Pondělí 23. května 2022, svátek má Vladimír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 23. května 2022 Vladimír

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F76r70a22n62t22i28š98e59k 90K30š79í54r 2919256915

Neznám detaily případu bratrů Michalákových, tak se hodnocení konkrétního případu s dovolením vyhnu, byť na to svůj soukromý názor mám. Ale rád bych připomenul jinou věc.

Do dnešního dne Evropský soud pro lidská práva rozhodl ve 27 žalobách vůči Norsku vzhledem k jeho systému ochrany dětí. Ve 14 případech rozhodl, že Norsko neporušilo evropskou úmluvu o lidských právech a ve 13 případech rozhodl, že Norsko porušilo evropskou úmluvu.

Tleskat systému, který vám v téměř 50% případů neoprávněně a v rozporu s mezinárodně uznávaným právem zničí rodinu a ukradne vlastní děti, může jen duševní mrzák. Pro systém, který využívá svůj monopol na násilí, aby flagrantním způsobem porušoval vaše nejzákladnější práva, máme pojmenování. Říká se tomu tyranie.

+4/0
24.1.2022 17:05
Foto

M61i21c67h92a94l 74S43v58o45b28o63d41a 5958348926291

Myslím si, že ta optika objahoby systému je podobná optice, kde oběť znásilnění se bojí jít na policii, protože veřejné mínění si neodpustí poznámku, že obět si za znásilnění může trochu sama provokací.

V případě odebírání dětí ostatní rodiče také můžou mít pocit z veřejného mínění, že za odebrání mohou sami, ačkoli ve 13 případech ze 27 tomu tak nebylo a nevíme jaký poměr je u toho zbytku, který k soudu nedorazil.

0/0
24.1.2022 18:02
Foto

R48a11d25e17k 87K77n27ě94ž40í79n29e21k 4545617513379

Pláčete krásně, ale na prázdném hrobě. Nevšiml jsem si nikoho, kdo by tomu systému tleskal. Ale možná jsem někoho přehlédl. ;-)

0/−1
24.1.2022 18:42
Foto

V39l68a96d50i70m25i72r 68R42o21g76a44l57e86w13i34c97z 2111402520756

Na této kauze mě šokovala jiná věc, která naprosto otřásla mými jistotami, kterým jsem v životě věřil. Vždy jsem si myslel, že jako majitel českého pasu jsem všude na světě chráněn a stát vždy zařídí, abych se vrátil do Česka. Zde dvěma českým občanům toto bylo upřeno a byli ponorštěni, přestože byli držiteli českých pasů. Byl jsem přesvědčen, že budou předáni do ČR, i kdyby to mělo vést k diplomatickému konfliktu nebo je unesl český James Bond. Stát ostatně často ve světě pomáhá českým občanům, kteří se do problému dostali z vlastní blbosti nebo vypočítavosti. Od této kauzy se nikde na světě necítím úplně v jistotě.

No, možná si Norové nebyli jisti, co by s těmi dvěma chlapci dělo v Česku. Nicméně měli tu příbuzné, kteří se k nim hlásili...

+3/0
24.1.2022 15:41
Foto

R18a14d83e93k 72K62n24ě55ž31í14n82e75k 4365117373369

Oni jsou i norskými občany? V tom je trošku zakopaný psík;-)

+1/−1
24.1.2022 15:43
Foto

J52a57k33u38b 56Š73o75l10c 8821468524755

Státy se obecně zajímají o své občany, i když ti třeba v cizině poruší místní předpisy. Platí jim advokáty, výkupné atd. A Michálakovi měli občanství ČR.

0/0
24.1.2022 14:52
Foto

M93a23r53e30k 97V61a31l64i23č56e97k 2621579234200

da se vychazet napriklad i z chovani jednotlivců v demonstraci, jejiz zabery byly zverejneny v CT

divim se, ze je pan Zdechovsky po tom vsem jeste stale na zidli europoslance

+2/0
24.1.2022 14:50
Foto

J17a92k67u31b 84Š74o97l54c 8521178244295

Asi s ním dost lidí souhlasí.

0/0
24.1.2022 14:53
Foto

V43o37k82o20u35n 19V47l60a18d60i61m76i73r 8782728239958

Urcite, podle tech zaberu v tivi jich bylo urcite vic nez 100.

+2/0
24.1.2022 15:59
Foto

M59a70r79e42k 63V68a17l24i25č67e11k 2951689104230

O to hůř... po tom všem...

+1/0
24.1.2022 17:25
Foto

J83i42ř87í 36T39u45r71n52e19r 8628121565403

Ano, některé tehdejší aktivity politiků byl ostudné, předem odsouzené k nezdaru a dost možná i kontraproduktivní.

+1/0
24.1.2022 16:54
Foto

M89i56r16e12k 83B58a92u46t44s85c78h 8680755944207

Kdo jiný než Nor by nám mohl něco o organizaci Barnevernet říci:

https://blog.aktualne.cz/blogy/yngvar-brenna.php?itemid=33485

https://blog.aktualne.cz/blogy/yngvar-brenna.php?itemid=33495

Nechce se mi prokopávat celý jeho archiv , ale ještě pár článků na téma odebírání dětí by se tam našlo. Oni jsou ti Norové vůbec trochu divní, když se do článků pana Brenna začtete.

+1/0
24.1.2022 14:19
Foto

V51o46k63o48u60n 48V92l41a89d45i82m59i86r 8272698799608

To je jedna vlastovka.

Ten odkaz je stejny jako clanky zdejsich zrejme clenu KSC o tom jak v CSSr bylo vse k dostani, levne a vsichni meli kde bydlet.

0/0
24.1.2022 16:51
Foto

E22v75a 34H67a60s97n21í19k16o75v49á 1564181676634

Většina lidí má pocit, že musí být na straně Michalákové, protože je Češka a Norsko krade děti. Ale známe fakta jenom z médií a ta čerpala jednostranné informace jenom od Michalákové.

Co se týče (ne)odsouzení Michalákové, v posledním článku bylo naznačeno, že byla vinna jenom neposkytnutím ochrany dětem. Asi že dětem někdo (otec?) ubližoval a ona neudělala nic, aby tomu zabránila. Ale jaksi opravdu chybí naplnění spravedlnost v té kauze. Pěstouni dostali děti a mají hotovo.

0/0
24.1.2022 13:21
Foto

V49o60k11o72u97n 62V94l91a95d24i25m65i11r 8972158289738

Tady je hodne zajimave proc otec ktery tem detem ublizoval se s nimi stykat smi, a matka ktera je podle zdejsich medii nnevinna jak panna Marie ne.

+2/0
24.1.2022 13:23
Foto

P15e28t56r 98B70u52r89i47a51n 4391536714538

Většinu pochybností vyvolává už samotný nelogický postup norského Barnevernetu. O ochranu dětí a jejich zájem jim zjevně nešlo.

+1/0
24.1.2022 13:38
Foto

P84e81t77r 28B20u36r26i96a80n 4971266834378

Chlapci byli odtrženi od své rodiny a navíc ještě rozděleni mezi sebou. Jsou naprosto izolováni od svých příbuzných a bylo jim zakázáno mluvit česky. Ač mají české občanství, česká strana ani čeští příbuzní nedostali jakoukoliv šanci se k tomu vyjádřit.

Při takto drakonickém, vpravdě až nacistickém postupu bych očekával, že důvody, které k tomu vedly, musely být šokující a monstrózní. Nic takového se ovšem nestalo. Ba co víc, norská strana není ani po deseti letech schopna uvést jakékoliv doložitelné důvody. A dokonce i ty původní chabé domněnky o zneužívání policejní vyšetřování vyvrátilo.

Takže ve světle těchto skutečností je namístě rovnou konstatovat, že z norské strany se jednalo o zločin a že jim opravdu nešlo o ochranu dětí. Hrát si na objektivitu zde není na místě.

+8/−2
24.1.2022 13:10
Foto

R53a45d42e20k 21K11n57ě74ž50í89n21e64k 4785187203349

;-D Oni u toho ESLP jsou asi úplní hlupáci. A paní Michaláková si měla najmout vás a ne nějaké losera Hasenkopfa;-)

+6/0
24.1.2022 13:15
Foto

V56o33k51o29u52n 38V43l87a81d87i78m12i76r 8342298399248

On ji fakt zastupoval?

Tak to i kdyby byla nevinna jak panna Marie by to tezko mohlo dopadnout jinak.

On sveho casu exceloval na neviditelnem psu, kde ukazoval svuj talent.

+1/0
24.1.2022 13:21
Foto

P98e54t15r 41B27u52r24i77a44n 4901656634408

Tak úplní ne, když z poloviny konstatovali to co já ve svém příspěvku. A jinak se nesnažili dohledat si své skutečnosti a na tom postavit svůj vlastní pohled, ale vycházeli z tvrzení norské strany jako ze základu. Takže tak trochu technokratická fraška.

Oni pouze konstatovali, že tak jak to Norové udělali, že to také lze. Nikoliv, že to nešlo jinak. A o tom je můj příspěvek.

Mimochodem, když tak čtu vaši zuřivou obhajobu postupu Barnevernetu na všech diskuzích, napadá mě, vy máte nějaké zkušenosti s jednáním našeho OSPODu?

+1/0
24.1.2022 13:35
Foto

R27a16d71e34k 73K73n64ě84ž24í12n54e37k 4335317553979

Pane Buriane, kdepak v mých příspěvcích vidíte zuřivou obhajobu BV? Můžete mi citovat aspoň jeden takový příspěvek? Na rozdíl od vás disponuji nějakým právním vzděláním a nepřipojuji se k hysterkám. Toť vše.;-)

+1/−1
24.1.2022 14:37
Foto

P25e69t80r 49B45u19r65i28a25n 4161976144738

V diskuzích na všech třech blozích zabývajícími se kauza odebraných dětí v Norsku máte řadu příspěvků, v nichž jednání norské strany obhajujete. A to tak, že jednali správně a nikdo nemá právo to rozporovat, protože nikdo nemá dostatek informací, které jsou tajné.

Tohle opravdu chcete citovat, nebo to uznáte?

A na tvrzení, že detaily ze soudního spisu jsou tajné, fakt žádné právní vzdělání nepotřebujete.

Optám se znovu, máte nějaké osobní zkušenosti z jednání s naším OSPOD? Protože tam vy vás to vaše právní vzdělání rychle přešlo.

+2/−1
24.1.2022 15:08
Foto

R93a51d31e27k 56K61n94ě14ž10í55n65e59k 4575837523609

Postujte mi tu jediný příspěvek, kde se zastávám postupu BV. Jinak jste obyčejný lhář. Jistě to pro vás nebude problém.

+1/0
24.1.2022 15:10
Foto

P13e93t31r 68B79u28r31i84a24n 4941176504528

Ano, máte pravdu, neobhajujete postup Bernevernetu, ale soudů s touto kauzou spojených. Omluvám se.

+1/0
24.1.2022 15:39
Foto

V19o67k75o59u20n 29V60l32a20d75i69m59i92r 8252248259888

EGMR neni treba obhajovat. Sedi tam nejlepsi pravnici z Evropy.

0/0
24.1.2022 16:01
Foto

J87i34ř23í 67T21u21r76n45e93r 8748291465123

Podobně emocionálně jsem to také vnímal. Otázkou je, jestli je vše zmíněné pravda, a upřímně řečeno chápu naprostou neochotu představitelů norského státu do věci zasahovat, pokud je (nemocná) hlava naší země označí za nacisty. To je meritum tohoto článku.

0/0
24.1.2022 17:00
Foto

M61i53c54h60a90l 86S89v10o46b64o90d38a 5918278606191

"ale pokud my sami obecně požadujeme, aby zde žijící cizinci respektovali naše normy, tak moc nerozumím tomu, proč by našinci žijící v Norsku, neměli ctít normy norské

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=782242"

Jde o to, že my jsme - na rozdíl od Norů - schopni ty cizince i s dětmi vrátit do země původu a neděláme u nich asimilaci.

Co se týče zbytku článku, tak já jsem rád za medializaci. Když se podíváte na výrazy jako "zásada veřejnosti" a "právo na spravedlivý proces", tak Michaláková - jako tehdy obžalovaná - měla plné právo zmedializovat svůj případ, protože toto právo je součástí práva na spravedlivý proces. Soud může maximálně určit rozsah zásady veřejnosti tak, aby nebyla porušena práva nezletilých, ale nemůže - nesmí trestat obžalovanou, ani do budoucna zastrašovat další obžalované, kteří nevěří justici a chtějí mít u svého případu média, nota bene, když všechny soudy před medializací prohráli.

Ohledně Michalákové, tak pochybnosti jsou na místě. Já například pochybuju, že by dobrovolně přihlížela sexuální agresi. Ono se dá přihlížet dobrovolně a vědomě a taky ze strachu, v naprosté submisivitě. Což neznamená, že takový čin je odpustitelný. Není a musí se trestat. Ale pochybuji, že by český soud potrestal "diváka", protože si dovolil tu drzost přizvat média a "hlavního aktéra" nechal ať se s dětmi dál stýká - třeba jen zprostředkovaně - , protože spolupracoval.

To, co díky medializaci vím, je, že tenhle úřad v polovině případů - chyboval. A vím to právě díky politickým populistům, protože díky tomu další rodiče mohli sebrat odvahu a podat žalobu, která byla v polovině případů oprávněná.

+2/−1
24.1.2022 11:40
Foto

R86a13d17e68k 35K16n81ě37ž84í96n55e97k 4235267543409

Škoda, že si Michaláková nenajala vás. S uplatněním zásady veřejnosti v opatrovnickém právu byste zcela jistě rozsekal i Evropský soud pro lidská práva.;-) A kde jste vzal, že úřad v polovině případů chyboval? Možná v polovině souzených před ESLP, což je sakra rozdíl;-)

+1/−1
24.1.2022 12:21
Foto

M85i17c23h25a14l 41S34v36o35b87o50d69a 5318398286921

Ona ta zásada veřejnosti je právě z judikatury Evropského soudu pro lidská práva zde:

http://www.bulletin-advokacie.cz/pristup-medii-na-jednani-soudu-a-pravo-na-spravedlivy-proces

Cituji:

Judikatura Evropského soudu pro lidská práva

Veřejnost soudního jednání je základním atributem práva na spravedlivý proces, který zakotvuje čl. 6 odst. 1 Úmluvy („každý má právo na to, aby jeho záležitost byla spravedlivě, veřejně a v přiměřené lhůtě projednána nezávislým a nestranným soudem ...). Veřejná povaha jednání je jednou ze záruk pro obžalovaného, neboť ho chrání před svévolným a nekontrolovaným rozhodováním."

Takže ESLP by musel rozsekat svoji vlastní judikaturu.

Ten poslední odstavec jsem špatně formuloval. Samozřejmě v polovině souzených ELSP. Ale k ELSP se to dostalo díky medializaci, že žalobci našli odvahu to tam dát.

0/0
24.1.2022 12:46
Foto

R25a36d16e70k 22K76n76ě54ž71í27n74e92k 4405907853309

Hruštičky, jablíčka.... Pletete trestní řízení a opatrovnické soudy dohromady.;-)

+1/0
24.1.2022 13:35
Foto

M20i60c51h84a13l 45S14v54o78b79o43d46a 5658228166551

U opatrovnického soudu platí právo na spravedlivý proces úplně stejně jako u trestního řízení. Soud určí rozsah, ale nemůže nařídit úplnou cenzuru, nebo úplně vypustit veřejnost ze síně. V tom článku jeho autor napsal pár příkladů, zákazu přenosu ze soudní síně, ale ne veřejnosti. A není tam ani zmínka o rozlišení trestní řízení, občanské řízení, opatrovnický soud. Čili autor zjevně neomezil rozsah práva pouze na zrestní řízení. Pokud existuje výjimka, tak se podívejte na článek, nebo mi napište odkaz. Já ji nenašel.

0/0
24.1.2022 14:07
Foto

R77a61d81e86k 19K82n27ě18ž40í68n53e86k 4655407953439

Děkuji. Právě jste se sám usvědčil z naprostého právního anlfabetismu. Hezký den;-)

+1/0
24.1.2022 14:39
Foto

R12a30d59e69k 86K43n89ě78ž31í61n91e42k 4425397883589

Jedna rada na závěr. Zkuste si zajít na soud na nějaké jednání, kde se bude rozhodovat například o ústavní výchově. A zkuste se účastnit soudního jednání jako zástupce veřejnosti.;-D

+1/0
24.1.2022 14:42
Foto

M21i29c24h77a18l 97S20v36o42b43o53d44a 5918278876481

Zatím jste ani jednou nedal žádný odkaz na výjimku, nebo odkaz na soud o ústavní výchově, kterým argumentujete. Necitoval jste žádný paragraf zákona, který zástupci veřejnosti zakáže účast, pokud jedna strana sporu o účast nepožádá. Autor článku v odkaze, kterým argumentuju já, aspoň napsal pár konkrétních příkladů. Vy se tady chlubíte údajným právním vzděláním, rozdáváte knížecí rady a arogantně se posmíváte. Takže já vám za vaši knížecí radu samozřejmě děkuji a přeju také hezký den.

0/0
24.1.2022 15:29
Foto

R83a10d43e44k 61K45n68ě44ž71í12n65e57k 4905847753109

např. §116 OSŘ;-). Omluvu nečekám.;-)

0/0
24.1.2022 15:44
Foto

M78i93c74h46a25l 27S34v13o19b32o36d53a 5898548866131

Děkuji za odkaz. Ve světle faktu, že jsem vás neurážel, neposmíval se vám, ani nedehonestoval omluvu ani očekávat nemusíte.

Ano máte pravdu, já se mýlil a šířil nepravdivou informaci, že soud musí vždy vyhovět zásadě veřejnosti. Škoda, že jste místo jízlivosti rovnou nenapsal, že existuje výjimka ze zásady veřejnosti, která platí při oprávněném zájmu, obchodním tajemství, mravnosti atd a zaplevelil tak vlákno výměnou dětinských názorů..

Předpokládám že odst 3 znamená při vyloučení veřejnosti soud může, a nebo nemusí pustit jednotlivou fyzickou osobu.... Tu podmínku oprávněného zájmu stanovuje senát, který ale žalovaný zase může napadnout, nebo obvinit soud z podjatosti. Ale samozřejmě uznávám, že je výjimka, která v konkrétních případech nechá volnou ruku soudci.

0/0
24.1.2022 16:18
Foto

R72a53d58e42k 94K53n95ě74ž59í79n15e16k 4415617453579

V tomto případě je důležitý odst. 1, tuším. Od začátku jsem se vám snažil vysvětlit, že v trestu se tento paragraf využívá minimálně a o tom je i váš odkaz. A právo na spravedlivý proces nemá stojí vedle zásady veřejnosti a není totéž ;-)

0/0
24.1.2022 18:40
Foto

J66a52r65o97s51l51a32v 65F74a39r34d39a 9181257546278

Podivná je i (neověřená) informace, že otec, který měl ty kluky údajně zneužívat, dostal od soudu právo, byť omezeného, styku s nimi, ale matka ne. A také to, že norská policie šetřící údajné trestněprávní jednání v rodině, nic takového nezjistila a věc odložila. V tom případu je dodnes, alespoň pro mne, příliš mnoho nejasného ... takže nezbývá než utěšit se právní zásadou Iura novit Curia. 8-o

+2/0
24.1.2022 11:35
Foto

Z25d61e83n46ě36k 43B15á34r96t10a 6852441217281

Karma. Argument soudu v Hodoníně je opravdu zajímavý, jako by logicky český soud rozhodoval lépe a spravedlivěji než ten norský. České soudy si pojem "zájem dítěte" bohužel často vykládají tak, že jde pouze o právo rodičů mít k dítěti přístup za každou cenu i když mu v minulosti krutě ublížili a často mu zkazili celý život. To je česká zvrácená optika "zájem dítěte", které by samo raději své biologické rodiče už nikdy nevidělo a bylo by to pro něho tak nejlepší. Ti mu ovšem i nadále mohou kazit a otravovat život. Mají na to přece právo. V Norsku to prostě vidí jinak a skutečný zájem dítěte je tam hodnocen jinak a podle mě mnohem lépe....

0/−3
24.1.2022 11:29
Foto

P71e56t85r 78B85u46r88i88a61n 4311306914668

České soudy si pojem "zájem dítěte" bohužel často vykládají tak, že jde pouze o právo rodičů mít k dítěti přístup za každou cenu i když mu v minulosti krutě ublížili a často mu zkazili celý život. To je česká zvrácená optika...

------

Nemáte pravdu a popravdě netuším, jak jste na to přišel. Zpravidla tomu bývá přesně naopak.

+1/0
24.1.2022 12:43
Foto

Z64d28e66n66ě44k 35B87á89r79t76a 6972311337471

Mám pravdu. Ze zkušeností lidí, kteří takové děti vychovávají v pěstounské péči.

0/0
24.1.2022 14:11
Foto

P40e10t51r 64B86u53r56i67a77n 4521396384178

Já zase znám hromadu případů z druhé strany, kdy soudy a sociálky bez příčiny zamezují rodičům v přístupu ke svým dětem, anebo jim je z vylhaných a malicherných důvodů rodičům odebírají.

0/0
24.1.2022 14:45
Foto

E37v35a 10H62a26s43n75í49k16o40v43á 1514191336374

Dítě by mělo mít možnost samo se rozhodnout, jestli chce rodiče vídat, a ve věku, kdy to není manipulace. Rodiče by měli mít právo své chování před dítětem ospravedlnit. Jedna věc je každodenní péče neschopného rodiče a druhá věc jsou návštěvy jednou za určený čas.

Například rodič může být psychicky nemocný a ubližuje dítěti nevědomě. Dítě má právo vědět, že ho rodič miluje, ale nemůže se o něj starat.

0/0
24.1.2022 13:28
Foto

V90o78k86o56u61n 98V58l87a20d65i42m47i19r 8962508239368

No ono to bylo pro tento narod takove typicke. Cim min o tom vime, tim vic se k tomu musiume vyjadrovat.

A smutne je ze na tuto kolej naskocili i politici, dokonce i vrcholni. Znali vlastnosti svych volicu okamzite zacali kampan o nacistech, fasistech a zlodejich deti v Norsku.

Mozna by nebylo vubec soatne, kdyby na ne ted norske urady podaly zalobu.

+5/−1
24.1.2022 11:29
Foto

R15a28d59e64k 79K24n81ě86ž56í97n33e69k 4185237773309

Na Zemana? To už tady bylo;-). A norský velvyslanec mi přišel včera dost rozumný.;-)

0/0
24.1.2022 11:32
Foto

J29i76ř97í 65T82u76r18n78e46r 8888961825953

R^Myslím, že je to tak, jak píšete. Norové jsou navíc velmi hrdým a sebevědomým národem, takže nějaké plivance šaška z Pražského hradu je asi moc netrápí, a pokud je vnímají, tak to u nich může vyvolat reakce, jaké jsem uvedl v závěru článku.

0/−1
24.1.2022 16:39
Foto

M66a52r64t26i16n 45P90r72á72š21e64k 8155681150103

Zmiňte prosím třeba ty statisíce obrázků dětského porna, které našli v počítači psychiatra Barenvernetu Jo Erik Broyna.. ;-)

+2/0
24.1.2022 11:27
Foto

V34o28k11o52u64n 26V89l29a52d57i52m38i19r 8802278899278

A co ty u Milouse Zemana?

0/0
24.1.2022 11:30
Foto

P97e90t89r 55B68u52r11i76a86n 4571556654428

Ty mu tam podsunul Kalousek, to už víme.

+2/0
24.1.2022 12:47
Foto

J59i23ř71í 17T53u28r87n53e28r 8788761325213

Děkuji za příspěvek. Ano, právě na takovýchto hovadinách založená "věcná" kritika různých "znalců" kauzy, diskredituje ty kritiky racionální a vyvolává pochybnosti.

+2/0
24.1.2022 13:34

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz