Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i13ř86í 80Z83a44p70l26e80t60a55l 2360848442624

No, takže závěr (dohromady z diskuze, článku i vašich předchozích článků) je takový, že jakmile má nějaká ideologie nálepku "náboženství", tak se jí budete za každou cenu zastávat. Pokud ne, tak ne. Absurdní.

0/0
12.8.2017 16:04

J32i24r68i 64C36e96e 5435241862918

Alláh je všemohoucí, proto stvořil pana Turnera, aby jej bránil...

+2/0
11.8.2017 20:40

Z89u45z55a45n40a 48B60e97n56d98o19v94á 2246342753528

Souhlas a karma.

0/−1
11.8.2017 7:21
Foto

J65i40ř30í 17T63u45r12n65e44r 8618801235953

:-)

0/0
11.8.2017 8:09

J42a20r88o98m87i92r 97N24o79v49a21k 1933384375440

HorNER , TurNER .. ale MáNERT ? Kdo vysvětlí tuto záhadu ? :-)

0/0
11.8.2017 2:38
Foto

J53i36ř10í 43T87u83r40n12e93r 8788381545423

Zkuste oslovit skauta Čermáka, to je specialista, ten vám to vysvětlí:-)

+1/0
11.8.2017 8:12

L11u77d66ě47k 11T24o88n30d95r 3351402772375

"Muhhamad - život Alláhova proroka" od Ibn Isháka (muslimy oficiálně uznávaný životopis)

http://neoluxor.cz/beletrie/muhammad-zivot-allahova-proroka--23804/

(str. 109) "Poté co Alláh povolil loupení, nařídil, aby čtyři pětiny vždy připadly kořistníkům a jedna pětina Jemu a Jeho prorokovi. Toto byl první případ, kdy muslimové loupili, kdy muslimové vzali zajatce a kdy muslimové zabili muže... Brzy se Alláhův prorok doslechl o tom, že se Abu Sufjan vrací ze Sýrie s velkou karavanou naloženou zbožím v doprovodu třiceti nebo čtyřiceti mužů. A tak řekl věřícím: "Jděte této karavaně naproti, snad vám dá Alláh svolení loupit."

(str.120) "Krátce po svém návratu shromáždil Prorok na tržnici Židy a promluvil k nim: "Přihlašte se k islámu předtím, než vás Alláh potrestá stejně, jako potrestal Kurajšovce!" Ale oni odpověděli: "Nelži sám sobě! Povraždil jsi několik Kurajšovců, kteří byli nezkušení a nevěděli jak bojovat."

(str. 123) "Alláh řekl: "Hledali jste světská potěšení, ale Alláh chce život budoucí" což znamená, že mohou zabíjet, aby šířili Jeho náboženství, které je cestou k příštímu životu."

(str. 156) "Alláhův prorok uvěznil lidi kmene Kurajza v Medině a nechal vykopat na tržišti příkopy. Pak poslal pro muže (zajatce), kterým měli být sťaty hlavy tak, aby spadly do příkopů. Byli vyvedeni ve skupinách. Bylo jich šest až sedum set, někteří však uvádějí osm až devět set. Všichni byli popraveni... Prorok rozdělil majetek, ženy a děti Banů Kurajza (zavražděných zajatců) mezi muslimy a ponechal si jednu pětinu. Každý z jezdců dostal tři podíly a každý z pěšáků dostal po jednom podílu. Prorok si vybral jednu z židovských žen, Rajhánu, která zůstala jeho otrokyní až do konce života."

+4/0
10.8.2017 22:54

L85u90d18ě23k 34T17o67n22d18r 3611472342225

(str. 167) "V sedmém roce hidžry vyjel Prorok se šestnácti stovkami následovníků na výpravu proti židovskému kmeni z Chajbaru, vzdáleného sto mil... Zastavili jsme se na noc u Chajbaru a Prorok čekal a neuslyšel ranní volání k modlitbě, proto nasedl na svého koně a my jsme nasedly na naše. Prorok vykřikl: "Alláhu akbar! Chajbar bude zničen." Prorok obsazoval jednu židovskou pevnost za druhou a cestou bral zajatce. Mezi nimi byla Safíja, žena chajbarského náčelníka. Prorok si vybral Safíju pro sebe. Další zajatci byli rozděleni mezi muslimy...

Kimán, manžel Sáfje, byl strážcem pokladnic kmene a proto byl přiveden před Proroka, který se ho zeptal, kde jsou ukryty. Kimán ale odmítl místo prozradit. Alláhův prorok ho předal al-Zubajrovi a řekl mu: "Muč ho, dokud neřekne co ví" a al-Zubajr mu na hrudi rozdělal oheň, takže takřka zemřel. Pak ho Prorok předal Maslamovi, který mu usekl hlavu...

Když lidé z blízkého židovského města Fadaku uslyšeli, co se stalo, poslali za Prorokem vyslance s žádostí, aby je ušetřil, pokud mu dají všechen svůj majetek. Souhlasil... Majetek Chajbarů tak připadl všem muslimům, ale majetek Fadaků patřil jen Alláhovu prorokovi, protože je dobyl bez pomoci jízdy a velbloudů."

(str. 182) "Za úsvitu jsme přišli s Abú Sufjánem (vysoce postavený muž v Mekce) k Prorokovi a ten mu řekl: "Stále ti není jasné, že není žádného jiného boha kromě Alláha? Stále ti není jasné, že jsem Alláhovým prorokem?" Abu Sufján odpověděl: "O tom pořád pochybuji." Na to jsem mu řekl: "Běda ti! Přestup k islámu a řekni: Prohlašuji, že není jiného boha kromě Alláha a že Muhhamad je Alláhův prorok, než ti usekne hlavu!" A tak se Abu Sufjan přiznal k pravdě a konvertoval k islámu."

atd...

+3/0
10.8.2017 22:54

L11u18d94ě29k 58T48o64n34d78r 3701532552375

Ještě vám stále není jasné, kde se berou v mírumilovném islámu teroristé? Už víte kdo je vzorem pro hrdlořezy z Islámského státu?

+3/0
10.8.2017 22:56

Z23d55e33n40e73k 12H20o55r54n21e84r 4654131462743

Přesně uveďte ke svým blábolům, kde je ten oficiální certifikát oficiálního životopisu. Kdo ho vystavil? Kde je napsáno, že všichni muslimové sdílejí nějaký společný nekritický výklad těch událostí. Nemůžete to doložit více než beletrií z neoluxoru. Proto je to v kategorii beletrie, protože je to pavědecké.

+1/−4
10.8.2017 23:28

L76u91d25ě29k 22T87o22n79d34r 3751762912225

Jste hloupý nebo nevědomý. Kdybyste věděl něco o skutečném islámu, že je to kniha (Sira), která spolu s Koránem a Hadýsi (výroky a činy Mohameda) tvoří fundament celého islámu. A Korán + Síra + Hadýsi jsou základem pro islámské právo Šaríja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ishaq

+4/0
10.8.2017 23:45

J13i17ř29í 64M66ě96l93n21i88c76k87ý 1443245660562

Prosímvás pane Hornere, a že jsem tak smělý, kterou verzi Prorokova života byste tedy doporučoval? Bude to nějaká nenásilná verze plná lásky k ženám, káfirům a Židům schválená autoritou, kterou byste i vy uznával? Jestli ono to spíš není tak, že v jedné verzi toho násilí je o 3 % víc a v další o 5 % míň, ale myšlenka zůstává jaksi stále stejná. Na zpochybňování to jste machr, tak se vytaste, co si má takový bezradný muslim vlastně pořídit, aby mohl svého idola následovat...

+3/0
11.8.2017 0:32
Foto

J95a20r62o55s11l88a56v 85P54t33á43č48e10k 4742979631964

Tak se zkuste chovat jako vědec. Shromažďujte data a prokazujte jimi své hypotézy. Zatím jen šíříte své sny o dokonalém světě a realita Vás vůbec nezajímá.

+3/0
11.8.2017 1:12

J20i96ř51í 46S91v30o98b16o52d63a 9875258373846

Víte co je problém pane Hornere? Žádný lepší Muhammadův životopis, než ten, který nám uchoval muslimský historik Ibn Ishak, prostě nemáme. Navíc ten životopis je v kontextovém souladu s Koránem i se sbírkou Muhammadových výroků. Všechny tyto prameny nám do značných podrobností vykreslují obraz Proroka Muhammada. A není to zrovna hezký obraz. Z Vašeho příspěvku je zřejmé, že byste dal nevím co za to, abyste mohl nějak vymazat z dějin psychologický profil Proroka Muhammada, a nahradit ho nějakým svým, lepším. Měl byste se smířit s tím, že to nejde. Muhammad se nemodlil za své nepřátele, usekával jim hlavy a shazoval je do jam. Na koho nedosáhl, toho alespoň proklel. I kdybyste se snažil sebevíc, nemůžete prostě změnit skutečnost, že právě na osobě Proroka Muhammada je založen celý islám, a právě proto islám vypadá tak, jak vypadá.

+8/0
11.8.2017 11:10
Foto

L97i31b65u83s24e 23P31a89l33k56o31v73a 6400334588927

R^souhlas-tolerance a respekt jsou přece Západem považovány za základní hodnoty takže je absurdní že lidé kteří tvrdí, že musí západní kulturu hájit zároveň tyto hodnoty ignorují

+1/−1
10.8.2017 21:30

J45i89ř23í 90M34ě27l24n19i14c88k63ý 1483585350672

Petr Nárožný před lety tady na idnes vyslovilsvůj epitaf pro Evropu: "Zahyneme, ale na našem pomníku bude nápis, že jsme byli humanisté".Jste holt jeden z těch humanistů nabízející toleranci někomu, kdo ji sám nepřináší. Jistě nejste špatný člověk. Naivní? To bezpochyby.

+6/0
10.8.2017 21:40

Z70d27e48n45e26k 44H90o82r50n75e29r 4734941252283

Zajisté jsme již mrtvi. Pamatuji stoprocentní předpovědi kolem milénia. A nic, Mayský kalendář nám určil 2014. A vy s panem Nárožným nám dáváte kolik? ;-D

0/−6
10.8.2017 22:27

J88i75ř56í 58M28ě96l11n45i59c79k17ý 1553795340582

Předpokládám, že leckterý člověk pochopí, co příměrem "zahyneme" bylo myšleno. Že vy, myslitel, na to zareagujete takovou kravinou, jako jsou předpovědi o konci světa, to je trochu pod vaší úroveň, co říkáte...

+4/0
10.8.2017 22:39

A81n41t97o87n60í55n 90P87e42t58r53k16o71v25s14k53ý 8289930840105

Není to pod jeho úroveň p. Mělnický. Právě naopak, přesně to, je jeho úroveň. Hraje si na intelektuála, ale argumentuje jako primitiv. Každý průměrně inteligentní člověk chápe, co tím p. Nárožný chtěl říct, jen on ne. Ale množná to jen předstírá. O to je to ovšem horší.:-P

+6/0
10.8.2017 22:48

M87i91r10o17s69l68a80v 87K64u18l88h21a58v91ý 5929872741

Stále více se kloním k tomu, že je to provokatér. Nechce se mně věřit, že by byl tak hloupý.

+1/0
12.8.2017 12:09

R16u63d72o97l86f 24J98e73l90í38n30e55k 8363879609936

Ani západní hodnoty nemohou tolerovat všechny ideologie či náboženství. Vzpomeňte na nacismus a komunismus.

+2/0
10.8.2017 22:24

Z34d69e89n40e90k 28H90o73r12n33e33r 4694411572793

Co z toho bylo náboženství?

0/−1
10.8.2017 22:28

L31u26d77ě22k 40T22o11n10d76r 3101422782395

Obojí. Byla to ateistická "náboženství" která také měla své Bohy (Marx, Lenin, Stalin, Trockij...), své svaté a nedotkutelné knihy (marxismus-leninismus) svůj sen ráji - pozemském (beztřídní společnost, odstranění vykořisťování...) i svou víru ve věčný život i po smrti ("věčně živý" Lenin v mauzoleu. nesmrtelný Mao Ce tung, věčná dinastie Kimů v severní Koreji...)

+1/0
10.8.2017 23:08

Z60d42e37n29e37k 27H33o31r13n56e83r 4874711972943

Knihy marxismu nebyly nedotknutelné. Tím nehájím komunismus, ale praxe taková nebyla. Dokonce se dá mnohdy říci, že se jednalo a rozhodovalo v rozporu s těmi knihami, zcela svévolně. Mnoho dělali v tomto ohledu jednotlivci. Zajímavé, že uvádíte jen nenacistické příklady náboženství. To je nápadné, nemyslíte? ;-D

0/−1
10.8.2017 23:17

A63n89t39o41n42í57n 97P39e58t75r30k80o32v69s22k40ý 8579480610225

P. Tondr reaguje na Vás i na p.Jelínka, který píše o nacismu a komunismu slovem obojí. Víte co to slovo znamená nenacistický příklade?;-D;-D;-D

0/0
10.8.2017 23:23

L69u94d14ě41k 24T34o58n28d68r 3921332672245

Co je na tom divného? Je mi 55 let, takže komunismus a socialismus znám z osobní zkušenosti, z vlastních prožitků.

Nacismus znám jen z dějepisu a z filmů. Žádného živého nacistu jsem ve svém životě nikdy nepotkal, ale komunistů jsem potkal tisíce. Tak co je na tom zvláštní?

+2/0
10.8.2017 23:24

A16n46t86o69n10í46n 80P62e13t78r53k17o45v11s60k90ý 8269360490205

Vůbec nic p. Tondře. To jen někdo prostě nemá argument, proto se snaží nenápadně, pomocí otázky nálepkovat. Od toho pána prostě klasika. :-)

0/0
10.8.2017 23:32

R84u35d68o85l97f 27J18e98l79í69n64e52k 8623669269336

Domníváte se, že islám je slučitelný se západním stylem života? Ti lidé vyznávají diametrálně odlišné hodnoty. Oni se zde nemohou začlenit, protože nejsou schopni ani vzdáleně pochopit náš způsob života. Výjimku mohou tvořit pouze vzdělaní jednotlivci a těch je jen hrstka.

+2/0
10.8.2017 23:58
Foto

J34i70ř57í 12T79u59r65n25e60r 8348771335963

Je to tak. Obecné principy by měly být vždy nadřazeny nějakým aktuálním emocím a náladám. Jak jsem uvedl, respektovat lidskou víru a náboženské přesvědčení neznamená schvalovat jejich negativní projevy. Děkuji za komentář:-)

+1/0
11.8.2017 8:06

J36i52ř66í 82S56v38o79b76o11d71a 9825388813816

Pokud byste domyslel své myšlenkové schéma do důsledků, nikdy byste takový názor nemohl vyslovit. Logicky není možné respektovat lidskou víru a náboženské přesvědčení a zároveň odmítat jejich negativní projevy. Co když jsou ty negativní projevy autentickou součástí té víry nebo náboženského přesvědčení? Pokud byste z islámu odstranil vše, co například odporuje Listině základních lidských práv a svobod, co by z toho islámu vlastně zbylo? A hlavně – jak byste to asi udělal v praxi?

+4/0
11.8.2017 11:22
Foto

J42i24ř10í 53T78u83r37n65e55r 8788471395353

Nikdo se s vámi nebaví, tak pořád neotravujte. Máte-li nějaké pnutí,vyjádřete se ve vlastních článcích a nezaplevelujte diskuse svými moudry.

0/−3
11.8.2017 19:01

M68i52r35o72s48l84a11v 52K27u96l68h15a38v45ý 5559332971

Pak neotvírejte diskusi!

K věci: obecné principy jsou v demokracii vepsány do ústavy a zákonů. Nelegální překračování hranic je nezákonné a ani náb. svoboda není bezbřehá. Hlásání nenávisti a návody k násilí jsou zapovězeny. To, že odpovědné (demokratické) orgány nekonají, je porušování obecných principů.

+1/0
12.8.2017 12:20

Z73d73e97n76e33k 11H59o79r98n48e69r 4694961872453

R^

+1/−5
10.8.2017 20:30
Foto

J27i12ř21í 33T75u97r43n52e80r 8388241265403

:-)Díky

0/−1
10.8.2017 20:49

M48i50r48e81k 42P56i14n72k41a57s 7452511747926

Jen jednu otázku ohledně křesťanství, pane autore : Jak můžete tvrdit, že křesťanství ( na rozdíl od islámu ) potřebuje budovy a kněze ? Vy nevíte, že první křesťané konali bohoslužby pod širým nebem ( než se museli skrývat v katakombách ), že v lesích se scházeli tajní evangelíci nebo o domácí církvi za komunismu? Víte, že řada protestantských církví nemá ani oltář ani institut kněze, jen kazatele či správce sboru ?

+3/0
10.8.2017 19:39

Z49d46e41n82e30k 19H32o87r35n34e31r 4564101402303

Víme. Slovíčkaříte. Kdyby vše bylo tak idylické, tak by nemusely církve vždycky usilovat o budovy a kněze - kazatele. Ukažte dnes nějakou takovou ;-D

0/−1
10.8.2017 22:33

M47i18r83e28k 41P58i98n86k36a49s 7832711847546

Tak někteří i mezi blogery zde navštěvují pouze domácí skupinky. Když si naše Křesťanské společenství stavělo sborovou budovu - byl jsem proti, nějaký pronájem v kulturáku se vždycky přece najde. Dnes musím dát starším za pravdu - přeci jen je to vhodnější pro dětské kroužky atd. Stejně tak jsem si zakládal na tom, že jsem vždy kázal bez nároku na jakoukoli odměnu. Ale je dobré mít pastora třeba na půl úvazku, stejně tak sekretářku kvůli účetnictví. Orientujete se vůbec v současných křesťanských směrech ? A abych oplatil emotikon, zvolím lítost :-(.

+1/0
10.8.2017 23:13

M74i80r11o15s93l16a48v 55K92u17l18h59a24v24ý 5599852551

RvRvTak hloupý článek jsem už dlouho nečetl. Jedna z "perel": protiislámské tendence radikalizují islám v Turecku a v Egyptě!;-D Toho Erdogana musel někdo zvolit, takže dle Vás ho zvolili ti, kteří chtějí jiný islám než v jeho podání?!! Egypt byl dáván za příklad umírněného islámu a přesto ti umírnění dali hlas zločinné teroristické organizaci Muslimské bratrstvo!!

Vždy, když chce někdo obhajovat islám si bere jako berličku křesťanství. Tedy zůstaňme v této rovině. Základem reforem v křesťanství byla diskuse, střed názorů; ať už uvnitř církve, ale také mimo ni. Proto nelze jen kalendářně říci, že islám je ve vývoji o 600 let pozadu. Důvod? V islámu a i mimo něj se nediskutuje; stačí k tomu verše z Koránu jako NEMĚNNÉ SLOVO Boží. A když už někdo se pokusí o reformu, je stejnou cestou odmítnut: o Božím slově se nepochybuje a nediskutuje.

V neposlední řadě neplatí časové srovnání pro rozdílnost povahy okolního světa; ten byl v době reforem křesťanství mnohem zaostalejší než je tomu dnes (výsledky různých vědních oborů, lidsko-právní posun atd.)

M.j. důvod, proč muslimové nechtějí diskutovat, je zjevný: rozporuplná osobnost zvěstovatele Božího slova a silné podezření jeho vlastní tvorby za Boží slovo se vydávající. To lze dokumentovat na naprostých nesmyslech v Koránu napsaných.

Islám je svou ideologií ve zjevném rozporu s evropským právem a je těžkou chybou evropských států, že to neřeší!

V zásadě platí, že jakoukoli "vlažnou" islámskou komunitu lze radikalizovat právě jen pouhými verši z Koránu a v tom je islám pro demokratický svět nejnebezpečnější.

+14/0
10.8.2017 19:26
Foto

J73i52ř24í 20T36u67r55n60e90r 8468531555793

...škoda slov...:-)

+2/−5
10.8.2017 19:29

M34i59r13o80s58l49a55v 94K46u23l77h91a25v76ý 5209802431

Chápu, není argument proti.

+2/0
10.8.2017 20:21
Foto

K84a36r50e93l 20M29a69s43e48k 9234548539126

Pro jednou máte pravdu, není argument proti nesmyslům typu "jakoukoli vlažnou islámskou komunitu lze radikalizovat pouhými verši z Koránu."

0/−4
10.8.2017 21:25

J69i94ř98í 22S81v57o56b43o64d19a 9395608373396

Jenže to je bohužel naprosto přesné. Korán je v islámu považován za "nestvořené Slovo Allahovo", tedy za přímou řeč samotného Boha. Muhammad tvrdil, že není autorem Koránu, autorem Koránu je Allah, který doslova nadiktoval jeho verše Muhammadovi, a to buď osobně nebo prostřednictvím archanděla Gabriela (Džibríla). Korán je tedy nejvyšším a nezpochybnitelným Zákonem, v užším smyslu jediným zdrojem islámské víry. Každý muslim, který usiluje o to, aby jeho víra byla autentická a opravdová, musí tuto skutečnost uznat. A právě v tom okamžiku nastává problém. Vlažní muslimové, kteří si s obsahem Koránu nelámou hlavu, nás nemusejí zajímat, zajímat by nás měli ti, kteří chtějí následovat Proroka a jeho Zvěst do všech důsledků. Zatímco fundamentálním principem křesťanství je sebeobětování pro druhé, fundamentálním principem islámu je boj proti nevěřícím.

+4/0
11.8.2017 11:43
Foto

J46i27ř21í 89T45u78r57n61e26r 8158851245403

Diskutovat se dá s jinými argumenty podpořenými názory, ne s plky.

+1/−2
11.8.2017 8:09

Z42d46e20n35e11k 50H43o53r82n91e12r 4934621332983

Šest odstavců a šest lží. Tonoucí se zesměšňuje a spolu s tím i všechny ideologicky spjaté souputníky. 1. Sísí, prezident Egypta se s muslimským bratrstvem vypořádal a dokonce přiměl univerzitu Al Azhar, aby reformovali duchovní z vlivu bratrstva.. 2. uvnitř islámu se diskutuje; probíhá samozřejmě i mezináboženský dialog s křesťanstvím. Islám nemá centrální autoritu, křesťanství má papeže nebo patriarchy, islám vcelku nezávislé ímámy. 3. ?? úplně z cesty. 4. samotné zdroje koránu jsou od počátku předmětem diskuzí, protože je několik verzí zdrojů, jsou tedy různé korány. Liší se sice velmi málo, ale z podstaty nemůže platit, co říkáte. 5. Islám má své právo šaría, které opět má různé školy. Ale zase z podstaty věci plyne, že místní vladař má právo výkladu islámu. V tom ještě nemuslimské státy zaostávají. Ale je to jedna z možností jak islám evropeizovat. Rozhodně se na tom pracuje. 6. to je ve velkém měřítku fantasmagorie; terorismus je stále ještě velmi okrajovým jevem a na dopravní havárie a nemoci umírá násobně více lidí a v mnoha případech zbytečně. Já vám to nepřeji, ale vzpomeňte si na mě, až vás doktor pojišťovny obejde a vysloví verdikt: paliativní péče.

+1/−3
10.8.2017 23:01

M29i26r20o43s82l88a33v 25K37u33l18h73a54v17ý 5779932361

Poslední nejreprezentativní sešlost v islámu se sešla v Káhiře r.1990. Nikdo z vlivných v islámu se veřejně proti ní nevyslovil a v jejích posledních dvou bodech je jasně řečeno: všechny body tohoto dokumentu jsou opřeny o právo šária.

Všechna Vaše opozice jsou jen přání, ne skutečnost. A opět perla: ..."jsou různé Korány ̈....;-D

+1/0
11.8.2017 0:02

J66i26ř24í 96S54v83o38b19o92d84a 9635358183946

Pane Hornere, žádnou lež jsem v příspěvku pana Kulhavého nezaznamenal.

1. Egypt se s takzvaným Muslimským bratrstvem ani zdaleka nevypořádal. Tato organizace má řadu odnoží, které jsou v Egyptě prakticky nerozlišitelné a spojuje je fundamentální pojetí islámu, včetně buněk Islámského státu, které provádějí teroristické útoky na Sinajském poloostrově. Je to fakticky neřešitelná situace.

2. Pluralita názorů a mezináboženský dialog, na který jsme zvyklí na Západě, se ani zdaleka nepodobá "dialogu" v prostředí islámu. Islámské autority nejsou schopny ani vyřešit spor mezi šíitskou a sunnitskou větví islámu, natož abychom pozorovali nějaké významnější ekumenizační snahy s křesťanstvím. Ve většině islámských zemí je zakázána i distribuce Bible. Naopak – vnitřní islámský konflikt se stále stupňuje, důsledkem jsou rozrůstající se občanské války.

3. Úroveň vědy a poznání ve středověku a dnes je skutečně rozdílná. Co je na tom podle Vás "úplně z cesty"?

4. To, že existují různé redakce Koránu, neznamená, že existují "různé Korány". To je naprostý nesmysl. Starší redakce řadily verše tématicky, novější redakce řadí verše chronologicky, to ale neznamená, že jde o různé Korány. To, co muslimové naopak zdůrazňují, je jednotnost Alllahovy Zvěsti (Koránu). Měl byste vycházet z toho, z čeho vycházejí muslimové a ne z toho, co si o islámu myslíte Vy.

5. Právo šaríja má opravdu různé školy, ale jádro šaríji zůstává shodné – opírá se o Korán, výroky Proroka a zkušenost Proroka. Pokud si myslíte, že existuje nějaká šaríja, která se podobá západní Deklaraci lidských práv, tak si myslíte špatně.

6. Pokud si myslíte, že terorismus je pouze "okrajovým jevem", tak patrně vůbec nesledujete zpravodajství. Muslimský svět momentálně zažívá docela početnou řadu občanských konflitků, kde se bojuje prakticky výhradně teroristickými metodami. Naprosto šílený je Váš "argument", že "na dopravní havárie a nemoci umírá násobně více lidí". Takže terorismus vlastně není problém?

+4/−1
11.8.2017 13:12
Foto

J81a54r58o42s10l94a52v 41P50t19á30č82e12k 4912759881454

Omlouvám se za mínus, mám moc široký palec na můj mobil.

+1/0
11.8.2017 14:09
Foto

J15a97r75o37s46l19a11v 73K42o80n33á88š 4146686896283

Srovnávání křesťanství s islámem je často se opakující chyba, která se běžně vyskytuje při snaze oslabit kritiku islámu, případně porozumět temným a hrubým stránkám vyznavačů Koránu. Základem tragédie muslimů je od narození neměnné podřízení Koránu, které se s přibývajícím věkem, vzděláním a širší komunikací s nemuslimským okolím v určité fázi duševního vývoje / především v dospívání / dostává do rozporu s racionalitou, a pod tlakem rodiny a okolí vždy dospěje k bolestivé katarzi - buď bezvýhradné podřízení Koránu nebo jeho odmítnutí s dalekosáhlými následky, jaké jiné náboženství nezná. Není divu, že takové zlomení osobnosti a zapření rozumu vede k hluboké frustraci. Srovnávat, byť i středověké, intelektuálně košaté a sofistikované křesťanství s islámem je jako srovnávat vysokoškolskou matematiku s malou násobilkou.

+10/0
10.8.2017 19:04

M37i35l28a95n 74B77í97l82e35k 5744149751

Na onom středověkém, intelektuálně košatém křesťanství ovšem měli nemalý podíl muslimští učenci, kteří např. do značné míry zprostředkovali Evropě znalost antické filozofie (v jisté době byl poměr vysokoškolská matematika x násobilka možná i opačný, než uvádíte)...A i ono podřízení Koránu nemusí znamenat nenávist k jinověrcům, o tom nás historie také přesvědčila...

0/−1
10.8.2017 19:28
Foto

J71a80r46o42s14l49a58v 37K42o67n45á45š 4566676666233

V době, kdy islám vznikl a šířil se, bylo křesťanství už konstituovaným učením. Křesťanství z antiky a v antice přímo vyrostlo, zprostředkovatelskou roli islámu nepotřebovalo. V jisté fázi vývoje přebíralo křesťanství z Blízkého východu, ze severní Afriky a maurského Španělska značné znalosti přírodních věd. Jejich zdrojem ovšem nebyl islám a Korán, nýbrž učenci z muslimy porobených zemí, většinou Peršané a Židé, kteří ve službách chalífů uchovali a rozvíjeli intelektuální dědictví svých původních vlastí. Většinou se jednalo o přírodní vědy - astronomii, matematiku, chemii, lékařství. Jedním z takto poarabštělých Židů byl i Ibrahim ibn Jakub, který nám zanechal první "reportáž" o cestě naší zemí včetně návštěvy Prahy z let 965 -966.

+7/−1
10.8.2017 20:05





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.