního zástupce, ve které je relativizováno, zdali nebyl Agrofert malou či stření firmou, nemusí asi přemýšlet o demokratických principech, ale jen o tom, je-li je schopen nějakého nezávislého pohledu.

Tady je problém. Nebyla prošetřována firma Agrofert, ale firma Čapí hnízdo, která splňovala všechny podmínky. To, že vy uměle přejmenováváte firmu na Agrofert, protože stále doufáte, že firma byla součástí Agrofertu, je bohužel váš problém. Kdyby totiž byla součástí Agrofertu, tak by asi nebylo zastaveno trestní stíhání že. Další tvrzení jsou taktéž chybná.

Zločincem je ten kdo spáchal zločin? V obecné mluvě možná ano. Pokud ale máte pusu plnou demokracie a právního státu, tak v této rovině je zločincem ten, koho pravomocně odsoudí soud. Do té doby je to nevinný člověk, stejně jako vy. Nemusí se vám to líbit, ale je to tak vše. Takže. Jste demokraticky smýšlející člověk, nebo jen pokrytec, který uznává jen ty demokratické principy, které se mu hodí do krámu?

+12/−3
doporučit
17.9.2019 14:49

J41i49ř18í 96Z51a34p59l75e54t54a79l 2540318782734

Já myslím, že v rámci svých možností jste to napsal celkem rozumně. To, že se případ nedostal k justici, je docela "smůla". Na druhou stranu současný systém, který to umožnil, tu nezavádělo ANO, ale ty strany, které Babiše kritizují nejhlasitěji (tedy s výjimkou Pirátů).

+7/0
doporučit
17.9.2019 16:45

J51a61n 12R36á80ž 1769863504810

O tom, jestli bylo zastavení trestního stíhání v rozporu s právem, zřejmě rozhodne NSZ a jestli rozpor nenajde, kauza definitivně končí. Jestli NSZ vysloví názor, že zastavení stíhání bylo nezákonné, případ se vrátí zpět. Kde vidíte problém?

Do té doby jsou veškeré polemiky o zastavení stíhání zcela "mimo mísu".

Emoce, sympatie, antipatie, politické hrátky, boj o moc a o pozornost veřejnosti, ale i snaha na tom vydělat peníze, z této kauzy udělaly jedovatý koktejl, který stále víc a víc otravuje společnost.

+7/0
doporučit
17.9.2019 15:46

L33i90b33o88r 33H94l51a48d92i27k 5439938365577

Nikdy bych neřekl kolik je v tomto státě vynikajících znalců práva a soudců z lidu :-))))

+10/−4
doporučit
17.9.2019 18:24

M72i22r67o35s35l19a45v 88B35u38č50e24k 6663593731444

Nemusím být právníkem - Vyšetřovatelem , přečíst 1 stránku Spisu a přesto si mohu dovolit sdělit - že AB je Lotr ! Je to prosté - Jsem muž - občan - volič. Vyjadřuji názor .

Za 6 let, co je Bureš u moci jsem pochopil, že jakékoliv racionální diskuse s argumentací jsou zbytečné. Bůžek je zde = tTdy může konat cokoliv ! Lehce upozorňuji, že vzniká nová morálka. V podstatě největší borec je ten, kdo pro sebe beztrestně vydobude max objem Dotací a není lapen. Může přitom poškodit i své obdivovatele - Neplatí předepsaný objem daní, ani to nevadí ...!

Je opravdu úžasné, nevybudovat ani 1 firmu,skupovat zbylé za prostředky, které v daný okamžik ani nemá. To vše zajistí stádo právníků a gumové zákony. Pokud jeden tyje z daní dělníka = Dotace, jde o šílenost doby. Pokud to nestačí , je objeven Instalatér s kadeřnicí ! Vzhůru na ně, na parazitujícího Oligarchu nesahat ! Opravdu, zvláštní doba + Zvláštní podporovatelé. AB si nevážím, ještě jsem nepřišel na to, za co má mou podporu vlastně získat ? Kde je Baťa, Wichterle ? Aha, Burešovi rodičové je zničili . .. :-)

+5/0
doporučit
17.9.2019 13:00
Foto

Š86t39ě23p37á29n 63B82i77c51e63r30a 6899312358376

Zajímalo by mne, na jakou výši nákladů celá kauza FČH přišla. Obávám se, že těch 20 tisíc popsaných papírů, 4 roky vyšetřování, ježdění po vlasti a Evropě při shánění důkazů, stálo nakonec větší sumu, než činil předmět obvinění - vrácená dotace.

