Diskuse

Božena

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

:) zdravím. Je dobře, že tomu fandíte:)

Já vám ale nevím.:)) Nepŕitáhne to, k tíži není vyváženost... ke škodě je té tíhy moc. Nebudu dost možná sledovat dál ani já. Protože ji mám ráda... Kvituji snahu konečně nějak lidem v hlavách poopravit obraz: Češi a němčina v té době:) hurá, a zaslouženě konečně poctivě jiný obraz Josefa Němce, hurá,:)) Ale co se jí týká...ponechám si ten nejlepší výklad její povahy a života z její Korespondence. A z výkladů profesorky Janečkové. Film z podivné nadužívané trucovitosti a temnoty nevyjde ani na vteřinu a povinnost setkat se jako Jára Cimrman na nábřeží Vltavy s každým Čechem...je popisně trošku upachtěné...to se omlouvám. Krásné lokace krajiny, to sedí na jedničku, přenádherné záběry stromů, pocta přírodě...fajn kostýmy a výtvarný vklad:) to anoR^

No...uvidíme. Vím, že jsem protivná:) hezký večer:)

2 0
možnosti
Foto

Vůbec, Radko, protivná nejste, alespoň tedy v mých očích ne. :-)

Víte, napsal jsem "recenzi" na seriál, a to na jeden z mála, který jsem v tomto století viděl a na který se asi budu koukat, a hodnotím ho jako řadový divák, pro kterého je ten seriál vytvořen, protože ani nikým jiným nejsem. Mám ze základky i z gymplu trochu fobii z obrozenců a sám jsem posléze toho udělal málo, abych se jí zbavil. Tohle mi přišlo jako dobrý impulz a sledování mě bavilo, což sice není obecně kritérium ničeho, ale je to div divoucí.

Chápu, že erudovaný divák může mít spoustu výtek, stejně jako úplně každý na základě svého vkusu.

Četl jsem zatím jen dvě recenze, jednu pozitivní, o které se dá říci jen to, že se to recenzentovi líbilo a jednu negativní od Mirky Spáčilové (iDnes), která mi přišla tak pitomá, že jsem se rozhodl napsal svoji vlastní. :-)

1 0
možnosti
ND

Vím, že se můj koment nebude líbit a proč ho tedy sem píšu, no chtěla jsem jen svůj názor někde říct a tady je příležitost. :-)

Božena Němcová mě od školy provází různě v literatuře i v různých pojednání různých historiků, rádoby badatelů, že se pro mě stala už úplně umělohmotná postava, takže si seriál domů nepustím.

Přijde mi to téma jak říkají Číňani, jako tisíckrát vyvařeny čaj pro křesťanské psy...

Na Boženě se vyřádil snad už úplně každý...

0 0
možnosti
Foto

Mohu se zeptat, co míníte tím "úplně každý". Já si totiž vybavuji pouze film Otakara Vávry, který jsem možná kdysi viděl, ale vůbec si jeho obsah nepamatuji (dá se patrně stáhnout, ale televize ho asi léta nevysílají) a pak si vzpomínám na jakýsi dokument. To je vše.

V hlavě mám pochopitelně onu povinnou četbu, jejímž prostřednictvím se mnoho zkreslilo a zprofanovalo, ale tím spíš bych řekl, že má alespoň trochu vyvážené filmové zpracování smysl.

0 0
možnosti
Foto

Já bych místo čitelnější spíše použila slovo čtetelnější.:-) Ale to je detail. Je pravda, že Nerudu a Jiráska jsem četla se sebezapřením a myslím, že ani nedočetla. Jiráska jsem snesla jen v seriálové podobě coby F. L. Věk.

Božena je zatím dobrý seriál, jen si myslím, že máme více dobrých hereček, než je A. Geislerová. Ale tady jsem spíš zaujatá, nemám tu herečku moc ráda.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za komentář.:-) "Čitelnější" je chybná formulace, mělo tam být "čtivější" (a už to tam také je.) Geislerovou budu hodnotit, až jí uvidím (zatím jsem se zmínil jen o vizáži z upoutávek) Kameníková mi přišla velmi přesvědčivá.

1 0
možnosti
IL

Ja jsem zase cetla Bozenu Nemcovou jako diva a mrzelo me, zemrela tak brzy a nenapsala toho vic.V Moje nejmilejsi autorka: Bozena Nemcova.V Jenom Babicku jsem precetla pouze jednou a jednou jsem videla film. Nemuzu podruhe knihu docist a film dokoukat. Jednou mi to stacilo, rvala jsem jako blbec. Skoda, ze jsem serial> Bozena, nemohla videt. :-(Ja jsem se nemohla prokousat Jiraskem. Opravdu nemohla, i kdyz jsem se snazila.

4 0
možnosti
Foto

Pohádky a Báru miluji, Babičku jsem poněkolikáté s chutí přečetla až ve čtyřiceti. Byla skutečně výjimečná. Autorka prvních českých fantasy... Dokáže tu výjimečnost, tu touhu po krásných světech bez zloby a zášti předat divákům i televizní série... kdožpak ví... ;-D

5 0
možnosti