Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pěkný příběh ze života, i když si musíme připustit, že jedna vlaštovka jaro nedělá.R^:-)

0 0
možnosti
LB

Čtu vás pravidelně, mám vás zařazeného jak o oblíbeného, a musím přiznat, že relativně často bych s vámi polemizoval. Ovšem tentokrát bez připomínek za jedna. Mám obdobnou zkušenost. Jako rodák ze Žatce od dětství moře zážitků, moře zkušeností. Znám několik cikánů, se kterými si při setkání na ulici rád podám ruku a vřele se pozdravím, zavzpomínám. Zdůrazňuji - NĚKOLIK!! Což vzhledem k počtu, kolik jich v Žatci žije, je zanedbatelné množství.

1 0
možnosti
JK

Přidám jeden postřeh. Mluvil jsem z titulu své tehdejší profese se spoustou nejrůznějších Romů, a ti, když se vyjadřovali o své vlastní národnosti, říkali si buď cikáni, nebo Romáci, Romové nikdy.

0 0
možnosti
Foto

J68i84ř16í 11T43u97r30n59e77r

28. 11. 2021 20:21

Mám podobnou zkušenost. Odklon od označení "cikán" je asi poněkud umělý, ale souvisí patrně s tím, že se z toho stalo označení způsobu života, nikoli etnika.

Přiznám se, že dnes už to sám chápu také tak. Nějaké antropologické záležitosti jsou mi úplně ukradené, ale vnímám, že někteří lidé žijí jaksi bez ohledu na etnikum "po cikánsku", čímž rozhodně nemyslím folklór a ani národnostní identitu.

1 0
možnosti
Foto

Já jsem v pracovním procesu na rovnocenné administrativní pozici strávila pár let s pánem, který byl voňavý, vždy pěkně oblečený, uctivý a hlavně všude a všem zdůrazňoval že není Rom, ale člověk a Čech jako my. A když se ho kolega ptal, jak se mu v práci líbí, rozsekal nás slovy: "musím makat jak barevnej když jsem si nasekal čtyři černé, furt hladové krky"..

1 0
možnosti
PK

V práci máme 2 vynikající uklízečky - Romky, jak co do kvality i "kvantity práce", chování. Přesto bych nechtěl abychom bydleli na jednom patře či pod nimi v paneláku. Je to jiný svět, hlučnost, neustálé navštěvování příbuzných i soukmenovců atd. A to holky jsou elita. Když vidím co nám sem do sídliště nastěhoval "Hřib" do městských bytů - některé rodiny se musely vrátit zpět na ubytovny, tak jsem na ty naše holky hrdý ...

3 0
možnosti
Foto

I26v69o 26C84i37l28i79c15h

27. 11. 2021 16:35

Trefné, karma R^ Také takové znám.

1 0
možnosti
LJ

To mne dojalo. Karma.

0 0
možnosti
Foto

J28i67ř78í 31T94u12r68n81e78r

27. 11. 2021 16:34

To mne těší.:-)

0 0
možnosti
VF

Také jsem znala cikána, který nechtěl být Rom a také byl dobrý člověk. Stále ale nevím, co je "more" - prozradíte? Vám R^ s úsměvem.

0 0
možnosti
Foto

I12v21o 58C37i91l39i48c82h

27. 11. 2021 16:31

Člověče, chlape...

0 0
možnosti
Foto

Takový lidský přístup, to bych do Vás neřekla, když čtu vaše příspěvky. Za tento dávámR^

1 1
možnosti