Děkujeme za pochopení.
M42i67r38o45s56l60a49v 35K44u74l53h28a72v74ý
Mám v rodině učitelku a stejně jako Vy, BIS ujela na celé čáře, tedy lépe řečeno ujela na cizím koni!
L69u84b30o30š 47C20h74l87u65m14s54k78ý
Výuku dějepisu za totáče popisujete přesně. Ale vy chcete říct, že dnes jsou v rámcových programech vzdělávání pokyny pro zpochybňování pozitivního historického významu TGM a kvality jeho osobnosti, či pro zpochybňování nebo relativizování pozitiv změny režimu v roce 1989, že to je i v učebnicích? To snad ne. Nebo dejte odkaz, kde lze takovou věc najít. Já obecně, komentování událostí, ve smyslu co si mám o nich myslet, nemám rád (i když uznávám, že u historie to asi trochu chce, protože kdo tu dobu nežil ...). Stačí, když dnešní novináři skrytě komentují zprávy, jak mám události chápat. Nic proti komentáři, který je nadepsán Komentář.
S83l81a59v49o60m65í30r 46B14e57n46e36š
Jakožto tvrdý zastánce EU byste měl být rád, že učebnice jsou podle BIS marxistické.
Vždyť Marxovi byla odhalena socha za přítomnosti nejvyššího představitele právě té EU, které vy tolik fandíte.
O91n50d54ř12e33j 89F76i27l34i55p61c30z16y88k
Všechno nejlepší k svátku
O40n98d30ř18e26j 19F62i38l24i47p15c48z33y42k
Pánové, jako polský těšínský nacionalista, mohu říct , že česká historiografie je nejvíce prolhanou historiografii na světe. I když......... nečetl jsem třeba dějiny Namibie ani Burundi.....
Tak co ta BIS chce kontrolovat ?
Dopadneme jako Maďaři, tam prý mají hodinu vlastenecké výchovy...
Nakonec se budeme učit , že všechny národy pocházejí z opice , jen Čech stvořil
Pánbůh.Nicméně je mi s vámi dobře a když čtu vaše články, někdy se za břicho popadám.Tolik srandy si člověk užije jen v české kotlině.
P39a66v42e56l 62K95a83l64a19b69i70s
Co mi v diskuzích na toto téma chybí, je lidský faktor, role pedagoga. Ta je dle mého názoru klíčová a potom stav učebnic, případně osnovy mají druhořadý vliv. Máme přece snad každý zkušenost z učitelem, který určité dobové mantinely nerespektoval. A nelze přehlédnout roli rodičů, a to za předpokladu, že jsou v tom kterém předmětu poučeni. Karma.
J58i77ř64í 31T61u53r60n54e34r
Je to jistě tak, jak píšete. Já to nezmiňuji, ale obecně si nemyslím, že by přímo školní osnovy nějak nějak deformovaly výklad dějin, to spíše nějakou ideologií nasáklí lidé. Učitel by měl být i určitou morální autoritou a podle toho by měl i příslušným pohledem vnímat historii.
O25n95d40ř37e72j 62F35i16l95i83p66c44z87y66k
První republika vzorem demokracie ?
J23i15ř67í 20T14u49r30n39e58r
Ano, trojúhelník má tři strany, koule je kulatá a meziválečné Československo bylo jednou z nejdemokratičtějších zemí světa.
J58i47ř54í 41S76v70o86b60o24d12a
Tu zprávu BIS doporučuji jako vhodné čtení pro opravdu dlouhé zimní večery. Je to něco jako špionážní pohádka křížená s literární esejí. Autor miluje výrazy jako "kouřová clona", "hybridní strategie", "infiltrační operace", "promořenost osobami" nebo "pro stromy nevidíme les". Skoro jako kdyby to psala teta Kateřina ze Saturnina: "Nechval dne před večeří".
Skutečná bezpečnostní rizika pro naši zemi se v té zprávě nevyskytují. Například že strategická odvětví hospodářství nejsou v našich rukách – vodárny, průmysl, energetika, telefonní operátoři, banky... Právě ten, kdo ovládá tyto segmenty státu, má opravdovou kontrolu. A Rusko to rozhodně není.
Několik blogerů se tu zabývalo obavami BIS, že výuka na základních školách je ovlivněna "sovětskou propagandou" (doslova tak se to píše v té zprávě). Skutečnost vypadá poněkud jinak. V některých učebnicích pro děti se hodně píše o našich letcích RAF v Anglii, ale První československý armádní sbor, který vznikl v Rusku, jako kdyby neexistoval – ačkoli v něm padly tisíce mužů. Dočtete se o hrdinství západních Spojenců při vylodění v Normandii, ale už se nedozvíte, že jen na našem území padlo v boji proti nacistům sto dvacet tisíc vojáků Rudé armády.
To, co píšete o Masarykovi, se dá říci také o Palachovi. Jenže když někdo začne jako morální vzor napodobovat Masaryka, vypadá to úplně jinak, než když se rozhodne napodobit Palacha, čehož jsme dnes přímými svědky.
J26a42r36o14s83l98a69v 77K67v35a12p35i70l
Co přesně vám připadá na výrazech, které jste citoval, pohádkové?
L85u64d29ě45k 69T63o28n54d40r
Zakladní otázka zní: KDO a na základě ČEHO bude definovat "správný" (objektivní, vyvážený...) výklad dějin, který bude závazný pro vyuku v českých školách. Vše ostatní je zcela podružné.
Například: KDO a na základě ČEHO rozhodne, jaký bude závazný výklad "husitství" ve školách. Bude to podle toho, kdo je zrovna ministrem školství ? Která strana je u moci? Nebo se založí nějaká "komise" složená z odborníků? A kdo ty odborníky vybere? Každá politická strana nominuje jednoho? Nebo se složení bude vždy měnit podle výsledků voleb?
KDO BUDE OVLÁDAT MINULOST A NA ZÁKLADĚ JAKÝCH PRAVIDEL ?
J31i67ř49í 36Ř81e94z36n32í86k
Lze to provést jednodušeji, ta neturnerovská se vyloučí.