+6/−1
doporučit
17.9.2019 15:02

Z34d58e43n67ě41k 53D28a23n38d24a 1971645

S polovinou by se dalo i souhlasit. Lidská činnost se posuzuje jak podle záměru - co kdo chtěl nebo udělal - tak podle jeho intenzity - kolik toho natropil, co tím komu způsobil, zkoušel to nebo dokonal čin. A tak možno hledět i na kritiku. Kromě postoje ke skutkové podstatě činu, na kterou má právo každý se jako neskutečná masáž jevil také rozsah a bezuzdnost kritiky. Vaše věta : "... opozici, která by nějakým způsobem neventilovala výše uvedené pochybnosti" působí že je z jiného světa. Pokud jste se vrátil z půlroční dovolené bez přístupu k médiím pak bych to pochopil.

A tak jako test demokracie nevidím aktuálně ventilovaný polorozsudek, ale chování těch, kteří nezvládali své emoce na demonstracích a veřejných projevech a nyní nezvládají dál pro nepředpokládaný vývoj situace. Vrcholem vidím to co se povedlo České televizi. Té naší veřejnoprávní, střediskové.

Z Vašeho článku čouhá nedůvěřivá sláma. To je asi ta pachuť.

+7/−2
doporučit
17.9.2019 17:13

D23a53n43i68e22l97a 77S59a83n29d91o69v43á 4972397158719

Vedle článků paní Lhotské Váš vůbec neobstojí. Je nepřesvědčivý, zdaleka neobsahuje logickou argumentaci jako její článek. Nejvíc mě zarazila věta: "Obecně je zločincem ten, kdo zločin spáchá, a to bez ohledu na to, je-li stíhán, usvědčen a odsouzen" - takže můžeme kohokoliv osočit, urážet a hanobit, o kom si myslíme, že je vinný, přestože nebyl pravomocně odsouzenýRv

+7/−2
doporučit
17.9.2019 14:40

P35e67t46r 71B17u60r91i40a31n 4491846524708

Souhlasím, dobře vyjádřeno.

+5/−1
doporučit
17.9.2019 12:17

J81i83ř11í 49Ř54e62z52n97í17k 4452862663245

Ještě maličkost, zastavení stíhání Babiše není testem demokracie, je testem efektivnosti dělby mocí zákonodárné, výkonné a soudní.

+4/0
doporučit
18.9.2019 2:06

R35a79d82i82m 21K61a58l79a39s 2840926912871

Pochybnosti vůči aktuálnímu rozhodnutí dvou státních zástupců vyjadřují lidé, kteří většinově nemají právnické vzdělání, neznají spis a informace čerpají pouze z médií. Přičemž to, že se určité sdělení objeví v médiích, ještě neznamená, že je to pravda...

To nemá s respektování autorit a pěstováním právního státu a demokracie nic společného. To je volání davu, ulice. V minulosti takový dav chtěl často krev a popravy.

Celá záležitost navíc není ještě ukončena.

Autor nedělá nic jiného, než rozvrací víru v jeden z pilířů moci ve státě. U jednotlivce bez funkce nejsou důsledky v zásadě fatální, pokud totéž činí veřejně politik, který je navíc součástí moci zákonodárné, je to zhoubné. A právě o tom byl předchozí blog...

+6/−3
doporučit
17.9.2019 12:40

K85a96r95e14l 47Š84r29e61j79b16r 3273713267550

Nečetl jsem ze spisu ani stránku, stejně jako vy. Tedy ani já ani vy nemáme právo soudit či vynášet byť jen dílčí závěry.

Citovanou větou viz níže však popíráte právní stát.

"Obecně je zločincem ten, kdo zločin spáchá, a to bez ohledu na to, je-li stíhán, usvědčen a odsouzen."

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=728218

+5/−2
doporučit
17.9.2019 12:43
Foto

J13i32r80k14a 92H73o10n24c15ů 2734164241158

Mám pochybnosti? Žijeme v demokratické společnosti? Tak proč bych své pochybnosti nemohl vyjádřit?

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=728218

Nechci vám do toho mluvit, ale zjevně si pletete demokracii se svobodou. Ale nejste v tom sám, to je jisté.

+4/−1
doporučit
18.9.2019 15:46

I68v86a69n 31M52a69r24e77k 6594158292

My toho Babiše dostaneme i kdyby "čert na koze jezdil"? 8-o Rv

+5/−3
doporučit
17.9.2019 19:31

R58a89d69e19k 86K93o63h31u41t 8543409177237

Tak je nyní státní zastupitelství závislé nebo nezávislé? Co si vzpomínám, tak Milion chvilek organizoval demonstrace kvůli strachu, že stávající ministryně spravedlnosti výměnami na postech zástupců způsobí jejich závislost. Z toho lze usuzovat, že tehdy bylo státní zastupitelství nezávislé. Nevím o tom, že by došlo k výměně státních zástupců. ale i přesto se najednou státní zastupitelství stalo závislým. Co mi uniká?

+3/0
doporučit
18.9.2019 21:22

K38a88r69e16l 80B13o32k 7141327791541

Popsal jste to velice dobře, ale velice jste rozlobil místní levičáky.R^

+3/0
doporučit
17.9.2019 23:18

P54e64t11r 57K83o55r33e60c62k65y 2363437673801

Ta diskuse by měla proběhnout až po definitivním vyjádření VSZ, do té doby jsou to vše jen spekulativní úvahy tvůrců klanících se bud na stranu AB,resp, proti. Jeden dnešní blog to dokonce (výrok SZ) označil jako trestný čin, zdrojem nemohou býti info,těch stále není dost ale přímo tryskající nenávist a neuspokojení se svou neukojenou představou...

+3/−1
doporučit
17.9.2019 13:25
Foto

T65o24m13á96š 36V20o14d65v37á76ř21k61a 3113481697454

Toto je správná reakce na článek paní Lhotské.

+4/−4
doporučit
17.9.2019 12:35

J22i76ř86í 47Ř15e64z23n18í75k 4752522823335

Tady padl příklad ze zlodějem kola. Ten ale bude možná tvrdit, že si ho pouze půjčil v nouzi. Častá filmová scéna. Byl daný jedinec v momentu převzetí kola zlodějem, nebo se jim stal, až si ho rozhodl ponechat? A jak mu lze dokázat, že tento úmysl měl už v momentu "půjčení" kola?

A to je problém s Babišem.

+3/−2
doporučit
18.9.2019 2:17

P66e14t37r 17J50a54n68o63u32š66k65o51v57e38c 8901523288286

koukám, že se tady sešla i místní úderka ;-D. Předem upozorňuji , že nejsem ani právník, ani soudce, ani policista. Jen uvažuji čistě logicky. To že někdo udělá takové kolotoče , jako Babiš s ČH prostě podvod je. Uměle převést část své firmy , aby dosáhla na dotaci a pak si ji vzít zpátky prostě podvod je, ať si jeho obhájci říkají co chtějí. Pak je otázka trestnosti tohoto podvodu. Ale podle mě by o tom to měl rozhodovat soud a ne státní zástupce.

+2/0
doporučit
19.9.2019 6:40
Foto

J56a49n 10H64o86r73n32í68k 6873377655907

Souhlas, dík R^.

+2/0
doporučit
18.9.2019 21:25
Foto

J70o95s95e89f 61B33á37r38t43a 7430412378706

Myslím si, že hlavní nezodpovězená otázka je proč odstranit Babiše z politiky? A Čapí hnízdo to není.

+2/0
doporučit
17.9.2019 14:40

A32n27t82o81n96í57n 66P27o47l61i39c14k48ý 9570862161857

Pane Turnere, jste podvodník, tedy zločinec. Sice jste nespáchal trestný čin, ale lhal jste ve svém blogu (samozřejmě, stejně, jako vy, nebudu uvádět podrobnosti či důvody, kdo by se tím zdržoval), a tudíž, dle vašich vlastních slov z vašeho blogu, jste zločinec.

+2/−2
doporučit
17.9.2019 12:51

J66o94s41e63f 78S38l84a66v66í93č56e37k 4663326216713

Přestaňte naříkat a najděte si jinou hračku.

+2/−4
doporučit
17.9.2019 14:10

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz