Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i33ř89í 12S22v85o23b22o60d63a 9135188663666

Správně jste uvedl, že i v klasických rodinách (máma+táta=děti) se vyskytují závažné problémy. Proto také není žádný důvod zavádět jiné modely rodiny (např. táta+táta+děti), kde se dá očekávat větší četnost problémů, než v rodině, která je skutečně "přirozená", protože jde o jediný model rodiny, který vede k reprodukci lidstva.

Je skutečně možné, že někdo je schopen definovat 63 různých pohlaví. Ale každý psycholog nám potvrdí, že nejlepším prostředím pro vývoj dětí je stabilní rodina, kde muž a žena žijí v monogamním svazku a projevují si lásku a úctu. To, že je často těžké tento princip udržet, nemění nic na tom, že jde o nezpochybnitelný ideální vzor, ke kterému bychom měli směřovat, podporovat ho a chránit.

Názorným příkladem absurdních situací, které plynou ze snah vytvářet z různých odchylek nové normy, ukazuje příběh cyklist(ky) jménem Rachel McKinnon. Tato osoba byla původně mužem, pak se přerodil(a) na ženu a účastní se ženských cyklistických závodů. Často vítězí a když se podíváte na její(ho) tělesnou stavbu, tak rázem zjistíte, proč tomu tak je. Jakákoli cyklistická favoritka těžko může tomuto obrovskému svalnatému chlap(ici) konkurovat. Loni si tuto skutečnost dovolila kritizovat slavná tenistka Martina Navrátilová, a to těmito slovy: "Nepovažuji za férové, aby se někdo jen tak prohlásil za ženu a začal soutěžit proti jiným ženám". Proti Navrátilové se zvedla taková smršť nenávistných útoků, že svůj tweet musela smazat. Útoky ale nepřestaly. To je právě to peklo – soustředěná snaha úplně přeorat společnost pomocí nějakých nových gendero-sociálních metod.

+12/0
doporučit
9.1.2019 13:27
Foto

R97u29d89o43l91f 55J28e96l44í47n55e72k 8303459689556

Naprosto nesouhlasím. Lidem je zcela jedno, jestli se Pepa od vedle cítí být ženou, nebo jestli žije s jiným mužem. Většině by nevadilo ani zavedení právní normy, která by umožňovala párům stejného pohlaví mít stejná práva, jako mají v manželství muž a žena. Co na tom většině vadí je to, že by se takový svazek nazýval manželství a umožňoval by adopci dětí. Naopak, že se někdo nedokáže identifikovat mezi známá pohlaví, nechává lidi lhostejnými.

+12/0
doporučit
9.1.2019 13:01

J30a46k12u19b 88Š87o57l82c 8731248644525

Z toho, že nesouhlasím s tím, aby dva muži si mohli koupit dítě plyne, že souhlasím s mlácením ženy jejím manželem? Zajímavá logika. Neprůstřelná.

+13/−1
doporučit
9.1.2019 13:06

M52i57c41h88a51l 55P48a65u77l52í15č43e66k 2163565775205

Také bych měl k tomu několik bodů:

1. Velmi často se operuje s argumentem, že harmonický homosexuální pár je pro dítě lepší než rozhádaný heterosexuální pár. To je ale jako podpora, proč homosexuálově+adopce ano, velmi zavádějící, protože to s tím vůbec nesouvisí. Jak se zde píše, chování k dětem je "o lidech", ne o orientaci, tudíž homosexuální páry by děti bily a týraly minimálně úplně stejně jako páry heterosexuální, tudíž jako argument to neobstojí. Stejnou logikou by se dalo třeba tvrdit, že osvícený diktátor je pro společnost mnohem lepší, než nefunkční demokracie, a tudíž proč nezavést diktaturu...

