Pondělí 23. května 2022, svátek má Vladimír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 23. května 2022 Vladimír

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M11a97r51e23k 92V48e47s14e46l35ý 8453523417607

Rusko by v případě útoku na Ukrajinu bylo okamžitě vystavené ekonomické blokádě, na Ukrajinu by proudily hromady zbraní a vznikl by těžký konflikt s velkým počtem obětí - tedy nic lákavého a zisk žádný. A všichni jsme viděli, jak dopadl Západ v Afgánistánu, kde v nepřátelském prostředí nebyla příliš platná ani vojenská převaha - přitom Ukrajina by samozřejmě dostávala násobně větší vojenskou podporu než měl Talibán. Po pravdě - 100 000 ruských vojáků by podle mě nestačilo na to, aby mohlo obsadit Ukrajinu.

Druhou možností je, že by konflikt vyvolala Ukrajina útokem na Donbas - uvidíme.

+1/0
14.12.2021 22:33
Foto

Z34d38e28n36ě20k 49Z92a96v48a75d82i30l 8730348774958

https://www.youtube.com/watch?v=wrtG126LcU4

není to sice úplně přesné, ale je to mnohem výstižnější, než Turnerův blábol

;-)

0/0
15.12.2021 13:06
Foto

V76o47k78o44u35n 43V52l87a98d39i22m57i60r 8582438239578

Nejen zapad, predtim to byla sovetska armada, ktera nakonec se stazenym ohonem odtahla.

0/0
15.12.2021 13:21
Foto

Z77d13e89n37ě77k 15Z59a94v14a58d74i40l 8720738234358

Musíme připustit, že odtáhla bez výstřelu, pod pouhým slibem, že NATO se nerozšíří ani o coul, směrem k Moskvě.

;-)

0/0
15.12.2021 13:31
Foto

P49a57v96e72l 95M34a89c84h40a36č80e37k 5451452893

Moc dobře napsáno a karma.

V případě Ukrajiny se domnívám, že není otázka JESTLI, ale KDY a JAK. Myslím, že to opět bude něco nepřímého, něco jko bratrská pomoc na požádání nejvyšších orgánů, popř. žádost utiskované ruské menšiny, zkrátka něco z taktik hojně Ruskem (inkl.. CCCP) používaných, aby vypadalo jako zachránce. Ostatně ve velkém měřítku to tak bylo u II. sv. války.

A myslím, že to nebude dlouho trvat, nejdéle do jara.

+6/−1
14.12.2021 13:36
Foto

J42i68ř71í 95T30u87r67n98e42r 8288491315843

Děkuji a musím s vámi souhlasit. Myslím si, a v tomto smyslu v článku argumentuji, že Rusko nemůže neválčit a Ukrajina se nabízí...

+1/0
14.12.2021 13:46
Foto

P77a56v36e64l 98M31a20c10h45a50č60e52k 5231152953

Toť přesné a velmi reálné, neboť i historie toto napovídá. Blog se mi opravdu moc líbil.R^

+2/−1
14.12.2021 14:36
Foto

P50a33v32e59l 67D68v42o71ř10á77k 5919475804580

Caesar: "Chceš-li mír doma, veď válku v zahraničí."

+1/0
14.12.2021 16:14
Foto

J64i53n56d13ř15i17c83h 10H25r37d23l34i88č95k27a 4206524179824

A jestliže se do jiných válečných konfliktů zapojí jiné země, je to také pouze proto, že nemohou neválčit? Třeba britsko-francouzská intervence v Lybii nebo francouzská angažmá třeba v Mali?

+1/0
14.12.2021 16:57
Foto

Z71d57e18n95ě88k 62Z25a44v83a36d86i16l 8830398514808

R^

0/0
15.12.2021 16:40
Foto

L96u14b49o17m96í22r 50B17r93á45z42d79i46l 1537886351843

Pane Turnere, jak už jsem jednou psal, mám vás mezi oblíbenými, byť s vámi někdy poměrně zásadně nesouhlasím. Rád bych s vámi o některých tématech diskutoval přímou formou, nechci, aby se do toho "montovali" někteří hysteričtí diskutující. Vás beru jako člověka, se kterým bych si mohl možná i ujasnit některé pro mě problematické a dosud nezodpovězené otázky. Máte-li zájem - lubos.brazdil@seznam.cz.

0/0
15.12.2021 8:02
Foto

J63i19n10d56ř57i66c49h 88H72r98d73l38i31č39k94a 4476244309154

Vážně byly všechny jmenované konflikty vyvolány Ruskem?

Některé z nich by vypukly tak jako tak, místní se prostě nesnášejí a jedni nechtějí žít pod nadvládou druhých.

Pak jsou zde případy jako druhá čečenská válce předcházela invaze čečenských bojovníků do Dagestánu, kde kupodivu nebyli populární a Rusko se - zřejmě rádo - chopilo iniciativy.

V případě anexe KrymuRusko ovšem proti mezinárodnímu právu postupovalo, bez ohledu na to, že většina tamních obyvatel přednost Rusku před ukrajinou dává.

Rusko obecně může podporovat pro své zájmy jednu ze stran místního konfliktu a je-li tím zájmem třeba potlačení islamismu, pak, upřímně řečeno, mě to nerozhořčuje.

+1/−5
14.12.2021 11:32
Foto

J12a98r84o58s17l10a11v 53T30a45c96h39o46v60s30k29ý 5299503349482

S anexí Krymu se mýlíte. Byla plně v souladu s mezinárodním právem. Proběhla podle ustanovení ukrajinské a ruské ústavy. Kdyby byl Kyjev tak moc proti, mohli si změnit ústavu ve smyslu, že se Krym oddělit nesmí.

+6/−10
14.12.2021 11:34
Foto

J47a10n 28Z34i22e75g78l72e15r 1471426311328

Anexe Krymu nebyla v souladu s mezinárodním právem. Referendum se nemůže konat po hlavněmi samopalů okupační armády jako na Krymu.

+8/−2
14.12.2021 13:02
Foto

J82i32r85i 78T59i92c55h55y 2236299532747

Zmena ukrajinske ustavy ve smyslu, ze se Krym oddelit nesmi, by o nicem nerozhodovala. Krym byl rusky, za Sovetu byl jen administrativne pridelen k Ukrajine.

0/0
14.12.2021 17:24
Foto

J68a36r76o10s20l74a95v 89F80a67r11d80a 9591467406318

Referendum bez přítomnosti Ukrajinců z dosavadní metropole, pod dozorem zdvořilých mužíčků ve zbroji bez armádních insignií, kteří tam dle Putina sice nikdy nebyli, ale pak od něj za vzorné zajištění průběhu osvobození tisícovka dostala státní vyznamenání RF?! Víte, kdysi jsme měli chalupu v Krušných Horách a já tam na zahradě v zemi našel německou bronzovou medaili oslavující osvobození a připojení Sudet k Říši ve smyslu Heim ins Reich. Přesně tohle, včetně oslavení návratu Krymu do lůna Máti Rusi metály, proběhlo na/po Krymu. Nácek jako bolševik, stejná imerialistická svoloč, vsjo ravnó! Zasloužíte si, tovaryšči Tachovský, prožít znovu srpen 1968! Rv

+2/0
14.12.2021 22:04
Foto

J37i47ř81í 13T74u16r63n38e44r 8498681565783

Vážně máte pocit, že jsem něco takového napsal nebo jen naznačil?:-)

Pomocí výčtu uvedených ozbrojených konfliktů a válek vyjadřuji pouze názor, že Rusko válčit potřebuje, a to jak ze svých imperiálních pohnutek, tak i kvůli udržitelnosti vnitřní politiky. Ukrajina se logicky nabízí.

"Boj proti terorismu" je často tak trochu floskule, a to rozhodně ne jen v případě ruských vojenských operací. Afghánistán budiž toho příkladem docela univerzálním.

+4/0
14.12.2021 13:57
Foto

J92i34n80d73ř59i52c49h 11H71r94d71l45i41č51k25a 4316154289234

Všechny války na světě přece byly zapříčiněny tím, že válčící strana tu válku potřebovala, ať už z důvodů oprávněných (obrana, pomoc) nebo neoprávněných. Nebylo by třeba to v případě Ruska zdůrazňovat.

0/0
14.12.2021 14:02
Foto

V62o33k27o74u46n 50V98l62a72d48i65m69i16r 8492218879428

Obvykle valky zacinaji i kvuli odvedeni pozornosti od problemu ve vlastni zemi. Jen si vzpomente, jestli uz jste tenkrat byl na svete na Argentinu a Falklandske ostrovy.

+1/0
14.12.2021 15:03
Foto

J29i16n10d92ř89i30c65h 51H20r66d43l64i48č16k38a 4306554939544

Jo, junta potřebovala válku, protože teror už nepomáhal, když hospodářství šlo kamsi.

0/0
14.12.2021 16:49
Foto

V74o58k44o33u59n 89V75l61a15d34i64m95i29r 8622818119988

Jaka paralella k soucasnemu Rusku.

0/0
14.12.2021 18:13
Foto

J28i29n71d12ř61i32c35h 82H65r96d34l41i37č48k59a 4556654239824

Nevidím teď v Rusku tak vyhrocenou situaci, jaká byla tehdy v Argentině. Válka, jakou vedla junta, je poslední zoufalou možností, když už není co ztratit a vsadí se vše na jednu kartu.

0/0
15.12.2021 4:59
Foto

V84o81k50o13u23n 68V59l27a54d70i23m12i65r 8152398129368

Mohu jen doporucit:

Sundejte si ty Scheuklappen.

0/0
15.12.2021 13:23
Foto

Z31d51e23n36ě19k 50Z92a92v51a29d77i84l 8150508624498

Otázkou je, nač jsou Británii Falklandy.

Argentinci od té doby Brity přímo nenávidí !

:-/

0/0
15.12.2021 20:55
Foto

J97i26n26d76ř25i57c43h 11H15r79d21l51i94č67k36a 4976464339334

P.S. ale na moji otázku z prvního jste neodpověděl. A ani jste nedokladoval, že všechny války, ve kterých se Rusko angažuje, jsou motivovány nějakým ze dvou důvodů,. které jste nyní uvedl.

0/0
14.12.2021 16:52
Foto

J24o10s56e75f 40N56i20k71l 7486810416493

"Jelikož prodej surovin stačí jen na pokrytí astronomických vojenských výdajů"

USA vydává na zbrojení asi 11 krát více než RF

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3084989-svetove-vydaje-na-zbrojeni-loni-opet-vzrostly-vice-nez-tretina-pripada-na-spojene-staty

Vypadá to, že má RF za méně peněz více "muziky"...

Citát v názvu blogu sedí více pro USA...

+2/−4
14.12.2021 11:29
Foto

Z30d59e61n66ě88k 22M34a20t73u17š21k30a 7388386505976

I Rusko by velice rádo dávalo na zbrojení podstatně více, ale nemají na to.

+7/0
14.12.2021 12:35
Foto

J83o92s79e48f 80N26i48k49l 7516500856303

To si nemyslím...

0/−4
14.12.2021 12:41
Foto

H15o85n94z28a 72H40r89u91š42k10a 1476850210237

No jelikož USA tam dává více, než je celý rozpočet Ruska...

+4/0
14.12.2021 13:04
Foto

P59a16v87e35l 46M12a15c22h86a54č12e92k 5671132213

Že si to nemyslíte, nemůže na faktu nic změnit. Stačí se podívat na čísla.

A jak jsem vám už dnes napsal u jiného blogu - to vám fakt nezávidím.

+4/0
14.12.2021 13:30
Foto

J22i25ř48í 36T14u14r86n22e92r 8578971475583

Omlouvám se, ale hloupost vašeho argumentu je do nebe volající. Já nikterak nesrovnávám výši výdajů na zbrojení (ty mi přijdou absurdní v celosvětovém měřítku), ale poukazuji na to, jakou má tato skutečnost vliv na životní úroveň.

Takže si pro relevantní argumentaci najděte zdroje pro srovnání ekonomických parametrů a životní úrovně v Rusku a v USA

+4/0
14.12.2021 12:41
Foto

J64o82s55e92f 37N67i66k41l 7616250136823

To vám nikdo nebere...v tom vám dávám zapravdu..

0/−2
14.12.2021 12:43
Foto

H24o92n97z49a 25H79r71u86š80k30a 1846980580167

Rusko nemá za méně peněz více muziky...Rusko má armádu složenou ze šikanovaných odvedenců, kteří v podstatě otročí...

+4/−1
14.12.2021 13:20
Foto

J18a71n 93Z93i77e48g63l56e56r 1141986181658

Ukrajina jako suverénní země má sama právo rozhodovat o své budoucnosti, do toho jí Rusko nemá co mluvit. Rusko však Ukrajinu nakonec nenapadne, protože by na to doplatilo. Ukrajinská armáda je daleko silnější a lépe vyzbrojená než v roce 2014, kdy Rusko okupovalo Krym. Rusové by utrpěli těžké ztráty. Navíc ruské ekonomika je hodně slabá a zranitelná a Rusko by si ani z toho důvodu nemohli delší konflikt na Ukrajině dovolit, protože by se hospodářsky zhroutilo.

+5/0
14.12.2021 11:28
Foto

J10a46r78o60s98l44a52v 88T21a88c71h76o77v35s60k77ý 5449973569442

Podceňujete Rusko. Je v daleko lepší kondici, než bylo v letech 1812 a 1941. Tenkrát na hlavu porazili nejsilnější tehdejší armády..

+1/−1
14.12.2021 11:54
Foto

J30a58n 94Z47i66e47g63l29e67r 1451926501168

V obou případech mu pomohla zima, v obou případech bojovali v ruské armádě i vojáci jiných národností, např. Ukrajinci. :-)

+3/0
14.12.2021 13:04
Foto

Z23d70e49n12ě68k 84Z63a16v26a95d81i31l 8270988234128

Ukrajina, jako samostatný státní útvar, existovala v r. 1812 ?

;-D

0/0
15.12.2021 13:00
Foto

J78a21n 15Z52i73e45g51l51e40r 1921606791328

Vy zase nepodceňujte Ukrajince, navíc by bojovali na vlastním území. Rusko není vůbec v dobré kondici, reálné příjmy obyvatel se od roku 20143 snížily o 10%, roste chudoba, ekonomika stagnuje. Taková je pravda.

+4/0
14.12.2021 13:07
Foto

Z31d75e94n31ě69k 63Z63a21v74a74d22i91l 8370138614228

Tak trošku opět překrucujete pravdu, že ?

Ukrajinský parlament v červnu 2010 odhlasoval, že se Ukrajina o vstup do NATO ucházet nebude. Od roku 2019 má Ukrajina ústavně zakotvené směřování země do NATO a EU. Od června 2020 je Ukrajina součástí iniciativy „Enhanced Opportunity Partners“ (společně s Austrálií, Finskem, Gruzií, Jordánskem a Švédskem.).

Dalším potenciálním kandidátem je Bosna a Hercegovina, která je v Akčním plánu členství (MAP), což je předstupeň ke vstupu do NATO, jehož cílem je připravit budoucí členské země na povinnosti a závazky, které členství přináší.

Rusko se snaží dalšímu rozšiřování NATO samozřejmě zabránit a spoléhá na to, že přihláška do NATO není jen jednostranným aktem, ale všechny členské země musí s žádostí souhlasit. Nezanedbatelná je ale také skutečnost, že členem NATO se nemůže stát země, která je sama ve válečném konfliktu.

;-)

0/−3
14.12.2021 12:49
Foto

J26a49n 48Z50i27e88g33l87e96r 1421776291978

Lžete tady vy Zavadile. Navíc reagujete úplně nesmyslně. :-)

+3/0
14.12.2021 13:01
Foto

J70a75n 33Z82i82e94g30l85e98r 1561456581908

Navíc jste nijak nevyvrátil to, co jsem napsal. Z hlediska mezinárodního práva nikdo nemá právo bránit Ukrajině, aby sama rozhodovala o členství v mezinárodních institucích. :-)

+3/0
14.12.2021 13:09
Foto

Z13d45e92n59ě46k 41Z88a38v24a53d22i39l 8150428514178

Hozík má opět nervy na pochodu !

Nemáte po ruce příručku, abyste dokázal reagovat na diskuzi ?

Proto opakuji, abyste si to lépe zapamatoval:

Přihláška do NATO není jen jednostranným aktem, ale všechny členské země musí s žádostí souhlasit. Nezanedbatelná je ale také skutečnost, že členem NATO se nemůže stát země, která je sama ve válečném konfliktu.

;-)

+2/−3
14.12.2021 13:11
Foto

J33a37n 84Z44i22e14g98l87e19r 1531176401358

Zdeněček je zase mimo. Já nikde nepopírám, že členství Ukrajiny musí schválit všechny členské země, to je v pořádku, ale že Ukrajina má právo sama rozhodnout o svém osudu, a Rusko do toho nemá co mluvit. Jestli někdo nerozumí psanému textu, je to jeho problém. ;-D;-D;-D

+4/0
14.12.2021 13:57
Foto

Z26d92e12n91ě35k 84Z87a93v47a94d46i40l 8680568314218

A co když bude nějaká členská země NATO proti ?

To pak Ukrajina nebude moci sama rozhodnout o svém členství - nebo jste to stále nepochopil Honzíčku ?

Už rozumíte tomuto psanému textu, popleto ?

;-D

0/−3
14.12.2021 15:39
Foto

J53a77n 61M78a78r75e28k 8605236775972

Konečně jste se naučil psát jméno HONZÍK

+2/0
14.12.2021 16:18
Foto

J46i14ř50í 91T33u57r12n97e60r 8208461785563

Rád bych věřil, že to tak bude, respektive také nepředpokládám masivní útok vedoucí k okupaci celé Ukrajiny, ale spíše lokální operace se separatisty a masivní podobu hybridní války, což může už tak ekonomicky zuboženou Ukrajinu velmi vyčerpávat.

+1/0
14.12.2021 14:01
Foto

J63i22ř85í 42J48i14r53o57u77d76e64k 8756559614564

Doba bipolar. světa dávno skončila. Dnes je multipolar. svět, a v něm nemálo mocností, které provozují svou tzv. geopolitiku. I výroky von K. byly v lecčems dávno překonány;-)

0/0
14.12.2021 11:21
Foto

J50i73ř51í 77T57u85r50n89e96r 8128221815653

To s vámi souhlasím a příslušný výrok jsem použil spíše jen "rétoricky".:-)

0/0
14.12.2021 14:02
Foto

J57o70s11e17f 97S14l25a65v88í85č21e19k 4343506686363

Je to složité. Otázka je, co by bylo Rusko bez odbytu surovin a na druhé straně co by byly USA bez zbrojní výroby. Rusko netouží po zbrojení, ale USA touží po ruských surovinách (viz výrok madam Albright)

+2/−10
14.12.2021 11:05
Foto

J84a26n 77Z95i55e57g85l67e67r 1311706221318

Slavíčkova tisíckrát opakovaná lež. Madam Albright nic takového neřekla. To je hoax.

+6/0
14.12.2021 11:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz