Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Napsal jste to dobře a kdo chce, samozřejmě pochopí, co jste tím chtěl sdělit. Jenže ten, kdo to chce pochopit, nebude zřejmě oním fanatikem, kterého jste chtěl přimět se zamyslet nad jeho fanatickými postoji. A kdo tím fanatikem je, toho beztak o ničem nepřesvědčíte. Když jsem váš text četl, zkoušel jsem odhadnout, co budou namítat takový pan Kulhavý nebo pan Svoboda a když jsem si pak přečetl, co skutečně napsali, zjistil jsem, že jsem se vůbec ve svém odhadu nespletl. Poněkud mě mate u pana Svobody, který má podle mého názoru dost velké znalosti historie, jeho zcela ahistorický pohled. Za všech možných okolností operuje s "morálním relativismem" a toto sousloví je pro něj jakýmsi zaklínadlem. Samozřejmě, že se morálka vyvíjí, to je naprosto evidentní. O morálním relativismu tudíž lze hovořit jen v rámci jedné epochy (řekněme). Avšak napsat - "Jestliže dnes je pohlavní styk s dětmi hluboce nemorální, byl a je nemorální kdykoli a kdekoli." - je nesmysl. Zkrátka nebyl.

Já jsem nějakou chvíli sem na blog nepsal, ani jsem nečetl zdejší články, měl jsem jiné starosti (reálné) a když jsem nyní do blogu nahlédl, zjišťuji, že tady je jiný svět a moc se mi nelíbí.

1 1
možnosti
Foto

Musím říci, že mám sám značné pochybnosti o smyslu takovýchto článků, ale pořád si říkám, že mezi fanatiky a zabedněnci na obou stranách je větší část lidí, kteří k něčemu pouze inklinují a také lidí, kteří tápou. Nedělám si iluze a ambice, že bych snad obracel masy na "správnou" víru, ale prostě mám nutkání jaksi vyvažovat různé tendenční nesmysly.

Komentáře některých čtenářů prostě už vůbec nečtu a je mi docela líto, že je mezi nimi už i pan Svoboda. Zkusil jsem to u praktiky neutrálního článku, který následoval po tomto, a otrávil mě dokonale.

Ani mě se klima na blogu moc nepozdává a také doufám, že to není odraz světa reálného, mého tedy ne, ale je otázkou, jak je můj svět podobný tomu obecnému. Děkuji za komentář, pane Kvapile:-)

1 1
možnosti
MK

Rv Umně jste vykreslil nesprávnost srovnávání Mohamedova 7. stol. s dneškem; budiž. To, co zjevně schází, je snaha DNEŠNÍCH mnohých směrů v islámu Mohamedův život kopírovat, NÁSLEDOVAT JEJ JAKO VZOR! Včetně jeho zaznamenaných výroků. A nemusíme zde vypisovat, co konal a co se do dnešních dnů se naprosto nehodí; zvláště pro Evropu.

Dnešní, ne ojedinělé, svatby dětských nevěst s různě starými muži jsou jen třešničkou na dortu. Více závažnější je uplatňování zásad a pouček z neměnných, "zamrzlých" textů, uplatňovaných především v islámských státech. Diskuse o tom by nebyla tak aktuální, když by právě z těchto států nepřicházeli muslimové do Evropy. Ti si samozřejmě přinášejí takový islám, ve kterém cca 20 let vyrůstali.

V Evropě chybí moderní výklad islámských textů, který by neodporoval evropskému právu. Nikdo jiný, než muslimové jej nemohou stvořit; za cca 50 let na to měli dost času.

A jaká je současnost? Přišedšího se zpravidla chopí spíše radikální centra než někdo z "umírněných". V tomto pohledu je nějaká Aiša spíše okrajovou záležitostí.

1 1
možnosti
AG

A21l87e96x 71G15r35e13g57o12r

10. 2. 2017 18:15

Napsal jste to skvěle. Bohužel to asi málo kdo pochopí. Díky za Váš objektivní náhled na historické skutečnosti a události.

1 1
možnosti
JS

Takže Vy jste se rozhodl obhajovat pedofili, protože podle vás jde o relativní záležitost? Pedofilie je podle Vás záležitostí doby a úhlu pohledu? Skvělé – takže až za sto let někdo prohlásí o nějakém současném pedofilovi, že prostě na začátku 21. století byla taková doba a že ho za to nesmíme odsuzovat, tak je vlastně všechno v pořádku. A pokud si lidé za sto let řeknou, že sexuální styk s dětmi je normální, a že naše civilizace byla v tomto ohledu příliš prudérní, tak je také všechno v přádku. Je mně líto, ale přesně tohle je morální relativismus.

Také je důležité si uvědomit, že morální profil Proroka Muhammada není jen "problém Aiša". Z díla muslimského historika Ibn Ishaqa se dozvídáme, že Velký Prorok, když nechal popravit všechny medínské Židy, tak se "potěšil" s ženami zavražděných mužů. Nechci si ani představovat, jaké "potěšení" z toho měly ty ženy. Pokusíme-li se vykreslit osobu Proroka a srovnat ji s osobou Ježíše, tak celkem jednoduše zjistíme, že jeden byl schopen se i na kříži modlit za své katy a druhý proklínal i nepřátele, které nikdy neviděl a pořádal hromadné popravy. Obě osobnosti jsou doslovnými morálními opaky.

Jestliže dnes je pohlavní styk s dětmi hluboce nemorální, byl a je nemorální kdykoli a kdekoli. K tomu, že pedofilní chování je nebezpečné (a proto trestné), se totiž nedospělo nějakou náhodou nebo relativismem, ale exaktními vědeckými výzkumy a poznatky. A proti jejich platnosti a důkazní síle nemáte šanci obstát.

5 1
možnosti
AG

A64l43e76x 93G49r46e91g31o28r

10. 2. 2017 18:13

Nic jste nepochopil. Autor má pravdu. Snažíte se posuzovat historické věci v dnešním kontextu.

1 1
možnosti
Foto

Co je nečistého na vepřovém mase? Já bych se spíš styděl za pití velbloudí moči.

4 0
možnosti
Foto

Já nevím, co je nečistého na vepřové mase, já ho mám rád. Ale je to volba každého, co bude nebo nebude jíst.Velbloudí moč jsem zatím nepil.:-)

2 2
možnosti
PR

Nevíte náhodou, kolik roků měla Panna Maria při Zvěstování? V některých pramenech jsem se dočetl, že v době popravy Ježíše jí bylo 40 let! :-)

0 0
možnosti
Foto

To nevím (myslím, že to neví nikdo), ale zásadním rozdílem Bible a Koránu je skutečnost, že Bible prodělala "vývoj", tedy i aktuálně etický, kdežto Korán zůstal téměř v autentické podobě:-)

1 0
možnosti
MD

Prosta vec. Krestane do krestanova, ateiste do ateistova a muhammadove do muhammadova. Kde domov muj / nas, tam hodne ateistovo a trochu krestanovo. Ale zadne muhammadovo. Na to tady prilis moc rozumu, citu a touhy po svobodnu. Kdo muhammadovat musi do muhammadova. Tam rezat hlavy podle sva chut.

7 2
možnosti
JR

J30a70r18a 95R63a93n33k

9. 2. 2017 18:37

A zacneme opet "crusader wars", proto se snad vyspele narody dohodly na "freedom of religion".

0 4
možnosti
VP

Vy jste se do té historie začetl až tak moc, že vůbec nevnímáte realitu dnešní doby a nemáte přehled o tom co sami muslimové žijící v Evropě hlásají, co obhajují, jak žijí a kam směřují. Pokud někdo kritizuje islám tak ne proto co se událo před 1400 lety , ale proto, že se to děje i dnes, děje se to v Evropě a děje se to ve jménu Alláha.

Evidentně jste přišel o základní rozlišovací schopnosti, pud sebezáchovy a zdravý rozum, když nevnímáte důsledky chyb západních států, ve kterých je silná muslimská komunita. Tím nejsou myšleny jen teroristické útoky, ale i nucené zahalování žen, segregace dle pohlaví, ženská obřízka, nezletilé manželky, právo šaria, ničení křesťanských symbolů a vytlačování a vyhrožování původnímu obyvatelstvu. To je realita dnešní Evropy a né Afriky v 7 století. Korán je totiž stále platný a závazný. Ale možná jste jen neinformovaný či zdeformovaný mainstreamem.

14 5
možnosti
JR

J23a39r53a 89R16a14n63k

9. 2. 2017 18:39

Pane Pokoro, o tom prehledu u Vas bych si nebyla tak jista, o autorovi vim, ze cte v nekolika jazycich a renomovane zpravy, asi bude kavarnik, kdyz zna a umi:-)R^

0 8
možnosti
TT

Bojovníče za korán, hlavu vzhůru! ;-D

8 1
možnosti
Foto

Zvednout hlavuje potřeba, když se člověk dívá dolů, moc toho neuvidí.:-)

Apropo, vy jste se koukal při čtení asi někam jinam. O Koránu v článku není ani slovo, o nějakém boji za něj ani nemluvě. Ani mě nenapadá proč bych měl za něj bojovat. Vnímám to spíše jako boj za soudnost, která se z některých postojů (viz váš komentář) vytrácí.:-)

4 4
možnosti