2. Přejít při definici pohlaví člověka z objektivního pohledu (jak kdo vypadá a jaké má pohlavní orgány) na subjektivní (čím se kdo cítí) je velmi nepraktické, protože by to přineslo více škody než užitku. Kategorie podle pohlaví by se objektivně mohly škrtnout, protože potom by mohl být každý kdykoliv čímkoliv. Takže by skončil sport v dělení na muže a ženy, šlo by se vyhnout třeba vojně prohlášením, že jsem žena... Dále třeba - směla by "žena v mužském těle" do dámských sprch? Měla by právo chodit ke gynekologovi? Při odsouzení by "muž v ženském těle" šel do ženské nebo do mužské věznice? Pokud by "žena v mužském těle" znásilnila "muže v ženském těle", bylo by to znásilnění? Atd., těch nesmyslů je spousta. Tak, jak to funguje teď, je to jednoznačné a kvůli několika málo jedincům, kteří se vymykají, není přeci nutné měnit celý systém.

3. Institut komerční náhradní matky je opravdu ve své podstatě neetický a asi by měl být trestný. Žena, která odnosí a porodí dítě, a následně ho za úplatu odevzdá cizím lidem a už ho nikdy neuvidí, to je totéž jako běžný obchod s lidmi. Mohu takto prodat své osmileté dítě, když budu potřebovat peníze třeba na auto? Asi ne, že? Něco jiného je nezištná pomoc třeba v rodině, kdy to udělá třeba matka nebo sestra dotyčné, která má ZDRAVOTNÍ problém (což ale není homosexualita), bez nároku na odměnu.

+10/0
doporučit
9.1.2019 18:44
Foto

P70e17t69r 77Š89e74b52e18s54t24a 8968920979507

Zaměňování gender za pohlaví, jak se u nás prakticky ve všech veřejných debatách děje, úplně devalvuje jakoukoli rozumnou diskusi na toto téma.

Zatím se mi asi nejvíc líbilo porovnání pohlaví a genderu Yuvala Harariho v Sapiens, zjednodušeně parafrázuji.

Pohlaví se nemění, žena koncem IX. století je stejno ženou jako dnes, může rodit, má určité pohlavní znaky etc. Rozdíl v rámci gender (rolí) je v tom, že koncem IX. století žena nemohla být soudkyní, kdežto dnešní žena ano.

+7/0
doporučit
9.1.2019 12:21

M30i87r75e58k 60P57i98n16k36a35s 7572851987496

Už jsem pod tou lavinou vychladl, navíc jsem vychladl i během celého dne, takže nemám chuť se dohadovat pod článkem, který jste kromě vágního odkazu na R. Honzáka ani neozdrojoval.

Uvedu citaci článku D. Drápala, Práva nebo vděčnost, kořist nebo dar :

" A kdo vlastně rozhoduje o tom, jaký je rozsah základních lidských práv, tedy o tom, co k nim vlastně patří? Ano, vím, že tu je Všeobecná deklarace lidských práv, a nemám důvodu pochybovat o tom, že ty, kdo je formulovali, vedly šlechetné úmysly. Pokud vím, o právu na bydlení se v Deklaraci nepíše, stejně jako se tam nepíše o právo homosexuálů adoptovat děti nebo o právu na to, aby asistovaná reprodukce byla hrazena státem. Levicově liberální ideologové ovšem mají sklon formulovat další a další práva."

Žijeme ve světě, který je nedokonalý. A prosím Vás, abyste netvrdil, že za to může Bůh, když jste agnostik. Pokud například někdo žije od výplaty k výplatě, nemá právo na dovolenou v tropech. Pokud je někdo slepý, nemá právo řídit dopravní letoun. I já osobně mám pár zdravotních omezení a musím žít, jak mi okolnosti dovolí. Proto si dovolím tvrdit, že právo na dítě má jen ten pár, který ho zplodil. Případně lze dítě svěřit do výchovy páru či osobě se zdravou genderovou identitou, pokud to zákon umožňuje. Pokud bychom se tohoto dítěte neptali ( což je samosebou nemožné ) a svěřili ho nevhodnému páru či osobě k výchově, pácháme nebezpečný sociální experiment a stáváme se sami porušovateli práv toho dítěte.

+6/0
doporučit
9.1.2019 18:25
Foto

P92a35v34e28l 58K36a56l27a72b90i62s 3817878806951

Karma: Oceňuji to postavení problému do dvou rovin - biologické a řekněme socio-kulturní. V té biologické máme skutečně dvě pohlaví + marginální počet odchylek, zatímco sociálně lze konstruovat v podstatě libovolný počet pohlaví. To je ten podstatný rozdíl. Na druhou stranu, aby to bylo vyvážené, platí - neblbnout. Tím chci říci, že tradiční vzorec manželství - M+Ž+děti - by měl zůstat základním východiskem nebo pilířem společnosti, a to už vzhledem k četnosti.

+7/−2
doporučit
9.1.2019 13:43

Z41b50y72š79e12k 83H54l89i57n95k29a 3211643790433

Hehe. Já se můžu cítit třeba jako naprostý idiot. Je to mé nezadatelné právo a sotva mi to kdo může vyvracet. Ale to mi nedává žádné právo nechat si zapsat do občanky namísto M písmeno I. Zde jsou dvě, případně tři možnosti - Muž, Žena, případně přichází v úvahu pohlaví neurčité. Doklad je tu proto, aby mě mohl identifikovat někdo jiný podle jednoduchých kritérií, ne abych se tímto způsobem prezentoval světu. To samé platí i o záchodech. Zde se nabízí nejjednodušší řešení - prohlásit všechny záchody za unisex, a je po problému. A problémy odpadnou i malým hospůdkám, protože jim bude pro všechny hosty postačovat 1 (slovy jeden) záchod.

+4/0
doporučit
9.1.2019 19:05

P29e13t75r 13K24o29r88e78c43k70y 2923137253831

Pokud je mi známo a nejsem znalý v této oblasti, tak Česko nijak nediskriminuje homosexuály v jejich právech a přijalo skutečnost této výchylky s porozuměním i v oblasti registrovaného partnerství. Mohou vytvořit společnou domácnost a v ní žít svůj plný partnerský život, avšak podstatný rozdíl mezi partnery stejné sexuální orientace a partnerské dvojice muže a ženy je, že homosexuální dvojice nemůže zplodit dítě způsobem, jak to odpovídá lidské přirozenosti, ať už na ni pohlížíme jako ateisté, či z pohledu duchovního.

A jak s adopcí, tam už si nejsem jistý, bo specifikum života homosexuálních partnerů je zjevné. V páru převažuje buď maskulinní nebo femininní prvek, je narušena rovnováha a vyváženost vztahů oproti heterosexuálním dvojicím. Stává se , že neharmonické vztahy partnerů se vždy v psychice dětí odrazí. Dítě se učí napodobováním a přebíráním vzorů ze svého okolí, což se děje podvědomě, v první řadě vzorů z rodiny. Mohlo by u něj dojít k psychickým poruchám, dezorientaci a následným potížím v dospělosti – tzn. navázat přirozený heterosexuální partnerský vztah. Tak nevím...

+3/0
doporučit
9.1.2019 17:15

J94i77r68i 27T19i94c84h84y 2166969642477

Nevim, jestli ma cenu rozebirat autorovy nesmysly, ktere zrejme prebira ze "zapadu", kde uz deviatni mensiny ovladaji mysleni spolecnosti.

V prvni rade k anglictine: pohlavi je sex a gender je gramaticky vyraz pro rod. Protoze ale sex v anglictine take znamena souloz, chteli to ti novi vladci mysleni rozlisit a zacali pouzivat misto toho gender. V anglictine gender skoro neexistuje a slova, ktera ho vyjadruji (actor/actress, steward/tewardes) jsou dnesnimi vladci potlacena, protoze pry representuji utisk zen! O hodnotach jazyka se presne vyjadrova nemaji vubec potuchy. Nasetsti v slovanskych jazycich a jinych (nemcine) tato jazykova presnost trva. Dnes se cely svet genderove zblaznil, vysoke skoly jiz maji "gender studies".

Pri sebemensi znalosti statistiky je jasne, ze existuji dve zcela rozlisna pohlavi, s pomerne malymi odchylkami. Jedna s teorii deviantu, kontinuita pohlavi neexistuje

+2/0
doporučit
10.1.2019 2:00

J44i76ř31í 38K25u91č46e38r71a 5598161834656

Velmi dobře je popsán rozdíl mezi pohlavím a genderem. Je to popsáno celkem stručně, což je dobré pro udržení pozornosti a také vzhledem k formátu blogu jde o nutnost. Genetika a prenatální vývoj má však nepřeberně různých eventualit a vytáhnout z nich pinzetou jen jednu a pro tu požadovat rovnoprávnost ve všem je poněkud zavádějící. Záměrně bych vybral například člověka od narození slepého a je celkem jedno co je příčinou. Lze pro něho požadovat úplnou rovnoprávnost před zákony? Například v řízení motorového vozidla? Ano jistě lze, jsou technologie, které by to umí a není logické zdůvodnění proč ne. Jak však přesvědčíte ostatní řidiče, že jejich zdraví a život nejsou v ohrožení v případě, že budou pro daného slepce platit stejné zákony a komunita slepců bude brojit proti jakémukoliv zpřísnění, či přijetí speciálních pravidel. Chápu, že se stejně cítí tradiční rodina žena, muž, dítě, která jediná je schopná reprodukce bez sofistikovaného technologického zásahu. Požadavky na sjednocení zákonných práv a povinností cítí jako ohrožení své existence. Je celkem logické takové rodině ponechat jejich výlučná práva z takového vztahu vyplývající a pro ostatní gendery definovat jiná, nediskriminující, avšak s přihlédnutím k odlišnostem také tak odlišná. Mimochodem je schopno těch zbylých 61 gender shodnout se na společném znění? Nebo prostě jen bez jakékoliv invence lpí na převzetí stávajících práv vyplývajících ze zákonů, které na tento vývoj nejsou postaveny.

Nechápu proč jde menšinová gender komunita do otevřeného střetu s většinovou tradiční populací, když má historickou šanci stanovit si pravidla vlastní tak, aby se necítili diskriminováni. Je možné, že takového zpracování svých ustanovení nejsou schopni právě pro vnitřní různorodost a přicucnout se ke stávajícímu stavu je pohodlné, jednoduché a jediné na čem se dokáží shodnout.

+2/0
doporučit
9.1.2019 14:04

M75a51t70ě38j 18K19o79u39b16a 2613273596921

Myslím, že děláte záslužnou práci.Je dobré aby to věděla většinová populace - a aby to věděly i příslušníci sexuálních menšin. Protože když se to takhle rozumně vyloží , je jasné že debaty o tom, zda může transka vyhrát ženský Wimbledon jsou vlastně absolutní nesmysl (dispozice ke sportu se přeoperováním pohlaví nemění) či, že podobně absurdní je požadavek , aby muži, kteří se cítí ženami chodili na dámská wc.

+1/0
doporučit
9.1.2019 12:33

M54a83r58e43k 95T77r47i76z84u21l57j14a55k 8100656857227

R^R^R^

+1/0
doporučit
9.1.2019 12:31

J45a71n 84P61a42v53e24l 8563962868836

Jsou lidé, co nemají rádi vše odlišné. Těm můžete něco vysvětlovat horem, dolem a budete si moct jít koupít maximálně tak další plechovku hrachu. Co je horší, že každé podobné debaty se ujmou fanatici a aktivisté z obou stran a pak normální populace získá dojem, že bukvice chtějí zavřít heterosexuály do oplocené ohrady.

Další věcí je, že je skutečně nutné gender a pohlaví. A zároveň je si nutné říct, že odchylky prostě jsou odchylky (deviace) a nejsou normální. A zároveň si říci, že tyto deviace nejsou škodlivé a není důvod jim upírat jakákoliv práva (včetně práva na adopci). A homosexuálové by museli pochopit, že sice mají právo na adopci, ale přednost má heterosexuální rodina. A tady už jsme u pochopení, tolerance a racionálního myšlení, tj. něčeho, na co se spoléhat nemůžeme. Takže si můžeme být jisti, že se v genderovém bahně budeme ještě nějakou dobu rochnit. Vinou obou stran.

+1/−1
doporučit
9.1.2019 17:09

Z18d37e25n14e77k 32H46o62r79n37e62r 4384451872903

R^R^!!

+1/−2
doporučit
9.1.2019 12:49

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz