Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a49v31e54l 59J16á27š30e14k 6674131631537

To je jenom takové zakrývání moderního, levicového antisemitismu, že?

Jeden chytrý kdysi napsal, že antisionismus je socialismus pro blbé. Ono to z tzv. moderních levičáků nakonec vždycky vypadne.

+2/−2
30.9.2019 21:16

J79i37ř50í 97S33v17o18b81o30d53a 9165388263206

Obávám se, že jste to přesně vystihl. Říká se tomu také "nový antisemitismus". Současní antisemité se maskují jako "kritikové politiky Izraele". U řady zdejších blogerů je to názorně vidět. Islámský apologetismus je myšlenkově propojen s kritikou Izraele, tedy s faktickým antisemitismem. Někteří blogeři napíší podobný umírněný článek, ale pak to z nich vyleze v průběhu diskuse.

+2/0
30.9.2019 22:40

P73a40v31e33l 33J10á36š36e38k 6764231191637

Tak

0/0
1.10.2019 12:52
Foto

J94i32ř49í 69T10u80r18n66e41r 8548481515853

Víte , kdybyste si tem článek pořádně přečetl a zamyslel se nad jeho obsahem, místo toho, abyste hledal čeho je to zakrývání, a kým je či není jeho autor, udělal byste asi lépe.

Jinak jste úplně vedle, nejsem rozhodně levičák a už vůbec nejsem antisemita.

Jestli jsem blbý záleží asi na tom, s kým se budu poměřovat. Bude-li to s vámi na základě toho, co jste zde napsal, cítím se jako génius.

0/0
30.9.2019 22:40

P21a83v25e43l 92J37á48š41e86k 6974791431137

Já jsem nic o vaší inteligenci nepsal.

Jenom se dopouštíte takového faulíčku, srovnáváte islám s judaismem a Židy s muslimy. A šídlo je z pytle venku. Napsalo vám to tady už více lidí.

Je to taková, sice drobná, ale pořád zákeřnost. Vždyť oni ti Židé, jednou, určitě... Ano je to geniální.

+2/−1
1.10.2019 0:58

J36i27ř50í 59S36v87o68b21o84d41a 9605538343296

Pane Turnere, když jste sepisoval svou sérii článků s názvem "Nápravník islámských bubáků", tak jste tam uvedl také heslo "antisemitismus". A tam jste mimo jiné napsal toto: "Antisemitismus je protimluv, protože Židé jsou od Arabů nerozlišitelní". To je naprosto klasický antisemitský "argument". Antisemitismus neexistuje, protože ten, kdo to říká, nerozlišuje původce antisemitismu od obětí antisemitismu. Mám pokračovat?

+1/0
1.10.2019 9:15

K59a78r29e91l 79T47r22č25á20l91e45k 2488748770766

Klasická reakce.

Zamyslíš se trochu jinak nad Izraelem?

Pak jsi levicový antisemitita!

Je ovšem zajímavé, že bohové moderní levice z Frankfurtské školy jsou, ehm, Židé...

+2/−1
1.10.2019 7:17

P96a52v16e66l 72J62á66š16e15k 6654781391107

Jistě, a ještě udělali bolševickou revoluci v Rusku. A dokonce je platili ti oní...

0/0
1.10.2019 12:51

K78a33r70e18l 73T77r69č21á94l27e41k 2308868250346

Aha, takže idoly neomarxistů z Franfurtské školy nebyli Židé, a jejich štědrý mecenáš Soros taky není Žid?

Ale proč potom, sakra, jsou všichni antisemité levičáci?

A teď, pane Jášku, dumejte, co jste napsal za kravinu.

0/0
1.10.2019 12:54

P15a21v60e20l 90J23á42š35e93k 6794711621527

Kdybyste nebyl antisemita, pardóóón, antisionista, tak byste věděl, že od dob Marxe jsou tito všichni jsou odnárodnění židé. Nenávidí svůj židovský původ. Něco jako pytlák a hajný...

Nikde jsem nenapsal, že všichni antisemité jsou levičáci. Ale všichni levičáci jsou antisionisté a antisemité jsou všichni machometáni.

Socan a machometán je jedna, proticivilizační, banda! ;-€

0/0
1.10.2019 16:15
Foto

M72i62r22o49s47l43a91v 49M83a71c70e15k 5651815780202

ortodoxní judaismus a fanatický islamismus se od sebe prakticky neliší, takže karma

0/−1
30.9.2019 19:03

J84a78n 56J38a61n94u54š55k86a 2264666531383

cestu islamizace Israele? judizaci uz ma za sebou

0/0
30.9.2019 17:42
Foto

J89i46ř20í 35T95u58r81n77e93r 8868931755503

...asi byste to měl nějak vysvětlit, takto mi to nedává smysl

0/0
30.9.2019 18:12

J43i50ř55í 54S18v43o31b49o24d33a 9425118573286

Vaše tvrzení, že "židovství spíše kopíruje islám", je velice nepřesné. Židovství je mnohem starší, než islám. Prorok Muhammad se pokusil do své zvěsti integrovat jak prvky židovství, tak křesťanství. Avšak Muhammadovo nepochopení pointy starozákonních i novozákonních příběhů vedlo ke vzniku islámského učení, které má spíše charakter parodie na Bibli.

Principy sekularismu najdeme již v biblickém Starém zákonu (úžeji v Tóře). Typicky se o tom můžeme dočíst v knize Soudců, kde je společenství Izraelitů spravováno jistou formou demokracie. Izraelité však chtěli mít krále (po vzoru okolních národů), a tak svou demokracii (založenou na správě soudců z lidu) zrušili a vytvořili královskou monarchii, před níž je Hospodin varoval. Proto mají izraelské komunity kdekoli ve světě hluboce zažitou tradici společných rad a shromáždění.

Islám má úplně jinou filozofii. Tam je vojenský vůdcovský princip všudepřítomný. Demokratizační proces v islámské společnosti je prakticky vyloučený, protože islám je s demokracií a sekularismem neslučitelný. Je to jako oheň a voda. To si uvědomoval právě zakladatel moderního Turecka M. K. Atatürk, který se rozhodl z Turecka islám úplně odstranit. Bohužel – život jediného (i když velice schopného) politika na to nestačil. S islámem se demokracie budovat nedá. Prostě nedá. Takzvané "Arabské jaro" je pouze nevyhnutelným odrazem této skutečnosti.

Paradoxně – to, co je dnes označováno jako "ortodoxní judaismus", je v porovnání se závazným vzorem, kterým může být pouze Tóra, autentickému judaismu dost vzdálené. A všímá si toho čím dál více Izraelců. Oděvy a rituály vzniklé ve středověku lze těžko označit za autentický judaismus. Proto se o Izraelce nebojím. Dokázali přežít tisíce let útlaku. Všichni, kdo je chtěli vyvraždit, zmizeli z dějin. Nevidím důvod, proč by tomu mělo být někdy jinak.

Souhlasím s Vámi v tom, že "křesťanství v mnoha ohledech poskytuje návod na soužití demokratických principů s náboženstvím".

+1/0
30.9.2019 17:20
Foto

M17a34r33t79i88n 62B58r46a60u44n 2184167101119

Tato úvaha je naprosto nesmyslná a Izrael nikdy nemůže nastoupit cestu zmíněných zemí. Přestože ortodoxní a ultraortodoxní jsou známi svým fanatismem, Judaismus svou podstatou fanatismus vylučuje, na rozdíl od Islámu. Nemůžete se stát židem ani Židem jen na základě toho, že pronesete jakési vyznání víry. Naopak, když budete mít zájem k Judaismu konvertovat, Rabíni vás budou od toho kroku všemožně odrazovat. Takže jediná věc která reálně hrozí je, nárůst vlivu ortodoxních a ultra ortodoxních skupin ve společnosti, což je ale diskutabilní, protože Izraelská společnost je už natolik svobodná, že žádný podobně extremistický vliv nepřipustí.

Takže ano, jisté komplikace zde mohou nastat, nicméně aby se země vydala cestou Turecka nebo dokonce Iránu, to je naprostá blbost.

+7/−1
30.9.2019 16:19

K26a96r84e80l 86T27r53č97á11l77e81k 2448138240666

Myslím, že už ji dávno nastoupil, ať chcete, či nechcete...

+1/0
30.9.2019 16:47
Foto

J13i19ř77í 77T51u57r53n23e96r 8408271135823

Myslím si, že to co vyjadřujete , pane Braune, více vaše přání než realita ve které se Izrael nachází.

Konstatování , že judaismus svou podstatou fanatismus vylučuje, je pak dle mého soudu úplný nesmyl. Žádné náboženství ani žádná ideologie nevylučuje fanatismus, ani buddhismus ne. Judaismus je k náchylný k fanatismu stejně jako islám, protože i mnohé náboženské principy jsou podobné.

To samozřejmě neznamená to, že se obě náboženství zcela jinak projevují a zcela jinak ve světě působí, respektive působí nesrovnatelnou měrou.

+1/0
30.9.2019 18:18
Foto

M15a46r47t18i42n 15B51r39a52u55n 2824137291169

Pane Turnere, nic v lidském konání nevylučuje nástup fanatismu. Podívejte se například na cirkus kolem vašeho presidenta nebo předsedy vlády. S Judaismem je to podobné. V praxi, abyste se stal praktikujícím židem, musíte podstoupit poměrně náročné martyrium, během kterého vás bude Rabín každodenně od vašeho úmyslu odrazovat. V Islámu stačí, že pronesete vyznání víry a je z vás muslim. V křesťanství si pověsíte na krk křížek a jste křesťan, necháte na sebe vylít svěcenou vodu a máte to oficiálně. Nikdo s tím nebude dělat žádné cavyky. Judaismus je trochu jiné kafe. Neříkám, že fanatismus mezi jeho ortodoxními příznivci neexistuje, nicméně ten systém jak se k ním přidat je natolik složitý, že na nejvyšší míru znemožňuje jeho širší zneužití co se týče vývoje společnosti. Ale je tu ještě jedna, myslím si mnohem důležitější věc. A to je právě vývoj společnosti. Izrael to není země, kde je jednolitá skupina obyvatel. Je to země, složená s těch, kteří přišli ze všech koutů světa. A stále přicházejí. Z různých kultur a tím přinášejí nové pohledy a novou tvář. A ta stará, tradiční postupně ustupuje. Mnohdy ke škodě věcí ale často ku prospěchu. Jen pro odlehčení - není tajemstvím že 60 procent Židů jí vepřové maso. Jako já, ostatně - proč ne? Ale to jen pro doplnění. Společnost se mění. Na rozdíl od Turecka, Iránu a většiny muslimských zemí, kde zatvrzelí klerikové lidi drží zpátky. Tohle opravdu v Izraeli nehrozí.

+3/−1
30.9.2019 18:34

R55a51d44e85k 48W90o42l50o66s39z64c52z57u13k 4109538620824

Izrael nikdy nebyl sekulární stát a ani být nemohl, protože je výsledkem sionismu a ten má k sekularismu hodně daleko...

0/−2
30.9.2019 15:49
Foto

M44a48r61t62i69n 48B39r60a83u24n 2574367731589

Vy moc nevíte co je to sionismus , že?

+4/0
30.9.2019 16:20

R45a11d12e77k 21W91o35l69o41s47z16c81z65u84k 4119518840884

Rád se nechám poučit, nicméně pokud odvíjí své nároky od náboženských textů tak se za sekulární může jedině vydávat.

0/0
30.9.2019 16:31

J71i48ř63í 67K52i85n12d14l 2348637763847

Název je odvozen od pahorku Sión v Jeruzalémě, kde bibličtí proroci očekávají příchod Hospodina. Sionismus je výrazem hledání národní židovské identity v kontextu moderních dějin, ale i součástí univerzální lidské cesty k sebeurčení a svobodě. Sionismus je ideový směr, který vznikl v druhé polovině 19. století mezi evropskými Židy. Hlavním cílem jeho představitelů bylo a je přesídlení Židů do Palestiny a vybudování a udržení židovského státu. Zakladatelem sionismu je Theodor Herzl, který byl k myšlence sionismu přiveden kampaní proti Alfrédu Dreyfusovi . V roce 1897 byla v Basileji založena Světová sionistická organizace. Sionismus se brzy rozšířil zvláště mezi východoevropskými Židy, ohroženými antisemitismem a pogromy. Později docházelo k emigraci Židů v důsledku nacistické perzekuce. Se sionismem je spojeno mnoho mýtů hlavně díky stalinské propagandě a komunistické propagandě, která snad působila na všechny v době normalizace. Sionismus je vlastně ekvivalentem antisemitismu. Sionismus podle komunistů bylo něco nekalého, nedobrého a všeho možného zákeřného. Pak ještě existovaly varianty jako sionistické spiknutí, sionistická centra, atd...Toto slovo je také spojováno s přídomkem imperialismu: Ovládnutí něčeho, s nějakou mocí, co není mé.

+1/0
30.9.2019 17:31

R24a91d80e29k 50W54o34l87o61s37z22c12z10u54k 4799138630374

Kde jste prosím vzal "Sionismus je vlastně ekvivalentem antisemitismu"? - předpokládám, že tam je překlep a máte na mysli "antisionismus". Antisionismus je odpor ke konkrétnímu ideovému směru, antisemitismus je forma rasismu. Dávat tyto pojmy na roveň je stejný nesmysl jako tvrdit, že antifašista je protiitalský rasista, nebo antikomunista je rasista protiruský... Jenom někomu se zrovna hodí dehonestovat antisionisty na úroveň rasistů. Ani Iránští antisionisté nemají problém s židy či Židy, ale "jen" s formou jakou sionisté prosazují své zájmy. Postoj komunistů k sionismu nemá žádnou vypovídací hodnotu - opět slouží jen k propagandistické dehonestaci odpůrců sionismu - To, že komunisté nenáviděli nacisty, přece taktéž nemůže potvrzovat, že nacismus by měl být tolerován.

0/0
1.10.2019 8:13
Foto

J18i98ř34í 85T87u20r90n91e25r 8988721865373

To nemáte pravdu, Izrael byl od svého založení sekulární stát a je jím do dnes. Tento článek je o tom, že tyto principy jsou stejně jako v případě Turecka aktuálně narušovány. Což své podstatě nehodnotím, je poukazuji na různé aspekty tohoto procesu.

0/0
30.9.2019 18:11

R57a84d27e54k 35W62o24l39o76s63z33c61z58u45k 4629228710814

"Izrael nemá psanou ústavu, protože po vzniku státu se židovským náboženským autoritám nelíbilo, že by měl existovat dokument, který by mohl být považován za důležitější než posvátné náboženské spisy. " - odkaz nedávám schválně, aby jste se sám přesvědčit a nedohadoval se o zdrojích. Jinak sekulární stát nemůže být vázán na žádnou náboženskou ideologii a musí v něm být církev odloučena od státu - opravdu si myslíte, že tohle Izrael splňuje?

0/0
1.10.2019 8:20

J47i76ř25í 64K51i98n35d81l 2898367353557

Ztráta sekularismu je ztráta vědomí historických kořenů a smyslu budoucího přežívání a oslabení pudu sebezáchovy. Viz v současné době Evropa. Židovský sekularismus je to, co drželo Židy pohromadě 3 000 let i když žili roztoušeni po celé Evropě. Je to, co umožnilo Židům přežít holocaust a založit si vlastní stát.

+3/−1
30.9.2019 15:10

R60a11d34e78k 37W83o55l28o27s87z34c60z54u75k 4729368510564

;-D Sekularismus je postoj spočívající v tom, že státní moc, státní instituce a stát sám mají být nezávislé na náboženství a náboženském uvažování.

+1/0
30.9.2019 15:48

J77i29ř42í 60S95v70o71b16o84d91a 9725458353886

Zkuste si přečíst Starý zákon Bible a zjistíte, že principy sekularismu a dokonce demokracie byly zakotveny do organizace izraelské společnosti již v hluboké minulosti. Ani v sekulárních společnostech západního typu nelze zcela oddělit stát od "náboženského uvažování". Nosná filozofie evropského sekularismu totiž ve svých principech vychází z novozákonní filozofie. Typicky je v souvislosti s vývojem evropského sekularismu citován Kristův výrok "Dejte císařovi, co je císařovo a Bohu, co je Boží". Také mnohé starozákonní biblické příběhy, tedy jádro judaismu, obsahují názorné návody, ve kterých je zdůrazňována praktičnost Zákona, který byl měl lidem sloužit a nikoli je činit otroky náboženských předpisů. Sobota je tu pro člověka (aby si odpočinul), nikoli člověk pro sobotu (aby se stresoval jejím dodržováním). Král David klidně nasytil své vojáky posvátnými chleby, a dal tím příklad, že dodržování náboženských princpů nemá smysl, pokud nedokážeme projevit úctu, lásku a přátelství člověku. V tom spočívá skutečná víra v Boha. Judaismus má skvělou filozofii.

+1/0
30.9.2019 17:36

R82a25d62e97k 82W31o61l17o92s54z92c22z25u70k 4889788720834

Sekulariskus přece není o tom, že náboženství dovolí vznik demokracie. Izrael zajisté není theokracie, ale stejně tak není sekulární stát (i když se tak snaží na venek tvářit). Ohledne židovské filosofie spor není - autor článku jen opakuje mainstreemové názory a manipulace - právě ty napadám, okamžiteě se ale vyrojí sposta "kritiků" kteří jsou schopni jakýkoli odklon od mainstreemu označit za antisemitismus - stejně jako každý kdo odmítl 100% souhlas s politikou státostrany tak byl okamžitě označen za oportunistu a zrádce lidu...

0/0
1.10.2019 8:30
Foto

J34i21ř17í 91T93u63r40n61e72r 8518911825823

To, co jste napsal je úplný nesmysl. Myslím, že vůbec nerozumíte pojmu, o kterém píšete, přestože ho v článku vysvětluji.

Sekularismus je princip v státě, kde náboženské principy nezasahují do státní moci. Co s tímto principem mají společného roztroušené židovské komunity. A jak by mohla být " ztráta sekularismu ztrátou vědomí historických kořenů"

0/0
30.9.2019 18:07

J90i98ř50í 44S91v76o89b15o89d49a 9835738483476

Pane Turnere, měl byste být opatrný v tom, co nazýváte "úplný nesmysl".

Židovské komunity kdekoli ve světě přežily právě díky tomu, že se řídily sekulárním principem. Například Židé, kteří žili v zemích Koruny české, plně uznávali svrchovanost českých panovníků a jejich zákonů nad svým společenstvím. Za Přemyslovců Židé dokonce uznávali princip, podle kterého byli osobním majetkem panovníka. Akceptovali i speciální daně a omezení výkonu řemesel. Požadovali pouze toleranci své víry a tradic. Proto s rostoucí občanskou svobodou Židé po celé Evropě vynikli ve všech oborech lidské činnosti. Byli zvyklí po celá staletí a po celý život vyvíjet nesmírné úsilí. Neměli žádný problém aktivně se podílet na rozvoji společnosti, v níž žili, ačkoli ta společnost nesdílela jejich víru. Také bychom to mohli nazvat loajalitou, což je v podstatě to, co pan Kindl označuje jako "pud sebezáchovy". Panovníci celé Evropy po celá staletí ožebračovali Židy, ale Židé se vždycky semkli, zaplatili, a vzpouru neriskovali. Raději obětovali majetek, než aby bojem proti panovníkovi a většinové společnosti riskovali zničení. Panovníci je za to chránili (pokud nebyli hloupí).

U muslimů pozorujeme úplně jiný vývoj. V islámu je trvale přítomna snaha změnit hostitelskou společnost ke svému obrazu.

Stát Izrael byl od samého počátku plánován jako parlamentní demokracie založená na národnostním (resp. národním) principu. Nikoli na náboženském. Takto Stát Izrael vznikl, a tak funguje i doposud.

+1/0
30.9.2019 20:22

J80i98ř82í 36S22v17o47b34o28d95a 9885618323466

Ještě jsem zapomněl dodat, že za druhé světové války bojoval nespočet Židů na straně Spojenců na obou frontách. Židovští vojáci byli loajální, spolehliví a obětaví. Názorným příkladem je československý armádní sbor, který se vytvořil na východní frontě a také letci československých perutí v rámci Královského letectva Británie. Právě tahle loajalita, kterou viděly všechny okupované národy Evropy, vytvořila příznivou atmosféru pro vznikl Státu Izrael krátce po válce.

+1/0
30.9.2019 20:33

K20a78r69e34l 20T63r93č70á80l78e21k 2888668930846

Jo, napadá mě třeba Bedřich Reicin

0/0
1.10.2019 7:40

R36a42d53e55k 82W40o77l45o38s83z44c58z72u12k 4619828690404

Tak nevím jestli historii překrucujete nebo ji jen neznáte. Nechápu podle čeho usuzujete, že Židovští vojáci byli loajální, spolehliví a obětaví "jinak" než vojáci jiných národností sloužící ve spojeneckých armádách. Druhá věc je, že Britská správa tehdejší palestiny už nedokázala a nechtěla zvládat nápor a útoky nově přistěhovalých Židů a raději souhlasila se vznikem Izraele - navíc si tím ještě připsala "body". Historie novodobého Izraele nezačíná 1948 (jak se nám někteří snaží podsouvat), ale někde kolem Basilejského kongresu a bez toho co se dělo v palestině 1920-1948 nelze oddělovat od vzniku a historie státu Izrael.

0/0
1.10.2019 10:37

J78i35ř30í 25S73v20o53b75o10d30a 9705478543236

Ještě je důležité zdůraznit to, co zmínil pan Kindl. Současná Evropa ustupuje od sekulárních principů, což se projevuje různými ústupky islámu. Islám si vytváří čím dál širší legislativní prostor. U nás se to projevuje jen minimálně (zatím), ale v západní Evropě je to jinak. Němci zcela reálně ustupují náboženským požadavkům na věk islámských nevěst i jejich počet. To je ale jen ta nejviditelnější a nejbulvárnější část těchto ústupků. Problém je mnohem hlubší a rozsáhlejší. Jestliže mohou v Evropě vycházet knihy jako například "Základy Tauhídu", kde se otevřeně píše, že "neislámské vlády je třeba upřímně nenávidět", tak ztrácíme nejen své historické kořeny, ale i onen pud sebezáchovy.

+2/0
30.9.2019 20:56

J62i96ř84í 52Ř42e77z90n67í73k 4492842883615

Tak to je tak kvalitní článek, že by patřil na třetí stranu tištěného vydání MF Dnes a pořádný honorář za něj.

+1/−3
30.9.2019 15:05

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz