Děkujeme za pochopení.
S76o94ň39a 58P73r76a29ž88á54k44o63v24á
My se v branné výchově naučili první pomoc, jak se chovat například při požáru, prostě kromě klasiky se vzduchovkou a nasazování masek věci užitečné pro krizové situace, které se mohou stát v běžném životě. A že se mi párkrát v životě hodily.
J32i13ř90í 96T86u19r90n86e82r
Myslím si, že člověk se může naučit něco užitečného při nejrůznějších příležitostech.
O65n78d32ř39e44j 39F96i92l37i66p33c19z28y81k
Půl roku vojny to spraví.Škola to nezvládne.
J73i76ř23í 24T34u41r86n33e89r
Osobně mi přijde půl roku vojny ještě zbytečnější než dva roky. Za dva roky je alespoň možné vycvičit vojáka, byť mi přijde smysluplnější ryze profesionální armáda.
O74n38d32ř10e35j 64F61i61l38i48p84c21z25y17k
Půl roku povinné vojenské služby, jako ve Švýcarsku. Škola to už nezvládne.
L28u39d47ě31k 95T27o77n40d15r
Naše profesionální armáda je tak malá, že nedokáže zajistit obranu naší země. A v případě krize - což nemusí být válka, ale třeba permanentní vyjímečný stav na základě muslimsklch teroristických útoků (Francie) - nám nezbyde udělat nic jiného než špičkově vycvičené profesionální vojáky - piloty, tankisty, dělostřelce, pěchotu - nechat dělat zcela podřadnou práci, jakou je hlídkování se samopalem v kdejakém nákupním centru a křižovatce... a to třeba tvrale jako ve Francii. Kdybychom měli vycvičené zálohy z každého středoškoláka, tak mohou uvolnit ruce naší miniaturní profesionáoní armádě.
Jenže to by to ti středoškoláci museli UMĚT ! Ale oni nic neumí. Neznají ani žádné povely, nemůžete jim dát do ruky samopal, protože by se postříleli sami, nemůžete je nikam postavit hlídkovat, protože neví jak se to má dělat, neví jak zkontrolovat a zajistit podezřelou osobu, podezřelé auto... Neumí nic! Jen si umí hrát na válku v počítači. Jsou to jelimánkové, kteří jsou pro obranu své země bezcenní, protože je to nikdo nenaučil.
Ale můžete být hrdý pane Turnere na svůj pacifismus! Ten nám bude užitečný jak eskymákovi lednička.
P13a31v26e29l 73D93v65o54ř94á41k
Jenže v příští válce (jak říkával plk. MAUB - malej a úplně blbej) toho pěchota moc nezvládne. Vše bude na dálkové ovládání, drony, bezpilotní bombardéry, pásová vozidla, laserová děla, satelity... Vaše představa výcviku patří do 1. světové. Dnes je k vedení válečných operací potřeba mít šikovné ajťáky a mistry v počítačových střílečkách.
Pěšák bude tak dobrý, aby do štábu nosil kafe.
J87i57ř11í 22S39v70o37b75o15d93a
Ve svém článku také píšete, cituji: "zásadním problémem veškerých současných lokálních válek je skutečnost, že se díky nezodpovědnosti příslušných vlád a režimů dostanou ke zbraním civilisté".
Ale kdeže. Samotné zbraně problém nejsou. Když se lidé chtějí prát, absence zbraní jim v tom nezabrání. Hlavní zbraní rwandské genocidy, při které zemřel skoro milion lidí, se stala obyčejná mačeta. Ale stačí se podívat do současného Německa, kde se momentálně mezi sebou řežou Kurdové s Turky (po vzoru blízkovýchodního konfliktu). Používají k tomu pěsti, tyče, nože, skleněné střepy a zahradní lavičky. A německá policie z toho má "hlavu v pejru". Ve francouzském Calais se každý týden odehrávají mezi muslimskými imigranty průměrně dvě bitky týdně s desítkami zraněných. Zbraně k tomu nepotřebují. Island má jeden z největších počtů střelných zbraní na obyvatele. Úmrtnost na střelná zranění je prakticky nulová. Průměrně každý druhý Švýcar vlastní střelnou zbraň a občanská válka tam není. V Bangladéši vlastní střelnou zbraň jen půl procenta obyvatelstva, ale střelnou zbraní tam zemře třikrát více lidí, než v celé Indii, kde je mezi lidmi šestkrát více zbraní, než v Bangladéši. Takže ve zbraních to není.
J43i69ř57í 69S93v84o86b20o90d15a
Vy si plete brannou výchovu s výchovou k válečnému militarismu. Branná výchova je především o tom, jak se správně zachovat v krizové situaci, která se může v některých aspektech podobat válečnému konfliktu. Stačí si jen představit, co by se dělo, kdyby z nějakých důvodů byly na pouhý jeden měsíc přerušeny dodávky elektřiny.
Ve svém článku vyjadřujete svou představu, cituji: "právě odzbrojování civilistů a pacifistická výchova jsou lékem na další hrůzy, které se někde chystají". To je opravdu "úžasná" strategie. Takže na ty hrůzy, které se někde chystají, chcete reagovat pacifistickou výchovou? Přesně takové uvažování je rajskou hudbou pro všechny militaristy, kteří pro jiné lidi chystají nějaké hrůzy.
Není lepší připravit obyvatelstvo na to, aby dokázalo přežít krizovou situaci, než z něj udělat bezbranná jehňata? Pokud by bylo možné na celém světě zajistit pacifistickou výchovu, tak by ten Váš nápad snad měl smysl, jenže reálný svět vypadá úplně jinak. Spousta lidí nekrade proto, že je to špatné, ale protože by je policisté chytili a zavřeli. Právě kvůli těmto lidem existuje policie, soudy a věznice.
Je možné, že většina lidí znalosti z branné výchovy za celý svůj život neuplatní. Ale musíme si uvědomit, že žijeme v hustě zalidněné zemi, kde jsou průmyslové provozy součástí obydlených aglomerací. I kdyby si jen deset procent lidí (například při chemické havárii) vzpomnělo na své znalosti z branné výchovy, může to zachránit nespočet lidských životů. Ze západní Evropy známe řadu teroristických útoků, ale mnohem více je těch zmařených – a často je zmařili právě lidé, kteří dokázali použít svou znalost, jak zpacifikovat útočníka.
A43l32e28x 77G19r45e86g66o72r
Proč hned LM, házení granátem a atomový hřib?
Co je špatného na tom, vědět jak se chovat v situacích,kdy jde někomu o zdraví, či život? O tom je ona branná výchova. Proč hned války a nemyslet třeba na živelné pohromy, havárie průmyslových komplexů a podobně.
J92i88ř78í 36H58e27r26m18á59n67e51k
Ten, kdo byl na vojně nebo alespoň umí poslouchat povely, může velmi pomoci. Pacifistický amatér se jen "hloupě motá".
J71i46ř44í 69H61e67r59m79á18n77e44k
Tak jsem si článek přečetl a naprosto rozumím tomu, proč braná výchova autorovi nesedí.
Takže, doporučuji, ať si nechá svůj názor a já si nechám ten svůj. A rozumování, jakáže válka by to měla být mě nezajímá. Pro toho, kdo není vůbec připraven, je tragickou každá.
L14i35b75o23r 77Č92e60r61m91á87k
Osobně nejsem proti zavedení branné výchovy zpět do škol. Své argumenty, proč jsem toho zastáncem, mám. Zhruba před tři čtvrtě rokem jsem je popsal v článku https://liborcermak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=604853
J47i30ř76í 54T89u30r20n75e68r
Těší mne, že ne všichni mladí lidé chtějí "válčit" Váš článek si rád přečtu.
J78i59ř32í 63H50e96r86m58á25n50e84k
Reaguji pouze na perex. Ano, "lidé ducha" na obranu kašlou. To bylo málem osudné Velké Británii, kde bylo mezi válkami silné pacifistické hnutí.
Málem dopadli jako Kec u Jankova, ale včas s vzpamatovali. A protože z dějin je třeba se poučit, tak na obranu kašleme ještě více...
J58a83r52o60s44l48a32v 56K97v75a63p33i25l
Tak nevím, pane Hermánku, jestli je toto vaše vyjádření ještě stále jen výrazem snahy provokovat, nebo to už je začínající demence.