Děkujeme za pochopení.
M36i39l22a18n 93Š88ť94a74s87t34n85ý
Asi největším kamenem úrazu pro učitele je vysvětlit žákům, že Sověti nás v roce 1945 "osvobodili" tak, že nás na dalších čtyřicet uvrhli do jiné nesvobody, což se jednoznačně ukázalo v roce 1968. Těžko objasnit žákům něco, na co dnes má spousta dospělých (tedy i učitelů) různé názory.
J79o25s79e85f 17N70i72k92l
Je to těžké, souvisí s pojmy jako: geopolitika, boj ideologií, velmoc, hegemon, oblast zájmů, ....
J84o40s37e40f 98N89i41k49l
Základem historie není to co se stalo, ale to co si o tom lidé myslí nebo píší. A výklad učitele je na tom stejně. Historie se s časem různě ohýbá, tak jak je právě potřeba, aby více vyhovovala vládnoucím elitám. Tak tomu bylo vždy a je i v současné době.
R85a86d88e93k 16K32n89ě18ž97í52n33e64k
Taky jste se čtyřicet let snažili

F77i38l40i83p 47V65r65a74c48o93v67s54k74ý
Jsem docela rád, že učím předmět kdy jsou věci dané ( Technika přípravy pokrmů) ....

R60o84m28a97n 97P23o28b61o49r19s86k97ý
Technologie přípravy pokrmů, ty náš mysliteli. Bych tak nějak očekával, že víš, co učíš aspoň.
J40i79ř56í 35P71r87o63c46h18á25z56k98a
škoda, že dějepis neučí nožička
to by byla hitparáda
J53i92r42i 34B66o10r
Že jsou i mezi učiteli zvláštně myslící jedinci se velmi často můžeme přesvědčovat i tady na blogu.
J91a29n 44Z29i54e46g70l19e98r
Obecně, stále dost učitelů dějepisu chce po žácích historická data, a pokud navíc z doby dávno minulé, je to zvrhlost. Odříkávat nazpaměť historická data bez znalostí souvislosti z dětí dělá cvičené papoušky nikoliv osobnosti. Takoví učitelé jsou škůdci našeho školství.
J39a15n 12M37a29r52e85k
Já bych to nebral tak tragicky. Také jsem ve škole musel šprtat datumy. Dokonce si jeden pamatuju. Rok 1721...ale už jsem zapoměl, co se tahdy stalo.

J16a85n 18Š48i76k
Méně je více. Je otázkou, zda se dnešní učitelé za každou cenu nesnaží splnit osnovy a nacpat mladým do hlavy všechno. Nechápu, proč se učí a chtějí letopočty třeba z období Sámovy říše a potom už studenti nemají sílu poslouchat o roce 1968. Ale obecně si myslím, že je to problém a netýká se zdaleka jen škol, ale i firem, kteří školí vlastní zaměstnance. Nacpat někomu do hlavy kvantum informací není zárukou, že dotyčný bude všechno, co mu bylo nacpáno, ovládat a to i při nejbližší vůli. Dnešní svět vyžaduje jednoduchost pro to, aby člověk byl úspěšný. Co ale chceme ve státě, který nedokáže ani daňový formulář stěsnat na jednu stránku...Hezký den
J38a29r54m14i79l92a 93P49í27c67h63o20v35á
Moderní dějiny se neučily ani za komunistů. Tehdy se učitelé báli cokoli říct, aby nebyli nařčeni z ideologické diverze. Tehdejší módní plky např. o tzv. bratrské pomoci odmítali a pravdu mluvit nemohli. Tak to neučili vůbec, a bylo jedno, že jde o občanskou nauku nebo dějepis. Pro nás třeba dějepis skončil těsně před 1.světovou válkou, a to jsem ho i vystudovala na VŠ. Takže se současným učitelům nedivím, ono to dřív jiné nebylo.
J20a64n 61R87á34ž
Kdo chce dnešní náctileté učit například historii, musí především rozumět tomu, jak myslí.
Pro naprostou většinu je to, co se stalo včera už nezajímavé a co bude zítra nikdo neví, tak proč se tím dnes zabývat. A když je něco z historie náhodou zajímá, najdou si relevantní informace sami za pár vteřin na internetu. Toto poznání mám z diskuzí s kamarády mého vnuka...... a jsou to všichni universitní studenti. Takže učit historii aby to mládež opravdu zaujalo a donutilo o dějinných událostech hlouběji přemýšlet i vnímat souvislosti, je opravdové "učitelské umění", což se naučit na pajdáku nedá.
PS. Při pobytu v USA jsem zjistil, že mám daleko větší přehled a detailní znalosti historie Spojených států, než většina universitně vzdělaných mladých lidí, se kterými jsem se tam potkal a měl možnost hovořit. A s někým, kdo by znal nějak obšírněji dějiny Evropy, jsem se nesetkal vůbec.
J40i15ř86í 36V55o66n85d56r25á28č33e84k
Američani si taknějak představují, že jsou pupek světa a že historie světa je stará nejvýše 500 let, co připlul Kolumbus. Jim stačí znát pár amerických prezidentů. To nepíšu nějak hanlivě. To je prostě holý fakt.
J25i35n62d18ř18i50c63h 93Z58a22p18l87e12t84a31l
Co učit, v jakémkoliv předmětu, to je strašný hlavolam. Ohledně toho otáčení Země kolem Slunce nebo naopak, kdyby jim měl učitel vysvětlit pro rozlišení těch dvou modelů co je to paralaxa hvězd a jaké náročné přístroje jsou třeba pro její detekci, tak v první řadě by tomu nerozuměli ti učitelé, devět z deseti těch dětí, a nic jiného by už v tom pololetí nebrali. Takže to děti dostanou k věření, uslyší, že geocentrický model je jen směšný blud, a lekce kterou se naučí je ta, že je fér zesměšňovat cizí lidi kvůli věcem, o kterých samy vlastně vůbec nic neví
M83a24r27t78i77n 60R57o12h73o86v27s33k77ý
A Vy jste si jist že rozumíte tomu o čem píšete? Co má paralaxa společného s tím, že Země obíhá kolem Slunce a ne naopak?
Žebříčky
- Jan Fikáček
Má Česko milióny chudých? Nebo je to výmysl podporující Babiše?
- Josef Nožička
Ministry mrzí stávka ve školství. Mě, páni ministři, zase mrzí něco jiného...
- Markéta Šichtařová
Ministerstvo vnitra jest poněkud nesrozumitelným
- Josef Nožička
ODS dokázala nemožné: už je před ní v průzkumech i Okamurova SPD
- Jan Pražák
Jak dostat holku do postele
- Marek Trizuljak
Státe, naval prachy, jinak tě rozvrátíme
- Tomáš Flaška
Proč nestávkuji?
- Kateřina Valachová
Atentát na poctivé financování škol. Už zase
- Lubomír Sedlák
Dá se tajně převézt letadlem půl miliarda v bankovkách vážících čtyři sta kilogramů?
- Tomáš Vodvářka
15% občanů republiky je toho názoru, že za komunistů bylo líp
- Josef Nožička
Ministry mrzí stávka ve školství. Mě, páni ministři, zase mrzí něco jiného...
- Markéta Šichtařová
Ministerstvo vnitra jest poněkud nesrozumitelným
- Josef Nožička
ODS dokázala nemožné: už je před ní v průzkumech i Okamurova SPD
- Tomáš Vodvářka
Zastavte nepřijatelné zabíjení civilistů a dětí...
- Tomáš Flaška
Proč nestávkuji?
- Marek Trizuljak
Státe, naval prachy, jinak tě rozvrátíme
- Jan Pražák
Jak dostat holku do postele
- Ladislav Pokorný
Proč ta lůza proboha stávkuje? Takhle jsme se nikdy neměli…
- Tomáš Vodvářka
15% občanů republiky je toho názoru, že za komunistů bylo líp
- Kateřina Lhotská
Kdo zaplatí klimatický mejdan?