Pátek 5. června 2020, svátek má Dobroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. června 2020 Dobroslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a94r49l95a 50L86o26h37e27r63o24v82a 9270505477495

Zajímalo by mě, kolik lidí z jejich zaměstnanců mělo regulérní smlouvy. Ne na různé dohody.

0/0
3.4.2020 14:05

V64í18t85ě77z84s95l40a73v 91K26o81š41ť86á39l 9248354348

Bezchybná úvaha. Karma. R^

0/0
3.4.2020 11:43
Foto

V94í47t 57C22h84a69l57u95p25a 6178812860582

Jediná cesta je opravdu pomoc státu všem OSVČ, podnikům a potažmo zaměstnancům a to za cenu několika násobného zvýšení schodku rozpočtu, s tím, že doufat, že pandemie co nejdřív pomine a pak se prostě budou muset zvýšit daně a to všechny a všem. jiná cesta není...

0/0
2.4.2020 9:26

P87a36v37e50l 60K24o47l71a72c91e63k 7751144348159

Přát Pohlreichovi, Punčocháři nebo Ridimu životní standard střední třídy je špatnou vizí. Když oni budou tou střední třídou, tak současná střední třída bude tou chudou třídou a ta chudá třída bude úplně v háji.

Když si koupí místo kodiaka v plné výbavě fábii v základu, tak to významně poznají zaměstnanci na platech v Mladé Boleslavi.

Ty rozumy, jak nikdo nebude chtít ty jejich blafy za 500 a všichni dají přednost venkovskému penzionu jsou mylné. Tito pánové mohou slevnit, aby měli plno. Ovšem ty venkovské už nemají slevnit kam:-(

A je úplně jedno, zda jste zaměřeni na zahraniční nebo českou klientelu. Změnit zaměření na českou klientelu můžete ze dne na den. Co nezměníte ze dne na den, je pád klientely v oboru o 50% dolů.

Neškodilo by diskutérům připomenout přísloví:

Přej a bude ti přáno

0/0
31.3.2020 23:39
Foto

V84a49s87e48k 87F57o32l12d89a 7376793471387

Myslite, že se vám víc vyplatí přispívat na dávky v nezaměstnanosti všem, které výše zmínění pánové budou muset propustit?

0/0
30.3.2020 14:29

Z81d68e87n58ě85k 42D37a55n13d46a 1771985

Tak jak Vy k vládě a Hradu bývám já často kritický k Vašim článkům. S tímto ovšem ze své pozice vědomostí - souhlasím. Zvláště s částmi, které se zaobírají se stavem po krizi. Tam bude především rozhodovat, kdo se dokáže rozhodovat "z fleku" a bude operativní - i když se ne vše podaří. V životě ekonomických subjektů nikdy neplatí, že 1+1 =2, byť se je snaží každý stát přesvědčit o platnosti násobilky.

Tak jako potřebujeme manažerské řízení státu dnes - budeme jej dvojnásob potřebovat po krizi. Ne politikaření, ale krizové řízení. V té souvislosti je na pováženou na co se mnozí již dnes - viz výroky pana Kalouska, Lásky a podobných - chystají.

0/0
30.3.2020 12:11

L86u61d31ě55k 92P45á79r45a51l 2206745294425

S tímto textem moc nesouhlasím, protože se opět ukazuje, že CIZÍHO NEPÁLÍ. Nejdřív Ti, co nejeli lyžovat kritizovali ty, kteří jeli do Itálie, pak se kritizují pendleři, pak je mnoha lidem trnem v oku osud podnikatelů. I panu Turnerovi je úplně jedno, jak Pohlreich a další dopadnou, hlavně že napíše tento nesmyslný článek, za který dostane honorář..

0/−6
29.3.2020 13:46

S98t11a65n33i47s23l80a75v 19H89o13r13á15č89e70k 5951598815134

Tito tři nejsou žádná lůza, jsou to milionáři. Určitě nežijí z měsíce na měsíc. Max se jim na pár měsíců sníží jejich dosavadní životní úroveň.

0/−1
29.3.2020 9:45

P20a49v10e94l 10K56o95l90a98c12e85k 7701934688259

a proto odloží koupi nového superba, následkem čehož se bude v Boleslavi propouštět. Je to spojená nádoba.

Jsou to totiž jen milionáři z vlastní práce. Ne miliardáři.

0/0
31.3.2020 23:42

V85í40t71ě31z64s32l95a32v 76K71o28š51ť86á55l 9188494918

Tak snad aby jim ti, co jezdí ve dvacel let staré oktávce ty superby zasponzorovali. R^

0/0
3.4.2020 11:47

J38i70ř18í 92N97ě16m64e76c 3500317817739

Zcela souhlasím s tím, že stát odpustí OSVČ různé paušální platby a podpoří je finančně alespoň tak, aby nepadli na dno.

Na druhou stranu mi dnes o to víc zvoní v úších to pověstné, OSVČ často zmiňované ... "ale my přeci od státu nic nechceme". Tak to už snad v době "pokoronavirové" slýchat nebudeme, jelikož ona to byla vždy poměrně velká hloupost.

0/−1
28.3.2020 20:33

P29e18t44r 88M13a39n33d37a 8269793245267

Kdo jim zakázal podnikat ?

+2/0
29.3.2020 14:26

V32í33t81ě15z18s45l89a61v 92K41o32š59ť32á86l 9348164548

Stát má právo kvůli ochraně zdraví obyvatel pravidla podnikání změnit.

Nebo si myslíte, že kdyby se váleli mrtví na ulicích, jejich příjem z podnikání by se nezměnil?

0/0
3.4.2020 11:50

M24a11r23i58o 53V51á19p16e96n51í77k 4250638224899

To ovšem vede k hlubšímu zamyšlení, co to vlastně ta ekonomika je, že bude po koronavirové krizi tak zdevastovaná. Koronavirus boří domy? Pálí pole, louky, lesy? Ničí stroje, požírá nerostné bohatství? V čem je ta ztráta? Že se lidé přestanou přežírat a přecpávat nesmyslným konzumem všeho druhu? Ale i jiné otázky se objevují. Podnikatelé, pravičáci, propagátoři "štíhlého státu" natahují ruku a říkají "dej, dej". Kde jsou jejich zásady? Ale problém je samozřejmě hlubší. Odbory zařídily, že zaměstnanec musí stále dostávat plat. Ale kde na něj má zaměstnavatel brát? Ony ty problémy jsou opravdu hluboké. A spočívají v chamtivosti a neochotě sdílet rovnoměrně břemeno. V tendenci břemena na druhé svalovat a sám si ponechat to dobré.

+8/−1
28.3.2020 9:14

Z93d75e74n82ě82k 70D42a85n90d22a 1401865

Perfektní úvaha. Tak jak potřebujeme krizové řízení teď, budeme jej dvojnásobně potřebovat po skončení epidemie. Ne politikaření, ne bitvy právníků, ale řízení republiky jako firmy (vysmívaná formulace).

A jak již dnes vidět - mnozí představitelé demobloku se již na dobu +1 - připravují.

0/0
30.3.2020 12:14

J85i84ř66í 25S15c26h82m12i78d10t 5670783804715

V zásadě souhlas a karma, jen bych si dovolil upozornit, že "kryté peníze" tu s námi už nejsou od minulého tisíciletí, to jak se říkalo, že peníze jsou kryty pasivy a aktivy, tak to je hudba daleké minulosti;-).

+3/0
27.3.2020 23:38

V97í20t93ě21z45s38l29a41v 64K56o21š51ť33á82l 9818244328

Ano ano, peníze jsou kryté prací, a když se žádná práce nekoná... ;-)

0/0
3.4.2020 11:54

J46a23r63o33s31l40a35v 72K98u80č20e21r93a 6181956114203

Pan Turner nepochopil (nebo nechce chápat), že podnikatelům (osvč, sro atd.) nejde o náhradu zisku, ale o náhradu nákladů (to je rozdíl :-). Protože to je klíčem nejen k jejich přežití, ale i k přežití jejich zaměstnanců a jejich dodavatelů a jejich zaměstnanců... Pochopil to i nekompromisní odborářský boss pan Středula, který se hádá se zaměstnavateli o každou korunu (což je jeho práce). Moc dobře ví, že když podnikatelé zajdou na nepomoc státu, tak se nebude mít s kým hádat. Oni (osvč, sro atd.) nepotřebují posunout zálohy nebo si půjčit, oni potřebují zálohy a odvody nezaplatit a ještě uhradit náklady - JINAK NEBUDOU MÍT ZAMĚSTNANCI KAM SE VRÁTIT DO PRÁCE, chápete? Firmy zaniknou, všichni se sejdou na pracáku a vše se 10x prodraží. Pan Turner je druhý (první je nějakej A. Babiš), který to nepochopil.

+18/−3
27.3.2020 23:19
Foto

R71a31d91k78a 75K11i67e53l29b20e14r63g91e98r30o63v77á 6313657260484

Jakože leccos chápu a vím, že stát mít na žádné náhrady, nebo extra náhrady mít nebude, a ta situace je nejednoduchá a vláda se nějak snaží, je celkem dobře, že tu zmiňujete věc, která je zaměňována a je to ten největší problém. Ne zisk..ušlý zisk..ale právě to řetězení pohledávek, které někdo ustojí a někdo na to dojede dost fatálním způsobem.. Takže mně osobně přijde dobré právě to správné usazení pojmů, které když se neudělá, pak roztáčí nekontrolvatelné kolo zbytečných emocí a poněkud nespravedlivého náhledu.

+2/0
28.3.2020 11:26

J76a79r67o48s46l57a19v 30K69u47č25e49r23a 6211606324523

V Německu, Rakousku se vláda snaží mnohem víc. Dobře vědí, že snížení soc zdrav o 5t, nebo odložení záloh je neprosté nic. Bojí se dominového efektu krachů (ztráty prac. míst) a dobře vědí, že by to nakonec stát zaplatil stejně (odkupem toxiických úvěrů bank, podporou nezaměstnanosti). Myslí dopředu.

+1/−1
28.3.2020 11:50
Foto

R69a22d95k79a 11K30i31e19l16b80e88r57g26e86r39o84v71á 6943507330404

Pročetla jsem, diky za názor a vhled:) Každopádně díky za urovnání něčeho, co skutečně nahrává blbé paušalizaci věci a jisté neobjektivitě v soudech.;)

0/0
28.3.2020 15:57

J39a52n 58P32a59v71e87l 8243782878696

Ono všechno je komplikované. Lidé jako já chtějí minimální pomoc, neboť znají své vlády a vědí, že naše vlády rozhazují z cizího. A chovají se podle toho.

A průšvih je v tom, že kdo nejvíce křičí, nejvíce dostane. Viz odkup toxických úvěrů bank. Kdyby banka krachla se zárukama a akcionáři by odešli s prázdnou, příští krizi by celá země volala po po hodně dlouhém vězení pro nezodpovědné bankéře. Takhle všechny krize dopadnou tak, že banka zaplatí pár miliard pokutu a bankéřům se zkrátí prémie o 20 %.

+6/0
28.3.2020 16:22

Z40d35e60n53ě30k 68M75o58t46y39č39k76a 9294720539602

... pane Kučero, je vidět na Vašem textu, že jste absolutní Neználek toho, co se děje a bude dít, k čemu budou držet zaměstnance a platit je, když na každém rohu provozují různí Neználci restaurace, které nebude nikdo potřebovat a ani je nebude nikdo navštěvovat, už nikdy nebude nic, jako bylo dříve a je zde a přichází - Nová doba, doba po Koronaviru a tato doba s Neználkama prostě nepočítá, chápete to , nebo ne ? ... lidé totiž mají a budou mít úplně jiné starosti než si dávat pivo za 60,-Kč a jíst ty šlichty za 350,- / s 2-mi kapkami socu / na velikých bílých talířích ... málokteří se s Vámi sejdou na pracáku, protože všichni se uplatní tam, kam už dávno patří, do strategického a potřebného odvětví, čekají tam na ně, ale přeplácet je nebudou ...

+1/0
28.3.2020 16:02

J64a50r25o19s98l21a40v 68K47u56č51e58r42a 6941366914293

Vy fakt nepište :-)

+1/−1
29.3.2020 9:44

L26u90d35m85i63l13a 28K91ř86í11ž98o75v38á 9597153206123

O jakých nákladech pane ekonome mluvíte. Snad jenom platy a odvody na zaměstnance a event. nájem, pokud má restauraci v nájmu. Pojištění jim stát zruší, zálohy odpustí. A když nevařím, nenakupuju suroviny, nesvítím, nespotřebovávám plyn apod. a nemám tudíž náklady. A z těch min. 200 % marží si nebyly restauratéři schopni nic uspořit na horší časy? Špatní podnikatelé. Já musím uspořit i z důchodu.

A na čaj a kávu mají až 1000% marže, to mi věřte to je ověřeno.

+2/−2
28.3.2020 23:07

J58a38r71o59s41l23a29v 83K82u21č33e10r13a 6441136834983

Z toho co píšete, nic není pravda:

Pojištění stát osvč nezrušil, ale snížil o 5t

Zálohy odpustil, ale zálohy, ale daň budou muset zaplatit celou - takže jen odložil

Platby za zaměstnance a odvody nezrušil ani neodložil

Nájmy běží a úvěry také

Ale já nepíšu o hospodských, nebo jen o osvč, ale o celé ekonomice.

Když stát neuhradí podnikatelům (všem, ne jen agrofertu a škodovce) nutné náklady (ne zisk), tak jsme v Řecku. Zaměstnanci a důchodci také.

+1/−1
29.3.2020 9:50

Z55d62e35n98ě10k 47D96a26n21d20a 1411925

V zápalu boje s jedním výrazem jste zaměnil autorova slova o požadované sanaci tržeb a zisku. Nejsem ekonom, ale myslím, že je v tom rozdíl. Autorův článek, ale nestojí na obhajobě jednoho výrazu, který vypichujete.

Podobně překrucuje a následně se překrouceného chytá nějakej Kalousek. Neznáte?

0/0
30.3.2020 12:23

J18a95n 45R47i40c45h97t29e69r 5832762153115

Pane Kučero, zřejmě moc nesledujete média. Momentálně totiž zuří boj o výklad zákona - zatímco vláda tvrdí, že podnikatelé na náhradu zisku nárok nemají, pouze nákladů, oni tvrdí opak (podle krizového zákona). A potvrzují jim to i mnozí právníci.

Pokud mi nevěříte, zkuste použít google, na mě okamžitě vyskočila spousta odkazů:-)

0/0
3.4.2020 13:33

R79u90d93a 91S82l65a95v90í39k 5133528846131

Ona je tu ale ještě druhá rovina, pane Turnere. Přijde vám normální, že se vláda jen tak usnese, že pro ní zákon neplatí, protože by to bylo drahé?

+9/−3
27.3.2020 23:09

J58a89r74m42i29l13a 87P90í74c24h87o61v72á 5982147634393

V situaci, jako je tato, to docela chápu. Protože vláda nemá vlastní peníze, jen rozděluje to, co nám předtím ve formě daní sebrala. Takže z jedné kapsy nám zdroje sebere a z druhé stany nám dá pár šušňů na podporách? A kde je to velkohubé kasání pravice a podnikatelů zvláště, že se má každý postarat sám o sebe, stát není kojná a stát se stará jen o nefachčenky? Tato situace není žádná legrace a ztráty budou velké, pravděpodobně přijde velká recese, protože lidi nebudou mít prachy, a tak omezí spotřebu na jídlo, nájem a na věci nezbytné. Na druhé straně jsme byli docela rozežraní a příroda se prostě rozhodla, že nám ukáže, co umí. Chce to trochu pokory a uskrovnění. I tak to přežijeme docela rozumně, horší to bude v Indii a v Africe, tam to může být masakr.

+5/0
28.3.2020 9:26

J71a85r29o96s29l55a12v 34K38u53č45e11r78a 6921926624363

Na platnosti zákonů není co chápat, buď platí nebo neplatí. Jinak omezením spotřeby, o které píšete, se recese znásobí, stejně jako nenáhradou škod (myšleno nákladů, ne, jak se lživě uvádí, zisků).

0/−3
28.3.2020 11:53

J86a17r54m36i63l72a 27P20í15c75h16o40v20á 5662907364983

Problém vidím já osobně v tom, že recese postihne všechny. Už to nebude podpora jen některých odvětví, jako bylo např. šrotovné na automobily. Čemu to pomohlo? Pokud na auto nemám, tak si prostě nové nekoupím. My jsme jen zavedli nesmyslné eko-poplatky, kdy eko-poplatek je vyšší, než je hodnota ojetého auta. Tím jsme jen lidi naučili podvádět, protože starší auta se dneska na nové majitele nepřepisujou. Původní majitel se při případné kontrole prokáže kupní smlouvou a nový majitel je nepostižitelný za to, že auto na sebe nepřepsal. Místo abychom nechali starší auta dojezdit a případně je použili na náhradní díly, tak tu blbneme na kvadrát.

Recese po koroně ale bude jiný level, to postihne víc států, nejen nás, a nejen jedno odvětví, ale všechny.

+3/0
28.3.2020 12:29

Z41d65e64n16ě38k 43M72o18t90y58č52k88a 9954310939972

... pane Kučero, odkud jste se tady zjevil, Vy jste snad vysazený úplně mimo známý vesmír, přestaňte s těmi nesmyslnými soudy ...

+2/0
28.3.2020 16:14

J46a22r95o19s13l17a22v 12K85u24č78e94r93a 6281856534733

jenom plivete, argumenty 0. Ale chápu mít argumenty, je těžší. Hlavně pro někoho, kdo si na šlichtu za 350,- nebyl schopen nikdy vydělat.

+1/−1
29.3.2020 9:56

Z78d60e36n96ě30k 57M73o80t27y72č23k73a 9304190549222

.. Vy jste z ČR, nebo z Marsu ...

+1/0
28.3.2020 16:07

Z41d72e54n93ě27k 95D34a53n62d29a 1231635

Než vynesete soud, jak špatně to dělají jiní měl byste se zkusit zamyslet nad důsledky jednoho nebo druhého řešení. Nebo si to nechte vysvětlit. P.S. Kdo se usnesl, že pro něho zákon neplatí? I Váš způsob vysvětlování je takový divný.

0/0
30.3.2020 12:29

K77l24á72r72a 97T24r26n69k66o11v26á 3634329384849

Takže zaměstnance lze okamžitě propustit, protože nedochází do práce?

+2/0
27.3.2020 21:53

R44a97d37e64k 14K34o82h62u54t 8413599567827

Ano. Patří to mezi hrubé porušení pracovní kázně. Tedy pokud nedoloží že do práce nedochází ze zákonných důvodů.

+1/0
28.3.2020 15:56

A36l82i44c10e 43M19r13k13l98a50s75o16v92á 8833544391568

Nejvyšších položek v restauraci je cca pět - lidi, nájem, suroviny, energie a leasingy/úvěry např. kuchyní.

Lidi stát slíbil kompenzovat, u surovin jde zastavit nákup, u energií jde jednat o sražení záloh na minimum (energie stejně nebude odebírána), u leasingů a úvěrů posunout splátky, s majitelem nemovitosti vyjednávat o nájmu a dostat se aspoň na ztrátu 50/50, stejně teď nemovitost nepronajme.

A pak se rozhodnout, jestli to zkusit pár měsíců ustát a případně začít řešit překlenovací úvěr.

Jasně, není to fér, ale místo brečení do médií bych teď vyjednávala, kde se dá.

Současně může jednat o kompenzacích zástupce svazu s Havlíčkem.

Preventivně bych se ale chovala tak jako kdyby žádné kompenzace nebyly, kdybych chtěla zachránit firmu.

+12/−2
27.3.2020 21:08

J90a70r88o20s89l54a34v 63K19u39č93e61r28a 6401476674423

viditelně nepodnikáte, když máte přijmy 0 a náklady 100% můžete se chovat jak chcete a je to k ničemu.

+1/0
28.3.2020 11:55

A43l82i66c25e 29M23r34k81l44a56s60o58v21á 8493384321968

Řídila jsem několik let restauraci.

Jde o to dostat se při příjmech 0 na co nejnižší náklady, reálné minimum je tak 15-20%, a sehnat překlenovací úvěr se státní zárukou.

Čekat a nedělat nic je sebevražda firmy.

+3/0
28.3.2020 12:24

J49a87r67o72s45l37a19v 45K34u79č18e51r80a 6191386484593

Teď žádný úvěr nedostanete, covid1 byl je pro kamarády, a o covid2 2 velké banky se, kterými jednám nic nevědí a mají příkaz nepůjčovat nic. Všechno co slyšíte v TV o úvěrech není pravde.

0/0
29.3.2020 9:54

A49l70i72c41e 71M57r63k37l55a96s72o15v96á 8883654381308

To mě mrzí.

100% nákladů vidím nereálně, ale s nějakou podporou pro malé a střední firmy by stát měl přijít.

0/0
29.3.2020 11:40

D89a58l98i69b96o55r 57Š78í93d43l25o 2394625468322

....nějakou podporou pro malé a střední firmy.....

Aby nám tu zase nezačala vyrůstat všelijaká ta hnízda (Čapí už je);-D

0/0
30.3.2020 9:47

L20u61d98m66i58l65a 77K40ř13í44ž89o40v45á 9407363896523

Surovin netřeba - nevařím a nevyrábím, tak nenakupuju suroviny. Většina menších firem zrušila sklady a nakupuje materiál a suroviny až na zakázku.

0/0
28.3.2020 23:11

Č22e60s28t78m48í88r 51P25o25š61t76o24l47k97a 2912596503934

I já karmuji pana Turnera, protože to vyjádřil přesně.

+7/−1
27.3.2020 20:10

J45i88ř97í 79F64o22g28e95l 2350171256222

Pro zaslepené chtíčem náhrad doporučuji dneších 20 minut Radiožurnálu s docentem soukromého práva a advokátem UP Olomouc. Naprosto logický a srozumitelný výklad, ne jako výkřiky vámi jmenovaných či opozice. V archivu RŽ bude až zítra.

+7/0
27.3.2020 19:17

J48i66ř52í 72F27o11g28e53l 2710711576512

Tak už se objevilo.

https://radiozurnal.rozhlas.cz/nahrada-skody-mela-byt-v-tak-velkych-a-krizovych-situacich-omezena-upozornuje-8172261

0/0
27.3.2020 20:58

E43v13a 10K25o64r46b96e79l93o45v90á 4112536422

Už je zle. Já souhlasím s panem Turnerem. Za chvilku začnou padat z nebe žáby.;-D;-D

+3/−1
27.3.2020 18:29
Foto

I95v16a59n 52M62a44r10e13k 6234208712

Jó, opoziční "politikové". Ti vždy nejlíp ví, jak z "kaše ven". RvRvRv

+11/−2
27.3.2020 18:06

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz