Diskuse
Elektrobuřti na koloběžce
Děkujeme za pochopení.
J97a28n24a 82M59a93j72o81v27á
Jezdím na koloběžce s nadšením. Samozřejmě na vlastní pohon. Je bezvadná do města třeba i proto, že se na ni dá jezdit i v letních šatech :-). A energetický výdaj je vyšší než na kole.
J67i46ř26í 44F88e37i23x
A co takovy elektro skateboard, to uz jsem taky videl a nechapal....
M46a60r58t91i55n 42V45a80l56i31n14a
čím to je , že jako cyklista se na tuzemských silnicích bojím jezdit, proto alespon po městě jezdím po chodníku / a nebojte se jedu rychlostí chodce/ a když se objevím na kole na silnici v Německu , cítím se jaksi bezpečněji. Čím to asi bude??
M56a20r36t23i90n73a 63M79o59u38d17r44á
Dneska velká karma
BTW Elektrokoloběžky jsou ukázkou vysoce neekologického dopravního prostředku
T95o76m83á44š 52D92v65o69ř89á25k
Mohla byste to blíž rozvést, nejlépe podpořit konkrétními čísly? Například srovnání nějakých emisí na člověkokilometr s jinými dopravními prostředky?
M64i56l58a51n 84Š78ť11a12s72t68n17ý
V případě elektrokoloběžek a podobných "udělátek" možná tak nejde ani o lenost, jako o rychlost a účelnost přepravy. Dokážu si představit lidi, dopravující se do zaměstnání, kteří se nechtějí mačkat v MHD a současně nechtějí přijít do práce zpocení jako myši, že sáhnou k takovému nějakému prostředku. Z podobných důvodů to mohou udělat i turisté, aby stihli navštívit v Praze co nejvíce zajímavých míst a nebyli při tom strhání jako borůvky.
J37i20ř36í 89T31u96r62n58e65r
Kdyby to tak bylo, jistý smysl by to dávalo. Na základě svého, pochopitelně ne nijak směrodatného pozorování, mám spíše pocit, že jediným motivem je lenost.
časem nám zakrní nohy jako evolučně nelétavým ptákům zakrněla křídla...
T86o31m51á57š 59D65v60o45ř13á38k
Nevím jak se jmenoval zdejší bloger, který propagoval "osobní elektromobilitu", už dlouho jsem na něj nenarazil. On tedy spíš propagoval jednokolky, to jsou takové ty malé jednokolové hračky, co už na rozdíl od koloběžky vyžadují trochu jezdeckých dovedností. Jednou psal o tom, jak se na něj v supermarketu rozeřval někdo z personálu, protože si dovolil nešlapat pěky, ale pohyboval se tam rychlostí chůze právě na takové jednokolce, která zabírá asi tak stejně místa kolem jako péřová bunda.
A to je přesně to, o čem mluvím - ejhle, nějaký b*bec tu jede na jednokolce, co si to dovoluje! Sice nikoho neobtěžuje ani neohrožuje, protože se pohybuje rychlostí chůze, nezabírá víc místa než ostatní a ničemu nevadí - ale to jde všechno stranou, protože mozek se v tu chvíli vůbec vzpírá připustit tu možnost, že by se někdo mohl v supermarketu pohybovat jinak než pěšky. Ani zakázat to tehdy ještě nestihli. A s koloběžkami je to podobné. A tím netvrdím, že neexistují případy, kdy může jezdec na koloběžce objektivně vadit, překážet nebo ohrožovat.
T47o15m97á41š 54D78v64o49ř87á83k
Tak pokud někdo vydává elektrokoloběžky a spol za ekologický způsob přepravy, pak nejspíš nemá na mysli využití jako alternativu chůze, ale spíš dopravu na delší vzdálenost, tedy alternativu k použití auta nebo MHD. Když uvážíme, že řadu míst v Praze obsluhují autobusy, které stále jezdí v drtivé většině na naftu, tak se jistě dají najít trasy, kde použití elektrovozítka dává i ekologický smysl (i s uvážením večerního svozu). Hlavní výhoda však IMHO bude v rychlosti a potom je tu samozřejmě ten "fun" faktor...
Sám nepoužívám elektrovozítka ani kolo a po Praze se pohybuji pěšky nebo MHD, výjimečně autem. Ale ty koloběžky mi nepřekážejí. Rozhodně ne víc než auta, která jsou zaparkovaná všude a ve veřejném prostoru zabírají zdaleka nejvíc místa. Řekl bych, že je to spíš jistá nesnášenlivost a předpojatost, kterou jste tady tak trochu předvedl - mně to nedává smysl, tak je to fuj a pojďme hledat důvody proč je to špatně (a přes stromy nevidím les). Já říkám - žij a nech žít. Jestliže tolerujeme plné ulice zaparkovaných aut, tak bychom asi měli strpět i sem tam nějakou tu koloběžku. U aut také neřešíme, jestli každé jedno z nich má "rozumný" důvod proč stojí zrovna tam kde stojí, nebo jede zrovna tam kam jede.
J78i56ř65í 47T37u67r66n57e54r
Musím říci, že nerozumím vaší argumentaci. Považovat elektrokoloběžku ve městě za alternativu auta mi přijde nesmyslné. O přebujelosti automobilismu se zmiňuji ale to s elektovozítky to však moc nesouvisí.
Nakonec mi přijde zcela absurdní vaše vyjádření ve smyslu "žít a nechat žít". Máte snad pocit, že někomu v něčem bráním nebo požaduji, aby bylo někomu v něčem bráněno?