Pondělí 16. prosince 2019, svátek má Albína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 16. prosince 2019 Albína

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J94a46n31a 39M15a51j60o74v91á 4155932376733

Jezdím na koloběžce s nadšením. Samozřejmě na vlastní pohon. Je bezvadná do města třeba i proto, že se na ni dá jezdit i v letních šatech :-). A energetický výdaj je vyšší než na kole.

+1/0
28.9.2019 9:15
Foto

J22i51ř17í 87F33e93i40x 2939463250676

A co takovy elektro skateboard, to uz jsem taky videl a nechapal....

0/0
28.9.2019 9:08
Foto

M27a10r26t12i56n 61V76a15l95i21n10a 6432785791469

čím to je , že jako cyklista se na tuzemských silnicích bojím jezdit, proto alespon po městě jezdím po chodníku / a nebojte se jedu rychlostí chodce/ a když se objevím na kole na silnici v Německu , cítím se jaksi bezpečněji. Čím to asi bude??

0/0
27.9.2019 21:30

M24a27r52t67i43n84a 43M20o38u72d48r30á 7840463636659

Dneska velká karma R^

BTW Elektrokoloběžky jsou ukázkou vysoce neekologického dopravního prostředku

0/−1
27.9.2019 17:04

T57o31m63á21š 14D35v57o28ř40á38k 6877415623217

Mohla byste to blíž rozvést, nejlépe podpořit konkrétními čísly? Například srovnání nějakých emisí na člověkokilometr s jinými dopravními prostředky?

+2/0
27.9.2019 17:21

M18a38r18t86i79n22a 50M77o81u81d83r88á 7860393176419

Srovnávat můžete jen klasickou kolonběžku s tou elektrickou. No a tady není, co řešit, už kvůli výrobě a užitnosti

0/0
27.9.2019 17:51
Foto

P90a67v41e54l 51D21v24o68ř41á88k 5699335374140

Podobně můžete srovnávat šlapací tříkolku s vozíkem pro invalidy.

A co doma, máte ještě klasický černobílý televizor s obrazovkou, nebo nějakého Sonyho? A co kuchyňského robota místo obyčejného struhadla používáte? A co vysavač? Koště by nestačilo?

Madam, než něco napíšete, zkuste, proboha, před tím chvíli přemýšlet! ;-D

+2/0
27.9.2019 19:00

M95a12r57t27i63n20a 21M97o66u51d24r79á 7490803376249

To těžko. Invalida odkázaný na vozík opravdu nemůže šlapat ;-)

0/0
27.9.2019 19:06
Foto

P47a27v20e98l 46D30v98o17ř68á95k 5239495544900

Ale někteří koloběžkáři se zase nemohou stále odrážet. A co ten Váš vysavač a kuchyňský robot? Aha, bolí ručičky. A někoho zase nožičky. ;-D

0/0
27.9.2019 19:46

T52o27m50á76š 85D80v41o69ř74á96k 6297925113897

No to určitě. A elektrickou tramvaj můžete srovnávat jen s koněspřežnou, že? S takovou opravdu cokoli na elektřinu vyjde neekologicky, alespoň dokud si neuvědomíte, že nahradit elektrickou verzi neelektrickou znamená obvykle nehorázný opruz a potřebu mnohonásobné náhrady, abyste dosáhla stejného výkonu.

V praxi se to má tak, že pokud budete mít na výběr elektrickou pračku nebo valchu, tak valcha sice bude ekologičtější, ale znamená to, že půlku dne strávíte praním a nezbyde Vám čas jít do práce. Aplikováno v celé společnosti to pak znamená návrat na stromy.

Pokud chcete srovnávat elektrickou koloběžku s klasickou, tak to především znamená, že než by se někdo odrážel několik km po Praze na klasické koloběžce a skončil vyšťavený a zpocený s téměř nulovou časovou úsporou oproti MHD, tak se vykašle na koloběžku a pojede třeba autobusem - tolik k té Vaší ekologičnosti klasické koloběžky, kde prý "není co řešit".

+2/0
27.9.2019 21:09
Foto

P39a71v71e43l 40D26v50o52ř23á37k 5679745124490

Madam zapomněla připomenout, že elektroběžka má výfuk v Prunéřově. A taky tramvaje, trolejbusy a elektrické lokomotivy.

Dále madam asi nikdy netrčela v zácpě. A na elktrobrndě to prokličkujete.

Ale je zbytečné tyto lidi přesvědčovat. Středověk trvá!

+1/0
28.9.2019 12:07

M57i67l95a71n 52Š74ť98a96s38t71n94ý 8558812765517

V případě elektrokoloběžek a podobných "udělátek" možná tak nejde ani o lenost, jako o rychlost a účelnost přepravy. Dokážu si představit lidi, dopravující se do zaměstnání, kteří se nechtějí mačkat v MHD a současně nechtějí přijít do práce zpocení jako myši, že sáhnou k takovému nějakému prostředku. Z podobných důvodů to mohou udělat i turisté, aby stihli navštívit v Praze co nejvíce zajímavých míst a nebyli při tom strhání jako borůvky.:-)

+1/−2
27.9.2019 16:11
Foto

J23i78ř53í 28T18u76r96n33e79r 8188371495103

Kdyby to tak bylo, jistý smysl by to dávalo. Na základě svého, pochopitelně ne nijak směrodatného pozorování, mám spíše pocit, že jediným motivem je lenost.

:-)časem nám zakrní nohy jako evolučně nelétavým ptákům zakrněla křídla...

+1/0
27.9.2019 18:30
Foto

P14a22v19e20l 78D91v22o17ř11á56k 5509365904420

Už jste na tom ráčil jet? A nehapal? ;-D

0/0
27.9.2019 19:01

M43i10l47a84n 44Š73ť10a98s58t24n56ý 8938712605447

To ovšem spíše platí o těch, co raději sednou do pohodlného auta.

+1/0
28.9.2019 12:27

T25o63m25á34š 98D92v25o62ř83á76k 6897635443217

Nevím jak se jmenoval zdejší bloger, který propagoval "osobní elektromobilitu", už dlouho jsem na něj nenarazil. On tedy spíš propagoval jednokolky, to jsou takové ty malé jednokolové hračky, co už na rozdíl od koloběžky vyžadují trochu jezdeckých dovedností. Jednou psal o tom, jak se na něj v supermarketu rozeřval někdo z personálu, protože si dovolil nešlapat pěky, ale pohyboval se tam rychlostí chůze právě na takové jednokolce, která zabírá asi tak stejně místa kolem jako péřová bunda.

A to je přesně to, o čem mluvím - ejhle, nějaký b*bec tu jede na jednokolce, co si to dovoluje! Sice nikoho neobtěžuje ani neohrožuje, protože se pohybuje rychlostí chůze, nezabírá víc místa než ostatní a ničemu nevadí - ale to jde všechno stranou, protože mozek se v tu chvíli vůbec vzpírá připustit tu možnost, že by se někdo mohl v supermarketu pohybovat jinak než pěšky. Ani zakázat to tehdy ještě nestihli. A s koloběžkami je to podobné. A tím netvrdím, že neexistují případy, kdy může jezdec na koloběžce objektivně vadit, překážet nebo ohrožovat.

0/0
27.9.2019 15:54

T31o12m91á27š 44D62v33o41ř33á92k 6757985143637

Tak pokud někdo vydává elektrokoloběžky a spol za ekologický způsob přepravy, pak nejspíš nemá na mysli využití jako alternativu chůze, ale spíš dopravu na delší vzdálenost, tedy alternativu k použití auta nebo MHD. Když uvážíme, že řadu míst v Praze obsluhují autobusy, které stále jezdí v drtivé většině na naftu, tak se jistě dají najít trasy, kde použití elektrovozítka dává i ekologický smysl (i s uvážením večerního svozu). Hlavní výhoda však IMHO bude v rychlosti a potom je tu samozřejmě ten "fun" faktor...

Sám nepoužívám elektrovozítka ani kolo a po Praze se pohybuji pěšky nebo MHD, výjimečně autem. Ale ty koloběžky mi nepřekážejí. Rozhodně ne víc než auta, která jsou zaparkovaná všude a ve veřejném prostoru zabírají zdaleka nejvíc místa. Řekl bych, že je to spíš jistá nesnášenlivost a předpojatost, kterou jste tady tak trochu předvedl - mně to nedává smysl, tak je to fuj a pojďme hledat důvody proč je to špatně (a přes stromy nevidím les). Já říkám - žij a nech žít. Jestliže tolerujeme plné ulice zaparkovaných aut, tak bychom asi měli strpět i sem tam nějakou tu koloběžku. U aut také neřešíme, jestli každé jedno z nich má "rozumný" důvod proč stojí zrovna tam kde stojí, nebo jede zrovna tam kam jede.

+1/0
27.9.2019 14:49
Foto

J93i63ř83í 29T61u72r84n92e34r 8118911485273

Musím říci, že nerozumím vaší argumentaci. Považovat elektrokoloběžku ve městě za alternativu auta mi přijde nesmyslné. O přebujelosti automobilismu se zmiňuji ale to s elektovozítky to však moc nesouvisí.

Nakonec mi přijde zcela absurdní vaše vyjádření ve smyslu "žít a nechat žít". Máte snad pocit, že někomu v něčem bráním nebo požaduji, aby bylo někomu v něčem bráněno?

+3/0
27.9.2019 14:58

T46o63m17á53š 19D65v87o36ř21á63k 6757365963207

OK, Vám to přijde nesmyslné. Když si někdo půjčí koloběžku a za 6 minut s ní ujede cca dvoukilometrovou cestu někam, kde by autem nezaparkoval a MHD nebo pěšky by se tam šinul 20 minut, tak mu to třeba nesmyslné nepřijde. Proto říkám - žij a nech žít. Nech žít nejen ve smyslu "nesnaž se to zakázat" ale i ve smyslu "nenech se iritovat tím, že ti to nedává smysl".

+1/0
27.9.2019 15:07
Foto

J82i39ř31í 57T98u88r61n67e30r 8918691125713

Nezlobte se, ale připadá mi, že jste ten článek nečetl nebo prostě nechcete zabývat tím, co je v něm. Už z názvu a celého obsahu je snad patrné, že mluvím o elektromobilitě jako o alternativě chůze. To je to, k čemu se vyjadřuji, a co mi přijde jako špatný trend. V ostatních případech mi to smysl dává nebo to alespoň chápu.

Elektokoloběžky nejsou alternativou MHD a pokud v nějaké zanedbatelné míře ano, tak to rozhodně neřeší neekologickou dopravu a naopak to způsobuje dopravní problémy, což vám potvrdí každý, kdo se pohybuje v centru Prahy.

0/0
27.9.2019 16:33

T36o38m77á89š 35D95v45o85ř77á25k 6497665433267

Pokud přistoupíme na Vaše premisy, že elektrokoloběžky jsou pouze alternativou chůze a nikoli MHD nebo auta, pak je samozřejmě Váš článek neprůstřelný. Já ten Váš článek četl, jen s Vašimi premisami nesouhlasím - až tak jednoduché to je.

Elektrokoloběžka je samozřejmě alternativou pro cestu na střední vzdálenost - jednotky km. Snadno najdete trasy, které koloběžkou ujedete o 15 minut rychleji než když půjdete pěšky nebo použijete MHD. Jestli máte nějaké statistiky, které potvrdí, že drtivá většina uživatelů používá koloběžky jako alternativu chůze (tj. řekněme do vzdálenosti 1 km), tak je sem nalinkujte. Jinak to je pouze o vydávání vlastních dojmů za fakta, a nezlobte se, ale tím ztrácet čas nehodlám.

0/0
27.9.2019 16:55

M37a82r98t18i92n64a 61M11o62u13d52r91á 7590653776429

zatraceně drahých 15 minut

0/0
27.9.2019 17:52

T25o82m16á93š 60D97v43o72ř50á40k 6607335143247

Cca 40 Kč - záleží na každém, jestli ten čas prosedí v MHD a za ušetřené peníze si pak koupí půl krabičky cigaret. A kdyby MHD nebyla masivně dotovaná, tak by vyšel jednorázový lístek asi o 80 Kč dráž.

0/0
27.9.2019 22:25
Foto

N81a90ď64a 72D33u83b30c82o76v47á 7195340744735

Souhlasím s vámi, spíše do mě na chodníku oznacenem pro chodce i pro cyklisty najede kolo než kolobezka.

+1/0
27.9.2019 15:23
Foto

J46i42ř45í 79T18u45r98n65e59r 8498641395493

R^

0/0
27.9.2019 18:23
Foto

I36v67a61n 13V37e95s48e30l61ý 4376868414927

Dovolím si ocitovat z vašeho příspěvku: "použití elektrovozítka dává i ekologický smysl" a k tomu si představte, že bývalý starosta Prahy 4 a současně předseda Strany zelených prosadil zákaz segwayů i u nás skoro na periferii (už od nádraží Krč a v ulici Vrbova už od zimního stadionu směrem centrum).

Já nic z toho nepoužívám, ale smysl toho zákazu nevidím stejně jako vy ve svém druhém příspěvku.

0/0
27.9.2019 16:19
Foto

J22i41ř15í 68T83u36r32n68e35r 8178941805253

Ve své podstatě nevolám po nějakém zákazu, spíše se jen zamýšlím nad smyslem elektomobility jako alternativy chůze.

V místech, kde elektrovozítka nekomplikují dopravu a neohrožují chodce je to asi na zvážení každého, jestli se projde na svou energii nebo projede na cizí.

+1/0
27.9.2019 18:22

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz