Děkujeme za pochopení.
L37u42d24ě92k 65T76o93n96d57r
Nezapomeňme na to, že se stále motáme a mluvíme okolo "abrahámovských" nábopženství. Ta jsou sice na zemi dominantní co do počtu věřících, ale existují i jiné náboženské systémy, které žádnou "Apokalypsu" neočekávají, nic takového nemají a nemají ani žádný "Soudný den" ani žádného trestajícího boha. (Například v buddhismu nic takového nenajdete.)
J68i61ř42í 55T37u60r66n54e54r
To máte pravdu, nezapomínám na to, nicméně to souvisí s tím, že náboženství, které nemá boha (bohy), nemá ani soudný den, protože není, kdo by ho přivodil, kdo by soudil a pod,. Jinými slovy všechna teistická náboženství něco takového mají a neteistická, jako třeba buddhismus nebo taoismus ne.
J33i26ř27í 48T23u57r77n43e44r
Děkuji. Vyložil jsem si to v prvé řadě sám pro sebe, případně pro mé zvídavé potomkyně. Pokud to ocení i další čtenáři, je to již přidaná hodnota a mě to velmi těší.
K12a49r71e60l 97Á91b30e56l24o42v55s79k10ý
Velmi zajímavé čtení, Jiří no a jinak, jaký div, je-li život koloběh, což pravděpodobně je, probíhá apokalypsa nepřetržitě - jen v menším měřítku. Ovládne-li lidstvo strach, zkoprní-li údivem, a nic neudělá ... není mu pomoci.
J22i69ř23í 55T11u15r55n29e19r
Děkuji , Karle, je to zajímavé téma. Tu knihu o apokalyse jsem přečetl jedním dechem a hned mě to navnadilo si zopakovat apokalypsu křesťanskou, a tak jsem zjistil, že ji téměř neznám byť, je Zjevení Jakovo krátký a dobře čtivý text.
Ano, apokalypsa ( byť možná trochu jiná) nám hrozí, a dělat už se něco mělo dělat dávno.
J83i57ř64í 39T79u57r64n94e63r
Rádo se (a to doslova a do písmene) stalo
M29i60l71o54š 47D76v82o93ř79á37č14e16k
Pokud se nejaka vira (Buh) uchyluje k forme 'straseni' apokalypsou pro neprave a spasenim pravych, hovori to jen o jeji (jeho) NEJEN presvedcovaci nedokonalosti. Jako by Buh z cloveka vzesel a ne naopak.
J10i70ř26í 56T45u25r39n69e37r
Podstata náboženství už je taková, eschatologií, jejíž součástí jsou i apokalyptické vize se nezabývají jen ta náboženství, která mají spíše charakter filosofie nebo duchovní cesty. Konečně představa o tom, co bude s člověkem po smrti ( tím pádem i na konci světa) je podstatou náboženství, a to i v případě, že ho vnímáme jako etický kodex, protože to slouží právě k "vymáháníů dodržování toho kodexu, a to nejen v negatiním pohledu.
S51t94a89n48i55s90l94a86v 97C18i90g60á72n37e63k
Zajímavé. V centru žedovského vidění konce dějin stojí židovská světovláda. Křesťané očeávají definotovní vládu Ježíše Krista, která nastolí stav, kdy spasení nebudou moci hřešit ani ztratit blažené patření na Boží tvář. Islámská vize konce opět zpochybňuje ten konečný stav, který má nastolit Ježíš Kristus a navozuje očekávaní jakéhosi zlatého věku, který, zdá se má spíš pozemský charakter. Je zajímavé, že ariáni, teří popírají Božství Kristovo, mluví stále o pozemském ráji - to jsou jehovisté o muslimové.
J84i89ř44í 16T42u95r29n73e78r
Je to tak. Fascinace apokalypsou v historii se projevovala velmi různorodě, nicméně je podstatný aktuální stav. Stejně jako je to v případě jehovistů u křesťanů, tak i muslimů se takovéto závěry týkají jen části z nich. Těžko říci jak velké části. Před padesáti lety to možná bylo srovnatelné s těmi jehovisty, dnes je to jistě jiné, rozhodně to však nejsou představy většiny obyvatel sekulárních muslimských zemí. Jako svou víru to možná vnímá jen malá část muslimů, ale ta symbolika je velmi lákavá a může živit přesvědčení různých fanatiků a ztroskotanců, kteří sami sebe vidí jako armádu spasitele.