Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10i79ř61í 38N86o62v75o14t94n25ý 6314717832351

Multikulturalismus by fungoval pokud by neexistoval islám.

+2/−1
19.7.2017 9:48

J27i52ř59í 16Z30a88p82l77e95t11a62l 2260288262464

Liberalni multikulturalismus popira sam sebe uz z definice. "Zadna skupina nesmi byt utlacovana", pritom jsou ovsem odmitani lide smyslejici nacionalisticky atp.

+6/0
18.7.2017 19:04

I96v81a50n90a 13P16a27z17d83e19r65k23o48v97á 7376339370790

pane Turnere běšte do kýblu,žil jste a pracoval s tím společenstým tak brzděte a u berte,navzdory své nevděvlatosti,mají těžké sbevědomí a pocit že vše je jejich

+1/−1
18.7.2017 21:12
Foto

K32a94r47e73l 86M26a87s98e32k 9824608749706

;-DRv

+1/0
19.7.2017 12:32

A44l59e66š 97M43o80r80b79i29c10e44r 2749952635751

Já zde vidím jednak nadkulturní liberální humanismus, s kořeny v křesťanské Evropě, který vznáší univerzalistické nárok a jehož základem jsou lidská práva, druhak multikulturalismus v nejrůznějších odstínech.

Univerzalistický humanismus je občanský a rovnostářský, multikulturalismus je identitární.

Rozdíl mezi nimi docela dobře ilustrovalo nedávné rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku.

Jde o to, že dvě muslimské multikulturalistky zažalovaly belgický stát, který zakázal úplné zahalování na veřejnosti (burka, nikáb), že omezuje jejich lidská práva, protože ony se zahalují dobrovolně a je to jejich kulturní tradice.

(Sice marocká, ne belgická kulturní tradice, ale neslovíčkařme, obě multikulturalistky byly zkrátka přesvědčeny, že belgická společnost, kde žijí, jejich zahalování akceptovat MUSÍ)

Jenže narazila kosa na kámen - ESpLP nejen že potvrdil belgický zákaz zahalování na veřejnosti, ale navíc ho zdůvodnil jako společensky prospěšný a úplné zahalování zamítl coby neúnosné vydělování se z celku společnosti na základě kulturní odlišnosti.

--------------------

No, univerzalistický humanismus, kterému tak věřil Václav Havel, jsme si zakázali "vyvážet" (ostatně takoví muslimové z Blízkého východu na něj stejně nejsou zvědaví), a čeká nás multipolární svět, kde běžně existují nedemokratické režimy. Tak to je. Dokonce ho zřejmě budeme muset těžce bránit v rámci vlastní kultury...

---------------------

My čekali (arabské) jaro, a zatím přišel mráz..................

+5/−1
18.7.2017 14:18

R43u78d67o77l35f 45J95e31l97í32n93e33k 8123139839446

Je všeobecně známo, že v místech, které obývají migranti vzrostla kriminalita. Příznivce migrace poznáte podle toho, že tento jev popírá, čímž vědomě lže. Jak jistě chápete, lhářům není radno věřit, proto lidé logicky odmítají argumenty zastánců migrace. Mnoho lidí zajímá, jaký přínos může přijímání uprchlíků pro ČR mít, aby vyvážil bezpečnostní rizika.

+25/−1
18.7.2017 13:12

P56a19v48e31l 63P80e98l93á52n 4564981123935

Žel, znásilnění nebo vražda občana, pokud sám imigraci odmítal, ničím kompenzovat nejde.

0/0
18.7.2017 19:44
Foto

J13a97n 89M61a22r65š52á24l 4816488359489

Pokud je mým (úmyslně nepíšu naším, protože hovořím za sebe, za své názory a nejsem žádné "my") cílem demokratická a liberální společnost, je mým cílem společnost multikulturní. Protože není možné věřit v demokracii a liberalismus a zakazovat lidem, aby si věřili, v co chtějí, aby měli práva jen podle barvy pleti. Považovat muslimy za "slimáky", černochy za "negry" a Asiaty za "ťamany". Kromě toho tahle společnost byla vždy multikulturní. Jedna moje babička byla maďarská Židovka (a židovka) od Prešova, za manžela si vzala ateistického Hanáka z katolické vesničky. Druhá babička byla evangelická Slezanka, za muže si vzala katolíka s polsko-německo-francouzskými předky. Těžko pak mohu odsuzovat fenomén multikulturní společnosti. Multikulturní bylo Československo před válkou, multikulturní byla habsburská říše, multikulturní bylo České království, multikulturní byla Velkomoravská i Sámova říše.

Dobrá, multikulturnost, což je prostý popis stavu, pochopitelně není multikulturalismus. Multikulturalismus je způsob, jak na stav, kdy je společnost tvořena více kulturami (etniky, náboženstvími...), reagovat.

Někde jsem četl, že definovat lze tři formy multikulturalismu. První je diskriminační (z latinského discriminare, což má význam mnohem širší než pouhá diskriminace, jak ji chápeme dnes). V rámci takto chápaného multikulturalismu se kultury od sebe oddělují, aby se jim dopřál nerušený vývoj. Výsledkem jsou naneštěstí ghetta. Tento multikulturalismus skutečně, jak to řekla Angela Merkelová, se neosvědčil. Bohužel je to dnes nejrozšířenější podoba multikulturalismu.

Pokračuji dále.

0/−4
18.7.2017 13:10

A37n67t74o48n57í77n 76K45o65u86n65o57v42s22k62ý 9788730358788

Na příkladu svých babiček jste popsal multikulturalismus mezi podobnými kulturami v rámci Evropy. Ten fungovat jistě může.

Jenže je ještě multikulturalismus mezi odlišnými kulturami a ten nefunguje nikde.

+7/0
18.7.2017 13:16
Foto

J46a92n 36M93a34r14š70á89l 4476408299739

Odvážil bych se tvrdit, že charedim židovská vesnice, z níž pocházela babička, byla kulturně vzdálenější tomu, co považuji za svou kulturu, než prostředí, z něhož pocházel ten muslimský Turek, se kterým jsem bydlel dva roky na koleji v jednom pokoji.

+1/−1
18.7.2017 13:29

R69a23d81e35k 22J34a54r93o77š 4327658380266

Ovšem, judaismus v sobě nemá potřebu expandovat a přesvědčovat jinověrce, aby se stali Židy...

+6/0
18.7.2017 13:48

D42a42n29i98e12l72a 50H56i69l87d54e10b73r50a44n85d87t38o15v45á 4220940441594

Pane Maršále, osobní zkušenost lidem nenahradíte. Taky jsem si jistá, že mám víc společného s pákistánkou Alimou (tč žijící v ČR kvůli nějakým firemním veletočům se zaměstnanci :-)), než se sousedem pod námi... Jenže vidět to všechno černobíle je příliš přitažlivé :-)

0/0
19.7.2017 11:06
Foto

J85a49n 54M28a40r10š23á36l 4976778909719

Další formou je multikulturalismus asimiliační, který vytváří jakýsi model společného jmenovatele celé společnosti, jemuž jsou všechny kultury v dané oblasti povinny se podřídit. Obvykle jde jazyk, vždy o právo. Snahou je nevytvářet monokulturní enklávy, naopak je eliminovat. To byl základní princip francouzského pojetí multikulturalismu. Tedy přísné jazykové zkoušky, zkoušky z právních znalostí, faktický zákaz vytváření ghett. Naneštěstí se tento projekt multikulturalismu zhroutil pod náporem přistěhovalců v šedesátých letech, kdy si Alžířané, Maročané a další začali vytvářet své čtvrti. A francouzské orgány ztratily sílu na to reagovat. Podle mého názoru je to ale pořád jediný správný multikulturalismus. Ať si kdo chce, vyznává, co chce, ať si má jakoukoliv barvu pleti... jsou zde společné zákony. A tečka.

Třetí forma multikulturalismu je spíše historická. Jde o tzv. americký melting pot, kdy se z jedinců zastupujících nejrůznější rasy a vyznání stával v "tavicím kotlíku" příslušník nového národa. Dnes už to ale neplatí ani v USA, protože i zde vznikají monokulturní čtvrti, kde se hovoří tu rusky, tu italsky, tu arabsky. To byla samozřejmě ideální podoba multikulturalismu, ale... aurea prima sata est...

Příliv imigrantů podle mého názoru s multikulturalismem moc společného nemá. Imigranti prostě přicházejí, protože cítí příležitost. Na tom by nebylo nic špatného. Můj pradědeček taky ve dvacátých letech vycítil příležitost a odjel vydělávat do Ameriky. Problém je v tom, že je těch imigrantů hodně. A že přicházejí do prostředí, které zapomnělo, jak vytvořit podmínky pro soužití kultur.

Pokračuji dále.

+2/−1
18.7.2017 13:19

S51l89a45v66o77m26í98r 34B37e35n48e82š 6202187880934

Váš pradědeček do té Ameriky jel vydělávat.

A máte pocit, že oni jsou ochotní a schopní se zapojit do pracovního procesu?

Nehledě na to, že před 90 lety, kdy tam jel váš pradědeček, vypadala struktura potřeby pracovních sil jinak. Tehdy se uplatnili i lidé v ryze dělnických profesích s minimální kvalifikací nebo i bez kvalifikace.

Teď s pokročilou technologií potřebujeme takových lidí minimum.

+2/0
18.7.2017 13:24
Foto

J60a91n 13M47a96r68š23á61l 4286328269689

Poměrně často a rád jezdím do Francie. Ti chlapi v zelených overalech, kteří každý den od šesti rána čistí pařížské ulice, jsou skoro všichni černí. A ti, kteří prodávají prakticky ve všech městech v malých krámcích do deseti večer bagety a víno, jsou skoro všichni Arabové nebo Asiati. Takže ano, příslušníci jiných kultur jsou schopni pracovat. Souhlasím s vámi ale, že statisíce imigrantů jsou něco jiného. Ale já psal o tom, že imigranti jsou jedna věc, multikulturalismus druhá.

+2/0
18.7.2017 13:37

S74l27a12v94o59m72í44r 97B92e47n66e94š 6942207320604

Jistě, já neříkám, že takové profese na trhu práce nejsou.

Já říkám, že jich je pár desítek tisíc na celou Evropu, ale sune se to sem po milionech.

+3/0
18.7.2017 14:28
Foto

J11a71n 18M32a21r29š74á15l 4736538739819

Zapomnělo na to, že základem je právo. Naprosto jasně definované právo, které je nutno chránit, vyžadovat a dodržovat. Že není možné dovolit stavět nad toto právo všeobecné žádná jiná práva, a je jedno, jestli jim budeme říkat šarija nebo jestli je to to, co prohlásil rabín (ta moje židovská babička musela oficiálně svou víru zavrhnout, když se chtěla provdat za góje). Takže ano, souhlasím s xenofoby, že je zapotřebí snažit se příliv imigrantů zastavit. Ale zastavit ne tak, že se budou potápět lodě a domobrana s kvéry bude po každém "čmoudovi" střílet, jak by to mnozí z nich nejspíš rádi viděli. Než bojovat proti multikulturalismu, potřebujeme multikulturalismus nově definovat. Dát mu jeho původní obsah, udělat z něho nástroj pro začlenění jiných kultur do společnosti, která prostě multikulturní byla, je a bude. Já za základ považuji právo. Jeho jasné definování, jeho tvrdé vyžadování a dodržování.

+1/0
18.7.2017 13:27

A75n82t48o55n10í40n 58K19o32u52n33o46v72s90k11ý 9238340188518

Jenže tak to, jak vidíme, nejde.

Islám totiž není jen náboženství. Je to i právní systém a způsob vládnutí, řízení státu.

A to je obojí neslučitelné s naším právním systémem a demokratickou formou řízení státu.

Popsal jste správně francouzský přístup k imigrantům z odlišných kulturních okruhů. Je to přístup občanský, možná bych mohl říci, že se jednalo o snahu vytvořit z imigrantů nové Francouze.

Opačný přístup zvolili Britové. Ti chtěli, aby si nově příchozí ponechali co nejvíce ze své původní kultury. Takže podporovali výuku nově příchozích v jejich rodném jazyce, podporovali jejich spolky a sdružení a život v homogenních komunitách.

Bohužel, selhaly oba přístupy k imigrantům a žádný třetí ani v teorii neexistuje.

+2/0
18.7.2017 14:00
Foto

J86a45n 61M60a55r24š93á57l 4546528959309

Vidíte, já se domnívám, že ten francouzský, občanský, neselhal. Že selhal francouzský establishment, který se jeho zásadami přestal řídit. A že cesta spočívá k návratu k němu.

0/−2
18.7.2017 14:36

S16l98a61v31o19m98í21r 94B64e60n23e37š 6572487700584

Můžete mi říci, jak na základě selhání státního establishmentu někdo může vjet autem do lidí na silnici, jako se to stalo v Nice?

To jako když selže český establishment, může někdo usmrtit desítky náhodných chodců někde v Hradci králové, přestože ani jednu z těchto osob nezná?

+3/0
18.7.2017 14:54
Foto

J29a28n 61M80a65r11š85á45l 4246328919419

Prosím vás, vždyť každý mluvíme o něčem úplně jiném! Francouzský establishment selhal tím, že rezignoval, plíživě i deklarativně, na princip laïcité, tedy na princip sekularimu a občanství. Že ustoupil od zásady nepovolovat vznik monokulturních oblastí, čímž dal zelenou postupnému vzniku toho, čemu se říkává no go zóny. Že umožnil vznik podhoubí pro budoucí radikalizaci frustrátů, kteří buď jsou potom sami organizátory činů, jako byl ten v Nice, nebo svou "osvětovou" prací podobné šílence pro podobné zvrácenosti získávají. Že ustoupil od toho, že obecné právo je nadřazeno všemu - víře, zvyklostem, rasovým či etnickým.

0/0
18.7.2017 15:15

A15n81t14o66n36í31n 27K47o20u69n90o24v23s22k86ý 9368320348128

To je příliš teoretické uvažování.

Jak byste si představoval, že establishment zařídí, aby se integroval do společnosti někdo, kdo se integrovat nechce?

Migrantům se nelíbí evropská civilizace, jim se líbí evropská životní úroveň.

A teroristé si přejí evropskou civilizaci zlikvidovat a nastolit civilizaci svoji. Nám jejich metody mohou připadat šílené, ale oni jsou pro to připraveni zabíjet i zemřít.

Jistě by bylo fajn, kdyby establishment aspoň zlikvidoval ten neformální bezvízový styk s některými zeměmi Afriky a Blízkého Východu a uzákonil například to, že pokud někdo do Evropy vstoupí protiprávně, bude neprodleně vyhoštěn, jeho žádost o azyl nebude projednávána a nikdy už mu nebude povolen vstup ani jako turistovi.

Ale nemám tušení jak by bylo možné toho dosáhnout.

Bohužel už se zase o našem osudu rozhoduje někde jinde než v Praze...

+1/0
18.7.2017 18:21

P17a52v45e38l 36K89u25c64h14t22a 4266171867164

Jen bych dodal, že kromě francouzské a britské cesty selhal i sovětský - na bázi tzv. proletářského internacionalismu, z národů ať jsme různých ... USA jsou jiné ale také s velkými, narůstajícími problémy. A to tam podle mne přišel kvalitnější "materiál" z oblasti islámu.

0/0
18.7.2017 21:51

S78o88n82a 56M55o11t35u31s32o48v59á 5372470667520

To je multikulturalizmus v rámci ROVNAKÉHO civilizačného okruhu. Všetci sú ochotní sa prispôsobiť. Islam sa neprispôsobi nikdy. Islam chce ovládnuť.

+5/−1
18.7.2017 13:22

T23o59m22á89š 29P84í87c69l 3526763751207

Pokud jsme demokraticky liberální, pak ale lze považovat muslimy za slimáky, černochy za negry, asiaty za ťamany, nemuslimy za nevěřící psy a ženy za podřadné bytosti.

0/−1
18.7.2017 13:24

A66n22t35o93n61í13n 17K43o33u14n78o76v32s75k85ý 9308960778988

Multikulturalismus uvnitř podobných kultur probíhá a probíhal vlastně po celou historii naší civilizace. A naše česká kultura je výsledkem střetu kultur východní a západní Evropy. Ale už i tady vidíme, že se to neobešlo bez střetů a hromad mrtvých.

No a pak je tu ještě multikulturalismus mezi odlišnými kulturami. Má také dlouhou historii. V USA, které je někdy zmiňováno jako příklad toho, jak je multikulturalismus možný a úspěšný jsou původní obyvatelé - Indiáni - naprostá menšina a jejich kultura je zničena. Nevím jaký lepší odstrašující příklad je možné mít před očima, abychom i my pochopili, že není dobré abychom připustili obdobný experiment v naší zemi.

Já sice netvrdím, že pokud si ho necháme vnutit, že budeme časem stejně jako severoameričtí indiáni žít v rezervacích, ale zkušenosti jiných zemí EU, které ho začaly praktikovat, mě vede k doporučení, abychom se mu s maximální možnou vehemencí snažili vyhnout.

+8/0
18.7.2017 13:01
Foto

K51a57r21e89l 61Á13b27e67l30o89v29s39k78ý 7799890683182

Zdravím a jak jinak, než :-)R^R^

+4/−4
18.7.2017 12:46
Foto

J96i53ř96í 33T39u32r29n19e79r 8458661525983

Také zdravím, Karle, a jak jinak než: díky moc.:-)

0/−2
18.7.2017 13:20

Z67d72e74n77e33k 61H54o31r72n90e44r 4454861532143

:-)R^

+1/−2
18.7.2017 22:48

K74a10r96e41l 17C76h32r52a79s74t22i34n91a 4803814660595

Multikultura vycházející z neomarxizmu neboli kulturního marxizmu nemůže v této podobě fungovat. Jsou-li západní a islámská kultura protiklady, tím hůř mohou existovat spolu na jednom místě. Jde jen o další pokus o experiment vnucený lidem shora, jak jsme jich v minulosti zakusili několik. Všechny vedly k totalitě, protože chybí vůle zdola a musí se přistoupit k donucování, aby nesourodé společnosti vůbec nějak existovaly spolu. A jak známo - co je založeno na násilí, nemá dlouhé trvání. V zájmu klidu, bezpečí a perspektivy je třeba neomarxizmus vykořenit a pomoci imigrantům, aby si budovali domov tam, odkud přišli.

+13/0
18.7.2017 12:07

S24l31a32v55o63m10í55r 37B23e86n33e61š 6622867520784

Ve všem souhlasím, s výjimkou poslední věty, že musíme pomoci, aby se vybudovali domov tam, odkud přišli.

Dokud tam nepoklesne ta šílená porodnost, tak své problémy ve vlastních zemích nevyřeší.

Máme jedinou možnost: Nezasahovat do toho a nechat je i s jejich problémy samotné. Je to drsné, ale je to jediná možnost.

A chránit si vlastní země před invazí odjinud. Nepouštět je sem, a to i přesto, že pro mnohé z těch nevpuštěných bude život u nich znamenat obrovskou katastrofu.

Musíme si vybrat mezi jejich katastrofou a naší katastrofou.

To je drsná a bez jakýchkoli příkras definovaná realita.

A mne sice mrzí, že je samotné v jejich zemích čeká katastrofa, ale tím pocitem lítosti to končí.

Mám-li na výběr z dvou možností, tedy mezi jejich katastrofou a naší katastrofou, tak otevřeně hlásám sobectví a prohlašuji, že raději ať ta katastrofa je jinde než v mé vlastní zemi. I to je zlo, ale pro mne je toto zlo menší, než kdyby to mělo být u nás.

+12/0
18.7.2017 12:20

T25o44m79á48š 34P45í32c44l 3296933121217

Doplnil bych tu drsnost takto. Buď si zvykneme na mrtvá těla na chodnících v afrických a blízkovýchodních městech (ať už způsobená hladem či válkou), anebo si budeme muset zvyknout na mrtvá těla na chodnících v našich městech. Je to jako s těmi zátarasy. Buď budou na hranicích anebo budou na náměstích při každých slavnostech.

+16/0
18.7.2017 12:33

S37l62a49v90o34m83í31r 64B30e57n20e98š 6512137920884

Naprosto přesná formulace!

Ta první alternativa mi věru radost nedělá, avšak ta druhá je pro mne ještě mnohem méně přijatelná.

+1/0
18.7.2017 12:53

K89a27r86e68l 54C75h46r11a27s34t77i98n86a 4353694960435

Slavomíre, samozřejmě, že máte pravdu, přesto můj a Váš text si neodporují. Já měl na mysli pomoc včetně šíření osvěty v oblasti lidské reprodukce. Tady je možností mnoho, např. zastavení pomoci těm zemím, kde porodnost přesáhne určitou hranici nebo zastavit pomoc rodinám, kde se děje totéž. Pak si budou muset vybrat, chtějí-li zemřít hladem nebo mít naději na přežití dodávkou strojů, zařízení, vyšlechtěných odrůd, softwarem apod. Je to kruté, ale jedině možné, ani tak unikátní systém, jako je Země, nelze donekonečna nafukovat.

0/0
18.7.2017 17:38

J10a59r46o42s37l77a65v 87K58v67a34p79i96l 9316516424453

Vysvětlil jste to dobře, věcně, nepředpojatě a s nadhledem. Myslím, že takový článek, jaký jste napsal, je dobré si přečíst, problém ovšem u mnohých lidí nastane, pokud se úvahy o jevu zvaný multikulturalismus, které většina lidí rozumem chápe, střetnou s realitou. O co jde, velmi pregnantně vyjádřil Slavomír Beneš. Lidé obecně a ve většině neradi mění status quo, a pokud je stávající situace doma z tohoto pohledu příznivější než jinde, potom tím tuplem. Za takových okolností nechápou, co pozitivního by nám mohlo přinést soužití s jinou kulturou na našem území, a jestli se navíc příslušníci oné jiné kultury chovají převážně nevstřícně k našim zvyklostem, odmítají je a prosazují svoje (nemám ani zdaleka na mysli jen hrozbu terorismu a jiných násilností, ale například také to, že třeba muslimové většinově vůbec nechápou sekulární stát), pak se jen těžko může dosáhnout příznivého přijímání příchozích. Obávám se, že dojde-li nakonec skutečně k masivnější imigraci příslušníků jiných kultur k nám, nevyhneme se tak jako tak nepřátelství, nenávistným projevům a nárůstu nacionalismu

+12/−1
18.7.2017 12:01
Foto

J39i75ř25í 52T81u86r13n88e16r 8598521655433

Zcela souhlasím, snažil jsem se ( jako konečně i jindy) upozornit na určitý konflikt v nazírání na cosi obecného ve fokusu našich našich zcela konkrétních trablů a snahou o určitý nadhled. K té snaze o nadhled vede "trnitá cesta", kterou ne každý je ochoten podstoupit. Děkuji za komentář, pane Kvapile.:-)

+3/−1
18.7.2017 12:09

J31a49r11o17s12l43a51v 65K61v49a31p80i95l 9186216314303

Ano, ano. Já jsem pochopil, o co jste se v textu snažil. ;-)

0/0
18.7.2017 12:12

S13l36a65v50o95m93í81r 89B28e72n42e52š 6312287220314

Snažil jste se (jako konečně i jindy) rádoby intelektuálskými frázemi zastřít holou skutečnost.

+7/−4
18.7.2017 12:12
Foto

J24i45ř83í 78T88u28r18n89e79r 8768351925713

...vy nejste schopný zvládnout dočtení článku a máte tu drzost spekulovat o pohnutkách autora? To jste si, pane Beneši, ukrojil velké sousto:-)

+3/−2
18.7.2017 12:44

V84l77a91d67i85m55í26r 98J92a35v55o28r27a 4820692186228

Já s panem Benešem souhlasím. Ostatně, vy jste poměrně dobře čitelný, pane Turnere.

+4/−1
18.7.2017 13:21
Foto

K40a31r18e58l 81Á72b36e52l40o83v28s74k69ý 7289670883282

... díky bohu za přímé a tedy i jasně čitelné lidi; těch druhých, schovávajících se za líbivá slova i postoje a skrývajících tak své velmi často "pochroumané" ego, včetně všech svých pomýlených a mnohdy i zlých úmyslů, je zde více než dost. A to, že si snad myslí, že jsou tím pádem nečitelní, že to není vidět, je jen jejich omyl a taky nezměrná pýcha. :-/Rv

0/−3
18.7.2017 14:54

J43i93ř50í 84Z45a71p95l31e31t19a38l 2590718442474

Od vás opravdu úžasný příspěvek. Dokonale jste na cca čtyřech řádcích vystihl tu stranu barikády, na které vy sám stojíte (straně, ne barikádě:-)). A to myslím zcela vážně.

+2/0
18.7.2017 21:40
Foto

K81a67r45e14l 84Á22b12e15l64o25v54s70k96ý 7349320163862

... aha, takže jsme to my, kdo tu denně šíří strach, nenávist a nesnášenlivost. Bravo, vskutku úžasná dedukce.

+1/0
19.7.2017 9:44

J39i98ř48í 75Z66a36p94l58e21t36a59l 2630978912684

Ne, mistre demagogu, to neni vyznam toho, co jsem napsal. Vyznam toho, co jsem napsal, je, ze jste to vy, kdo se schovava za libiva slova i postoje a skryva tak sve velmi casto pochroumane ego, vcetne svych pomylenych a mnohdy zlych umyslu. Ze je vas zde vice nez dost. A to, ze si snad myslite, ze jste tim padem necitelni, ze to neni videt, je jen vas omyl a taky nezmerna pycha.

0/0
19.7.2017 13:05

S48l79a92v12o81m62í13r 15B41e88n85e69š 6892107970964

To si pište, že "dojde-li nakonec skutečně k masivnější imigraci příslušníků jiných kultur k nám, nevyhneme se tak jako tak nepřátelství, nenávistným projevům a nárůstu nacionalismu".

Sám píšete, že oni naše zvyklosti odmítají a prosazují svoje.

A to jako máme tolerovat? Máme tolerovat ve vlastní zemi, že někdo odjinud nám tady chce zavádět něco, co nám tu nevyhovuje?

Píšete, že nechápeme, co pozitivního by nám soužití s takovou kulturou mohlo přinést.

To máte recht.

Skutečně nechápeme, co pozitivního by nám mohlo přinést soužití s někým, kdo naše zvyklosti odmítá a kdo prosazuje ty své.

To máte skutečně recht, že tohle doopravdy nechápeme.

+11/−3
18.7.2017 12:11

J98a12r51o29s71l94a71v 24K40v50a54p72i85l 9516516654323

Pane Beneši, pokud jste dal k mému komentáři minus, pak jste se projevil jako truhlík, což mě docela překvapuje, protože tento váš první komentář k textu pana Turnera dával naději, že jste schopen uvažovat lépe. Druhý váš komentář však už veškerou naději bere. Chápete aspoň, že masivní imigrační vlna do Evropy je prostě realita, s kterou se dříve nebo později i u nás budeme muset vyrovnat? Zatím máme kliku, že k nám migranti příliš nechtějí.

0/−3
18.7.2017 12:22

T85o32m27á40š 29P34í33c35l 3936173851807

S touto "realitou" by se dalo vyrovnat během 2 hodin.

+3/0
18.7.2017 12:38

J66a15r58o23s39l60a60v 56K72v95a52p18i78l 9716416184403

No to je úžasný názor. Chraň nás bůh od takových názorů.

0/−1
18.7.2017 12:44

T28o88m46á30š 46P13í77c80l 3656783771277

Myslíte, že víc vašich blízkých zemře, když se budeme řídit vašimi názory nebo mými?

+1/0
18.7.2017 13:28

J92a77r87o84s43l72a44v 95K58v56a89p89i19l 9586896784183

To, co jste prezentoval, není názor, ale kravina. Za dvě hodiny by to bylo vyřešeno?

0/−1
18.7.2017 14:07





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.